Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2010, 19:42   #141
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
En nu zijn de moslims er en zij zijn onderworpen aan ons belastingsysteem. De Islam is een erkende godsdienst en subsidies zijn een goede zaak zodat hun "boekhouding" nauwkeurig kan worden opgevolgd.

Dit is gewoon democratie en niets meer.
De islam als erkende godsdienst bij de rest zetten is een grove vergissing geweest! De islam is een politiek onderdrukkingsmiddel dat zich als godsdienst voordoet! De islam en de democratie hebben niets met elkaar te maken! Laat de islam zijn gangetje gaan en de democratie is verdwenen!
"En nu zijn de moslims daar..." Spijtig genoeg! Niets dan last mee!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 19:47   #142
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met die mentaliteit zal je vrees ik nog erg vaak gefrustreerd raken in de toekomst. Globalisering is een onomkeerbaar feit en zolang de derde wereld blijft uitgebuit worden zul je emigratie hebben.

Mensen hun religie proberen af te nemen, zorgt voor radicalisering.

Vrede sluiten en gelijke rechten gunnen aan één ieder die in ons land leeft is de enige oplossing.
Globalisering is onomkeerbaar, de multiculwereld is er en blijft enz enz
De nazi's dachten ook dat ze aan hun "duizendjarig rijk" begonnen waren, maar als " de wereld" daar ineens genoeg van heeft kan er toch één en ander veranderen hoor...
Oud 27 januari 2010, 20:35   #143
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Je hebt er geen problemen mee dat een moskee(minaret) wordt gefinancierd door belastingsgeld doch het is problematisch mocht er een kerk(toren) mee worden gebouwd?

Enige verklaring voor deze inconsequente gedachtengang?
zeer goeie vraag, maar ik denk dat je het antwoord ook wel weet. Ze noemen dat selectieve verontwaardiging
Oud 27 januari 2010, 21:38   #144
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
idd van wat
je neus bloed
Oud 28 januari 2010, 09:16   #145
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
je neus bloed
Doekje a.u.b.?
Oud 28 januari 2010, 13:57   #146
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tja, als ze hier willen komen leven,het ocmw, kindergeld, sociale woningen enz enz opstrijken... mogen ze een heel klein beetje aan iets helpen betalen ook zeker? Het totale kostenplaatje waarmee de moslism ons door hun aanwezigheid opzadelen is al erg genoeg, of dacht je dat ze meer moesten betalen dan ze kregen?
Hoe is een debat mogelijk met iemand die het woord allochtoon nog niet kan onderscheiden van moslim? Je doodt de discussie van bij de start met deze argumentatie.
Het is zoals elke pool,bulgaar,servier, roemeen, tsech, (veel katholieke afrikanen)...te beschouwen als "christenen". Dat is toch uw reinste onzin beste man???
Vele moslim landen zorgen voor werkgelegenheid voor Belgen, iets waar u waarschijnlijk nauwelijks of geen onderzoek naar hebt gepleegd en wat u waarschijnlijk ook gewoon niet interesseert. Ik durf zelf zeggen dat hetgeen de belgische bedrijven als DEME int en De Nul verdienen in het midden oosten volledig opweegt tegen al de niet werkende "moslims" hun uitkeringen.

Citaat:
Globalisering is onomkeerbaar, de multiculwereld is er en blijft enz enz
De nazi's dachten ook dat ze aan hun "duizendjarig rijk" begonnen waren, maar als " de wereld" daar ineens genoeg van heeft kan er toch één en ander veranderen hoor...
Je begrijpt het niet, de nazis waren diegene die een religie wilden bannen. Je draait de boel om. Het is net dat waar ik je voor waarschuw. Dat irritant rechts gedrag zou eens voor veel irritatie kunnen gaan zorgen (zorgt er trouwens al voor...) Meermaals heeft een Europees rapport België op het matje geroepen betreffende hun discriminerende omgang met allochtonen. Onlangs trouwens nog een betreffende het forum gedrag van de Belgen en hun discriminerende uitlatingen op fora.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 28 januari 2010 om 14:02.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 15:25   #147
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je neus bloed
BloedT

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 15:38   #148
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De islam als erkende godsdienst bij de rest zetten is een grove vergissing geweest! De islam is een politiek onderdrukkingsmiddel dat zich als godsdienst voordoet! De islam en de democratie hebben niets met elkaar te maken! Laat de islam zijn gangetje gaan en de democratie is verdwenen!
"En nu zijn de moslims daar..." Spijtig genoeg! Niets dan last mee!
het ware veel beter om alle subsidies voor godsdiensten af te nemen
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 16:54   #149
Remofski
Burger

Remofski's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe is een debat mogelijk met iemand die het woord allochtoon nog niet kan onderscheiden van moslim? Je doodt de discussie van bij de start met deze argumentatie.
Het is zoals elke pool,bulgaar,servier, roemeen, tsech, (veel katholieke afrikanen)...te beschouwen als "christenen". Dat is toch uw reinste onzin beste man???
Vele moslim landen zorgen voor werkgelegenheid voor Belgen, iets waar u waarschijnlijk nauwelijks of geen onderzoek naar hebt gepleegd en wat u waarschijnlijk ook gewoon niet interesseert. Ik durf zelf zeggen dat hetgeen de belgische bedrijven als DEME int en De Nul verdienen in het midden oosten volledig opweegt tegen al de niet werkende "moslims" hun uitkeringen.

Je begrijpt het niet, de nazis waren diegene die een religie wilden bannen. Je draait de boel om. Het is net dat waar ik je voor waarschuw. Dat irritant rechts gedrag zou eens voor veel irritatie kunnen gaan zorgen (zorgt er trouwens al voor...) Meermaals heeft een Europees rapport België op het matje geroepen betreffende hun discriminerende omgang met allochtonen. Onlangs trouwens nog een betreffende het forum gedrag van de Belgen en hun discriminerende uitlatingen op fora.
Moslim en allochtoon zijn in de huidige samenleving haast synoniem geworden. Waarom? Omdat de meeste andere minderheden simpelweg niet voor problemen zorgen. Een eerlijke fout als je het mij vraagt.

Voor die drie jobs die Belgen in moslimlanden hebben zou ik geen hele alinea besteden en de sticker 'argument' erop plakken. De inkomens daaruit gelijk stellen aan de kosten van de multiculturele samenleving (lees: de moslimproblematiek) is gewoonweg absurd. Je spreekt hier over enorme vaste kosten op jaarbasis t.o.v. individuele projectjes die niet zo belachelijk veel opbrengen.

Hij geeft nazi-Duitsland louter als voorbeeld trouwens. Een vergelijking die aantoont dat niets (persé) permanent is. Ook globalisering en multiculturaliteit vallen daaronder.

Europa die België op het matje roept: ten eerste is dat een lachertje en ten tweede heeft Europa geen flauw benul van onze nationale context. Dat was al duidelijk te merken toen ze vonden dat we Franstaligen discrimineerden door bepaalde taalwetten. Te gek voor woorden gewoon.

Racisme door Belgen op fora? We zullen het dan maar niet hebben over de anti-semitische uitspraken en het gekap op autochtonen op diverse Marrokaanse fora (voor zo ver die te vertalen zijn in het Nederlands natuurlijk).
Remofski is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 17:14   #150
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik dacht dat het ging over de mosks en de minaretten? Ik had het over al diegenen die zich aan die symbolen te goed doen? Waar vergis ik me?
De eerste zin van die posting was toch over "de moslims die belastingen betalen enz", niet over de allochtonen in het algemeen?
Veel moslimlanden zorgen voor werkgelegenheid voor Belgen? Door hun arme onderdanen naar hier te sturen, en de werkgelegenheid is voor het Ocmw?
Mochten die landen niet de hulp hebben van andere oa Westerse landen zaten ze nog op hun kamelen in de woestijn!
Ken je nog landen waar onze bedrijven iets aan verdienen en waar de "nieuwe landgenoten" ervan hier zoveel last en kosten komen verkopen? Italië? China?
De Nul en zo, die storten hun winst meteen door aan het ocmw misschien?
En voor wat de binnenrukkende allochtonen in de ons omringende Europese landen betreft, noem er rap eens een paar die dat ondertussen als een "vooruitgang voor hun maatschappij" beschouwen?

De nazis wilden een religie bannen? Het Jodendom bedoel je?
En de islam die zich de enige ware, met de enige ware god waant, die wil dat niet? Wie vertelt dan dat ze de wereld willen overheersen en overal en enkel de islam willen hebben? "Islam rules the world!"

Laatst gewijzigd door andev : 28 januari 2010 om 17:27.
Oud 28 januari 2010, 17:59   #151
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een politiek onderdrukkingsmiddel
U heeft nu religie gedefinieerd. De onderdrukking in de ene godsdienst is wel harder dan in de andere, dat klopt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 18:01   #152
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je neus bloed
Neen, jij bent onzin aan het spuien. Wij vragen je naar een concreet voorbeelden waarvóór de Islam een afleiding is, en alles wat jij kan zeggen is: ''jaja, doe maar of je neus bloedt''. Zwaktebod, glob, zwaktebod.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 18:44   #153
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Neen, jij bent onzin aan het spuien. Wij vragen je naar een concreet voorbeelden waarvóór de Islam een afleiding is, en alles wat jij kan zeggen is: ''jaja, doe maar of je neus bloedt''. Zwaktebod, glob, zwaktebod.
hehe
Oud 28 januari 2010, 19:00   #154
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik durf zelf zeggen dat hetgeen de belgische bedrijven als DEME int en De Nul verdienen in het midden oosten volledig opweegt tegen al de niet werkende "moslims" hun uitkeringen.
Ik snap die vergelijking niet. Volgens mij hebben de Belgen na een competitieve bieding, waarbij tot 10% smeergeld wordt betaald op Zwitserse bankrekeningen, het pleit hier en daar gewonnen omdat de concurrentie gewoon te zwak is.
Om dergelijk contract te winnen moeten behoorlijke risico's genomen worden omdat het vaak om projecten gaat die geen standaardprofiel hebben. Er is dus een groot operationeel risico. Daarnaast is er een investeringsrisico omdat de bedragen die op tafel moeten worden geled voor de bouw van schepen behoorlijk groot zijn en je een schip niet in 2 kan delen. Er is een betalingsrisico zoals Dubai ten overvloede heeft laten zien dat niet altijd verzekerbaar is ingevolge capaciteitsproblemen in de verzekeringsmarkt na de financiele crisis. De bedragen die bijgevolg De Nul en Deme stoppen in de bouw van schepen brengen op zichzelf al een veelvoud op aan economische activiteit, vééél groter dan wat op enkele contracten worden verdiend. Zo'n schip moet nu éénmaal 20 jaar meegaan. Met de bedragen die er verdiend worden dienen de leningen op die schepen gedeeltelijk te worden afgelost. Ik heb nog nooit ter wereld gehoord dat mensen daar problemen mee hebben zoals ze problemen hebben met gelukszoekers.
Verder worden deze contracten gegund door staten die geen bal geven om hun eigen bevolking, het voorstellen alsof het 'moslims' zijn zoals degenen die werken in West-Europa kan ik enkel onthalen op ongeloof, dat vandaag iemand zo weinig verstand etaleert over dingen waarover hij spreekt.

Laatst gewijzigd door Conscience : 28 januari 2010 om 19:01.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 19:59   #155
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik snap die vergelijking niet. Volgens mij hebben de Belgen na een competitieve bieding, waarbij tot 10% smeergeld wordt betaald op Zwitserse bankrekeningen, het pleit hier en daar gewonnen omdat de concurrentie gewoon te zwak is.
Om dergelijk contract te winnen moeten behoorlijke risico's genomen worden omdat het vaak om projecten gaat die geen standaardprofiel hebben. Er is dus een groot operationeel risico. Daarnaast is er een investeringsrisico omdat de bedragen die op tafel moeten worden geled voor de bouw van schepen behoorlijk groot zijn en je een schip niet in 2 kan delen. Er is een betalingsrisico zoals Dubai ten overvloede heeft laten zien dat niet altijd verzekerbaar is ingevolge capaciteitsproblemen in de verzekeringsmarkt na de financiele crisis. De bedragen die bijgevolg De Nul en Deme stoppen in de bouw van schepen brengen op zichzelf al een veelvoud op aan economische activiteit, vééél groter dan wat op enkele contracten worden verdiend. Zo'n schip moet nu éénmaal 20 jaar meegaan. Met de bedragen die er verdiend worden dienen de leningen op die schepen gedeeltelijk te worden afgelost. Ik heb nog nooit ter wereld gehoord dat mensen daar problemen mee hebben zoals ze problemen hebben met gelukszoekers.
Verder worden deze contracten gegund door staten die geen bal geven om hun eigen bevolking, het voorstellen alsof het 'moslims' zijn zoals degenen die werken in West-Europa kan ik enkel onthalen op ongeloof, dat vandaag iemand zo weinig verstand etaleert over dingen waarover hij spreekt.
Goed geschreven!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 01:21   #156
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de eerste aflevering net gezien en ik moet zeggen dat het alles was wat ik ervan had verwacht.
Nen hoop domme naïeve meisjes met profileringsdrang en identiteitsproblemen. Vooral het gesprek over de evolutietheorie was gewoon lachwekkend. Nu ja, twas ook meelijwekkend.
Op zich heb ik geen probleem me mensen die heel hun leven moeten vullen met rituelen om zich goed te voelen. Zo lang ze zichzelf niet opblazen in mijn buurt.
Oud 29 januari 2010, 03:06   #157
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dan kan ik enkel maar wachten op die 3de wereld oorlog waarover Nostra damus zei dat de moslims = ik citeer = "met een verpletterende overwinning zullen winnen desondanks ze in grote minderheid zijn".

Misschien had de man toch gelijk...ik hoopte van niet. Aan de hand van wat ik hier hoor is er geen ontkomen meer aan.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 03:19   #158
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
eergisteren is er nog een Turkse vader bij mij gekomen om zijn 2 dochters (8 en 9) in te schrijven in onze basketclub in de gemengde ploeg. maw, zijn 2 dochters gaan gewoon samen met de jongens een contactsport beoefenen.
Een positieve, doch zéér uitzonderlijke situatie.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 15:08   #159
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Een positieve, doch zéér uitzonderlijke situatie.
Inderdaad. We kunnen het enkel aanmoedigen. Dit is wat mij betreft een positieve ontwikkeling.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 15:44   #160
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot Bekijk bericht
In Houthalen is zopas een minaret op de moskee geplaatst. De onderdelen komen uit Turkije. 90% van alle moskeeën die in Duitsland worden gebouwd worden gefinancierd door Turkije. Dat is geen gewone islamisering, dat is zelfs geforceerde islamisering.
Ze is te zien in het filmpje gemaakt nav onze meeting gisteren in Beringen.

http://www.youtube.com/watch?v=2s-hNtZ2gOI

Laatst gewijzigd door dominatrix : 29 januari 2010 om 15:54.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be