![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wens je veel succes, maar ik geloof er geen bal van dat jij die zover krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
blijkbaar vergeten dat Vlaanderen zèlf verdragen mag afsluiten? dus het is idd pure angstzaaierij dat je doet. Laatst gewijzigd door Shadowke : 13 februari 2010 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de logistieke bedrijven waar ik actief was werken internationaal. Die werken zelfs met havens waarvan jij nog nooit gehoord hebt. En met goederen waarvan jij niet eens het bestaan kent. En zijn gebonden een wetten die jou oren doen fluiten. Het gaat dan zelfs niet over een boek met regelgevingen, maar over een hele bibliotheek met niets anders dan regels en wetten waarmee rekening moet gehouden worden. En voor je het vergeet, ik ben een technicus. Ik moet zelfs rekening houden met wat welen niet mag binnen de technische zaken met transporten. Want zelfs daarin zijn er enorme verschillen tussen de Europese landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn zaken die niet tussen 2 landen of regio's worden afgesloten, maar met heel de internationale gemeenschap worden geregeld. Een deel van die zaken worden zelfs binnen de VN geregeld, en ik dacht niet dat Vlaanderen zetelend-lid is van de VN. Zelfs België en Nederland hebben daar op dit ogenblik geen afgevaardigde zitten. Maar jij gaat die instelling even 2/3 van haar conventies en verdragen doen veranderen. Dacht het dus niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
dat is toch ook gebeurd zonder problemen toen Joegoslavië en de Sovjet-Unie zijn gesplitst? kortzichtigheid is echt je ding. Laatst gewijzigd door Shadowke : 13 februari 2010 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet ge wa, splits België zonder nadenken en alle mogelijke gevolgen te onderzoeken en er oplossingen voor te zoeken en ga dan op de grote markt in Antwerpen duidelijk maken dat je niet beter wist.
Je zal dan snel begrijpen wat hier bedoeld word. Je basis idee is goed,je uitwerking is een Belgische oplossing. En jij maakt mij uit voor belgicist. Maar je gebruikt juist dezelfde technieken als onze Belgische politici. En je weet wat die ervan terecht brengen. Je bent geen haar beter dan hen en je word dus bedankt voor je diensten. Zonder oprot-premie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
daarvoor werden ze verkozen! om Vlaanderen te dienen, niet België! sommige partijen hebben wel degelijk al een draaiboek voor als het zo ver is en daarin staat oa de internationale verdragen, de VN, de EU, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
je weet zekers niet wat de Franstalige partijen allemaal tegenhouden! ze zien nog liever dat de Vlaamse economie kapot gaat louter om België te behouden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb nog geen enkele Vlaamse politicus horen zeggen dat hij de VN of zelfs de EU heeft kunnen overtuigen die verdragen en conventies te herbekijken. En het draaiboek van het VB heb ik reeds gelezen. Daar staat enkel in dat Vlaanderen alle bestaande verdragen opnieuw zal onderhandelen bij de splitsing van België. Alleen spijtig dat die verdragen niet onderhandelbaar zijn voor Vlaanderen. En er is geen enkele andere politieke partij in Vlaanderen die een splitsing wil. Juist omdat ze weten dat ze dan de Vlaamse economie in de vernieling rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Economie is nu net een van de zaken die onder de gewestelijke bevoegdheden vallen. Vlaanderen heeft zijn economie dus reeds 25 jaar in eigen handen en ik zie niks boomen, ik zie enkel steeds meer bedrijven sluiten en verhuizen naar onze buren of naar lage loonlanden. Terwijl de werkgelegenheid in Wallonië wel toeneemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Vlaanderen heeft helemaal niet haar eigen economie volledig in handen! dat is verdeeld over federaal en regionaal zodat de Franstalige partijen vanuit de federale regering hun macht over een groot deel van de Vlaamse economie kunnen behouden. Laatst gewijzigd door Shadowke : 13 februari 2010 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
jij kent duidelijk België niet. Laatst gewijzigd door Shadowke : 13 februari 2010 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uwen poll is verdwenen zie ik, toch niet zo eerlijk bezig geweestEn mijnen provider is goed genoeg voor mij gij moet daar niet van wakker liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
zou jij je niet beter enkel moeien met Mordor en laat de mensen zelf beslissen wat ze willen doen? Laatst gewijzigd door Shadowke : 13 februari 2010 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |