Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2010, 12:57   #141
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Dat vind ik ook. Toch iets waarover we het eens zijn in deze draad.
zielig.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 13:13   #142
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Schitterend!

Citaat:
BRIT WIL GEBREK AAN DEMOCRATIE IN EU BLOOTLEGGENDelen

NIGEL FARAGE kreeg deze week een boete ter waarde van tien dagvergoedingen omdat hij EU-president Herman Van Rompuy had beledigd in het Europees Parlement. Maar de eurosceptische Brit doet het in onderstaand opiniestuk gewoon opnieuw: ‘Europa vertegenwoordigen op het wereldtoneel? Van Rompuy zou zelfs het verkeer in Brussel niet kunnen regelen.'

Je recht op vrijheid van meningsuiting uitoefenen is vandaag voor ons allemaal een beetje duurder geworden dan gisteren, en ik heb het niet over de boete van 3.000 euro die ik kreeg omdat ik mijn kiezers vertegenwoordigde.

Als een parlement iets van betekenis moet hebben, dan moeten de leden vrij zijn om te zeggen wat ze denken. Oké, in het algemeen belang zijn er een paar beperkingen van de vrijheid van meningsuiting: ik mag niet oproepen tot geweld of haat. Maar dat heb ik ook niet gedaan.

Het Europees Parlement vindt dat ik me een paar keer moet verontschuldiging voor mijn opmerkingen. Om ze één voor één te nemen: de eerste verontschuldiging ben ik verplicht aan de ‘grijze muis' Herman Van Rompuy, omdat ik klaarblijkelijk zijn gevoelens gekwetst heb.

Meneer Van Rompuy is wellicht even weinig bekend bij de meeste Belgen als bij de rest van Europa, maar desondanks zorgde een koehandel tussen de regeringen van de EU-lidstaten ervoor dat hij president werd van de Europese Raad. Het aanvankelijke idee was dat de president een man zou zijn die het verkeer in Washington en Peking zou stilleggen en Europa op dynamische wijze zou vertegenwoordigen op het wereldtoneel. Van Rompuy zou zelfs het verkeer in Brussel niet kunnen regelen.

Gezien het verschil tussen de manier waarop het idee verkocht werd aan de mensen en datgene waarmee de mensen uiteindelijk werden opgezadeld, is het niet onredelijk om te wijzen op het verschil tussen de charismatische topleider van 500 miljoen Europeanen die was beloofd en Van Rompuy. Niemand verkoos hem, hij is aan niemand verantwoording verschuldigd, er is geen mechanisme om hem af te zetten en zijn benoeming kwam er ondanks referendums in Frankrijk, Nederland en Ierland die zich uitspraken tegen de creatie van de functie.

En laat ons eerlijk zijn: hij wordt niet voor niets een grijze muis genoemd. Zijn publieke optredens hebben duidelijk zijn gebrek aan charisma aangetoond en zijn onopvallende verschijning heeft in alle eerlijkheid veel weg van die van een tweederangsbankbediende.

Bankbediende

Zijn zijn gevoelens gekwetst? Misschien. Maar mogen we niet verwachten dat de ongekozen president van Europa uit steviger hout gesneden is? Ik heb veel ergere dingen naar het hoofd geslingerd gekregen in het Europees Parlement, ook van de mensen die nu het voortouw nemen in de georkestreerde verontwaardiging over mijn uitlatingen. De manier om weerwerk te bieden aan wat niet meer is dan parlementaire scherts, schuilt in de kracht van de argumenten, en niet in de beperking van de vrijheid van meningsuiting.

Dit is geen onpartijdige aanpak van het parlement: niemand gaf Schultz een boete toen hij zei dat mijn oproep voor een nee-stem bij referendums de deur openzette voor fascisme, of Cohn-Bendit omdat hij me mentaal zwakbegaafd noemde, en dat zou ik ook niet willen. Zoals we in het Engels zeggen: ‘If you can't stand the heat, get out of the kitchen' (als je de hitte niet kunt verdragen, verlaat dan de keuken).

Mijn tweede verontschuldiging zou blijkbaar gericht moeten zijn aan de mensen in België omdat ik België een non-land noemde. Ik moet hier echt geen geschiedenisles geven, maar ik herinner lezers gewoon aan de opmerkingen van de Belgische premier Yves Leterme, die in 2006 zei dat de Franstaligen mentaal niet in staat zijn Nederlands te leren en dat het enige wat België samenhoudt de koning, voetbal en bepaalde biersoorten zijn. Hij wist niet wat bij de nationale feestdag gevierd wordt (de kroning van Leopold I in 1831), en dacht dat de Marseillaise de Belgische nationale hymne was (dat is de Brabançonne). Eerste minister Leterme roept het hardst om mijn excuses voor mijn ‘beledigingen'.

Dweil

Maar achter dit alles gaat natuurlijk een heel ernstig punt schuil. De Europe of Freedom and Democracy-fractie, waarvan ik co-voorzitter ben, vormt de enige oppositie tegen het project om een Europese superstaat te creëren: amper 32 parlementsleden op een totaal van 736. Ik zoek de controverse niet, ik wil de nieuwe kleren van de keizer tonen, het gebrek aan democratie blootleggen, het gebrek aan transparantie en het gebrek aan aansprakelijkheid die de kern vormen van het Europese project.

En dus stel ik vast dat ik nu gecensureerd en beboet word omdat ik aan de kaak stel wat zonneklaar is. Blijkbaar is het tegenwoordig een misdaad voor een gekozen vertegenwoordiger om erop te wijzen dat een man met het charisma van een natte dweil en het uiterlijk van een tweederangsbankbediende precies dat is als hij toevallig de president van de Europese Raad is. Ik mag er niet op wijzen dat België als land het gevaar loopt uiteen te vallen, ook al heeft de eerste minister van België veel ergere dingen gezegd over zijn landgenoten.

Voltaire zei een paar honderd jaar geleden dat hij het best oneens kon zijn met wat gezegd werd, maar tot zijn dood het recht van de spreker zou verdedigen om het te zeggen. Zulke verheven ambities horen nu duidelijk tot het verleden. In het postdemocratische tijdperk dat de EU vastbesloten lijkt te creëren, verkiest het de woorden van de Amerikaanse schrijver H.L. Mencken: ‘De vrijheid van meningsuiting is te gevaarlijk om getolereerd te worden in een democratie.'

www.ukipmeps.org

NIGEL FARAGEWie? Lid van het Europees Parlement voor de eurosceptische UK Independence Party. Wat? Van Rompuy krijgt geen excuses. En België ook niet.Waarom? Farage wil de nieuwe kleren van de EU-keizer laten zien
Oud 4 maart 2010, 13:31   #143
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Eerder droevig,
De man bewijst hier zelf dat hij het ook uitgelegd krijgt zonder beledigingen.

Besluit, een zuivere tribunepolitieker die het van straffe uitspraken moet hebben ipv opbouwende en verbeterende voorstellen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 13:37   #144
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Eerder droevig,

Besluit, een zuivere tribunepolitieker die het van straffe uitspraken moet hebben ipv opbouwende en verbeterende voorstellen.
komkom een stukje scheldproza kruidt net de politiek !

(niks saaier dan de beleefde sessies van het Vl parlement of het Nl parlement waar het per se allemaal heel beleefd moet)

bovendien, nu heeft heel Europa zijn terechte statement gelezen ... dit zou hij nooit bereikt hebben met een kleurloze kritiek.
Oud 4 maart 2010, 13:43   #145
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
komkom een stukje scheldproza kruidt net de politiek !

(niks saaier dan de beleefde sessies van het Vl parlement of het Nl parlement waar het per se allemaal heel beleefd moet)

bovendien, nu heeft heel Europa zijn terechte statement gelezen ... dit zou hij nooit bereikt hebben met een kleurloze kritiek.

Als dat uw normen zijn voor een goed betaalde job, dan kan ik u nog een paar uitstekende politiekers bezorgen.

Mocht ge het dan nog laten om te kankeren op het slecht bestuur, dan zou ik nog een vorm van consequentie zien.

Nu lijkt het nergens op.

Laatst gewijzigd door spherelike : 4 maart 2010 om 13:44.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 13:49   #146
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat uw normen zijn voor een goed betaalde job, dan kan ik u nog een paar uitstekende politiekers bezorgen.

Mocht ge het dan nog laten om te kankeren op het slecht bestuur, dan zou ik nog een vorm van consequentie zien.

Nu lijkt het nergens op.
geef mij eens voor de vuist weg een andere manier waarop deze oppositievoerende (dus middelen tekort) politicus heel Europa zou kunnen bereiken met zijn boodschap ??? Bovendien met een penetratiegraad van het publiek zoals hij nu bereikte ...

die man heeft dat geweldig goed gedaan ... hier past respect voor zijn doeltreffendheid

(geen fan van de betere scheldliteratuur, Spherelike ? )
Oud 4 maart 2010, 14:01   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alleen als het tegen VB'ers is.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 14:02   #148
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
opmerkelijk, de linkse oostindische doofheid in deze

sellectieve 'goede manieren'
Oud 4 maart 2010, 14:02   #149
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerder droevig,

2
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 14:04   #150
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
het lijkt hier wel of links/belgicist pleit hier ineens voor een beleefde aanpak van VB'ers
Oud 4 maart 2010, 14:05   #151
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
geef mij eens voor de vuist weg een andere manier waarop deze oppositievoerende (dus middelen tekort) politicus heel Europa zou kunnen bereiken met zijn boodschap ??? Bovendien met een penetratiegraad van het publiek zoals hij nu bereikte ...

die man heeft dat geweldig goed gedaan ... hier past respect voor zijn doeltreffendheid

Als jij gelijk krijgt dan hebben we binnenkort ipv media trainingen voor politici, scheldcursussen.
En wordt Alex Agnew aangesteld als europarlementarier.

Waar is de tijd dat ge uw job moest kennen om ze te mogen uitvoeren?
Oud 4 maart 2010, 14:07   #152
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Als jij gelijk krijgt dan hebben we binnenkort ipv media trainingen voor politici, scheldcursussen.
En wordt Alex Agnew aangesteld als europarlementarier.

trek uw ogen open : we beleven al 15 jaar dat mensen die bekwaam zijn voor een job ... niet in de politiek gaan.
Oud 4 maart 2010, 14:09   #153
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
trek uw ogen open : we beleven al 15 jaar dat mensen die bekwaam zijn voor een job ... niet in de politiek gaan.
Mijn ogen zijn open, ik heb dat gezien.
Ik kom dat hier alleen aanklagen terwijl jij het verdedigd. Bewonderd zelfs.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 maart 2010 om 14:13.
Oud 4 maart 2010, 14:25   #154
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Objectieve media ? In België? Of dit clipje?

http://www.youtube.com/watch?v=dranqFntNgo

Full version

Got to love the end tho;x
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 14:41   #155
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn ogen zijn open, ik heb dat gezien.
Ik kom dat hier alleen aanklagen terwijl jij het verdedigd. Bewonderd zelfs.
ik observeer een politicus die t bestaande systeem (dat hij niet installeerde, het is wat het is) gebruikt om zijn doelstelling te realiseren ... dat getuigt voor mij van zijn bekwaamheid, terwijl de meeste hem hier net afdoen als onbekwaam ... lijkt me naief
Oud 4 maart 2010, 14:44   #156
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, die mag je gerust mestkevers noemen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 14:56   #157
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het lijkt hier wel of links/belgicist pleit hier ineens voor een beleefde aanpak van VB'ers
Oud 4 maart 2010, 14:59   #158
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tobback kent zijn job als politieker, die is anders ook niet op zijn mond gevallen.
Oud 4 maart 2010, 15:07   #159
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Al 8 pagina's en nog niemand die een erratum heeft gevonden bij de speech van Farage?

Komaan linkiewinkies van deze wereld...ik begin mij serieus zorgen te maken dat die man dus 100% gelijk heeft.

Hij is dus beboet voor het publiek maken van de waarheid.

En nu?
Een linkse kogel in het hoofd zoals bij Pim?
Een mes in de borst zoals bij Theo?
Een politiek proces zoals bij het VB?

Het zaad van de vergelding is nochthans reeds gezaaid:
Die dikke Duitser had hem al eerder een fascist genoemd.
De notoire terrorist Cole Bandid had hem al eerder een debiel genoemd.
(let op: dat is dus het niveau dat verwacht en niet bestraft wordt in dit nepparlement hé)
Oud 4 maart 2010, 15:07   #160
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik observeer een politicus die t bestaande systeem (dat hij niet installeerde, het is wat het is) gebruikt om zijn doelstelling te realiseren ... dat getuigt voor mij van zijn bekwaamheid, terwijl de meeste hem hier net afdoen als onbekwaam ... lijkt me naief
In sommige systemen zijn er inderdaad binnenwegen die snel succes opleveren. Die niet gebruiken houden het systeem in ere.

Als voorbeeld geef ik hier een voortuintje met een geplaveid pad tussen een gazon. Je kan inderdaad de binnenweg naar de garage nemen en het pad mijden. Daardoor ben je sneller in de garage, maar verniel je wel het gazon. Zeker als iedereen dat doet. Als iemand op het gras loopt, en je vindt het gazon belangrijk, dan sla je hem best op de vingers. Anders gaat iedereen dat doen.

Ik verwijt hem dat hij het gazon vernield, en jij juicht hem toe omdat hij sneller in de garage is geraakt.
Nochtans is het het gazon waar wij allemaal van leven.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 maart 2010 om 15:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be