Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2004, 10:51   #141
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Ten eerste ben ik niet gedient met de insinuaties van imponderabilia... Ik wil wel eens benadrukken dat ik niet high was... Ik gebruik nu eenmaal niet veel en al zeker niet als ik campagne moet voeren... En nu is er één ding waarover ik heel zeker ben is dat die idiote flic zonder hersens in zijne kop niet in de lucht geschoten heeft maar recht vooruit... Nu ik wil niet de rest van de flikken beschuldigen, maar wat die gast deed was echt wel het domste wat je maar kon doen, ook al heeft hij niemand gewond... Stel maar dat er paniek zou zijn geweest en vertrappeling door die schoten??? of dat er nu toevallig wel iemand geraakt zou zijn... Trouwens waren vuurwapens op dat moment niet meer nodig omdat toen de groepen al gescheiden waren...

PS: Trouwens ikzelf heb nog nooit negatieve ervaringen gehad met de filkken... Ik beschouw ze alleen inhoudelijk gezien als de bebewakers van het hedendaagse regime, en dat is het enige wat ik ertegen kan inbrengen... en bovendien geef je je fout niet toe bij het verkeerd gebruiken van mijn woorden!
Ik heb inderdaad verkeerd gelezen, dus hierbij geef ik dat toe. Dat de mening van de LSP of van zijn mandatarissen en/of sympatisanten mij niet interesseert heb ik al eens gezegd, en ik heb de redenen ook gegeven (gebasseerd op feiten, lees de politieverslagen op het gebied van vandalisme in de stad Antwerpen maar eens).

Dan maak ik nu een kleine samenstelling van dingen die Elossov hier al heeft neergeschreven: een politieman schoot
a)Op de massa (niet in de lucht maar rechtdoor)
b)met scherp
c)niemand geraakte gewond

Zeer vreemd een politieman die met scherp op een massa schiet en niemand raakt, dit met geweren waarvan da kogels meer dan 100 meter ver reiken? Zeer grappig!

Stel dat er paniek zou zijn geweest, luister eens goed he, wanneer de ordediensten niet hadden ingegrepen hadden we pas van een totale paniek kunnen spreken, om nog maar te zwijgen over eventuele verdere escalatie van het conflict.

Ik vraag hierbij dan ook dat de LSP in hun vete met de ordediensten zich ergens anders heirover gaan uitspreken, want als ik jullie moet gelobven is elke olitieman een geweldenaar, fascist, racist, hyperkapitalist, en ga zo maar door. Door die beweringen doen jullie zelf aan veralgemening en benadeling van een bepaalde groep in onze maatschappij, m.n. de ordediensten.

Dat van dat high zijn was maar een grapje he
Oud 12 mei 2004, 10:54   #142
imponderabilia
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Allez, filo kan het nog maar eens niet halen dus: case closed!!

Armzalig hoor!

De beelden op ATV gezien?
Case open hoor. Stenen door de vitrine. Autoruiten kapot.

Niks closed!
1) Ik heb geen ATV op de kabel, en toen ik het had interesseerde het me niet.
2) schade minder dan bij een voetbalmatch d�*t impressionneert me al lang niet meerAls ik eens goed gezind ben vertel ik wel eens waarom.Nu niet
[size=6]
case closed[/size]
Wat je niet wil zien zie je natuurlijk niet he

(volg de redenering ik heb het niet gezien dus het is niet gebeurd en/of het zal wel niet zo erg zijn )
Oud 12 mei 2004, 11:11   #143
imponderabilia
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Nu wil ik zelf eens een zinnige, sorry dat ik dat zeg, maar iedereen die wel denkt zal dat moeten beamen, visie geven op het probleem van criminaliteit onder allochtonen...

Ten eerste zal ik niet ontkennen dat er onder allochtonen in het algemeen wel hogere misdaadstatistieken zullen zijn... Maar sommige mensen blijken blijkbaar zo kortzichtig het daarbij te laten en niet verder te analyseren. Het eerste wat we nodig hebben zijn de achterliggende omstandigheden en de omgeving van die jongeren...
-De voortdurende discriminatie vanuit de werkgelegenheidssector, sommige bedrijven willen nu gewoon niemand met de naam mohamed aan de balie omdat dat mensen, zoals blokkers, zou afschrikken...
Dus Jongeren vinden geen werk! (ook al spreken ze de taal)
-De voortdurende confrontatie met racisme op straat; ik kan er zelf van spreken, als ik na een zomervakantie uit bv Portugal terugkom, krijg ik al racistische opmerkingen. Dus wat moet dat zijn voor mensen die een heel jaar met een verschillende huidskleur op straat komen...
Dus Jongeren worden 'gepest'!
-De achtergesteldheid qua taal biedt hen ook minder toekomst... En dit vooral omdat wegens onze individualistische samenleving, allochtonen weinig in contact komen met autochtone leeftijdsgenoten...
Dus Jongeren hebben geen toekomst...
... (dit rijtje is verre van volledig, denk even en je ontdekt snel enkele nieuwe...)
Dit wil dus zeggen dat onze samenleving in het geheel niet openstaat voor allochtone jongeren. Hoe kan je dus spreken van het feit dat de integratie mislukt is, als onze racistische samenleving, want dat is ze wel, niet eens openstaat om zo'n mensen ook maar 1 kans te geven... Men moet rekening houden met de situatie voor er een oordeel geveld mag worden. en onder zo'n omstandigheden is het normaal dat jongeren, andere wegen zoeken:
-Zij hebben ook een inkomen en arbeid nodig, en wat kan je anders doen op straat dan de criminaliteit instappen? Zeker als je oudere vrienden je dat voorbeeld hebben gegeven, ook door noodzaak gedreven...
-Zij hebben iets nodig om hun inwendige agressiiviteit bot te vieren, hiun jacht-instinct. en jongeren uit onze samenleving doen dat met drugs, drank, fuiven, rock- en metal-muziek... maar als je geen cent hebt die je kan uitgeven, hoe kan je je dan zo'n dingen permiteren... Het eerste wat jongeren dan doen is voetballen of iets anders op straat, maar dan wordt de politie erbij geroepen wegens overlast... Wat staat er dan nog open, het enig wat ons dan nog kan bevredigen, is zoals Freud het noemde, het destructieve verlangen en we moeten er dan ook niet van opkijken dat rellen als zondag 'vaak' voorkomen. Dat is de meest normale zaak van de wereld...
De enige oplossing is geen repressief beleid, hoewel dat misschien op zeer korte termijn iets kan uithalen. Kwestie als jongeren in de bak zitten kunnen ze niet vechten... Maar repressie lost hoe dan ook niets op... En ik zal ook niet het zogenaamde integratiebeleid verdedigen... Dat helpt geen barst omdat de egoïsten van tegenwoordig toch niemand een kans geven, gewone vlaamse jongeren hebben het zelfs al moeilijk...
De enige oplossing is het wegnemen van de oorzaak, namelijk onze individualistische, kapitalistische, repressieve en egoïstische maatschappij! Want zij is verantwoordelijk voor het feit dat jongeren onmogelijk kunnen integreren, onmogelijk werk kunnen vinden, er zijn al banen te kort dus zeker geen over voor 'ander-gekleurden'...
De enige oplossing is de weg vooruit, de weg naar het einde van het kapitaal, de weg naar de ommekeer, de revolutie...

Dit verhaal hoor ik regelmatig, en ik ontkracht het niet volledig. Er zijn inderdaad allochtonen die door racistische motieven in de criminaliteit worden gedreven, sociale achteruitstelling in sommige wijken ontken ik ook niet.

MAAR

Zoals bij de meeste reacties van Elossov is zijn mening ongenuanceerd, want wat doe je met alle andere allochtonen of mensen van allochtone afkomst die met racisme te maken krijgen, waar is de hogere criminaliteit bij Italianen, Spanjaarden, Turken, enz. Die hebben toch ook een donkerder kleurtje en als jij dit zegt

Citaat:
-De voortdurende confrontatie met racisme op straat; ik kan er zelf van spreken, als ik na een zomervakantie uit bv Portugal terugkom, krijg ik al racistische opmerkingen.
Hebben deze mensen toch ook last van racisme niet? Om dan van de Afrikanen nog maar te zwijgen.

Ten tweede is die eeuwige veronderstelling dat allochtonen (en marokkanen specifiek) gemiddeld zoveel armer zijn dan de Belgen voorbijgestreefd, dat er wel een verschil is zal wel zijn, maar dat de meeste allochtone criminelen moeten gaan stelen voor hun dagelijks brood is toch wel een veronderstelling die uit de wereld moet worden geholpen (dit is trouwens ook de mening van de geintegreerde allochtonen waarmee ik regelmatig omga).
Ten tweede zijn de aanleidingen voor rellen zoals op Mano Mundo regelmatig de volgende:
-Een racistische moord
-Een vriend is opgepakt door de politie
-Controles van de ordediensten bij mensen met een crimineel verleden

Wel als men dat veroorloofd vindt dan zal ik voor elke vlaming die ik ken die wordt opgepakt, ondervraagd of gedood door een allochtoon een grote rel maken met mijn vrienden en daarbij zoveel mogelijk schade berokkenen (en let op ik vind zo wel genoeg Vlamingen in mijn buurt die op of over de armoedegrens leven, want die mogen dat dan he Elossov).
Oud 12 mei 2004, 11:18   #144
imponderabilia
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Komaan filosoof geef gewoon eens toe dat je verkeerd zat. Steeds weer diezelfde uitleg: het is de schuld van het Vlaams Blok, de racistische politie of het is komkommertijd en de media besteed er teveel aandacht aan. Vreemdelingen zelf kunnen voor u niets verkeerd doen. Dit kan je toch niet blijven volhouden als je nog enigzins geloofwaardig wilt overkomen. Doe er iets aan nu het nog kan.
Op wat moet ik hier oordelen ?
-Er lijkt een herrie geweest te zijn, die niet veel aandacht kreeg in de media
-niemand maakt melding van gekwetsten (of las ik verkeerd?)
-mogelijk een bus enigszins beschadigd, één of meer?? ruiten bebroken
-ijverige identiteitscontrole en voorleiding.
-Als ik tussen de regels lees heeft één of ander agent ofwel met een wapen gezwaaid ofwel ermee geschoten
[size=6]-ik herinner me dat politieagenten van die gemeente vorig jaar hun boekje eens te buiten gingen tegenover allochtonen.[/size]-VB-ers profiteren er weer eens van om voor hen lekker racistisch te doen ("scum', met het woord marokkaans als adjectief ervoor), wat op multicultureel en links te schelden

Moet ik dan meehuilen met de wolven in het bos, op basis van die magere elementen en even een volledige nationaliteit beginnen te beledigen en "scum, scum" meeroepen??
Nee, bedankt, zo ben ik niet.
Ik keur herrieschoppen zeker niet goed (deed ik dat hier ooit?)
Ik keur het gebruikelijke exploiteren van een incident door het VB ook zeker niet goed.
[size=5]
case closed
[/size]
Het gaat mij hier om de rode tekst, wanneer de rellen niet op nationale televisiezenders komen zullen ze wel niet zo erg geweest zijn.

Lees dan de rode tekst, als Bomenaar weet ik over wat het hier gaat. Dit gaat over een klacht die AEL had ingediend tegen de Boomse politie omdat die jongeren hardhandig hadden aangepakt, wat was er echter wel gebeurd de jongeren hadden eerst mensen bestolen en wanneer de politie ter plaatse kwam werden zij verbaal en fysiek aangepakt (gooien van stenen en andere voorwerpen die los lagen), daarop heeft de politie de jongeren opgepakt waarop enkele van die jongeren op de grond moesten worden gelegd om tot rust te komen, daarbij hadden enkele van deze jongeren kleine schaafwonden.

Filosoof wees eens consequent, als je iets dat niet op de nationale televisie komt niet belangerijk vind, trek die lijn dan door voor alle gevallen, dank U wel.
Oud 12 mei 2004, 11:52   #145
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Relschoppers Mano Mundo betrokken bij pak overvallen
Van de dertig keetschoppers die zondag na rellen op Mano Mundo en in Boom werden opgepakt, komen er 26 uit Borgerhout. Negentien ervan, de meesten rond de zeventien jaar, zijn in Antwerpen bekend voor een pak overvallen en straatgeweld.

Allochtone jongeren uit Borgerhout raakten zondag op het festival Mano Mundo in Boom slaags met allochtonen uit Mechelen. Beide groepen troffen elkaar in het ‘Marokkaans dorp’. Later trokken ze een spoor van vernieling door Boom zelf.

Een dertigtal jongeren werd door de politie enkele uren opgepakt. 26 van hen wonen in Borgerhout. De Antwerpse politie ‘kent’ er 19 voor opzettelijke slagen en verwondingen, diefstal met geweld, afpersing, handtasroof, diverse overvallen en autodiefstallen. Zelfs valsheid in geschrifte hoort erbij.

Intussen kwam ook aan het licht dat de politie bij de beheersing van de rellen twee keer heeft geschoten.“Want die kerels bekogelden niet alleen elkaar, maar ook de politie en bezoekers met stenen en noodhamers”, zegt commissaris Paul Van Rompaey van de politiezone Rupel.

“Twee agenten hebben elk een waarschuwingsschot gelost om de stenenregen te stoppen. Daardoor hebben ze het geweld kunnen intomen. Je mag er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als die kerels van de berm naar het dorp waren gestormd en mensen onder de voet hadden gelopen.” Leden van het Comité P, die voor controle in Boom waren, vonden het schieten gerechtvaardigd.

Om de daders te identificeren startte het Antwerpse parket een onderzoek. Intussen zijn ook tv-beelden opgevraagd.

Wel filosoofken... gevlucht in een mollepijp rode kaakjes
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 13:24   #146
Seba
Europees Commissaris

Standaard

allé, waar blijft Jonas Elossov nu om te reageren op mijn post?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 13:30   #147
imponderabilia
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
allé, waar blijft Jonas Elossov nu om te reageren op mijn post?
Meneer Elossov zal door onze kapitalistische antwoorden van communistische slag geraakt zijn.

daarbij mag filosoof ook wel eens reageren.
Oud 12 mei 2004, 15:41   #148
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
1) Ik heb geen ATV op de kabel, en toen ik het had interesseerde het me niet.
2) schade minder dan bij een voetbalmatch d�*t impressionneert me al lang niet meerAls ik eens goed gezind ben vertel ik wel eens waarom.Nu niet
[size=6]
case closed[/size]
néén filosoofken : [size=6]SCHAAKMAT [/size]
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 15:48   #149
imponderabilia
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als dit je antwoord is op mijn (ik denk toch wel redelijke vraagstelling) ben ik teleurgesteld.
Oud 12 mei 2004, 16:19   #150
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Citaat:
Als dit je antwoord is op mijn (ik denk toch wel redelijke vraagstelling) ben ik teleurgesteld.
Ik antwoordde dit reeds, voor jouw plezier zet ik het nog eens hier:
-Als ik tussen de regels lees heeft één of ander agent ofwel met een wapen gezwaaid ofwel ermee geschoten (het blijken er nu 2 te zijn geweest, en niet in de lucht...)-ik herinner me dat politieagenten van die gemeente vorig jaar hun boekje eens te buiten gingen tegenover allochtonen.-[b]VB-ers profiteren er weer eens van om voor hen lekker racistisch te doen ("scum', met het woord marokkaans als adjectief ervoor), wat op multicultureel en links te schelden

Moet ik dan meehuilen met de wolven in het bos, op basis van die magere elementen en even een volledige nationaliteit beginnen te beledigen en "scum, scum" meeroepen??
Ik keur herrieschoppen zeker niet goed (deed ik dat hier ooit?) Als iemand iets misdoet, is de nationaliteit van zijn grootvader dan van belang?Als engelse voetbalsupporters hier een 30-tal mensen doden, zijn dan Engelsen "scum"?
Ik keur het gebruikelijke exploiteren van een incident door het VB ook zeker niet goed.

case closed voor mij,

de rechtbank moet uitmaken wat te veroordelen valt,
NIET HET ZB, NIET IK
daarom nog ééns: case closed voor mij!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 16:26   #151
imponderabilia
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia

Ik antwoordde dit reeds, voor jouw plezier zet ik het nog eens hier:
-Als ik tussen de regels lees heeft één of ander agent ofwel met een wapen gezwaaid ofwel ermee geschoten (het blijken er nu 2 te zijn geweest, en niet in de lucht...)-ik herinner me dat politieagenten van die gemeente vorig jaar hun boekje eens te buiten gingen tegenover allochtonen.-[b]VB-ers profiteren er weer eens van om voor hen lekker racistisch te doen ("scum', met het woord marokkaans als adjectief ervoor), wat op multicultureel en links te schelden

Ik keur herrieschoppen zeker niet goed (deed ik dat hier ooit?) Als iemand iets misdoet, is de nationaliteit van zijn grootvader dan van belang?Als engelse voetbalsupporters hier een 30-tal mensen doden, zijn dan Engelsen "scum"?

case closed voor mij,

de rechtbank moet uitmaken wat te veroordelen valt,
NIET HET ZB, NIET IK
daarom nog ééns: case closed voor mij!
Dank U voor de herhaling toch nog een probleem, tijdens Euro2000 (E.K.voetbal) zijn er ook rellen geweest met Engelse hooligans, in de media werd die mensen hun nationaliteit duidelijk vermeld.
Wanneer dit nu gebeurt met marokkaanse jongeren blijkt dit plots een probleem te zijn, zeer vreemd!

Citaat:
ik herinner me dat politieagenten van die gemeente vorig jaar hun boekje eens te buiten gingen tegenover allochtonen.
Als je mijn vorige reacties hebt gelezen weet je dat dit verhaal onwaar is, en dit verhaal is opgeklopt door het AEL, die hiervoor een klacht indienden zonder gevolg overigens.
Oud 12 mei 2004, 17:33   #152
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Case closed ? Neen, neen, integendeel... deze zaak blijft open èn actueel door de verslechterende verhouding tussen migranten en autochtonen. Er is geen volledige integratie zolang grote groepen migranten weigeren zich aan de plaatselijke cultuur aan te passen...

En wat die kansarmoede en het moeilijk werk vinden betreft...
Ik ken heel wat migrantenjongeren (2de en 3de generatie!!) die hun school niet afmaken, op hun 18de verjaardag vrolijk "salut!" naar de schoolpoort roepen, en vaak zelfs nog tijdens hun schoolplicht regelmatig brossen. "Waar dient school voor ? Het is er alleen maar vervelend en saai en de leerkrachten hebben de pik op ons en het is er niet plezant en we moeten er taken maken en proefwerken en we moeten leren, en stomme opdrachten doen, bweruk...". Tja, met zo'n instelling zijn ook heel wat autochtone jongeren behept en die komen achteraf ook in de problemen, maar vreemd genoeg niet zo opvallend.

Zonder diploma zul je niet gemakkelijk goed betaald werk vinden, zoals een (3de generatie allochtoon) buurmeisje tot haar grote spijt moest vaststellen. Op haar 18de verjaardag trouwde ze en zei haar school vaarwel, ze was nu immers een volwassen vrouw en echtgenote. Het mooie liedje duurde niet erg lang want de regularisatie van echtgenoot-lief liet op zich wachten en tot zolang kon hij geen werk vinden, zij moest dan maar de kost gaan winnen. Ze tracht nu haar vaardigheden bij te spijkeren op de eerste job die ze uiteindelijk na lang zoeken (met mijn hulp) te pakken kreeg en hopelijk blijft het goed gaan met haar, ze werkt er hard genoeg voor ! De zoons van mij bekende Marrokaanse ouders zijn nu volwassen en hebben alledrie een baan, maar die hebben wel een goede strenge vader gehad die hen in het gareel hield. Het is een kwestie van opvoeding.

"Discriminatie !" roepen wordt te vaak als alibi gebruikt om de eigen tekortkomingen te verdoezelen en een zondebok te vinden. Als je hier in België geen gebruik maakt van de hier aangeboden mogelijkheden... gratis onderwijs, extra gratis bijscholing via de VDAB en aanverwante, initiatieven van de overheid om de werkgelegendheid te stimuleren - dan geldt hier in België 1 onverbiddelijke en strenge wet: wil je niet leren dan haal je geen diploma, heb je geen diploma dan krijg je minder goed werk, heb je minder goed werk dan hou je geen geld over voor pleziertjes.

Tja. Wie in de criminaliteit gaat heeft tenminste snel veel geld waar niet al te veel inspanning voor nodig is en geen belasting op betaald moet worden. Slim gezien toch ?
Oud 12 mei 2004, 17:48   #153
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

@ Babeth
Inderdaad. Het volstaat dit forum te volgen en vast te stellen dat lieden die zelf zeggen hier geboren te zijn en hier gestudeerd te hebben, zich slechts in het meest schabouwelijke Nederlands kunnen uitdrukken.
Onwil? Domheid?

Neen hoor. Het interesseert hen niet. Zij willen niet integreren, want in hun moskee horen ze telkens weer dat zij over zeer afzienbare tijd de macht zullen hebben. Dan zullen wij Arabisch moeten leren!

Vergeet niet dat SPa-Spirit, het puberstemrecht wil invoeren vanaf 16 jaar. Dat wil zeggen dat die relschoppers en kleine en grote criminelen een groot gewicht in de kiesschaal zullen gaan leggen.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 18:30   #154
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:

filosoofken in het hoekje K.O.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 18:47   #155
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

--------------------------------------------------------------------------------

Filosoof schreef (en wiste vervolgens )
Quote:
Citaat:
[size=6]Man, wat kan JIJ onzin vertellen!
Waar staat er dat het Marokkanen zijn, en geen scum van jouw soort?
[/size]

Wat filosoof mooi verzwijgt, dat de quote hierboven waarin het beruchte scum werd gelanceerd, mooi van zijn eigen hand is. Dus als hij toch zo wil fulmineren tegen dat scum, en in het geval van Mano Mundo dus Marokkaans scum, dat hij dan niet de hypocriet uithangt want het zijn z'n eigen woorden.

Ik zal het nog eens duidelijk zeggen, want misschien heeft filosoof zijn geheugen ook gewist.

Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 19:59   #156
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-Als ik tussen de regels lees heeft één of ander agent ofwel met een wapen gezwaaid ofwel ermee geschoten (het blijken er nu 2 te zijn geweest, en niet in de lucht...)
En terecht, de politie en ook de bezoekers werden bekogeld met stenen en noodhamers. Twee agenten hebben elk een waarschuwingsschot gelaten (bij mijn weten gebeurd dat nog altijd in de lucht) om de stenenregen te stoppen. Wat dan ook gebeurd is. Het comité P die voor controle in Boom waren vonden het schieten gerechtvaardigd.
Oud 12 mei 2004, 20:04   #157
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Zeer vreemd een politieman die met scherp op een massa schiet en niemand raakt, dit met geweren waarvan da kogels meer dan 100 meter ver reiken? Zeer grappig!
Zie je wel dat je niets van de situatie kent, ook al was je misschien op manu mundo... de rellen ware ten eerste aan de rand van het festival... en op het moment dat er geschoten werd was 1 grioep jongeren aan het wegvluchten in de velden... dus is het wel normaal dat het van de massa wegeschoten was...
Maar dat doet eigenlijk niets terzake; een waarschuwingsschot is volgens mij in de lucht, en niet recht vooruit!!! en ik zag duidelijk dat hij in die richting schoot... En Mr Van Rompaey liegt als hij iets anders beweert, want die was terplekke, ik heb hem zelf gezien... Dus dat zal niet uit onwetendheid zijn...

Citaat:
want als ik jullie moet gelo(b)ven is elke (p)olitieman een geweldenaar, fascist, racist, ...
Ik wil niet veralgemenen, die champeter in onze straat in de verre westhoek is ne vriendlijke vent..., en ik weet dat flik spelen ook een job is zoals een ander.
Maar een paar dingen moeten toch gesteld worden...
-De meerderheid van de flikken zijn blok-stemmers.
-Je hebt geen hoge studies nodig om flik te zijn, dus echt bijster intelligent zijn ze ook niet.
-Net zoals in het leger zitten er een hoop venten met een obsessie voor wapens, het is dan ook niet verwonderlijk dat ze er gemakkelijk naar grijpen...
-Flikken zijn nog altijd beschermers van hetgeen er is... zij staan elke vernadering in de weg en ze zijn dus hyper-concervatief op dat punt...

Citaat:
waar is de hogere criminaliteit bij Italianen, Spanjaarden, Turken, enz.
Ten eerste wil ik duidelijk maken dat fascisten geen onderscheid maken tussen buitenlanders... En het is vooral tegen dat soort gespuis dat ik een hekel heb... Niet omdat ik vind dat er een verschil is tussen buitenlanders, wel omdat dat soort blinde racisme niet eens afhankelijk is van een analyse...
Ten tweede, zal ik niet ontkennen dat marokanen crimineler zijn dan andere, ik ken de feiten niet... Ik weet wel dat er voor alle menselijke gedragingen een economische of politieke achtergrond zit... Dus is elke vorm van een bevolkingsgroep te viseren principeel fout omdat je de gevolgen viseert i.p.v. de oorzaken, namelijk ons barbaarse rechtse systeem... Of dacht je soms dat er in marroko meer criminalteit is dan bij ons???
Het spijt me dat ik zelf mij niet direct in de meer specifieke oorzaken kan verdiepen, maar ik ben geen specialist ter zake...

Citaat:
...zoveel mogelijk schade berokkenen (en let op ik vind zo wel genoeg Vlamingen in mijn buurt die op of over de armoedegrens leven, want die mogen dat dan he Elossov).
Ten eerste weet je ook wel dat het wij Vlamingen zijn die hier in België de plak zwaaien... Maar ik zweer u, als die Vlamingen het echt erg zouden stellen, geconcentreerd dan in dezelfde gemeenschap, kan het ook gebeuren dat de jongeren in zo'n wijk ineens rellen veroorzaken... Zoiets is zelfs niet nodig, zie maar, of in wat verschillen hooligans met die gastjes...

PS: laat mij tenminste tijd om te reageren, ik heb ook school, en ik heb bovendien belangrijker dingen te dioen dan dit forum...
Oud 12 mei 2004, 20:12   #158
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Zeg denk je dat de 'vlaamsche' jongeren anders over school denken dan allochtonen of zo...

Gratis onderwijs is bovendien ook een mythe...

Bovendien moet je ook niet veralgemenen, he, de cijfers bij allochtonen liggen misschien hoger qua criminaliteit, maar die bedragen nu ook geen 10% he!!!

Citaat:
De zoons van mij bekende Marrokaanse ouders zijn nu volwassen en hebben alledrie een baan, maar die hebben wel een goede strenge vader gehad die hen in het gareel hield.
Wedden dat ze het dubbele zouden verdienen moesten ze een bleker huid gehad hebben???
Oud 12 mei 2004, 21:27   #159
imponderabilia
Schepen

Standaard

In punt 1) geeft U dus toe dat er WEG van de massa werd geschoten, waar is dan het gevaar???

In punt twee zegt U van de meeste "flikken" (ik prefereer het woord politieagent)

Citaat:
-De meerderheid van de flikken zijn blok-stemmers.
-Je hebt geen hoge studies nodig om flik te zijn, dus echt bijster intelligent zijn ze ook niet.
-Net zoals in het leger zitten er een hoop venten met een obsessie voor wapens, het is dan ook niet verwonderlijk dat ze er gemakkelijk naar grijpen...
-Flikken zijn nog altijd beschermers van hetgeen er is... zij staan elke vernadering in de weg en ze zijn dus hyper-concervatief op dat punt...
Als dat nog geen platvloerse veralgemening is zonder enig bewijs, morele grond, kortom een stelling zonder fundering daar houd ik geen rekening mee sorry.

Op de vraag waarom andere vreemdelingen niet meer aan criminaliteit doen antwoord U niet, en wie zijn die fascisten? De Vlaams Blokkers, ik?

Uw antwoord op de vierde vraag is ridicuul. Er zijn in ons land genoeg Belgen (waaronder Vlamingen) die het zeer slecht stellen en die in hun respectievelijke wijken helemaal niet de plak zwaaien.

De vergelijking met het Hooliganisme is een die niets verklaart. Hooliganisme is geen uiting van een sociaal achtergestelde klasse want die kunnen geen ticketje van 25 euro betalen voor en avond rel te schoppen. Voetbalrellen vallen overigends niet zo vaak voor wat moeilijk gezegd kan worden van rellen met alllochtonen (en specifiek marokkanen).

Ik laat U graag de tijd om te reageren
Oud 12 mei 2004, 21:36   #160
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sale-Flamin
Ik zal het nog eens duidelijk zeggen, want misschien heeft filosoof zijn geheugen ook gewist.
Een multiculer met alzheimer, altijd lastig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be