Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2010, 00:04   #141
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Girls In Hawaii en Ghinzu, maar ècht goed vind ik die niet.
Ghinzu is de enige Waalse band met (een beetje) bekendheid in Vlaanderen. Ik heb ze vorige zomer gezien op Rock Werchter (in de Marquee) en ze waren best goed.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 00:16   #142
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ghinzu is de enige Waalse band met (een beetje) bekendheid in Vlaanderen. Ik heb ze vorige zomer gezien op Rock Werchter (in de Marquee) en ze waren best goed.
Het is best mogelijk dat ze in hun genre goed zijn.

Ik had dan ook beter geschreven: ... maar ik hou er niet zo van.

Smaken kunnen verschillen, hé.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 12:19   #143
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wat je hier zegt klinkt leuk maar is onwaar.
Alle muziekliefhebbers gebruiken in vrijwel dezelfde mate een platform als YouTube.

Check deze Lady Gaga (toch regelmatig op de radio volgens mij) popmuziek:

http://www.youtube.com/watch?v=qrO4YZeyl0I
Lady Gaga - Bad Romance (160.000.000 hits) 2009
Wat ik daar zeg is helemaal niet onwaar. En dat "aantonen" door te laten zien dat een grote internationale hit veel hits heeft op youtube is onzin. Ik zef ben best tevreden met de muziek die er op de radio is, veel beter dan al die nederrap. En ik sta daar echt niet alleen in. Die muziek die jouw lijst domineert is een nicheproduct, die niche kan best heel groot zijn, maar het is nog niet wat alle Nederlandstaligen willen horen alleen maar omdat ze meer hits hebben dan het smurfenlied.
Oud 26 maart 2010, 15:52   #144
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik zef ben best tevreden met de muziek die er op de radio is, ...
Dat vreesde ik al.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 15:55   #145
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...veel beter dan al die nederrap.
Dat mag u best vinden.

Van de geproduceerde platen in het Nederlands was overigens rond de 85 % hiphop/R&B in 2009. Daar kunnen u of ik ook niets aan doen.
Oud 26 maart 2010, 15:56   #146
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik daar zeg is helemaal niet onwaar.
Dat was het wel.

Niettemin vond ik de door u opgeworpen vragen heel begrijpelijk.
Oud 26 maart 2010, 16:11   #147
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Omdat de reikwijdte van FM-stations beperkt is en de ontvangst van Nederlandse en Vlaamse FM-stations om en nabij de grens ophoudt, is er dus nog het internet. De zogenaamde live streams bieden de mogelijkheid om desondanks te genieten van het aanbod aan (muziek)stations met voor elck was wils:

http://www.nederland.fm/
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 17:37   #148
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mag u best vinden.

Van de geproduceerde platen in het Nederlands was overigens rond de 85 % hiphop/R&B in 2009. Daar kunnen u of ik ook niets aan doen.
Zeg nu zelf, ook de Nederlandstalige rap-scène is de afgelopen jaren steeds verder opgeschoven naar de platte Amerikaanse pop-rap.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 19:39   #149
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Omdat de reikwijdte van FM-stations beperkt is en de ontvangst van Nederlandse en Vlaamse FM-stations om en nabij de grens ophoudt, is er dus nog het internet. De zogenaamde live streams bieden de mogelijkheid om desondanks te genieten van het aanbod aan (muziek)stations met voor elck was wils:

In ieder geval, is het vaak een zoeken om Nederland 1 (radio) goed te kunnen ontvangen hier bij ons. Een zeer degelijke zender overigens. Net als de BNR-radio. Degelijk informatie op die beide stations. Absoluut. Een dikke proficiat.

Laatst gewijzigd door system : 26 maart 2010 om 19:41.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 20:31   #150
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In ieder geval, is het vaak een zoeken om Nederland 1 (radio) goed te kunnen ontvangen hier bij ons. Een zeer degelijke zender overigens. Net als de BNR-radio. Degelijk informatie op die beide stations. Absoluut. Een dikke proficiat.
Ik vind zelf BNR wel een aanrader.

Gewoon eens een paar uur doorgaan over één onderwerp.
Een commerciele zender die goed werk aflevert.
Oud 29 maart 2010, 09:06   #151
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Radio 1 is de nieuws- en actualiteitenzender. Er worden doorgaans interessante programma's met spraakmakende vraaggesprekken uitgezonden. Het is daarom onbegrijpelijk dat de NOS de middengolffrequentie (destijds 747 kHz, golflengte 402 m) als parallel voor de gebruikelijke FM-zenders heeft laten vervallen. Hierdoor konden vrachtwagenchauffeurs en automobilisten tot in Frankrijk en Duitsland op de hoogte blijven van het nieuws in eigen land.

http://www.radio1.nl/
Oud 29 maart 2010, 09:18   #152
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Strotrammen, 60 minuten per week, 40 keer per jaar.

Tuurlijk.

Ik ook.
Strotrammenbij elke nieuwsuitzending, zinnetje, popmuzakje, zinnetje, popmuzakje, zinnetje, popmuzakje, x keer /dag, 365 dagen/jaar.

Of 't nu Vlaams of Engels of Frans of Chinees strotrammen is, ik wil geen strotrammen!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 09:26   #153
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind zelf BNR wel een aanrader.

Gewoon eens een paar uur doorgaan over één onderwerp.
Een commerciele zender die goed werk aflevert.
BNR Nieuwsradio is een Nederlandse radiozender met non-stopnieuws. Vanuit de studio’s in Amsterdam en Den Haag brengt BNR dagelijks op ieder heel en half uur nieuwsbulletins met de actualiteiten uit binnen- en buitenland. Daarnaast is er een complete verkeersinformatieservice met de files en de snelheidscontroles. Sinds 2003 is BNR onderdeel van de FD Mediagroep. De afkorting BNR betekent Business Nieuws Radio.

BNR Nieuwsradio wordt gemaakt door een redactie onder leiding van hoofdredacteur Paul van Gessel en adjunct-hoofdredacteur Rens de Jong. Naast eigen presentatoren en redacteuren beschikt het station over een wereldwijd netwerk van correspondenten.

De voorgeschiedenis van de zender BNR Nieuwsradio speelt zich af rond de middengolffrequentie 1395 kHz, golflengte 215 m. Deze frequentie werd in de herfst van 1993 verdeeld, waarna zij werd toebedeeld aan een nieuwszender die gedragen zou moeten worden door Veronica en de uitgeverij Quote. Op 16 oktober 1995 werd begonnen met uitzenden, via een zendmast in Mastwijk-polder in Montfoort, onder de naam Veronica Nieuws Radio. Men kwam erachter dat het bereik van de zender erg slecht was. Daarnaast werd Veronica geconfronteerd met het feit dat AM-frequenties niet populair zijn bij Nederlanders. De luistercijfers waren dan ook erg slecht. Iedere maand werd ongeveer 300.000 gulden verlies geleden. Daarom besloot uitgever Quote om uit de onderneming te stappen. Daarop werd het station op 10 mei 1996 gestopt en failliet verklaard. De Manaus Investeringsgroep, onder andere eigenaar van de Palthe-stomerijen en Jazz Radio, nam de frequentie over om in eerste instantie Jazz Radio door te geven.

Op 1 januari 1997 nam een nieuw privaat radiostation deze plaats over: TalkRadio 1395. Bekende presentatoren waren: Theo van Gogh, Willem de Ridder, Willem Ekkel, Eddie Schekman en Paul Haenen. TalkRadio zond 24 uur per dag amuserende praatradio uit, zonder muzikale onderbreking. De zender richtte zich op de oudere luisteraar tussen de 25 en 49 jaar, met nadruk op de middel- tot hoogopgeleide man en vrouw. Het probleem met het bereik van de frequentie was gebleven, maar TalkRadio was ook op enkele kabelnetten te ontvangen.

Op 21 september 1998 ging TalkRadio 1395 AM verder als Business Nieuws 1395 AM. Er werd dagelijks tussen 06:00 en 20:00 uur nieuws uitgezonden in blokken van 20 minuten. Hierin was veel aandacht voor financieel nieuws. Op 9 juni 1999 werd de toevoeging "1395 AM" geschrapt uit de naam van de zender omdat het FM-pakket van JFK FM (voorheen Jazz Radio) werd overgenomen, waarna dit jazzstation ophield te bestaan. In de nachtelijke uren werd jazzmuziek uitgezonden via het FM- en kabelnetwerk. Eind september 2001 werd de zendlocatie voor het gebruik van de 1395 kHz, 215 m verplaatst van de gemeente Montfoort naar Trintelhaven. Dit ligt halverwege op de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad. Voor Business Nieuws Radio betekende dit dat de ontvangst in het noorden en oosten van Nederland werd verbeterd.

In maart 2003 werd Business Nieuws Radio overgenomen door het FD Mediagroep. Twee maanden later kwam het station, tijdens de herverdeling van etherfrequenties, in het bezit van het FM-frequentiepakket dat was gereserveerd voor een zender voor "nieuws, actualiteiten en informatie". Dit kavel werd vanaf 1 juni gebruikt en kan 60 procent van de Nederlanders bereiken. De middengolffrequentie moest bij de herverdeling worden afgestaan.

In februari 2004 veranderde het station van naam en formule. De nieuwe naam luidt BNR Nieuwsradio. Sindsdien wordt dag en nacht nieuws uitgezonden.

Hoofdredacteur Michiel Bicker Caarten trad op 1 januari 2007 terug en werd opgevolgd door Paul van Gessel. Op 24 september 2007 werd onder diens leiding de programmering drastisch gewijzigd en lanceerde BNR haar campagne: "BNR bespaart je de onzin".

Medeoprichter Michiel Bicker Caarten bracht in september 2008 een boek uit over de begintijd van de zender onder de titel Knerpend grind. De onstuimige beginjaren van Business Nieuws Radio.

De huidige presentatoren zijn onder meer Bas van Werven, Paul van Liempt, Harmke Pijpers, Frederique de Jong, Niels Heithuis, Prem Radhakishun, Joost Eerdmans, Wilfred Genee en Petra Grijzen.

http://www.bnr.nl/nieuws/home/
Oud 29 maart 2010, 11:23   #154
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is erg jammer dat Vlaanderen niet zoiets als Uitzending Gemist heeft. Vlamingen kunnen veel Nederlandse programma's online bekijken. Maar omgekeerd is er voor Nederlanders bijna niets toegankelijk in Vlaanderen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 11:39   #155
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het is erg jammer dat Vlaanderen niet zoiets als Uitzending Gemist heeft. Vlamingen kunnen veel Nederlandse programma's online bekijken. Maar omgekeerd is er voor Nederlanders bijna niets toegankelijk in Vlaanderen.
Uitzending gemist is zeker bekend op de Vlaamse televisie. Kijkers kunnen interactief deelnemen met de rode knop. Dat is in Nederland nog niet zover doorgevoerd.

Wat ik betreur, is dat de aanbieders, zoals KPN, Ziggo en UPC, een beperkt zenderpakket hebben met uitzending gemist: Nederland 1, 2 en 3 en een aantal commerciële zenders, zoals RTL4, RTL5 en Net5.

De overige zenders vallen buiten het 'pakket'.

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 29 maart 2010 om 11:40.
Oud 29 maart 2010, 11:41   #156
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh maar dat is er nu, mondjesmaat, wel. Alhoewel je voor veel programma's moet betalen itt tot de nl zenders.

bv: http://www.vtm.be/related-articles/4226
Oud 29 maart 2010, 11:45   #157
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uitzending gemist is zeker bekend op de Vlaamse televisie. Kijkers kunnen interactief deelnemen met de rode knop. Dat is in Nederland nog niet zover doorgevoerd.

Wat ik betreur, is dat de aanbieders, zoals KPN, Ziggo en UPC, een beperkt zenderpakket hebben met uitzending gemist: Nederland 1, 2 en 3 en een aantal commerciële zenders, zoals RTL4, RTL5 en Net5.

De overige zenders vallen buiten het 'pakket'.
Ik doelde niet op interactieve diensten via de kabel. Daar heb je als buitenlander weinig aan. Ik doelde op de website van Uitzending Gemist. Daar kan iedereen(ook buitenlanders) uitzendingen bekijken. Vlaanderen heeft niet zo'n handige portal waar bijna alles toegankelijk is.
Oud 29 maart 2010, 11:46   #158
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik doelde niet op interactieve diensten via de kabel. Daar heb je als buitenlander weinig aan. Ik doelde op de website van Uitzending Gemist. Daar kan iedereen(ook buitenlanders) uitzendingen bekijken. Vlaanderen heeft niet zo'n handige portal waar bijna alles toegankelijk is.
Correctie: bijna iedere uitzending herbekijken.

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2010 om 11:47.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 11:51   #159
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Correctie: bijna iedere uitzending herbekijken.
Ja, maar dat heeft met de rechten die op een uitzending rusten te maken. Aangekochte TV-series van bijvoorbeeld de BBC worden niet online gezet. Maar daarin wordt geen verschil gemaakt tussen Nederlanders en niet-Nederlanders. Alleen bij live-streams van bijvoorbeeld de Olympische Spelen wordt er gefilterd op IP-adres zodat alleen Nederlanders die kunnen bekijken.
Oud 29 maart 2010, 11:56   #160
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wellicht is het dan handig(er) om de desbetreffende programma's te programmeren in de digitale tv-ontvangers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be