![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Genesis 1:26 Laat Ons mensen maken naar ons beeld en gelijkenis. En in de tien geboden wil God geen andere Goden naast zich hebben, maar die zijn er dus wel. 4 Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. 5 Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij. Citaat:
Ook de eenheid van God en Mens in: Brahman en Atman. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier nog een link over de heilige geest, zoals deze in de Bijbel voorkomt:
de heilige geest de heilige geest is als water, kracht, vuur en wind.....maar vooral is hij een persoon. - Op de Pinksterdag waren zij allemaal bij elkaar gekomen. Ineens kwam er uit de hemel een geluid, alsof er een storm opstak. Het was in het hele huis te horen. Zij zagen iets wat op vuur leek; vlammen die zich boven ieder van hen verspreidden. Zij werden allemaal gevuld met de Heilige Geest. (Handelingen 2:1-4) |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Jezus zei hem: Ik, dat is de weg, de waarheid, het leven. Er is niet één (die) komt tot de vader tenzij met mij." Daar staat nog altijd helemaal niet dat hij God is. Er staat nergens in de evangelies dat hij God is. Nergens. Het is gek hoe mensen lezen wat ze willen lezen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nergens dat hij het recht heeft om aanbeden te worden. Nergens dat hij zoon Goddelijk in wezen is. Nergens dat hij de tweede persoon in God is. Nergens dat hij God is in vlees is geworden. Nergens dat hij omwille van erfzonde is gekomen. Nergens dat hij God de zoon is. Nergens dat hij God het woord is. Dat zijn allemaal bedacht door heidenen, heeft niets te maken met de doctrine van Jezus (PBUH) = de doctrine van alle profeten en boodschappers van Adam t/m Mu7ammed (PPUT). Laatst gewijzigd door porpo : 17 juli 2010 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je mag uiteraard uit de Bijbel jouw drie-eenheid bijstaan, dat zal ik zeker niet verwerpen, keer even terug in deze topic en volg de discussie en je zal zien wat ik bedoel. Twijfels over de volledige zekere authenticiteit van de Bijbel wordt eerst en vooral door de Bijbel zelf bevestigd, door zijn natuur, zijn eerste taal want als je een gezegde niet in zijn oorspronkelijke taal vertelt, dan verliest hij zijn wezenlijke waarde en alles wat er overblijft is een betekenis van zijn eigenschappen in andere taal gezegd. En bovendien weten wie niet door wie het geschreven is en door wie het overgeleverd is om maar te zwijgen over "edities". Maar bon, de authenticiteit van de Bijbel is hier niet het onderwerp, we gaan ervan uit dat het volledig authentiek is. Het onderwerp is echter: drie-eenheid. Laatst gewijzigd door porpo : 17 juli 2010 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) We beschikken vandaag de dag over geen enkel verslag van de profetische ingevingen die Jezus (vrede zij met hem) kreeg tijdens zijn meditaties (m.n. in de woestijn). We beschikken wel over de Koran, de precieze weergave van de profetische ingevingen die Mohammed (vrede zij met hem) kreeg. 2) De evangelies beschrijven niet de profetische ingevingen, wel de woorden en handelingen van Jezus (vrede zij met hem). Ze zijn dus te vergelijken met de Ahadith. Het verschil is echter dat er bij elke hadith een kritisch apparaat is meegegeven, een keten van overleveraars. Op basis daarvan is een kritisch onderzoek mogelijk: zijn alle personen in deze keten betrouwbaar? zijn er geen contradicties? enz... In de evangelies is dit niet mogelijk, en het moderne Bijbelonderzoek heeft aangetoond hoe er toevoegingen zijn ontstaan in de loop der tijden. 3) Ook met al deze toevoegingen is er geen enkele plaats in de evangelies waar het dogma van de Drie-eenheid vermeld wordt. Dat is dus een latere constructie van de theologen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 17 juli 2010 om 23:41. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit geldt echter niet alleen voor Jezus en voor harriechristus maar ook voor elk mens en elk levend wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() "When Harrie met Porpo"
of "Dumb and dumber" Zoveel luchtkastelen en prietpraat heb ik hier in jaren niet meer mogen aanschouwen. De godsdienstige waanzin bereikt hier weer een hoogtepunt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Europees Commissaris
|
![]() Een toch wel antwoord is voor mij van belang wanneer het van een christen komt, dan wordt het een onderwerp van de discussie in de betreffende post, van iemand anders heeft geen betekenis, van iemand anders moet hij eerst zichzelf vinden en bevestigen, kennis en weten en uiteindelijk de partner met wie hij poogt te discussiëren (objectieve werkelijkheid) vinden en nadien misschien de rest van het bewustzijn van de mens zoals het geloof in het Hogere enzovoort enz ....
Van jou, van een Harriechristus-mocrowezentjes-atomist, van een Hindoe of van Jood ken ik geen 'toch wel'. Dit "toch wel" moet op een papiertje geschreven worden en verder in de keukenkast stockeren. Ik voer mijn discussies hiërarchisch rekening houdend met het geloof van mijn discussiepartner wanneer het om een theologische en/of dialectische discussie gaat. Laatst gewijzigd door porpo : 22 juli 2010 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wees maar gerust ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is de vader en de zoon, maar wie de derde is dat weet men nog steeds niet werkelijk en slaat maar wat slagen in de lucht......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 juli 2010 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |