Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ik ben het eens met de volgende stellingen
Ik heb het liefst geen allochtone buren 27 71,05%
Ik heb niet graag kindjes met een andere huidskleur in de klas van mijn zoontje 17 44,74%
Ik heb liever geen poetsvrouw of klusjesman van vreemde origine 17 44,74%
Ik heb liever geen dokter met een andere huidskleur 12 31,58%
Ik zie mijn dochter niet graag met een allochtoon liefje 35 92,11%
Ik heb liever geen allochtone collega 14 36,84%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2010, 09:38   #141
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
*bespeurt bij zichzelf geen behoefte om 'kutmarokkaan' te zeggen, en vraagt zich dan ook af of hij nu niet langer bij 'iederéén' hoort.*
Die 'iedereen' is er natuurlijk teveel aan.

Je beseft toch dat niet alle Marokkanen kutmarokkanen zijn hé? Okee,

vervolgens zal je de lust wel bekruipen om kutmarokkaan te zeggen, zodra je behandeld zou worden op een kut-manier, door een Marokkaan.

Ik denk dat bleetgeval Fedra Hoste je meer zal kunnen inlichten:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G5U2OK1LE

Voorts is het ook toegelaten om iets algemenere beelden te gebuiken, van zodra je een trend begint op te vallen:
hangjongeren
wielerterroristen
postjespakkers
salonsosjalisten

en het mag je daarbij opvallen dat je geen goesting gaat krijgen om die naam te gebruiken, elke keer dat je een jongere, een fietser, een politieker of een sosjalist zoudt zien.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 11:43   #142
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*bespeurt bij zichzelf geen behoefte om 'kutmarokkaan' te zeggen, en vraagt zich dan ook af of hij nu niet langer bij 'iederéén' hoort.*
aaiaaiaai.
Natuurlijk niiet.
Maar als 'men' over 'allochtoon' praat inzake criminaliteit dan heeft men het 9 tegen 10 over kutmarokkanen. De veralgemenende term 'allochtoon' discrimineert toch onze brave ingeburgerde braziliaan, japanner of senegalees.

Dat de policorr politie dat nog niet heeft ingezien...
Ha neen, want dan moeten we het beestje bij naam noemen en net dat willen we niet he? Ter meerdere eer en glorie mag men dan wel alle allochtonen over de kam scheren. Ipv gewoon te zeggen, de marokkanen dit of de turken als groep dat....
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 8 april 2010 om 11:44.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 18:22   #143
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
idd het stigmatiseert de geimmigreerde Pool en Braziliaan, terwijl iedereen gewoon kutmarokkaan wil zeggen.
Kutmarokkaan is een uitvinding van de linkse kerk. Maar Noordafrikaan is alleszins een stuk beter dan allochtoon, zeker als men Marokkaanse probleemgevallen bedoeld.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 18:23   #144
Wisord
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=nOxBlanNAXM
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 07:34   #145
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die 'iedereen' is er natuurlijk teveel aan.

Je beseft toch dat niet alle Marokkanen kutmarokkanen zijn hé? Okee,

vervolgens zal je de lust wel bekruipen om kutmarokkaan te zeggen, zodra je behandeld zou worden op een kut-manier, door een Marokkaan.

Ik denk dat bleetgeval Fedra Hoste je meer zal kunnen inlichten:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G5U2OK1LE

Voorts is het ook toegelaten om iets algemenere beelden te gebuiken, van zodra je een trend begint op te vallen:
hangjongeren
wielerterroristen
postjespakkers
salonsosjalisten

en het mag je daarbij opvallen dat je geen goesting gaat krijgen om die naam te gebruiken, elke keer dat je een jongere, een fietser, een politieker of een sosjalist zoudt zien.
Het is mijn noch uw schuld, hé, Schoofzak, dat ik de meest destructieve invloeden op mijn eigen onbenullige bestaantje tot nu toe nog steeds aan 'eigen volk' te danken heb. Dat betekent natuurlijk nog lang niet dat daar nooit verandering in kan komen, al kan ik niet beweren dat ik er naar uitkijk.

Wat mij betreft is een klootzak een klootzak tout court. En ofschoon ik Phaedra Hoste een warm hart toedraagt, zal ze mij voorlopig niet van gedacht doen veranderen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 11:17   #146
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U misschien niet, maar lijkt het u zo onwaarschijnlijk dat heel veel mensen anders zouden antwoorden naargelang over welke groep allochtonen het gaat?

Voor mij is dat een zekerheid.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 13:22   #147
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is mijn noch uw schuld, hé, Schoofzak, dat ik de meest destructieve invloeden op mijn eigen onbenullige bestaantje tot nu toe nog steeds aan 'eigen volk' te danken heb. Dat betekent natuurlijk nog lang niet dat daar nooit verandering in kan komen, al kan ik niet beweren dat ik er naar uitkijk.

Wat mij betreft is een klootzak een klootzak tout court. En ofschoon ik Phaedra Hoste een warm hart toedraagt, zal ze mij voorlopig niet van gedacht doen veranderen.
Ik geef je geen ongelijk.
Er zijn wellicht slechts een zeer beperkt persentage kutmarokkanen; ze vallen wel degleijk onder jouw (en mijn) noemer 'klootzakken'.

Degenen die verantwoordelijk waren dat de Vlaamse spaarders bij hun banken onvoldoende beschermd waren, waren ook kut/klootzakken; en de politiekers die niet tijdig wetten gestemd hebben om de top-30 van elke van die banken in den bak te draaien, zijn ook kut. Allemaal witte kut-klootzakken.

allee, en nu Fedra Hoste; ik zou haar ook eens graag een warm hartje toedragen, dat ze er van zal zweten zoals ze nog nooit gedaan heeft. Dat zal ze zeker niet kut vinden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 april 2010, 14:40   #148
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik vind de poll nogal negatief ingesteld en te weinig genuanceerd.
idem

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 9 april 2010 om 14:41.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 15:11   #149
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn wellicht slechts een zeer beperkt persentage kutmarokkanen; ze vallen wel degleijk onder jouw (en mijn) noemer 'klootzakken'.
Ik betwijfel nogal hoe beperkt precies. Er is een kleine aartsgevaarlijke kern die compleet verloren is voor onze maatschappij, maar daarnaast hangt er nog een toch niet zo kleine groep die ook niet bepaald aanwinsten te noemen zijn.

"Bijna 55 procent van de Marokkaanse mannen in de leeftijd van 18 tot 24 jaar in Rotterdam komt in aanraking met de politie"

(Elsevier, NL). Ok er zullen er daar nog een hoop tussen zijn die niets te verwijten valt, maar als nog maar 10% van de marokkaanse jongeren criminele feiten zou plegen, dus 80% van hen die met de politie in aanraking komen compleet onschuldig, dan spreken we niet over een kleine groep maar wel over een fundamenteel probleem.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 16:00   #150
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik betwijfel nogal hoe beperkt precies. Er is een kleine aartsgevaarlijke kern die compleet verloren is voor onze maatschappij, maar daarnaast hangt er nog een toch niet zo kleine groep die ook niet bepaald aanwinsten te noemen zijn.

"Bijna 55 procent van de Marokkaanse mannen in de leeftijd van 18 tot 24 jaar in Rotterdam komt in aanraking met de politie"

(Elsevier, NL). Ok er zullen er daar nog een hoop tussen zijn die niets te verwijten valt, maar als nog maar 10% van de marokkaanse jongeren criminele feiten zou plegen, dus 80% van hen die met de politie in aanraking komen compleet onschuldig, dan spreken we niet over een kleine groep maar wel over een fundamenteel probleem.
Tsja, als je ziet hoelang ze nu al aan het sukkelen zijn met die hooligans;
als je ziet hoeveel keer en tot welke gevangenisstraffen je moet veroordeeld worden, eer je echt eens mag gaan zitten;
enz. enz.
dan verschiet je daar allemaal niet van;
dan verschiet je ook niet dat sommige mensen hun zekeringen doorslaan, en lelijke gedachten beginnen te krijgen;

de oplossing lijkt nog niet in het zicht, alhoewel ze volgens mij redelijk simpel is: geen grote woorden van 'nultoleransie' en dergelijjke; maar gewoonweg de bestaande wetten op een gezonde manier toepassen;
tesamen natuurlijk met hier en daar de wet wat logischer te maken. Een woning kraken; een kraan bezetten; banden van jeeps plat zetten, valse arbeidskontrakten versieren (en ja, ook het opstellen ..), een ganse regering uitmaken voor nazisten, ... daar krijg je applaus voor tegenwoordig, terwijl ik vind dat zoiets een duidelijke maatschappelijke afkeuring moet krijgen.
Blijkbaar is men er in New York erin geslaagd om de stad stukken leefbaarder te maken. Waarom zou dat hier niet kunnen.

Oud 9 april 2010, 21:31   #151
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niets tegen Marokkanen. Die denken er net zo over zoals ik, over al dat gespuis dat hier zit. Die aanzien al dat Berber gebroed niet als Marokkanen maar als uitschot dat ze ginder kwijt willen zijn, en wij zitten er mee op ons dak.

Het klinkt misschien in velen hun oren als racistisch maar dat ze dat dan maar eens aan de echte Marokkanen gaan vertellen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 22:56   #152
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Dochters...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik heb het liefst geen allochtone buren.

Ik zie mijn dochter niet graag met een allochtoon liefje.[/i]

Mijn dochter heeft een allochtoon liefje, ondertussen haar man, een Nederlander.
Zolang het verschil in cultuur niet groot is heb ik er geen probleem mee, anders is het problemen zoeken, maar het is hun beslissing, dat ze er hun plan mee trekken, achteraf niet komen klagen heb ik altijd gezegd.
.
Een van onze dochters had een Tunesisch lief. We keken de kat uit de boom. Na 5 maanden besloot ze het "uit" te maken: of we opgelucht waren !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 00:04   #153
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik heb het liefst geen allochtone buren.

Als het allochtonen zijn die nederlands klappen en niet zagen over hun godsdienst, geen enkel probleem.

Ik heb niet graag kindjes met een andere huidskleur in de klas van mijn zoontje

Ik heb geen kindjes meer die naar school gaan.

Ik heb liever geen poetsvrouw of klusjesman van vreemde origine.

Juist. Er is niks verkeerd aan iemand van uw eigen origine te nemen.

Ik heb liever geen dokter met een andere huidskleur.

Wij hebben drie dokters op het dorp, allemaal blanken, maar als ik moet keizen kies ik een blanke.

Ik zie mijn dochter niet graag met een allochtoon liefje.

Mijn dochter heeft een allochtoon liefje, ondertussen haar man, een Nederlander.
Zolang het verschil in cultuur niet groot is heb ik er geen probleem mee, anders is het problemen zoeken, maar het is hun beslissing, dat ze er hun plan mee trekken, achteraf niet komen klagen heb ik altijd gezegd.

Ik heb liever geen allochtone collega

Als het allochtonen zijn die nederlands klappen en niet zagen over hun godsdienst, geen enkel probleem.
Ik denk dat er nog wel een verschil in zit. Kijk, ik heb geen dochter maar moest ik die hebben zou ik bvb niet graag hebben dat ze met een allochtoon naar huis zou komen, zelfs niet met een Georgiër, ook al is mijn beste vriend een Georgiër en overigens een reuze toffe kerel. In tegenstelling zou ik er geen punt van maken moest een van mijn zonen met een Georgisch meisje naar huis komen. Meisjes zijn daar nog grootgebracht op traditionele wijze met het oog op later een gezin te dienen. Je zoon kan daar zeker een prima vrouw aan hebben. Echter is het in die cultuur nog steeds een mannenwereld zoals wij die 200 �* 300 jaar geleden ook kende, de vrouw ten dienste van de man en het gezin.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 07:30   #154
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik denk dat er nog wel een verschil in zit. Kijk, ik heb geen dochter maar moest ik die hebben zou ik bvb niet graag hebben dat ze met een allochtoon naar huis zou komen, zelfs niet met een Georgiër, ook al is mijn beste vriend een Georgiër en overigens een reuze toffe kerel. In tegenstelling zou ik er geen punt van maken moest een van mijn zonen met een Georgisch meisje naar huis komen. Meisjes zijn daar nog grootgebracht op traditionele wijze met het oog op later een gezin te dienen. Je zoon kan daar zeker een prima vrouw aan hebben. Echter is het in die cultuur nog steeds een mannenwereld zoals wij die 200 �* 300 jaar geleden ook kende, de vrouw ten dienste van de man en het gezin.
mijn zoon is met een marokaanse naar huis gekomen. een heel mooie madam, en volledig westers .
na 15 jaar huwelijk loopt de heel mooie madam al met een sluier aan, en schoonmoeder en zusters zitten constant bij hen voor 2 maanden op congé. zoon heeft nog alles te vertellen. (buiten)

heeft ook de halal voeding tot zijne gemaakt. alleen wanneer hij eens alleen overkomt uit de haag, neemt hij graag een sparerribje tot zich. wanneer de culturen zoveel verschillen is er altijd ene die moet plooien. en het is over het algemeen gezien de witmens die de duimen legt.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 07:51   #155
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
mijn zoon is met een marokaanse naar huis gekomen. een heel mooie madam, en volledig westers .
na 15 jaar huwelijk loopt de heel mooie madam al met een sluier aan, en schoonmoeder en zusters zitten constant bij hen voor 2 maanden op congé. zoon heeft nog alles te vertellen. (buiten)

heeft ook de halal voeding tot zijne gemaakt. alleen wanneer hij eens alleen overkomt uit de haag, neemt hij graag een sparerribje tot zich. wanneer de culturen zoveel verschillen is er altijd ene die moet plooien. en het is over het algemeen gezien de witmens die de duimen legt.
Als dat waar zou zijn, is het dan niet beter/nuttiger/verstandiger/... die witmens op de vingers te tikken?

Oud 10 april 2010, 08:00   #156
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als dat waar zou zijn, is het dan niet beter/nuttiger/verstandiger/... die witmens op de vingers te tikken?
het is waar, en hoe wil U de witmens op zijn vingers tikken?
ter verduidelijking. wij, mij vrouw en ik worden er altijd ZEER goed ontvangen, door samira. wij zijn ook haar familie. maar de invloed van de eigen familie is te groot. ook de zoon gaat de verkeerde kant op. wanneer daarover aangesproken krijgt men steeds het antwoord. (ja, hij leert dat op school. dus in de omgang met andere gemengden, of allochtonen)
onze maatschappij is te open en te tolerant naar andere culturen toe. in maroco worden de kinderen gevormd door de buurt waarin ze leven. zoals wij over 5 jaar. als men niet braaf was kon de buurman u ook nen klets rond de oren verkopen. en geen jeugdige deugniet zou dit aan zijn vader durven vertellen. nog wat kletsen bij.
zo was de opvoeding van ons kansarmen in die tijd.
Oud 10 april 2010, 10:11   #157
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
het is waar, en hoe wil U de witmens op zijn vingers tikken?
ter verduidelijking. wij, mij vrouw en ik worden er altijd ZEER goed ontvangen, door samira. wij zijn ook haar familie. maar de invloed van de eigen familie is te groot. ook de zoon gaat de verkeerde kant op. wanneer daarover aangesproken krijgt men steeds het antwoord. (ja, hij leert dat op school. dus in de omgang met andere gemengden, of allochtonen)
onze maatschappij is te open en te tolerant naar andere culturen toe. in maroco worden de kinderen gevormd door de buurt waarin ze leven. zoals wij over 5 jaar. als men niet braaf was kon de buurman u ook nen klets rond de oren verkopen. en geen jeugdige deugniet zou dit aan zijn vader durven vertellen. nog wat kletsen bij.
zo was de opvoeding van ons kansarmen in die tijd.
Dat hangt af van wat u met die witmens wilt bereiken.

Oud 10 april 2010, 10:40   #158
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:

Degenen die verantwoordelijk waren dat de Vlaamse spaarders bij hun banken onvoldoende beschermd waren, waren ook kut/klootzakken; en de politiekers die niet tijdig wetten gestemd hebben om de top-30 van elke van die banken in den bak te draaien, zijn ook kut. Allemaal witte kut-klootzakken.

allee, en nu Fedra Hoste; ik zou haar ook eens graag een warm hartje toedragen, dat ze er van zal zweten zoals ze nog nooit gedaan heeft. Dat zal ze zeker niet kut vinden.
U stelt mij teleur, De Schoofzak : uw proza is niet de praat die van een volwassen aanhanger van het NV-A mag worden verwacht. Het zal wel weer "de taal die in Vlaamse stamcafés gebruikt wordt" zijn, zeker ?

Overigens noemt u bedoelde dame in post 141 een "bleetgeval". Ik ben er nog niet in geslaagd te ontcijferen wat een bleetgeval is...
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 11:13   #159
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat hangt af van wat u met die witmens wilt bereiken.
ik absoluut niets. maar waar gaat dit eindigen op deze manier. wanneer de kleinkinderen onder elkaar een taaltje broebelen welke wij niet begrijpen. elk leeft zijn eigen leven. als hij geen last word van een ander. en .... ze werkt ook nog eens. iets wat men van de meesten niet kan zeggen. maar is ze nu geïntegreerd? leid ze haar kinderen op om nederlander te worden? zelf spreekt ze zeer goed nederlands. maar de kinderen spreken beter arabisch dan nederlands
Oud 10 april 2010, 11:16   #160
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
U stelt mij teleur, De Schoofzak : uw proza is niet de praat die van een volwassen aanhanger van het NV-A mag worden verwacht. Het zal wel weer "de taal die in Vlaamse stamcafés gebruikt wordt" zijn, zeker ?

Overigens noemt u bedoelde dame in post 141 een "bleetgeval". Ik ben er nog niet in geslaagd te ontcijferen wat een bleetgeval is...
Het spijt me oprecht dat ik niet aan uw verwachtingen voldaan heb.
Dat zal voor een groot gedeelte wel liggen aan seneliteit, helaas voor mij zelfs geen vroegtijdige seneliteit.

Om u beter te kunnen dienen, vraag ik u beleefd om even uit te leggen wat voor proza men wel mag verwachten van een volwassen nva-aanhanger.
Daarnaast beloof ik natuurlijk om nooit meer het woord 'bleetgeval' te bezigen als ik Vlaamse beebs voor ogen heb.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be