![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je reeds aan het stampvoeten? ![]()
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Is de ondertiteling niet bedoeld voor export naar NL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 6 april 2010 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Ik ben ook niet achterlijk, maar ik heb ooit een lief uit het Leuvense gehad en ook eens een secretaresse uit Aalst: wanneer die telefoneerden met vrienden of familie begreep ik er geen woord van. Ik begrijp redelijk goed Duits, maar niet in Luxemburg, noch in Zürich.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() zelfs ik versta andere dialecten ![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 6 april 2010 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van Rompuy krijgt lik op stuk van Zaventemse kartelgenoot N-VA: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100406_124 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het kan soms zeer moeilijk zijn om dialect te begrijpen. Ik heb al moeite om (oude) mensen van het meer volkse type uit mijn eigen regio te verstaan, hoe moet dat dan zijn voor iemand die uit een ander deel van het Nederlandse taalgebied komt? Ondertiteling is geen slecht idee als de mensen dialect spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik versta die discussies over die taal eigenlijk niet. Ik versta niet waarom het zo moeilijk is simpelweg streektalen te aanvaarden als streektalen en het AN als standaardtaal. Ondertiteling vind ik zinvol. Niet per se voor elk woord, maar iemand die volop Limburgs praat, versta ik ook niet hoor.
In Baskenland heb ik dezelfde discussies gezien. Ook daar heel wat weerstand tegen het "Algemeen Baskisch". Gevolg is dat mensen ginder dan maar gauw in het Spaans gaan praten, dan zijn ze zeker dat ze elkaar verstaan. Terwijl het AB aangeleerd wordt op school. Ook daar discussies gezien over taaltesten. Daar moet iedereen die afleggen. Ook zij die het Baskisch als moedertaal hebben. Ik vind dat goed. Zo'n test mogen ze van mij hier ook invoeren. Het zou de aandacht voor de taal vergroten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is de precieze bedoeling van die taaltesten? Waarvoor worden die gebruikt en wat is hun draagwijdte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() enkel op nationaal en regionaal niveau.
in vele gemeenten zijn er nog cdv-nva-kartels Laatst gewijzigd door Shadowke : 6 april 2010 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Federaal en Vlaams wel. Gemeentelijk veelal niet.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
idd, mij kan het geen bal schelen wat je afkomst is, al ben je een marsmannetje met bruine huid en roze bollen en geel kroeshaar met een oranje snor met voorliefde van het eigen geslacht en een geloof nog belachelijker dan "jeseke met zijn engeltjes en rijstpap met gouden lepeltjes". Maar als je bij Vlaanderen wil horen en Vlaming wil worden, moet je op zijn minst de taal leren en mee aan de kar willen trekken van de ontwikkeling van Vlaanderen ( zijnde werken of alles willen doen om te werken; inclusief elke (klote)job aanvaarden of studeren); en ik vermoed oprecht dat de doorsnee blanke vlaming er geen probleem mee zal hebben om dergelijke Marokkaanse, turkse of zwarte "prospects" als Vlaming en als één van ons te willen aanvaarden en erkennen en te verdedigen indien noodzakeliijk !
Laatst gewijzigd door roodhaar : 6 april 2010 om 21:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik nu u nu een bedankmail zou sturen met ondermeer de tekst: "ik ben gisteren zeer goed ontvangen geweest door uw familie, het was een puike namiddag en ik moet u zeggen dat ge een schoon appartement hebt...', wat is daar nu verkeerd aan? Laatst gewijzigd door system : 6 april 2010 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zou ook bij uw initiële naam "De Hollandse Stoofpot" blijven voor uw nieuwe restaurant in pakweg Hannut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bent U trouwens van 't weekend naar Hakendover geweest ? Bent U dat op de voorgrond ? ![]() Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 april 2010 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien er daar dan taaltesten worden geëist trekt wel héél erg op 't opleggen van een taal door een minderheid (romantische of zich toekomstige heersers wanende?) nationalisten. Zeker in Baskenland waar ze niet vies van terrorisme zijn. Niets voor mij dus. Laatst gewijzigd door filosoof : 6 april 2010 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |