Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2010, 19:19   #141
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In het *kuch* tweetalige *kuch* Hoofdstedelijk Gewest moet je in elk geval géén Nederlands kennen (al kan het wel eens 'vervelend' zijn als je het niet kent). De meeste mensen kunnen hier perfect een bestaan opbouwen zonder méér Nederlands te kennen dan 'comprends pas'.

Je moet ook geen Frans kennen, maar dan zal je het niet zo gemakkelijk hebben bij dat opbouwen van je bestaan. Ik denk niet dat ik daar een tekeningetje bij moet maken.

Wie in Vlaanderen gaat wonen, moet geen Nederlands kennen, maar zal zich er dan wél moeten bij neerleggen dat dat in Vlaanderen wonen toch minder plezierig is dan aanvankelijk gehoopt.

De enige gelukzakken wat dat betreft zijn de Franstalige Belgen. Die kunnen zich aan elkaars gezelschap optrekken, en lekker blijven neerkijken op de boerkes. Die domme boerenkinkels begrijpen doorgaans voldoende Frans om te weten wie hier de seigneur is, en wie de knecht.

Als dát geen Dierbaar Vaderland oplevert, wat dan wél, n'est-ce pas?
Soms schrijf jij wel goede stukjes djimi, van niveau ver boven het gemiddelde.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 19:21   #142
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten of ik het slecht meen of niet, maar ik kan er ook niet veel tegen verhelpen dat ik zowel met Brussel als met véél Brusselaars toch wel een zekere emotionele binding heb opgebouwd.

Alleen al de gedachte dat ik de mensen en de stad in handen van de politiekers van MR-FDF en PS zou moeten laten simpelweg ondr�*�*glijk.

Ik zoek dan ook voortdurend naar wat ik hier ter plaatse - en elders in Vlaanderen - kan doen om zo véél mogelijk steun voor de aansluiting van Brussel bij Vlaanderen te krijgen.

Ik vind het gewoon doodjammer dat zo véél Vlamingen - die ik overigens van harte hun vrijheid gun, wees daar maar zeker van - bereid zijn 'mijn' stad op te offeren.

Als de Vlamingen Brussel ooit uit handen geven, is het minste dat ze kunnen doen daar de overnemer een zéér hoge prijs voor te laten betalen. Er is hier al méér dan genoeg geld naartoe gevloeid om die eis te kunnen rechtvaardigen.

Als de Vlamingen zélf Brussel krijgen, zullen ze genoeg te investeren hebben om de boel hier weer in orde te krijgen. Dat zal als uitgave wel volstaan.

En ja, ik wil (op individuele basis toegekende) uitdovende faciliteiten - in combinatie met inburgering-contracten - voor Kongolezen, Italianen, Grieken, Duitsers, Portugezen, Turken, Marokkanen, Polen, Finnen, ...

Franstaligen die niet uit België komen moeten ook van die uitdovende faciliteiten krijgen.

Belgen hebben dat niet nodig. Die kennen immers allemaal al Nederlands, zelfs al vallen ze liever dood dan dat toe te geven.
ik ni hé beste djimi.
brussel mag gerust aansluiten bij vlaanderen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 19:21   #143
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het *kuch* tweetalige *kuch* Hoofdstedelijk Gewest moet je in elk geval géén Nederlands kennen (al kan het wel eens 'vervelend' zijn als je het niet kent). De meeste mensen kunnen hier perfect een bestaan opbouwen zonder méér Nederlands te kennen dan 'comprends pas'.

Je moet ook geen Frans kennen, maar dan zal je het niet zo gemakkelijk hebben bij dat opbouwen van je bestaan. Ik denk niet dat ik daar een tekeningetje bij moet maken.

Wie in Vlaanderen gaat wonen, moet geen Nederlands kennen, maar zal zich er dan wél moeten bij neerleggen dat dat in Vlaanderen wonen toch minder plezierig is dan aanvankelijk gehoopt.

De enige gelukzakken wat dat betreft zijn de Franstalige Belgen. Die kunnen zich aan elkaars gezelschap optrekken, en lekker blijven neerkijken op de boerkes. Die domme boerenkinkels begrijpen doorgaans voldoende Frans om te weten wie hier de seigneur is, en wie de knecht.

Als dát geen Dierbaar Vaderland oplevert, wat dan wél, n'est-ce pas?
Ik zag gisteren een uitzending op tv:
Heel veel Vlamingen (op en bep. moment 25.000) leefen daar allemaal samen in Moline USA.
Ze trokken zich aan elkaar op en spraken Vlaams met elkaar;

Helaas 25.00 was niets vergeleken met de rest en was maar een druppel in de Engelstalige oceaan; ze moesten zich dus wel aanpassen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 19:24   #144
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Heel veel Vlamingen (op en bep. moment 25.000) leefen daar allemaal samen in Moline USA.

Helaas 25.00 was niets vergeleken met de rest en was maar een druppel in de Engelstalige oceaan; ze moesten zich dus wel aanpassen.
Precies zoals de franstaligen in Vlaanderen, ze zijn ver in de minderheid, ze moeten zich wel aanpassen.
Oud 14 april 2010, 19:29   #145
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Van 25.000 naar 2500 ,dat was dus aangepast of afgeslacht mijn beste...

En waarom deze wederom scheve vergelijking aangezien ginds engels de nationale standaardtaal was met een officieel drietalig land als belgië...

Zijn Uw échte argumenten al allemaal volledig opgebruikt aangezien U telkens wéér met zulke onzin afkomt...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 19:31   #146
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Blokker Tastenhoye stelde wel voor Brussel uit te hongeren.
Bruxelles zet helaas zichzelf op droog zaad.

Les Bruxellois zijn veel te bescheiden.

Als ik nu zo'n fiere FDF-er was, zou ik om te beginnen eens flink schelden op de nazi's uit het noorden, en vervolgens eisen dat héél Halle-Vilvoorde *kuch* tweetalig mag worden.

Daar zou ik aan toevoegen dat faciliteiten in Knocke, Ostende, La Panne, Anvers, Malines en Louvain in elk geval moeten worden overwogen.

En ik zou eindigen met het breekpunt dat alle separatisten - per definitie 'extremisten' - het land worden uitgezet.

Zo'n eisenpakket kan niet anders dan véél geld opleveren, en goodwill losmaken bij diegenen die het geld zullen mogen ophoesten.

Wedden?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 19:38   #147
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als ik nu zo'n fiere FDF-er was, zou ik om te beginnen eens flink schelden op de nazi's uit het noorden, en vervolgens eisen dat héél Halle-Vilvoorde *kuch* tweetalig mag worden.

Daar zou ik aan toevoegen dat faciliteiten in Knocke, Ostende, La Panne, Anvers, Malines en Louvain in elk geval moeten worden overwogen.

En ik zou eindigen met het breekpunt dat alle separatisten - per definitie 'extremisten' - het land worden uitgezet.

Zo'n eisenpakket kan niet anders dan véél geld opleveren, en goodwill losmaken bij diegenen die het geld zullen mogen ophoesten.

Wedden?
Volgens mij staan hier alle gekende belgicisten als goede verdedigers van la belgique nu na het lezen van Uw post rechtop naast hun stoel met gestrekte rechterarm luidkeels de brabanconne te zingen...

Behalve die zevenenvijftig die met de tricoloor zijn gaan zwaaien in de ronde,die hebben nog altijd last van een slap rechterarmpje...

Laatst gewijzigd door Svennies : 14 april 2010 om 19:38.
Oud 14 april 2010, 19:40   #148
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Precies zoals de franstaligen in Vlaanderen, ze zijn ver in de minderheid, ze moeten zich wel aanpassen.
niet in de rand.
Oud 14 april 2010, 19:40   #149
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wedden?
Ge zijt precies in form djimi, het is al een tijdje geleden dat je stukjes van dergelijk uitzonderlijk niveau hebt geproduceerd . Nu al twee posts na elkaar .Net voldoende sarcasme, net voldoende weergave van de feiten, dat wankele evenwicht tussen beiden, mijn hoed af daarvoor . Ik herken de klasse, als de klasse zich manifesteert.

Laatst gewijzigd door Pericles : 14 april 2010 om 19:41.
Oud 14 april 2010, 19:41   #150
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Van 25.000 naar 2500 ,dat was dus aangepast of afgeslacht mijn beste...

En waarom deze wederom scheve vergelijking aangezien ginds engels de nationale standaardtaal was met een officieel drietalig land als belgië...

Zijn Uw échte argumenten al allemaal volledig opgebruikt aangezien U telkens wéér met zulke onzin afkomt...
waarom niet je tijd verspillen met op onzin te antwoorden, mijn beste.
Oud 14 april 2010, 19:43   #151
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ge zijt precies in form djimi, het is al een tijdje geleden dat je stukjes van dergelijk uitzonderlijk niveau hebt geproduceerd . Nu al twee posts na elkaar .Net voldoende sarcasme, net voldoende weergave van de feiten, dat wankele evenwicht tussen beiden, mijn hoed af daarvoor . Ik herken de klasse, als de klasse zich manifesteert.
waarmee je aangeeft dat jij denkt dat je zelf nog meer klasse hebt; anders heeft je lof geen waarde
Oud 14 april 2010, 19:43   #152
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Ik zag gisteren een uitzending op tv:

2. Heel veel Vlamingen (op en bep. moment 25.000) leefen daar allemaal samen in Moline USA.

3. Ze trokken zich aan elkaar op en spraken Vlaams met elkaar;

4. Helaas 25.00 was niets vergeleken met de rest en was maar een druppel in de Engelstalige oceaan; ze moesten zich dus wel aanpassen.
1. Ik niet.

2. Ja, schandalig zeg.

3. En keken ze ondertussen ook neer op hun niet-Vlaamstalige buren, of hadden ze het te druk met de uitbreiding van België voor te bereiden?

4. Ja, de gedachte dat je kinderen Amerikanen zullen worden, is nog enigszins draaglijk.

Verder gold toen: plutöt arabe que flamand.

Of is dat van recenter datum?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 19:44   #153
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U bedoelt toch de twee grote talen in belgië volgens het FDF,frans en frans dus..
Oud 14 april 2010, 19:45   #154
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Ik niet.

2. Ja, schandalig zeg.

3. En keken ze ondertussen ook neer op hun niet-Vlaamstalige buren, of hadden ze het te druk met de uitbreiding van België voor te bereiden?

4. Ja, de gedachte dat je kinderen Amerikanen zullen worden, is nog enigszins draaglijk.

ENG had toen ook al veel meer prestige: wegens met niet genoeg en een kleinere taal sprekende; konden de VL er niet van dromen dat NL daar erkend zou worden.
In Suriname is het wel gelukt om het NL te doen zegevieren.
Oud 14 april 2010, 19:46   #155
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Ik niet.

2. Ja, schandalig zeg.

Azerreke getorpedeerd...:th umbsup:
Oud 14 april 2010, 19:47   #156
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarmee je aangeeft dat jij denkt dat je zelf nog meer klasse hebt; anders heeft je lof geen waarde
Waarom zou dat. Ik ben bescheiden, er zijn er hier beteren dan ik, ik kan daar mee leven. Ik ben meer sarcast dan djimi, maar ik mis zijn suptiliteit. Djimi schrijft wellicht beter dan ik , maar ik verkoop wellicht beter verzekeringen. ieder zijn talent.
Oud 14 april 2010, 19:49   #157
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ENG had toen ook al veel meer prestige: wegens met niet genoeg en een kleinere taal sprekende; konden de VL er niet van dromen dat NL daar erkend zou worden.
In Suriname is het wel gelukt om het NL te doen zegevieren.
Er zijn véél meer russen dan Vlamingen naar ginds geemigreerd,en hebben de russen daar dan soms taalfaciliteiten kunnen loswaggelen aangezien het russisch qua taalgrootte nét zovéél prestige heeft dan het engels...
Oud 14 april 2010, 19:49   #158
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

ik snap al die heisa rond Brussel niet?

Brussel bestaat uit datgene waar de vlamingen hun buik van vol hebben namelijk

1) een pak vreemdelingen en de bijhorende criminaliteit
2) arrogante franstaligen
3) een heel pak politiekers die enkel hun eigen zakken vullen

Van mij part mag Brussel een marrokaans gebied worden, zolang we er maar ene goede grote muur rond bouwen want Brussel is in mijn ogen toch al de meeste rotte en lelijkste stad van België en Europa
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 19:51   #159
Randa
Burgemeester

Standaard

Djimi, je zegt al zoiets, ze zouden het nog durven voorstellen ook, en onze loodgieters zouden het nog durven goedkeuren ook.
maar waarom eisen wij niet Moeskroen en Komen terug, daar waren indertijd bij de overheveling, ganse wijken die volledig vlaams sprekend waren, en ik kan het weten, want een schoondochter komt van daar, en zo zijn er ons nog gemeenten afgepakt.
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 19:53   #160
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Er zijn véél meer russen dan Vlamingen naar ginds geemigreerd,en hebben de russen daar dan soms taalfaciliteiten kunnen loswaggelen aangezien het russisch qua taalgrootte nét zovéél prestige heeft dan het engels...
Russisch stelt niets voor.
Meteen na de val van de Berlijnse muur wilde geen enkele oostblokker het nog leren; liever EN, Duits of Frans.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be