Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2010, 15:11   #141
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
De flikken verliezen .... de wereld op zen kop ...
Niets is meer zoals in de stripverhalen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 15:14   #142
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik zeg niet dat ALLE allochtonen leeghangers of krapuul zijn..ik zeg dat die 300 het 'zichtbare' topje van een criminele ijsberg zijn..
een 300, de rest zijn meeloperkes.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 15:42   #143
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik hoor wel dat je het goed meent, maar niettemin denk ik dat je de situatie een beetje verkeerd inschat.

Eerstens is de term "jongeren" uitgevonden door links om de werkelijkheid te maskeren. Het gaat niet over een groepje kinderen, het gaat over grote gangsterbendes.

Denken dat die mensen die o.a. hun geld verdienen als macro en dopedealers en gewapende overvallen, even gaan veranderen door ze wat scholing te geven zodat ze een of andere laag betaalde strontjob kunnen gaan doen en verder uit de problemen blijven, is erg naief.
Dan moet er een meer permanente oplossing voor hun volgen. Maar de keuze moet er zijn voor hun.

Indien ze halstarrig weigeren zich in te passen in de maatschappij zoals wij die wensen moeten ze daaruit verwijderd worden. Wij hoeven ons niet aan te passen aan hun.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 15:49   #144
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Tja, als je constant op straat of in stations rond hangt terwijl je op school hoort te zitten kan je moeilijk verwachten dat ze die kennis/capaciteiten verwerven.
Nochtans krijgen ze de kansen, er is namelijk leerplicht in dit land.

Maar als ze die weigeren moeten ze nadien niet komen janken dat ze strontjobs moeten doen. Het probleem ligt volledig bij hun. Ik heb een paar allochtone collegas die wel gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheden, en die verdienen nu goed geld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 15:59   #145
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Maar als ze die weigeren moeten ze nadien niet komen janken dat ze strontjobs moeten doen. Het probleem ligt volledig bij hun. Ik heb een paar allochtone collegas die wel gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheden, en die verdienen nu goed geld.
In Belgie kan je jezelf nog optrekken als je mentaal echt sterk bent.

Maar iedereen is jong en stom geweest (voor sommigen iets meer dan anderen) en dan begint de vicieuze cirkel.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:01   #146
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze komen toch niet janken, ze verkopen drugs en doen overvallen.

En ze verdienen daar twintig keer het geld mee dat uw allochtone collega's verdienen...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:07   #147
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En dan is er geen probleem.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:31   #148
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Liever op leercontract in het station ....als de politiekers mogen stelen waarom iemand anders dan niet?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:31   #149
fabianen
Gouverneur

Standaard

In Engeland een politieman aanraken(neerslaan)is effectief een zware straf.
Daar hebben ze respect voor die straf,en daardoor ook voor de politie.
Hier in belgie is het gewoon de far west geworden,straffeloosheid,hoe lang zal het duren of ook buiten Brussel m'n gewoon de politie tegen de schenen gaan stampen voor de lol.
Meeste militairen vervelen zich kapot hier.Dat die eventjes die belhamels een driloperatie geven aan die jongeren,een jaar aan een stuk drillen vanaf 6 uur s'morgens tot s'avonds laat.Maar dat mag niet want de wet verbied dat.De wet dat criminelen beschermt en de slachtoffers in de kou laat staan.Door wie is dat ooit opgemaakt?

Laatst gewijzigd door fabianen : 21 april 2010 om 16:39.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:32   #150
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Luister, als het enkel om 300 jongeren gaat, in héél Brussel, waarom pakken ze die dan niet op, dan is het gedaan, en dan zijn ook de brave allochtonen gerust ?
Ik zal u zeggen waarom, omdat er aan jou 300 een nulletje mankeert, en mischien wel twee nulletjes. Een getal tussen 3.000 en 30.000 jonge schurken zal inderdaad realistischer zijn dan een povere 300...
Bovendien zitten de gevangenissen al voor zo een 80 % gevuld met allochtonen schorem. Om nog plaats te hebben moeten we de gevangene al gaan deporteren naar Nederland. Ik kan verkeerd zijn maar, ik heb met mijn 62 jaar nooit geweten dat er vroegen voor dat dat gespuis hier is neergestreken als een zwerm krekels, er hier een gebrek aan plaats was in de gevangenissen. Wie het kan uitleggen mag het altijd eens proberen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:35   #151
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liever op leercontract in het station ....als de politiekers mogen stelen waarom iemand anders dan niet?
Groten stelen en kleine stelen, maar groten stelen het meest.
Oud 21 april 2010, 16:37   #152
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze komen toch niet janken, ze verkopen drugs en doen overvallen.

En ze verdienen daar twintig keer het geld mee dat uw allochtone collega's verdienen...
Moet zijn want ze rijden er mee dure BMW's rond. Kansarmen? Mijn voeten!
Oud 21 april 2010, 16:40   #153
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo is het. De meisjes gaan meestal naar de les maar voor het evenbeeld van here de schepper is het te vernederend om in de school les en opdrachten te krijgen van een vrouwelijke leerkracht.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 april 2010 om 16:41.
Oud 21 april 2010, 16:42   #154
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij best maar dan moet je de risico's van je leercontract erbij nemen, wanneer vandaag of morgen politie je overhoop schiet of een weerbare burger je kloten in je strot trapt krijg je zelf het ziekenhuis niet vergoed! Beroepsrisico, zelf gevolgen van dragen!

Politiekers mogen ook niet stelen, denk dat je dat ook best weet maar zo omzeil je natuurlijk je eigen geweten, alsof die straatburgemeesters pikken uit politieke onvrede! Dat doen ze omdat niemand hen opvoedt, niemand normen en waarden bijbracht, van mij mag dit voor jongeren in de leer op stations met zeer harde hand! Opsluiten tot ze een vak kunnen met verplichte tewerkstelling en dagelijkse controle is al een flinke stap!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:46   #155
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Bovendien zitten de gevangenissen al voor zo een 80 % gevuld met allochtonen schorem. Om nog plaats te hebben moeten we de gevangene al gaan deporteren naar Nederland. Ik kan verkeerd zijn maar, ik heb met mijn 62 jaar nooit geweten dat er vroegen voor dat dat gespuis hier is neergestreken als een zwerm krekels, er hier een gebrek aan plaats was in de gevangenissen. Wie het kan uitleggen mag het altijd eens proberen.
Iedereen komt toch graag stelen in belgie,een landje dat zelfs toelaat om politie in elkaar te slaan zonder gevolg.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:46   #156
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
typische yaka-praat van een beauf zou men in Frankrijk zeggen over dergelijke post.
Blind zijn is een erge handicap. Doof zijn ook. Maar stom doof en blind, dat komt nooit niet meer goed jong.
Oud 21 april 2010, 16:48   #157
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

We zouden ze zoals in de States in het openbaar moeten kunnen zien tijdens infrastructuur werken/onderhoud!
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:52   #158
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mij best maar dan moet je de risico's van je leercontract erbij nemen, wanneer vandaag of morgen politie je overhoop schiet of een weerbare burger je kloten in je strot trapt krijg je zelf het ziekenhuis niet vergoed! Beroepsrisico, zelf gevolgen van dragen!
In België? Ik geloof dat je gek bent. Hier hebben de misdadigers meer rechten dan de slachtoffers. Als er hier in uw huis een inbreker van de trap donderd om dat de traploper niet goed vast lag, wordt ge nog verantwoordelijk gesteld om dat hij hierdoor een tijd lang werkonbekwaam is.
Oud 21 april 2010, 16:52   #159
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Politiekers mogen ook niet stelen, denk dat je dat ook best weet maar zo omzeil je natuurlijk je eigen geweten, alsof die straatburgemeesters pikken uit politieke onvrede! Dat doen ze omdat niemand hen opvoedt, niemand normen en waarden bijbracht, van mij mag dit voor jongeren in de leer op stations met zeer harde hand! Opsluiten tot ze een vak kunnen met verplichte tewerkstelling en dagelijkse controle is al een flinke stap!

Vooral deze " dat ken ik "
Citaat:
Opsluiten tot ze een vak kunnen met verplichte tewerkstelling en dagelijkse controle is al een flinke stap
..... dat heet werken ..... wie zijn job ga je daarvoor afpakken ? Of gaan we werkkampen beginnen ?

Politiekers mogen niet stelen ,?.... ze doen het elke dag dat ze hun beroep uitoefenen en ons ervoor laten werken . Zichzelf een vervroegd en vet pensioen toekennen ...., waarom nemen die eigenlijk den trein en of metro eens niet ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:53   #160
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
300 indiscreet imbiciel 'crimineel werkvolk' die hun 'bling bling' willen showen..daarachter staan discretere grote jongens die de zaken sturen en de 'ondernemingen' beheren...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be