![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik onderhandel niet, niet, niet, over mijn persoonlijke politieke overtuiging. En die is dat ik streef naar een onafhankelijk Vlaanderen, deel van de EU. Vergelijk dat met een echtscheiding: ik onderhandel niet over het feit dat ik wil scheiden; hoogstens wel over wie het huis krijgt en wie de auto. Maar de grond die ik van mijn familie geërd heb, die wens ik te behouden. Volledig. Geen korridor, geen morzel. Mijn partner kan dan verder kiezen: vechtscheiding of vriendelijke buren blijven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Weet je nog: elke partij wilde eergisteren stemmen. Toen sprak de koning en toen was het ook meteen gedaan met de stemming. Nog maar eens uitgesteld. De O.-VLD gaf een beetje mee en stelt nu een stemming komende donderdag. Dit is nu de enige hoop... En vandaag blijkt weer dat de Franstaligen géén stemming willen. Ik hoop dat Alexander (en Vincent) kan weerstaan aan de druk. |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zal mijn mening over de koning moeten bijstellen.
Eén van de strafste propagandisten voor Vlaamse onafhankelijkheid die hier in het land rondlopen tot bemiddelaar aanstellen, daar moet je toch wel lef voor hebben. Respect!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Minister-President
|
Ik hoop het Henri, dan is dat gedoe achter de rug.
Maar voor de voorstanders van een stemming ziet het er slecht uit. Ik denk ook niet dat Reynders zijn vriendje Maingain in de steek zal laten. Wat duidelijk opvalt toch is dat beide regio's niet echt over België praten... Het gaat over Vlaanderen en Wallonië. |
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik kan jou niet goed volgen. |
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Minister-President
|
Dat hij zijn intenties nogmaals bekrachtigd heeft duid toch in die richting, dit heeft mij aangenaam verrast. Een zeldzaamheid in de Belgische politiek.
|
|
|
#148 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Soms kan ik mijzelf ook niet goed volgen
Wil je eens een lijstje maken van de volgens jou in Vlaanderen meest 'gehate' Franstalige politici? Waar staat mevrouw Joëlle Di Rupo? Waar zet je de heer Didier Maingain? Waar zet je mevrouw Elio Milquet? En waar ten slotte de heer Olivier Reynders? Ja ja, die Albert II, da's ne straffe. Straks verdient die een standbeeld op de Grote Markt, en een laan die zijn naam draagt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De reacties van zijn ouders vond ik goed. (toevallig gezien op VTM) Een krant verwijt hem dat hij geen politieke ervaring heeft. Daar heb ik maar één antwoord op: die met veel ervaring hebben ons 40 jaar aan het lijntje gehouden en ons goed doen betalen bovendien. |
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Banneling
|
In de door uw onverkozen staatshoofd aan Reynders verleende "opdracht" lees ik geenszins dat deze laatste als "bemiddelaar" wordt aangesteld. Ik begrijp dus niet goed waar deze blijkbaar algemeen verspreide indruk vandaan komt.
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Minister
|
kan u nu niet even buiten uw kak-de-VBers-uit modus komen en inzien dat het toch klopt wat ze schrijven? Reynders, de gegijzelde van het FDF, gaat het oplossen...
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik weet niet of we Reynders een koninklijk 'snuffelaar' of 'aftaster' mogen noemen, alhoewel die terminologie wellicht wel past in de context van het Belgisch 'huwelijk' en de 'vechtscheiding' die nu bezig is.
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Terzijde, kunt u het in de huidige omstandigheden als Vlaming een beetje volhouden in Brussel ? Als ik de lezerscommentaren in LDH, LLB of Le Soir lees, moet u daar momenteel op niet veel respect of begrip rekenen. Of is het nu niet erger dan naar gewoonte ? |
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of misschien zie ik er gewoon té Mediterraan uit om voor een sale flamand te kunnen doorgaan. Gisteren ben ik een aantal Franstalige Belgen tegen het lijf gelopen die hun uiterste best deden om Nederlands te spreken - éne, een 'allochtoonse' mevrouw, slaagde daar trouwens zéér goed in - en een paar anderen die zich de grond in schaamden omdat ze niet in staat waren dat te doen. Maar ik ben er nog net iets méér tegen het lijf gelopen die het niet de moeite vonden ook maar het geringste excuus te verzinnen voor hun totaal gebrek aan kennis van de belangrijkste taal van het land. Voorlopig is het dus min of meer comme d'habitude
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Minister
|
Citaat:
Vanavond zal hij het weten en de koning kunnen rapporteren Behalve CD&V heeft niemand belang bij het voortbestaan van deze regering. Dus na het rituele dansje op last van de koning ,zal het doek voor deze regering de komende week definitief dicht gaan. In juni verkiezingen en na het zomerreces een nieuwe regering die het vertrouwen heeft van de kiezers en die met een zware bezuinigingsagenda de komende jaren vooruit kan. BHV schuift weer vooruit met enkele jaren alarmbellen en de staatshervorming gaat naar de zoveelste raad van wijzen. Laatst gewijzigd door Sidharta : 25 april 2010 om 12:54. |
|
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik hoop, mijnheer djimi, dat clevere mensen als u bij gelegenheid op een vriendelijke wijze al eens een teken van appreciatie geven aan Belgische Franstaligen die niet te beroerd zijn om de taal van Vondel te gebruiken. Uiteraard behoeft hun inspanning geen uitgebreid applaus ; het is immers niet méér dan normaal dat zij de belangrijkste taal van hun land kennen. Maar een beetje erkenning van hun redelijkheid (ja, zelfs moed, in bepaalde omstandigheden) kan nooit kwaad. |
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|