Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2004, 11:04   #141
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
De vraag was nochtans heel simpel: is mijn stelling MOGELIJK? Ja of nee volstaat.
Ok dan eens kijken of jij op deze vraag ook simpelweg met ja/nee antwoord dan.

Is het mogelijk dat criminele feiten hoofdzakelijk gepleegd worden door allochtonen?
Welk deel van het concept "ja of nee" begrijp je niet? Je moet de bal niet proberen terug te kaatsen. Antwoord toch gewoon op de vraag.

Citaat:
Citaat:
't Is nochtans allemaal niet zo moeilijk hoor! Als mijn stelling MOGELIJK is (en dat is ze natuurlijk!), dan betekent dat dat JOUW cijfers relatief zijn: het aantal allochtonen dat criminele feiten pleegde en ervoor gestraft werd is misschien wel groter, maar dat zegt niets over het aantal autochtonen dat criminele feiten pleegde en er nog niet voor gestraft werd. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de soorten van misdrijven...
Kerel indien jou stelling waar is é, welke soort mensen kun je dan betrappen door mensen te controleren, of wat voor misdrijven kun je zo ontdekken?

Vul het lijste maar aan ok.

1) Geldige verblijfspapieren
2) Identiteit zodat men kan zien of ie al eerder wat uitgestoken heeft. En of ie dus gezocht is.
3) ....
Daar gaat het niet om. Als je systematisch alleen allochtonen gaat viseren, spreekt het vanzelf dat je ook meer allochtone criminelen gaat pakken, terwijl er ondertussen misschien een hele hoop autochtone boeven de dans ontspringen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 11:08   #142
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Moslims: homo's van gebouw gooien --> fundamentalisme
Christenen: homo's ter dood brengen --> fundamenatlisme

Eenvoudiger kan ik het toch ècht niet maken hoor...
Wanneer hebben moslims homo's van gebouwen af gesmeten? Wanneer hebben christenen homo's ter dood gebracht?
Daar gaat het niet om. Het gaat om wat er in de geschriften staat waarop hun fundamentalisme gebaseerd is (i.e. de bijbel en de koran).
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 17 mei 2004, 11:11   #143
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk deel van het concept "ja of nee" begrijp je niet? Je moet de bal niet proberen terug te kaatsen. Antwoord toch gewoon op de vraag.
Ik kan onmogelijk enkel met ja antwoorden, does that ring a bell? Ik zou voor de toekomst anderen niet meer verwijten van slecht te lezen want jij kunt er ook gen bal van hoor.

ik heb geantwoord nu jij nog.

Citaat:
Daar gaat het niet om. Als je systematisch alleen allochtonen gaat viseren, spreekt het vanzelf dat je ook meer allochtone criminelen gaat pakken, terwijl er ondertussen misschien een hele hoop autochtone boeven de dans ontspringen.
Daar gaat het niet om? Kerel wat ben jij echt een zielige ontkenner. Je zit hier te beweren dat men allochtonen visseerd door grotendeels allochtonen te controleren waardoor de belgische cellen vol zitten met allochtonen maar als je dan zegt dat door controles geen criminelen worden opgepakt die een misdrijf aan het plegen zijn en dus de controles niet KUNNEN bijdragen tot het type bezetting van onze cellen zeg jij dat het er niets mee te maken heeft????

Zielig echt zielig vind ik dat. En jij noemde mij een klein kind. Wie durfde er niets toe te geven?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 11:15   #144
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wanneer hebben moslims homo's van gebouwen af gesmeten? Wanneer hebben christenen homo's ter dood gebracht?
Daar gaat het niet om. Het gaat om wat er in de geschriften staat waarop hun fundamentalisme gebaseerd is (i.e. de bijbel en de koran).
Had dan meteen gezegt dat je enkel over de bijbel en de koran bezig was en niet over wat fundamentalisten tegenwoordig effectief doen. Ik ken niets van godsdienstige geschriften dus kwa teksten zul je dan wel gelijk hebben zeker? Kzou het echt niet weten.

PS: indien je in deze tijd een groep van mensen even fundamentalistisch noemt aan de hand van hun teksten ben je wel heeeeeel verkeerd bezig hoor. Ik zou deze mening eigenlijk maar voor jezelf houden want indien je dit echt geloofd kunnen we de hele koran bovenhalen hoor om moslims van ons land meteen de cel in te gooien.
Oud 17 mei 2004, 11:16   #145
witenzwart
Banneling

Standaard

Citaat:
Gisteren gezien in het nieuws dat een jongen van 13 al langere tijd zijn medeklasgenoten bedreigde en afperste op zo een brutale wijze dat men met 3 agenten in uniform in het bijzijn van alle leerlingen hem uit de klas kwam halen. Dit om te laten zien aan de jongeren dat zulke daden dus echt niet door de beugel kunnen en dus ook niet ongestraft blijven.

Wie o wie is deze "kleine" jongen die al op zen 13de zo brutaal te werk gaat?
Hophop naar de hoogste boom op de speelplaats en huphup bengelen aan het koortje. Zal 't nooit meer doen!
witenzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 11:20   #146
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik kan onmogelijk enkel met ja antwoorden, does that ring a bell? Ik zou voor de toekomst anderen niet meer verwijten van slecht te lezen want jij kunt er ook gen bal van hoor.

ik heb geantwoord nu jij nog.
Op de vraag of een stelling MOGELIJK is, kan je best wel met ja of nee antwoorden... Maar ik begrijp dat je dat niet wilt doen, want dan stuikt je hele hypothese natuurlijk als een kaartenhuisje in elkaar... Ik denk dat ik daaruit mag afleiden dat mijn stelling inderdaad MOGELIJK is.

Citaat:
Citaat:
Daar gaat het niet om? Kerel wat ben jij echt een zielige ontkenner. Je zit hier te beweren dat men allochtonen visseerd door grotendeels allochtonen te controleren waardoor de belgische cellen vol zitten met allochtonen maar als je dan zegt dat door controles geen criminelen worden opgepakt die een misdrijf aan het plegen zijn en dus de controles niet KUNNEN bijdragen tot het type bezetting van onze cellen zeg jij dat het er niets mee te maken heeft????

Zielig echt zielig vind ik dat. En jij noemde mij een klein kind. Wie durfde er niets toe te geven?
Ik heb helemaal niet beweerd dat de Belgische cellen vol zitten omdat men alleen allochtonen viseert. Ik heb alleen gezegd dat dat een MOGELIJKE verklaring zou kunnen zijn. De waarheid ligt - zoals gewoonlijk - waarschijnlijk ergens in het midden. Hoedanook: wat jij als een onomstotelijk bewijs ziet voor jouw stelling dat de meerderheid van de criminele feiten door allochtonen wordt gepleegd, is helemaal geen bewijs, want er is - zoals ik heb aangetoond - een andere MOGELIJKE verklaring voor het feit dat er vooral allochtonen in de gevangenissen zitten.

Citaat:
Oud 17 mei 2004, 11:25   #147
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Had dan meteen gezegt dat je enkel over de bijbel en de koran bezig was en niet over wat fundamentalisten tegenwoordig effectief doen. Ik ken niets van godsdienstige geschriften dus kwa teksten zul je dan wel gelijk hebben zeker? Kzou het echt niet weten.
Dat ben ik eigenlijk al de hele tijd aan het zeggen...

Citaat:
PS: indien je in deze tijd een groep van mensen even fundamentalistisch noemt aan de hand van hun teksten ben je wel heeeeeel verkeerd bezig hoor. Ik zou deze mening eigenlijk maar voor jezelf houden want indien je dit echt geloofd kunnen we de hele koran bovenhalen hoor om moslims van ons land meteen de cel in te gooien.
Het hele punt van mijn discours was dat de bijbel evengoed fundamentalisme kan uitlokken als de koran. Wat de bijbel voorschrijft wordt door weinigen nog letterlijk genomen; waarom zouden we dan moeten aannemen dat dat in het geval van de koran anders is. Begint het nu stilaan te dagen?

Citaat:
Oud 17 mei 2004, 11:51   #148
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de vraag of een stelling MOGELIJK is, kan je best wel met ja of nee antwoorden... Maar ik begrijp dat je dat niet wilt doen, want dan stuikt je hele hypothese natuurlijk als een kaartenhuisje in elkaar... Ik denk dat ik daaruit mag afleiden dat mijn stelling inderdaad MOGELIJK is.
Mijn hypothese zou in mekaar storten door jou enkele stelling? Jou stelling kun je inderdaad met ja en nee beantwoorden maar indien ik dat doe is het niet mijn mening. Maar voor de 2de maal ik heb nu al lang geantwoord maar jij nog steeds niet. Is het voor jou dan zo moeilijk?

[quote="illwill"]

Citaat:
Ik heb helemaal niet beweerd dat de Belgische cellen vol zitten omdat men alleen allochtonen viseert. Ik heb alleen gezegd dat dat een MOGELIJKE verklaring zou kunnen zijn. De waarheid ligt - zoals gewoonlijk - waarschijnlijk ergens in het midden. Hoedanook: wat jij als een onomstotelijk bewijs ziet voor jouw stelling dat de meerderheid van de criminele feiten door allochtonen wordt gepleegd, is helemaal geen bewijs, want er is - zoals ik heb aangetoond - een andere MOGELIJKE verklaring voor het feit dat er vooral allochtonen in de gevangenissen zitten.
Maar jou verklaring is geen mogelijke verklaring!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vul het lijstje dan verder aan hé. Is nu toch niet moeilijk é. Je lijkt sterk op ego filo kerel. Beweringen doen maar indien ze in twijfel worden gebracht en men stelt duidelijke vragen ed. om aan te tonen dat ze niet waar zijn verdraai je alles, geef je halve antwoorden en blijf je ze toch gebruiken. Indie men door viseren niet meerdere mensen KAN oppakken kan het geen mogelijke verklaring zijn.
Oud 17 mei 2004, 11:55   #149
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt dan toch wel heel erg rond de pot gedraaid hoor want ik ben in geen enkel ogenblik bezig geweest over enkel teksten hoor.

Citaat:
Het hele punt van mijn discours was dat de bijbel evengoed fundamentalisme kan uitlokken als de koran. Wat de bijbel voorschrijft wordt door weinigen nog letterlijk genomen; waarom zouden we dan moeten aannemen dat dat in het geval van de koran anders is. Begint het nu stilaan te dagen?
1) Het uitlokken : heb je gelijk in
2) Weinig door christenen letterlijk genomen : ook waar
3) Koran : euhm ik weet niet of je ooit naar tv kijkt? Al van al qaida gehoord toevallig?
Oud 17 mei 2004, 11:59   #150
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mijn hypothese zou in mekaar storten door jou enkele stelling? Jou stelling kun je inderdaad met ja en nee beantwoorden maar indien ik dat doe is het niet mijn mening. Maar voor de 2de maal ik heb nu al lang geantwoord maar jij nog steeds niet. Is het voor jou dan zo moeilijk?
Je hebt helemaal niet geantwoord; je hebt wat rond de pot gedraaid. Mijn vraag was: Is het MOGELIJK dat de politiediensten zich méér toespitsen op allochtonen dan op autochtonen, of is dat ONMOGELIJK? Dat is toch geen moeilijke vraag? Waarom kan je daar niet op antwoorden?

Citaat:
Maar jou verklaring is geen mogelijke verklaring!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vul het lijstje dan verder aan hé. Is nu toch niet moeilijk é. Je lijkt sterk op ego filo kerel. Beweringen doen maar indien ze in twijfel worden gebracht en men stelt duidelijke vragen ed. om aan te tonen dat ze niet waar zijn verdraai je alles, geef je halve antwoorden en blijf je ze toch gebruiken. Indie men door viseren niet meerdere mensen KAN oppakken kan het geen mogelijke verklaring zijn.
Ik begrijp niets van wat je hier zegt... Welk lijstje moet ik aanvullen? Welke "duidelijke" vragen heb jij gesteld waarop ik niet antwoordde? Wat bedoel je met die laatste zin, die begrijp ik helemaal niet...

Citaat:
Oud 17 mei 2004, 12:05   #151
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Je hebt dan toch wel heel erg rond de pot gedraaid hoor want ik ben in geen enkel ogenblik bezig geweest over enkel teksten hoor.
Jij niet nee, maar Luc en ik wel. Daar heb ik je nochtans meermaals op gewezen. Luc en ik hebben nochtans geen codetaal gesproken, maar gewoon duidelijk, verstaanbaar Nederlands. Dat het zo lang geduurd heeft voor je begreep waarover het ging, had meer met jouw koppigheid te maken om de discussie te herlezen dan met "rond de pot draaien"; ik heb trouwens altijd duidelijk gesteld waar het over ging. Nog steeds kan je niet toegeven dat je er eigenlijk compleet naast zat en probeer je de "schuld" van je af te wentelen.

Citaat:
Citaat:
1) Het uitlokken : heb je gelijk in
2) Weinig door christenen letterlijk genomen : ook waar
3) Koran : euhm ik weet niet of je ooit naar tv kijkt? Al van al qaida gehoord toevallig?
Zoals ik aan het begin van heel deze discussie al zei, gaat het hier om een handvol fundamentalisten die zeker niet representatief zijn voor de moslims in het algemeen.

Citaat:
Oud 17 mei 2004, 12:05   #152
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt helemaal niet geantwoord; je hebt wat rond de pot gedraaid. Mijn vraag was: Is het MOGELIJK dat de politiediensten zich méér toespitsen op allochtonen dan op autochtonen, of is dat ONMOGELIJK? Dat is toch geen moeilijke vraag? Waarom kan je daar niet op antwoorden?
Ja het is mogelijk ja!!!!! Heb ik al gezegt heb het zelfs opnieuw gequote! Maar dat is geen mogelijke uitleg voor de bezetting van de cellen!

Waarom niet? Dat is mijn eerdere lijste dat je mocht aanvullen maar waarvan jij vond dat het er niets mee te maken had.

indien men op enkel allochtonen controleerd en dus viseerd, hoe belanden deze mensen dan door controles in de cel?

1) Door illegaal te zijn (kan een autochtoon moeilijk zijn hé, als je dat dan al viseren noemt moet je mij eens zeggen hoe je een autochtoon hiervoor wil gaan controleren)
2) Indien hij al eerder een misdrijf gepleegd heeft, heeft dus niets met viseren te maken maar door eerder crimineel gedrag.
3) ....

Vul maar bij.

Door viseren vul je geen cellen.
Oud 17 mei 2004, 12:15   #153
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ja het is mogelijk ja!!!!! Heb ik al gezegt heb het zelfs opnieuw gequote! Maar dat is geen mogelijke uitleg voor de bezetting van de cellen!

Waarom niet? Dat is mijn eerdere lijste dat je mocht aanvullen maar waarvan jij vond dat het er niets mee te maken had.

indien men op enkel allochtonen controleerd en dus viseerd, hoe belanden deze mensen dan door controles in de cel?

1) Door illegaal te zijn (kan een autochtoon moeilijk zijn hé, als je dat dan al viseren noemt moet je mij eens zeggen hoe je een autochtoon hiervoor wil gaan controleren)
2) Indien hij al eerder een misdrijf gepleegd heeft, heeft dus niets met viseren te maken maar door eerder crimineel gedrag.
3) ....

Vul maar bij.

Aaaaaah, nu begrijp ik het: je weet niet wat viseren betekent...

Als ik zeg dat politiediensten mogelijkerwijze eerder allochtonen "viseren", dan betekent dat niet dat ze allochtonen meer "controleren" (viseren en controleren zijn geen synoniemen), dan betekent dat dat ze vooral op jacht gaan naar allochtone criminelen en niet zozeer naar autochtone criminelen.

Citaat:
Oud 17 mei 2004, 12:22   #154
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik aan het begin van heel deze discussie al zei, gaat het hier om een handvol fundamentalisten die zeker niet representatief zijn voor de moslims in het algemeen.
En hupla nu begint hij alweer dingen te verdraaien en terug te krabbelen. Jij bent ongelooflijk.

Het ging erover dat moslim en cristen fundamentalisten even erg waren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Niet dat fundamentalistische moslims representatief zijn voor de hele moslim wereld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 17 mei 2004, 12:24   #155
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

3) ....

Vul maar bij.

Aaaaaah, nu begrijp ik het: je weet niet wat viseren betekent...

Als ik zeg dat politiediensten mogelijkerwijze eerder allochtonen "viseren", dan betekent dat niet dat ze allochtonen meer "controleren" (viseren en controleren zijn geen synoniemen), dan betekent dat dat ze vooral op jacht gaan naar allochtone criminelen en niet zozeer naar autochtone criminelen.
Hoe kun je nu in godsnaam op zoek gaan naar criminele allochtonen? Dit geloof je toch zelf niet zeker. Jij doet alsof agenten bij hun patrouilles een hele stapel foto's meekrijgen van criminele allochtonen en geen enkele van autochtonen ofzo en dat men die gaat opzoeken. Wat een onzin!

Gelukkig dat er niet veel mensen zijn die dergelijke onzin geloven.

Trouwens je zegt het zelf al, men gaat op zoek naar criminele allochtonen. Awel wat moet men anders doen op zoek gaan naar niet criminelen?
Oud 17 mei 2004, 12:30   #156
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jij hebt echt wel veel gelijkenissen met ego filo kerel. Tzou me niet verbazen indien jij zo iemand bent die meerdere namen heeft op dit forum.
Oud 17 mei 2004, 13:05   #157
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
En hupla nu begint hij alweer dingen te verdraaien en terug te krabbelen. Jij bent ongelooflijk.

Het ging erover dat moslim en cristen fundamentalisten even erg waren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Niet dat fundamentalistische moslims representatief zijn voor de hele moslim wereld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik verdraai helemaal niets en ik krabbel helemaal niet terug, ik kan het ook niet helpen dat jij volslagen achterlijk bent en geen Nederlands begrijpt.

Ik heb er alleszins genoeg van!

Citaat:
Oud 17 mei 2004, 13:09   #158
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Men voert toch geen gesprek met iemand die volslagen achterlijk is en geen Nederlands begrijpt. Tenzij....
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 13:12   #159
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Men voert toch geen gesprek met iemand die volslagen achterlijk is en geen Nederlands begrijpt. Tenzij....
Komaan, Luc, wees nu eens eerlijk! Met deze persoon valt geen zinnig gesprek te voeren. Hij begrijpt gewoon niet wat je tegen hem zegt... Ik spreek nochtans gewoon Nederlands hoor!

Citaat:
Oud 17 mei 2004, 13:18   #160
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Hier heb je trouwens nog zo'n staaltje:

Citaat:
Citaat:

inderdaad wie is er nu weer over ventkont begonnen?
Dat lijkt me vrij duidelijk:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [color=red
witenzwart[/color]]

Ik heb je wel door met je valse stemmen, ventkont!
Citaat:
Inderdaad! jij weer, klaag dus niet over het niveau é kerel.
Geef nu toe: dit is toch gewoon hopeloos?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be