Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 juni 2010, 13:20   #141
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In Wallonië is de NVA een even grote "Nazi" partij als het VB.
Nee hoor, je zal ecolo nooit horen zeggen dat ze met het VB in een regering kunnen stappen, je zal milquet nooit horen zeggen dat het VB correct onderhandeld heeft,...

NVA word als een legetieme democratische partij beschouwd die echter heel andere standputen heeft dan zij hebben.

Citaat:
Niets gaat er veranderen, ge zult het zien, binnen een jaar gaan we terug stemmen.
Senelle, heeft, vind ik , een betere oplossing.
Ik heb hetzelfde probleem met dat voorstel als met wat het VB voorstelt: zo ineenklaps uit belgie gaan is een rampscenario voor vlaanderen. Je MOET toch onderhandelen met franstaligen en je plaats jezelf in een slechte onderhandelingspositie.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 3 juni 2010, 13:21   #142
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Vlaanderen moet zichzelf in de Vlaamse Raad bevoegd verklaren voor de fiscaliteit en de sociale zekerheid (het is niet wettelijk zegt Senelle, maar in het buitenland gaat niemand daar wakker van liggen). In dat opzicht is een stem voor het VB even goed als één voor de NVA.
Leuk idee, maar de meesten van ons betalen belastingen en soc. zekerheid via voorheffingen die rechtstreeks door de federale van ons loon afgeroomd worden. Hoe gaat Vlaanderen daar de hand op leggen ?
Oud 3 juni 2010, 13:21   #143
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Hoe meer je ontkent hoe duidelijker het is je voor VB zou stemmen.
zou stemmen =/= stemmen
frank1234 is offline  
Oud 3 juni 2010, 13:23   #144
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, je zal ecolo nooit horen zeggen dat ze met het VB in een regering kunnen stappen, je zal milquet nooit horen zeggen dat het VB correct onderhandeld heeft,...

NVA word als een legetieme democratische partij beschouwd die echter heel andere standputen heeft dan zij hebben.

Ik heb hetzelfde probleem met dat voorstel als met wat het VB voorstelt: zo ineenklaps uit belgie gaan is een rampscenario voor vlaanderen. Je MOET toch onderhandelen met franstaligen en je plaats jezelf in een slechte onderhandelingspositie.
Hangt ervan af hoe je dat organiseert he.

Als alle Vlaamse partijen zeggen: kiezen of delen: CONfederatie of NIKS meer, dan zullen ze met schuim op de lippen wel toegeven.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 juni 2010, 13:25   #145
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Leuk idee, maar de meesten van ons betalen belastingen en soc. zekerheid via voorheffingen die rechtstreeks door de federale van ons loon afgeroomd worden. Hoe gaat Vlaanderen daar de hand op leggen ?
DAT is het minste van de problemen. Gewoon de banknummer waar dat op gestort wordt veranderen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 juni 2010, 13:25   #146
Dregon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

NVA wordt als een legetieme democratische partij beschouwt maar hun standpunten zijn van belangen niet zo verschillend als mensen denken ze zijn quasi hetzelfde alleen met en tickel politieke correctheid
Dregon is offline  
Oud 3 juni 2010, 13:30   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe meer je ontkent hoe duidelijker het is je voor VB zou stemmen.
Een glazen bol artiest!
Oud 3 juni 2010, 13:31   #148
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
zou stemmen =/= stemmen
Hij schijnt dat niet te begrijpen.
Oud 3 juni 2010, 13:32   #149
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

Als alle Vlaamse partijen zeggen: kiezen of delen: CONfederatie of NIKS meer, dan zullen ze met schuim op de lippen wel toegeven.
Het VB en misschien de NVA.
Oud 3 juni 2010, 13:34   #150
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom misschien bij NVA?
Oud 3 juni 2010, 13:38   #151
EddyBal

Standaard

Citaat:
ALLEMAAL, of ze maken weer een minderheidsregering.

En eh: VB NIET, NVA ZEKER. VB wil alleen onmiddelijke onafhankelijkheid.
EddyBal is offline  
Oud 3 juni 2010, 13:39   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Waarom misschien bij NVA?
Omdat ik in het verleden reeds heb meegemaakt dat die mensen hun verkiezingsbeloften nogal snel vergeten.

Niet in de regering zonder ...

Herinner je je dat niet misschien?

Pas op he, ik wil ze nog wel eens het voordeel van de twijfel geven, maar de spoeling wordt dun, dat zal je wel begrijpen zeker?
Oud 3 juni 2010, 13:40   #153
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ALLEMAAL, of ze maken weer een minderheidsregering.

En eh: VB NIET, NVA ZEKER. VB wil alleen onmiddelijke onafhankelijkheid.
Dat is de toekomst in Belgie Eddy. Ik weet dat, jij weet dat.
Oud 3 juni 2010, 13:40   #154
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als alle Vlaamse partijen zeggen...
Was de quote die ge citeerde. Het is dus van belang te vermelden dat ge NVA niet geloofd als ze het zeggen, niet dat ze het niet zouden zeggen.
Oud 3 juni 2010, 13:43   #155
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was de quote die ge citeerde. Het is dus van belang te vermelden dat ge NVA niet geloofd als ze het zeggen, niet dat ze het niet zouden zeggen.
Dat maakte deel uit van de post die ik quote, zoveel is juist.

Ik had een gedeelte van die post in het bold gezet:

alle Vlaamse partijen

Daar ging het me om.

Mijn bedoeling was dat er maar twee Vlaamse partijen zijn in Belgie, en zoals eerder vermeld, van NVA ben ik niet eens zeker.
Oud 3 juni 2010, 13:44   #156
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat maakte deel uit van de post die ik quote, zoveel is juist.

Ik had een gedeelte van die post in het bold gezet:

alle Vlaamse partijen

Daar ging het me om.

Mijn bedoeling was dat er maar twee Vlaamse partijen zijn in Belgie, en zoals eerder vermeld, van NVA ben ik niet eens zeker.
Ge zijt wél zeker dat ze het zeggen (anders luistert ge wel echt niet als NVA-woordvoerders aan het woord zijn) maar ge denkt dat ze ons gaan verraden na de onderhandelingen. Moet ik het zo begrijpen?
Oud 3 juni 2010, 13:48   #157
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge zijt wél zeker dat ze het zeggen (anders luistert ge wel echt niet als NVA-woordvoerders aan het woord zijn) maar ge denkt dat ze ons gaan verraden na de onderhandelingen. Moet ik het zo begrijpen?
Begrijp het zo:

Ik heb schrik dat ze - net zoals in het verleden, toch in een regering gaan stappen zonder staatshervorming en zonder splitsing BHV.

Allemaal al eerder meegemaakt dus de kans is groot dat ze het opnieuw doen, onze vrienden van de NVA, die zeker geen separatisten zijn.
Oud 3 juni 2010, 14:00   #158
k9

Standaard

Citaat:

Maar die niks is geen valabel argument. Je kan dreigen geen regering te vormen maar de federale belgische overheid blijft haar werk doen hoor, je zal zelfs nog een ontslagnemende regering hebben voor noodzaken.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 3 juni 2010, 14:01   #159
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dregon Bekijk bericht
NVA wordt als een legetieme democratische partij beschouwt maar hun standpunten zijn van belangen niet zo verschillend als mensen denken ze zijn quasi hetzelfde alleen met en tickel politieke correctheid
Sorry hoor leg de programma's eens naast elkaar en je zal zien dat die zwaar verschillend zijn, zelf op communautair vlak.

k9 is offline  
Oud 3 juni 2010, 14:02   #160
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Begrijp het zo:

Ik heb schrik dat ze - net zoals in het verleden, toch in een regering gaan stappen zonder staatshervorming en zonder splitsing BHV.

Allemaal al eerder meegemaakt dus de kans is groot dat ze het opnieuw doen, onze vrienden van de NVA, die zeker geen separatisten zijn.
Daar ben ik het niet mee eens, maar daar hoeven we niet over te discussiëren, daar kunt ge geen bewijzen voor aandragen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be