Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 juni 2010, 07:35   #141
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Dat geloof je toch zelf niet?
Tuurlijk niet, net zo min als ik geloof dat de N-vA nog onder de twintig zou zakken zoals sommige ziende-blinden hier voortdurend blijven beweren
fonne is offline  
Oud 8 juni 2010, 07:38   #142
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Ik herinner er iedereen nogmaals aan dat de zetelverdeling in dit geval extreem positief zal uitvallen voor de V partijen.
Niet dat het op federaal niveau veel verschil maakt, maar het niet halen van de kiesdrempel door LDD (ik vermoed in West Vl nog wel) wordt ruimschoots gecompenseerd door het zeteleffect voor de NVA.
Wat ook opvalt is het feit dat VB 15% haalt in deze peiling, wat ook weer realistischer is. Ik heb een vermoeden dat dit scenario meer zetels oplevert dan de vorige peiling (NVA gelijk, LDD zetels maar VB veel minder).
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 8 juni 2010, 07:38   #143
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En dat moeten we geloven? Mij kan het niet schelen wat de Vlamingen van de Franstaligen denken (en vice-versa) maat dat men tenminste niet hypocriet is!
idd, doe niet hypocriet, ga dat eens zeggen aan de Franstalige politici. dat ze er eens eerlijk voor uitkomen dat ze gans Vlaanderen tweetalig willen maken zodat de Franstaligen zich niet moeten aanpassen aan de Vlamingen.
Oud 8 juni 2010, 07:40   #144
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Neenee, ze hebben zeker TWEE landbouwers!
Brussel is een hele groene stad. De bomen groeien er zelfs in verdiepingen, zoals in het Amazonewoud, kijk maar. De brusselaars kunnen zonder problemen van de pluk en de jacht leven.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  krotten_eu_wijk.jpg
Bekeken: 58
Grootte:  124,3 KB
ID: 68295

Hét uithangbord van de groene EU-wijk.

Laatst gewijzigd door fonne : 8 juni 2010 om 07:40.
fonne is offline  
Oud 8 juni 2010, 07:47   #145
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Tuurlijk niet, net zo min als ik geloof dat de N-vA nog onder de twintig zou zakken zoals sommige ziende-blinden hier voortdurend blijven beweren
Geen idee, maar tot 13 juni 's avonds ben ik erg voorzichtig.
Oud 8 juni 2010, 07:49   #146
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dan hebben ze net die "revolutionaire" strategie met de daaraan gekoppelde chaos waarin Brussel verloren zal gaan die ze net zeggen te willen vermijden.
Je verwart chaos met niet toegeven aan de Franstaligen.

Tenzij je zou zeggen dat België enkel maar kan bestaan als Vlamingen toegeven aan Franstaligen...
Oud 8 juni 2010, 08:01   #147
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zullen zowiezo spanningen tussen de twee gemeenschappen zijn met op de ene kant, een Vlaamse partij die duidelijk voor de splitsing van België is en op de andere kant, Franstalige partijen die deze splitsing helemaal niet willen. Maar de confrontatie MOET gebeuren!
Er zijn vooral Franstalige partijen die de ene dag roepen dat iedereen zijn taboes moet laten vallen en er over ALLES moet kunnen gepraat worden, maar de andere dag wel moord en brand schreeuwen als iemand zelfs maar een redelijke suggestie maakt dat Brussel misschien wat efficienter zou kunnen georganizeerd worden. Wat nog maar eens de fundamentele onwil aantoont van de Franstaligen om tot welke fundamentele verandering in de verhoudingen dan ook te komen. In wezen zijn er voor dit land maar twee opties:
1) de complete eeuwigdurende verstarring en uiteindelijk teloorgang, of:
2) de Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen
Al de rest is tijdverlies.

Laatst gewijzigd door fonne : 8 juni 2010 om 08:01.
fonne is offline  
Oud 8 juni 2010, 08:48   #148
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
1) de complete eeuwigdurende verstarring en uiteindelijk teloorgang, of:
2) de Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen
Al de rest is tijdverlies.
Amen brother.

Probleem is natuurlijk dat veel Vlamingen nog steeds niet inzien dat er enkel die twee keuzes zijn. Ik heb de "stapjespolitiek" van N-VA lang idioot gevonden maar rekening houdend met de massa's kiezers die de zaken van heel ver bekijken is dat misschien toch de beste strategie.

Laatst gewijzigd door Kaal : 8 juni 2010 om 08:48.
Kaal is offline  
Oud 8 juni 2010, 08:50   #149
ilfalco
Minister-President

Standaard

Dat verdampen in europa is de grootste en goorste leugen van de n-va om toch maar niet voor onafhankelijkheid te moeten kiezen. het enige wat zal verdampen in de euussr is vlaanderen zelf!
ilfalco is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:03   #150
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dat verdampen in europa is de grootste en goorste leugen van de n-va om toch maar niet voor onafhankelijkheid te moeten kiezen. het enige wat zal verdampen in de euussr is vlaanderen zelf!
Niet alleen 'verdampen', maar vooral onder de voet gelopen worden door nieuwe hordes vreemdelingen. Zeg maar dat Frieda het gezegd heeft!
Oud 8 juni 2010, 09:04   #151
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
N-VA zit nu al te roepen dat ze de verkiezingen gewonnen hebben, terwijl de stembusslag nog moet plaatsgrijpen .... Het is onbegrijpelijk met wat voor een arrogantie De Wever dictaten aan de andere partijen de wereld instuurt vanuit zijn ivoren toren. Wel mijnheer de Wever 14 juni zou wel eens een heel onprettig ontwaken kunnen worden. Dat N-VA 25% van de stemmen zou halen is te absurd voor woorden, laat staan dat ze 20% zullen halen. En De Wever is zijn partij in de vernieling aan het rijden. Kijk maar Dedecker, voor de verkiezingen zegezeker, maar zijn partij werd afgeslacht door de kiezer. De Vlaamse Belgen dulden die arrogantie niet meer!
De Belgicistische Vlamingen hebben precies nogal verwerkingslast van hun komende nederlaag Zie handtekening. Praat eens met uw therapeut.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:15   #152
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Niet alleen 'verdampen', maar vooral onder de voet gelopen worden door nieuwe hordes vreemdelingen.
Zo kan je ze vanaf dan noemen, de franstaligen.
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:21   #153
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Hey kameraad, bekijk het zo: de mensen gaan nu stemmen voor een partij die tenminste voor stappen in de goede richting kan leiden. Misschien zijn de beweringen waar dat nog niet een meerderheid van de Vlamingen onmiddellijk gewonnen is voor onafhankelijkheid, ik ben daar niet zeker van, maar wees blij met nog een ruk naar meer Vlaanderen.

Als er genoeg Vlaanderen bereikt wordt, zal de massa weer anderen kiezen, die op dat moment de benodigde standpunten innemen. Blijkt het nodig om onafhankelijk te worden, dan zullen de mensen daar voor stemmen, blijken andere dingen belangrijker, dan zal je dat ook zien aan het stemgedrag.

De massa zit niet dagelijks de politiek te ontleden. Zit niet op een politiek forum zoals wij. De massa vangt algemeenheden op, en vormt zijn mening. Sommigen blijven traditioneel stemmen, ook al weten ze beter, anderen passen hun stemgedrag aan.

Zo gaat dat nu eenmaal.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:24   #154
Steben

Standaard

Citaat:
De massa zit niet dagelijks de politiek te ontleden. Zit niet op een politiek forum zoals wij. De massa vangt algemeenheden op, en vormt zijn mening. Sommigen blijven traditioneel stemmen, ook al weten ze beter, anderen passen hun stemgedrag aan.
Zo gaat dat nu eenmaal.
Een nationalist houdt van de massa en de gebreken.
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:25   #155
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Een nationalist houdt van de massa en de gebreken.
Zeg ik ergens dat ik dat niet doe?
EddyBal is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:29   #156
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hey kameraad, bekijk het zo: de mensen gaan nu stemmen voor een partij die tenminste voor stappen in de goede richting kan leiden.
De VU zetten ook stappen in de goede richting terwijl ze er uiteindelijk ook zeer veel slechtte zette. Brussel is een gewest vandaag terwijl zij erbij stonden en ernaar keken.

Ik zou mij de grond in schamen moest iemand van mijn partij morgen de Eu steunen in haar verwording tot een EUSSR en ik zou al zeker niet meer durven buiten te komen als ik wist dat iemand van mijn partij zomaar eventjes het asieldrama dat de EU aan het voorbereiden is steunde.

Je kunt je vooral bij de EU episode afvragen in hoeverre je uiteindelijke stappen voorwaarts ten bate van Vlaanderen in toekomende tijden uiteindelijk niet in het niets zullen verbleken naast datgene wat je Europees handelde.
Oud 8 juni 2010, 09:29   #157
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Zo kan je ze vanaf dan noemen, de franstaligen.

Ik wil ze gerust nu al zo noemen
Oud 8 juni 2010, 09:35   #158
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
De VU zetten ook stappen in de goede richting terwijl ze er uiteindelijk ook zeer veel slechtte zette. Brussel is een gewest vandaag terwijl zij erbij stonden en ernaar keken.

Ik zou mij de grond in schamen moest iemand van mijn partij morgen de Eu steunen in haar verwording tot een EUSSR en ik zou al zeker niet meer durven buiten te komen als ik wist dat iemand van mijn partij zomaar eventjes het asieldrama dat de EU aan het voorbereiden is steunde.

Je kunt je vooral bij de EU episode afvragen in hoeverre je uiteindelijke stappen voorwaarts ten bate van Vlaanderen in toekomende tijden uiteindelijk niet in het niets zullen verbleken naast datgene wat je Europees handelde.
Het zal nog lang duren eer alle staten die de EU uitmaken, het eens kunnen worden om nog meer politieke macht naar europa te brengen. Zelfs voor de meest noodzakelijke dingen is men het zeker niet eens. Men is vergeten eerst de EU degelijk op poten te zetten en DAN pas uit te breiden. Maar ze waren toch zo blij dat andere jongetjes wilden komen meespelen, dat ze nu met teveel op de weide zijn en mùen het nog moeilijk eens geraakt

De EU zal in twee scheuren, net als België. Het zal nog even duren, maar nog enkele crisissen en het is zo ver. Er is nu al een aparte groep euro/niet euro landen. Zo zullen er nog meer exclusieve contracten gesloten worden, tot de tweedeling een feit is: de echte eu landen en de aanhangsels.
EddyBal is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:41   #159
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Inderdaad maar Dewever zal met de Franstaligen moeten spreken en dat heeft hij liever niet! Het zal spanningen creeren maar het MOET!
De Franstaligen zullen ook mert De Wever moeten praten. Waarom gaan jullie altijd uit zo van: "De top zit boven in hun bureau, probeer er es mee te praten."?
winnezele is offline  
Oud 8 juni 2010, 10:16   #160
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Bij het zien van de peilingen vond ik twee zaken toch wel belangrijk.

1) Als je het uitgesproken Vlaams-nationalisme samentelt, dat is N-VA+VB+LDD dan kom je op meer dan 45%. Telt daar de Vlaams-nationalisten bij die op andere partijen stemmen (die zijn er overal behalve misschien bij Groen en Pvda), en dan is het overduidelijk dat de meeste Vlamingen ernstig aan het overwegen zijn om het heft in handen te nemen.

2) Neem het kartel van de vorige verkiezingen (CD&V + N-VA), en de vooruitgang is immens groot, namelijk 46.2% !

Als ik belgicistisch was, ik zou stilaan mijn conclusies trekken en mij voorbereiden op het onvermijdelijke, namelijk de splitsing van het land. Misschien nog niet voor 2010, maar sneller dan men zou kunnen geloven...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be