Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 juni 2010, 00:52   #141
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het is ook mijn hoofdstad, en als ik mijn zegje mag doen:

ik ben vragende partij voor een grondige hervorming van het Hoofdstedelijk Gewest, en dat betekent inderdaad in de eerste plaats 'afslanken', en wel drastisch.

Verder wil ik de Vlamingen blijven aanmoedigen zich meer en meer met Brussel te komen moeien, bij voorkeur door hier te komen wonen (en méé te stemmen bij de volgende verkiezingen).

Wees gerust: de sfeer is omgeslagen

Zelfs de eigenaar van de meer dan zomaar chique viswinkel een beetje verderop zegt nu 'goeiedag' en 'tot ziens', daar waar ik vroeger alleen een norse blik kreeg.

De vrouwelijke bediende was altijd al vriendelijk, maar ja, zij is dan ook een Vlaamse die maar al te blij is met een klant ook eens Nederlands te kunnen praten en grapjes te maken die niemand anders die daar ooit in die winkel rondhangt blijkt te begrijpen
Begint hun euro te vallen dat degelijk bestuur eigenlijk alleen maar vanuit Vlaanderen kan komen? Dat de enige manier om hun stad op orde te krijgen, is het verbannen van hun baronnen? Ben benieuwd.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 17 juni 2010, 10:18   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
de eenzijdige stemming in de kamer weet ge nog

en gij stond toch ook op het standpunt dat daar niet over onderhandeld moet worden

aktie-reaktie
Er is niet onmiddellijk een eenzijdige stemming geweest, he. Mijn vraag was: welke voorstellen van de FR kant lagen er op tafel die de wettelijke kwestie oploste zonder daar andere dingen bij te mengen ? Het kan zijn dat ik dingen niet begrepen heb, hoor, want voor 2007 heb ik de belgische politiek minder gevolgd. Dus mijn vraag is: welke waren de voorstellen die de FR kant op tafel legden die het wettelijk probleem oplosten en die de VL kant niet wilde aannemen ?

Zoals ik het begrepen heb, wilde men aan FR kant niet horen van de meest voor de hand liggende oplossing: namelijk de splitsing. Wat stelde men dan wel voor ?
Wilde men aan FR kant een nationale kieskring ?
Wilde men aan FR kant terug naar de oude kieskringen ?

Was er nog een andere mogelijkheid a minima die de verkiezingen terug wettelijk kon maken die de FR kant op tafel had gelegd ?

Ik kan mis zijn, misschien hebben de VL hier een vuile rol gespeeld en alle andere oplossingen, behalve de splitsing, van tafel geveegd.
Oud 17 juni 2010, 10:41   #143
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dan ben jij ook een racist want je bent tegen iedereen die niet jouw mening deelt.

ik ben ook tegen België omdat het niet werkt, al 180 jaar niet.
geboren uit een opstand opgewerkt en gesteund door Frankrijk tegen de meerderheid van de bevolking in.
Hemeltje lief. Ben jij nu echt zo naïef dat je niet inziet dat van Maerlant gewoon aan 't grappen is?

OT: Of Brussel 'verloren' is of niet weet ik niet maar er zouden best wel eens wat meer 'djimi's' mogen gaan wonen.
Ganzenbordfan is offline  
Oud 17 juni 2010, 10:43   #144
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Hemeltje lief. Ben jij nu echt zo naïef dat je niet inziet dat van Maerlant gewoon aan 't grappen is?

OT: Of Brussel 'verloren' is of niet weet ik niet maar er zouden best wel eens wat meer 'djimi's' mogen gaan wonen.
Ik verkies tegenwoordig 'De Maispays1' genoemd te worden.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 17 juni 2010, 10:53   #145
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dan ben jij ook een racist want je bent tegen iedereen die niet jouw mening deelt.

ik ben ook tegen België omdat het niet werkt, al 180 jaar niet.
geboren uit een opstand opgewerkt en gesteund door Frankrijk tegen de meerderheid van de bevolking in.
Zwijg, gij domme Flamingant. Ga liever uw nazi-partij nog wat verheerlijken.
Zwartengeel is offline  
Oud 17 juni 2010, 10:54   #146
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
correctie: zonder vl is bxl niets.
zaventem ligt op vlaams grondgebied.
de ring rond brussel ligt bijna volledig op vlaams grondgebied.
de meeste mensen die in brussel werken zijn vlamingen.
...
Alles wat U daar opnoemt ligt eigenlijk op Belgisch grondgebied.
Henri1 is offline  
Oud 17 juni 2010, 10:59   #147
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alles wat U daar opnoemt ligt eigenlijk op Belgisch grondgebied.
Ja, Vlaanderen bestaat niet. Daarom stel ik voor om enkel nog over 'Noord-België' te spreken. Ik moet gewoon kotsen als ik in de vlaamsgezinde media weer eens 'vlaamse kust' of 'vlaming vermist in Alpen' moet lezen. Vlamingen bestaan immers niet, iedereen die hier woont is een Belg. Dat staat ook op de ID-kaarten.
En de kust is uiteraard Belgisch! Dat zien we o.a aan belgische sprot en belgische mosselen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 17 juni 2010 om 11:01.
van Maerlant is offline  
Oud 17 juni 2010, 11:42   #148
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ja, Vlaanderen bestaat niet. Daarom stel ik voor om enkel nog over 'Noord-België' te spreken. Ik moet gewoon kotsen als ik in de vlaamsgezinde media weer eens 'vlaamse kust' of 'vlaming vermist in Alpen' moet lezen. Vlamingen bestaan immers niet, iedereen die hier woont is een Belg. Dat staat ook op de ID-kaarten.
En de kust is uiteraard Belgisch! Dat zien we o.a aan belgische sprot en belgische mosselen.
tip: ga beetje bij je vriendje henri1 zaniken en laat de rest van dit forum met rust van je ultrabelgicistisch gewouwel waar niemand zich in interesseert behalve je eigen soort
Shadowke is offline  
Oud 17 juni 2010, 11:44   #149
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tip: ga beetje bij je vriendje henri1 zaniken en laat de rest van dit forum met rust van je ultrabelgicistisch gewouwel waar niemand zich in interesseert behalve je eigen soort
Zwartengeel is offline  
Oud 17 juni 2010, 11:45   #150
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er schijnen meerdere sarcasmemeters kapot te zijn vandaag.
Oud 17 juni 2010, 11:48   #151
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ipv Noord-en Zuid-België ben ik meer voorstander om de benaming Laag-en Hoog-België in te voeren. Zo zullen de bewoners steeds op hun natuurlijke plaats binnen het bestel gewezen worden.
Oud 17 juni 2010, 11:52   #152
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ipv Noord-en Zuid-België ben ik meer voorstander om de benaming Laag-en Hoog-België in te voeren. Zo zullen de bewoners steeds op hun natuurlijke plaats binnen het bestel gewezen worden.
Zwartengeel is offline  
Oud 17 juni 2010, 11:54   #153
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
in het Duits gaat dat dan natuurlijk zijn: über-Belgien en ünter-Belgien.
Oud 17 juni 2010, 11:58   #154
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in het Duits gaat dat dan natuurlijk zijn: über-Belgien en ünter-Belgien.
Valt er niets te doen met de term "Bergbelgen"?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 17 juni 2010, 11:59   #155
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Goed idee. Kunnen we meteen ook die benaming 'Vlaamse Ardennen' naar de prullenmand verwijzen.
Zwartengeel is offline  
Oud 17 juni 2010, 12:03   #156
van Maerlant

Standaard

Nu zijn jullie allemaal aan het lachen... Maar wanneer binnenkort de 90% unitaristen en unie-federalisten besluiten het mediacomplot eigenhandig af te breken, en België weer één Koninkrijk onder onze Vorst is geworden, dán zullen jullie flamingantjes wel anders piepen. Met Olijke Bart terug onder de kiesdrempel!

van Maerlant is offline  
Oud 17 juni 2010, 12:08   #157
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu zijn jullie allemaal aan het lachen... Maar wanneer binnenkort de 90% unitaristen en unie-federalisten besluiten het mediacomplot eigenhandig af te breken, en België weer één Koninkrijk onder onze Vorst is geworden, dán zullen jullie flamingantjes wel anders piepen. Met Olijke Bart terug onder de kiesdrempel!
Heel goed gezegd. Het is duidelijk dat de BUB dé partij van de toekomst is. Niemand, buiten een paar losgeslagen flaminganten, twijfelt daar nog aan.
Zwartengeel is offline  
Oud 17 juni 2010, 12:17   #158
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bergbelgen en Laaglandbelgen ? Zoals de gorilla's ?
Oud 17 juni 2010, 12:21   #159
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denk je van dwergbelgen?
Oud 17 juni 2010, 12:29   #160
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ok, welke was het lijstje van mogelijke oplossingen aan het wettelijk probleem dat voor de franstaligen dan OK was (zonder extra eisen gaan te stellen over veranderingen van de gewestsgrenzen) ?
Wilden zij:
- zonder boe of bah terug de vroegere kieskringen "en we spreken er nie meer over" ?
- zonder boe of bah een unitaire kieskring ?
- een andere mogelijkheid ?
Om maar een voorbeeld te geven, de Franstaligen hebben amendementen ingediend tijdens de besprekingen van de BHV-wetsvoorstellen, waarbij voorgesteld wordt terug te keren naar de vroegere kiesarrondissementen.

Met een terugkeer naar de vroegere kieskringen is het grondwettelijk probleem opgelost, en dat is toch wat de Vlamingen willen, nietwaar?

btw: de kieskringen laten samenvallen met de ressorten van de hoven van beroep (dus 5 kieskringen) zou ook een mogelijke piste kunnen zijn.

Citaat:
Ik had begrepen dat het was: jaja, ge kunt uw splitsing hebben, maar we gaan hier eens een wenslijstje van ons dromen invullen zie, en als ge ook nog maar iets gedaan wilt krijgen, zegt ge beter ja op alles.
De Vlamingen zouden gelijk hebben indien de splitsing de ENIGE manier was om het grondwettelijk probleem van BHV op te lossen.Dan zouden de Franstaligen moeten zwijgen en de splitsing goedkeuren.

Maar de splitsing is nu eenmaal niet de enige mogelijkheid. Dus kan je het hen niet kwalijk nemen (ook gezien de Grondwettelijke "beschemings"bepalingen) dat zij tegeneisen stellen bij een splitsing.

Pas op hé, ik heb ook gezegd dat de Franstaligen ook boter boven hun hoofd hebben, waaronder een aantal zotte, provocerende eisen.

Maar ik blijf erbij: BHV kan énkel opgelost worden via onderhandelingen tussen volwassen mensen, en de Vlamingen hebben zich ook zodanig opgesteld (lees: "niet onderhandelen, splitseuuuun!) dat er geen normale onderhandelingen mogelijk waren.

Citaat:
Nee, maar uw buur kan nu wel eisen dat je doet wat je wil, maar je respecteert de wet, en hij moet daar niks voor in de plaats geven.
Neen, uw buur wilt u dwingen ZIJN keuze aan te nemen, terwijl er andere keuzes mogelijk zijn. Ga jij dan braafjes "JA" knikken?

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 17 juni 2010 om 12:35.
Bad Attila is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be