![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Taboe, terwijl je er over praat? Nuja stoom afblaast. Heb je ook oplossingen of ideen ipv steeds dezelfde rethoriek te spuien. Daarmee gaat er niets veranderen lijkt me.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ha, ha, ha,
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet de koppen tellen en dan het beschikbare budget. Het is zo dat de Heer Frank Vandebroeke, toenmalig minister van onderwijs, het volgende beslist heeft in verband met budgetten voor scholen. Iedere gelijkaardige school krijgt hetzelfde budget. Scholen die leerlingen hebben, waarvan vermoed wordt dat ze een achterstand hebben, krijgen per leerling dat in zo'n geval verkeerd, extra budget. Vermoeden van achterstand: - Onderwijsniveau van de moeder. - Afkomst van de leerling - Woonplaats van de leerling. Daarom moet een moeder, als haar kind van school verandert, steeds een papier invullen waarop staat welk onderwijs zij genoten heeft. Is dit bijkomend budget voldoende? Dat weet ik uiteraard niet, het was wel een stap in de goede richting.
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel die extra subsidies/extra uren zijn; weet ik niet. Ik durf te betwijfelen of het voldoende is. Anderzijds selecteren die witte elite-scholen dikwijls hun leerlingen op basis van hun voorgaande schoolresultaten; en maken ze de schoolrekening zo duur dat minder gegoede ouders een andere school kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja hoor, ideeen genoeg, verplicht kleuteronderwijs is zeker een stap in de goede richting, evenals meer aandacht voor de taalontwikkeling van ouders zelf. Je moet die mensen overtuigen dat ze zelf de kansen van hun kinderen beperken wanneer zij niet actief meehelpen aan taalontwikkeling;dus zelf goed de taal leren, ook naar Nederlandstalige tv kijken, ook thuis Nederlands spreken, zijn stappen in de goede richting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang de (netto) migratiestroom naar Vlaanderen aanhoudt bent u verzekerd van een Nederlandstalige meerderheid in Belgie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal aan de witte boordcriminaliteit van ons klootjesvolk liggen dat dit dus weer een totaal onjuiste bewering van jou is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Dat, indien ze iets veranderen aan de verhouding van de Vlaams-Waalse vertegenwoordigingen in het Parlement, dit gebeurt in functie van hun woonplaats, niet in functie van hun door jou veronderstelde taal en afkomst.
Laatst gewijzigd door filosoof : 11 juli 2010 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uieteraard maar ik reageerde op een uitspraak van Eberhard, en dat ging hier helemaal niet over, (tenminste dat dacht ik niet.)
|
![]() |
![]() |