![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wel heel dom, uw leven geven voor een abominatie zoals Belgie.
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag dat ook rechtgezet worden?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan mij het wat schelen wat voor staatsorganisatie er was voor of na 1830, of zelfs deze voormiddag nog.
Mijn politieke visie maakt dat ik morgenvoormiddag al liefst een onafhankelijk Vlaanderen in de EU zou zien. Wat de gevolgen daarvan zouden zijn voor de voetbal, de basket of het hamerslingeren, kan mij geen bal schelen. (Ik denk trouwens niet dat de Luxemburgers gefrustreerd zijn omdat zij iets minder dan hun buurlanden meespelen in die sportieve hoogmissen ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#144 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik denk dat degene die nu pleiten voor de splitsing van België, 180 jaar geleden de eersten geweest zouden zijn om zich omwille van onderdrukking van Nederland af te scheuren...
#145 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#146 |
Parlementslid
|
![]() Uiteraard!
#147 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is best mogelijk, maar dat maakt het streven naar een grondige hervorming of zelfs een opsplitsing van België niet méér of minder 'legitiem'.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oei. Kan je ons wat meer zeggen, volgens jouw denkproces, over hoe die mensen destijds dachten over de afscheuring. Kwestie van dat te kunnen vergelijken met mijn vizie op democratie, overheid en politiek. Nu, als het zo maar een halfdronken toogbedenking is, laat dan maar zitten hé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door KVE : 21 juni 2010 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
#152 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
180 jaar later is de situatie gespiegeld: de Nederlandstaligen willen van de Nederlandsonkundige liberale, Franstalige bourgeoisie af (en ook van de werklozen idd). De situatie van 1830 is dus onze huidige situatie in het kwadraat, de separatisten van nu waren in 1830 dus separatisten in het kwadraat.
![]() |
#156 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk het niet. In 1830 werden in Antwerpen, Gent, Brugge en verschillende andere Vlaamse steden petities gehouden om Koning Willem te smeken om Vlaanderen niet los te laten. In Vlaanderen had men eindelijk degelijk onderwijs (al die scholen zijn na 1830 gesloten), en een redelijk democratisch bestuur. Het zijn Luikse, Brusselse en Franse troepen die deze Vlaamse steden 'bevrijd' hebben.
|
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=azert;4828750
Tsjecho-Slowaakse wordt vaak aangegeven als voorbeeld van een perfecte scheiding; maar de eerste tekenen van spijt zijn er al. Hopelijk staat de draad niet op de verkeerde plaats.[/QUOTE] Azert, onlangs op reis geweest in Tsjechië en/of Slovakije ? ik vermoed van niet !? |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ook niet maar ook niet over wat de belgen geprobeerd hebben met het groothertogdom Luxemburg. Schandelijk !
|
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |