Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2010, 12:02   #141
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het feit alleen al dat je Iran en Noord-Korea op één lijn zet, getuigt al van uw totaal gebrek aan inzicht.
Beide landen hebben zo goed als niets gemeen met uitzondering van het feit dat Bush ze op dezelfde Axis of Evil plaatste. Omdat het hém (en zijn beleid) goed uitkwam. Maar ik zie geen reden waarom u hetzelfde zou doen.

Zoals je wellicht weet (of blijkbaar niet) is Iran een bijzonder verdeeld land met een zeer hoog opgeleide en zeer moderne (midden)klasse in de grootste steden die ijvert voor emancipatie en zich inzet voor democratisering en van verkiezingen gebruik maakt om die visie en die eisen kracht bij te zetten. Zij stoelen op de zeer progressieve geschiedenis van Iran (inclusief nationalisering van de petroleumsector) waar linkse en seculiere partijen het een tijdje voor het zeggen hadden tot ze door de VS uit het zadel werden gelicht. (Zoek misschien 'Mohammad Mosaddegh' eens op).

Anderzijds is er een nog steeds verpauperde en zeer religieuze plattelandsbevolking en een proletariaat in de steden dat conservatiever denkt, stemt en zich organiseert en dus Mahmoud Ahmadinejad steunt.

Dat is tot uitdrukking gekomen tijdens de Presidentsverkiezingen van 2009 waar Ahmadinejad een meerderheid van de stemmen achter zich kreeg. Er wordt gesproken over verkiezingsbedrog, maar bewijzen daarvoor zijn nooit geleverd. Ik vrees dus dat een meerderheid van Iraniërs de huidige President steunt. Dat is hun goed recht, zo gaat dat in een democratie (hoe beperkt die democratie in Iran natuurlijk ook is).

Dat soort verdeling zie je niet in Noord-Korea. Je merkt daar niets van publiek debat, er is nauwelijks sprake van protest, er bestaat geen (officiële) oppositie. Het is een erfelijke dictatuur.

Iran staat op wetenschappelijk en technologisch niveau relatief hoog en kent een tamelijk bloeiende economie, zelfs ondanks de sancties. De levensstandaard is er niet laag. Ook dat is een belangrijk verschil met Noord-Korea.

Wat het nucleair project betreft: Noord-Korea beschikt over kernwapens. Dat is zeker en duidelijk. Desondanks (of juist daarom) overweegt niemand een oorlog of bombardementen op het land. Men zou wel gek zijn.
Wat Iran betreft: zélfs de verenigde geheime diensten van de VS stellen dat Iran helemaal niet bezig is met een nucleair bewapeningsprogramma. Dat is stopgezet in 2003 en niets wist erop dat het opnieuw werd opgestart. Iran laat ook (zij het schoorvoetend en een beetje astrant als een klein kind) controles door het IAEA toe. In tegenstelling tot Noord-Korea (of Israel for that matter).

Er is dus geen reden en geen argument om

a) Iran in één adem te noemen met Noord-Korea
b) Iran het recht te ontzeggen onderzoek te doen naar civiele toepassingen van nucleaire technologie
c) het land te bombarderen en een nieuwe brandhaard te stichten in een regio die vandaag al in lichterlaaie staat.
d) geloof te hechten aan de propaganda van Israël
e) blindelings in hetzelfde leugenachtige verhaal te trappen als met betrekking tot Irak.

De VS hebben zich nooit wat gelegen gelaten aan 'bureaucratie' en 'futiliteiten' zoals Internationale wetgeving, bewijzen, feiten, mensenrechten, enz. Ze ageren vanuit hun gepercipieerd eigenbelang en wat dat betreft vinden ze in Israël een perfecte bondgenoot. Niet toevallig: beide regeringen worden voor een deel bevolkt door dezelfde mensen of mensen met dezelfde achtergrond. Wat dat betreft is de stelling dat Israël de 51ste staat van de VS is, zeer terecht.

Maar als zelfs de overkoepelende veiligheidsdiensten van de VS zeggen dat er geen bewapeningsprogramma is, wie bent u dan om het tegendeel te blijven beweren?
Oud 30 juni 2010, 12:02   #142
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Mijn reacties zijn zo geformuleerd en zijn bedoeld als reactie op de blinde haat naar Israel en de VS toe.

Oftewel ben je voor gerechtigheid en al de rest oftewel niet. Als dat in geval van Israel voor sommigen niet belangrijk meer is en dat ze zowiezo allemaal en altijd schuldig zijn...so be it...dan ga ik blind voor de andere partij. (zogezegt)
Huh? Laat maar al zijn, ik wil niet weer off topic geraken...
Oud 30 juni 2010, 12:03   #143
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alsof er over een landen als Iran of Noord-Korea normale discussie's mogelijk zouden zijn ?
Citaat:
Wat zou het toch.
Israel heeft zowat de beste luchtmacht en dito piloten ter wereld. Alsof het een probleem zou zijn een paar installaties plat te bombarderen.
Mmm, iemand hier is bevooroordeeld...
Oud 30 juni 2010, 12:05   #144
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Huh? Laat maar al zijn, ik wil niet weer off topic geraken...
Vraagt iemand dat dan?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 12:24   #145
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Vraagt iemand dat dan?
Neen, maar het is wel aan het gebeuren, kijk maar wat we nu bezig zijn!
Oud 30 juni 2010, 12:47   #146
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, maar het is wel aan het gebeuren, kijk maar wat we nu bezig zijn!
Tja, dan had je niet moeten reageren e. Ik was niet degene die zijn beklag erover aan het doen was.
Klagen over het offtopic gaan en dan in dezelfde reactie off-topic gaan...tja niet echt logisch e
Oud 30 juni 2010, 12:48   #147
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mijn reacties zijn zo geformuleerd en zijn bedoeld als reactie op de blinde haat naar Israel en de VS toe.

Oftewel ben je voor gerechtigheid en al de rest oftewel niet. Als dat in geval van Israel voor sommigen niet belangrijk meer is en dat ze zowiezo allemaal en altijd schuldig zijn...so be it...dan ga ik blind voor de andere partij. (zogezegt)
Ik beschouw dit niet als on topic.
Oud 30 juni 2010, 12:51   #148
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beschouw dit niet als on topic.
Tja, dat is jouw mening, in mijn ogen is het er recht op nm.

Dit is geen topic over inval tegen Iran...dit is de zoveelste ISrael, VS en al de rest topic. Niet meer en niet minder.

Laatst gewijzigd door illwill : 30 juni 2010 om 12:52.
Oud 30 juni 2010, 12:52   #149
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Tja, dan laten we het hierbij, veronderstel ik?
Oud 30 juni 2010, 12:52   #150
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het feit alleen al dat je Iran en Noord-Korea op één lijn zet, getuigt al van uw totaal gebrek aan inzicht.
Beide landen hebben zo goed als niets gemeen met uitzondering van het feit dat Bush ze op dezelfde Axis of Evil plaatste. Omdat het hém (en zijn beleid) goed uitkwam. Maar ik zie geen reden waarom u hetzelfde zou doen.

Zoals je wellicht weet (of blijkbaar niet) is Iran een bijzonder verdeeld land met een zeer hoog opgeleide en zeer moderne (midden)klasse in de grootste steden die ijvert voor emancipatie en zich inzet voor democratisering en van verkiezingen gebruik maakt om die visie en die eisen kracht bij te zetten. Zij stoelen op de zeer progressieve geschiedenis van Iran (inclusief nationalisering van de petroleumsector) waar linkse en seculiere partijen het een tijdje voor het zeggen hadden tot ze door de VS uit het zadel werden gelicht. (Zoek misschien 'Mohammad Mosaddegh' eens op).

Anderzijds is er een nog steeds verpauperde en zeer religieuze plattelandsbevolking en een proletariaat in de steden dat conservatiever denkt, stemt en zich organiseert en dus Mahmoud Ahmadinejad steunt.

Dat is tot uitdrukking gekomen tijdens de Presidentsverkiezingen van 2009 waar Ahmadinejad een meerderheid van de stemmen achter zich kreeg. Er wordt gesproken over verkiezingsbedrog, maar bewijzen daarvoor zijn nooit geleverd. Ik vrees dus dat een meerderheid van Iraniërs de huidige President steunt. Dat is hun goed recht, zo gaat dat in een democratie (hoe beperkt die democratie in Iran natuurlijk ook is).

Dat soort verdeling zie je niet in Noord-Korea. Je merkt daar niets van publiek debat, er is nauwelijks sprake van protest, er bestaat geen (officiële) oppositie. Het is een erfelijke dictatuur.

Iran staat op wetenschappelijk en technologisch niveau relatief hoog en kent een tamelijk bloeiende economie, zelfs ondanks de sancties. De levensstandaard is er niet laag. Ook dat is een belangrijk verschil met Noord-Korea.

Wat het nucleair project betreft: Noord-Korea beschikt over kernwapens. Dat is zeker en duidelijk. Desondanks (of juist daarom) overweegt niemand een oorlog of bombardementen op het land. Men zou wel gek zijn.
Wat Iran betreft: zélfs de verenigde geheime diensten van de VS stellen dat Iran helemaal niet bezig is met een nucleair bewapeningsprogramma. Dat is stopgezet in 2003 en niets wist erop dat het opnieuw werd opgestart. Iran laat ook (zij het schoorvoetend en een beetje astrant als een klein kind) controles door het IAEA toe. In tegenstelling tot Noord-Korea (of Israel for that matter).

Er is dus geen reden en geen argument om

a) Iran in één adem te noemen met Noord-Korea
b) Iran het recht te ontzeggen onderzoek te doen naar civiele toepassingen van nucleaire technologie
c) het land te bombarderen en een nieuwe brandhaard te stichten in een regio die vandaag al in lichterlaaie staat.
d) geloof te hechten aan de propaganda van Israël
e) blindelings in hetzelfde leugenachtige verhaal te trappen als met betrekking tot Irak.

De VS hebben zich nooit wat gelegen gelaten aan 'bureaucratie' en 'futiliteiten' zoals Internationale wetgeving, bewijzen, feiten, mensenrechten, enz. Ze ageren vanuit hun gepercipieerd eigenbelang en wat dat betreft vinden ze in Israël een perfecte bondgenoot. Niet toevallig: beide regeringen worden voor een deel bevolkt door dezelfde mensen of mensen met dezelfde achtergrond. Wat dat betreft is de stelling dat Israël de 51ste staat van de VS is, zeer terecht.

Maar als zelfs de overkoepelende veiligheidsdiensten van de VS zeggen dat er geen bewapeningsprogramma is, wie bent u dan om het tegendeel te blijven beweren?
Oud 30 juni 2010, 12:52   #151
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, dan laten we het hierbij, veronderstel ik?
Is mij eender, jij wilde niet offtopic gaan...
Oud 30 juni 2010, 13:22   #152
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat zou het toch.
Israel heeft zowat de beste luchtmacht en dito piloten ter wereld. Alsof het een probleem zou zijn een paar installaties plat te bombarderen.
En wat doet het bij de oorlog die volgt?
Oud 30 juni 2010, 13:55   #153
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit is geen topic over inval tegen Iran...dit is de zoveelste ISrael, VS en al de rest topic. Niet meer en niet minder.
2x
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 14:48   #154
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Het gaat wel degelijk over een aanval van Amerika tegen Iran. Dat beiden zo hun vriendjes hebben (waar Israël nu eenmaal bij hoort) is niet de schuld van de dagdagelijkse forumganger.
Oud 30 juni 2010, 15:44   #155
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie heeft weer die Turken van dat vredeskonvooi overhoop geschoten?
Wie heeft alle filmopnamen en beelden van het incident in beslag genomen?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 30 juni 2010 om 15:45.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 15:44   #156
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Wie heeft weer die Turken overhoop geschoten?
Not again!
Oud 30 juni 2010, 16:52   #157
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat wel degelijk over een aanval van Amerika tegen Iran. Dat beiden zo hun vriendjes hebben (waar Israël nu eenmaal bij hoort) is niet de schuld van de dagdagelijkse forumganger.
Je kan al deze topics op een hoop gooien...komaan e.
Het gaat altijd over hetzelfde uiteindelijk...Israel heeft gelijk en de Palestijnen hebben gelijk. De ene beschiet de andere...Israel mag dat niet, de Palestijnen mogen dat niet. 1 pot nat, alle topics hierover.
Oud 30 juni 2010, 16:53   #158
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Wie heeft weer die Turken van dat vredeskonvooi overhoop geschoten?
Wie heeft alle filmopnamen en beelden van het incident in beslag genomen?
Waarom overhoop geschoten en hoe kunnen ze live beelden in beslag nemen?
Oud 30 juni 2010, 16:53   #159
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Not again!
Zoals ik al zei, alles op 1 hoop gooien is veel makelijker.
Oud 30 juni 2010, 16:55   #160
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan al deze topics op een hoop gooien...komaan e.
Het gaat altijd over hetzelfde uiteindelijk...Israel heeft gelijk en de Palestijnen hebben gelijk. De ene beschiet de andere...Israel mag dat niet, de Palestijnen mogen dat niet. 1 pot nat, alle topics hierover.
Waarom zit je dan in al die topics te spammen? Wat is je doel en bijdrage aan zo'n topics?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be