![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Een boodschap hebben we al, ze aan de man brengen is een andere zaak... Je brengt ze niet aan de man door ramp en voorspoed te voorspellen... De Wever werd net populair omdat hij die boodschap beknopt en helder kan overbrengen met een vleugje cynisme... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad het word maar eens tijd dat de nva zijn economisch programma uit de doeken doet voor dat sterk onafhankelijk vlaanderen
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 29 juni 2010 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit, on topic. Kan je die boodschap even samengevat helder weergeven hier, want ik heb een beetje het gevoel dat je van het ene op het andere overspringt. Eerst zit je af te geven vanuit een symbolennationalisme, dan kom je met een stelling vanuit centennationalisme en nu haal je een wij-boodschap aan? En dan raakt Txiki de draad kwijt hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Je kleeft onmiddellijk overal een dwaas etiket op. Ik zal mijn punt eens herhalen; Als je tot een partij behoort die Vlamingen wilt overtuigen dat België overbodig is dan is het niet consequent dat je spreekt over de Belgische Kust.Meer nog, hoor je dan thuis in een afscheidingsbeweging? Wat begrijp je daar niet aan? Naast de kwestie lullen tot er geen draad meer overblijft? En om Vlamingen te overtuigen heb je een strategie nodig, ja, een boodschap moet ook verpakt worden...en zo een boodschap verpak je niet in de Belgische kleuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel me graag voor als jong-gepensionneerde, en bedoel daarmee dat ik de politiek al een eindje volg. TAK is een meer strijdbare organisatie dan pakweg VlaanderenVlagt. TAK is ontstaan in een tijd dat betogingen edm wel andere gewoontes kenden dan nu. TAK nu zit soms net tegen de limiet, maar gaat er volgens mij niet over. De protestaktie aan dat gemeentehuis heeft misschien wat schade veroorzaakt (en dan is dat wellicht formeel vandalisme), maar iedere betoging (vrije meningsuiting), ook de toegelaten betogingen, veroorzaken schade, al was het maar het verkeer dat in de soep draait waardoor mensen te laat komen, contracten missen ... bla bla ... Je mag een strijdbare organisatie als tak niet vergelijken met een politieke partij. Ze hebben andere doelstellingen, maar ze kunnen mekaar wel aanvullen om hetzelfde doel te bereiken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je noemt symbolennationalisme een dwaas etiket. Maar, wat is een vlag anders dan een symbool? Wat is het adjectief dat je voor het woord "kust" plaatst, anders dan een symbool? Een symbool in je marketingstrategie? Je noemt centennationalisme een dwaas etiket. Maar, je schrijft zelf dat je een nationalisme-consument bent, bijvoorbeeld door TAK financieel te steunen, omdat je er ooit beter hoopt van te worden. Hoe anders dan op vlak van levenskwaliteit (lees dus geld) kan ik dat interpreteren? Enne, als ik naast de kwestie lul, beste, dan moet je eens goed herlezen wat je zelf allemaal geschreven hebt en wat mijn reacties daarop zijn. Immers, ik reageer enkel en alleen op wat jij komt te schrijven. En stel vragen. Als dit jou niet aanstaat, zeg het dan. En dan stel ik nog een paar vragen extra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is levenskwaliteit een belangrijk argument om mensen te overtuigen van een onafhankelijk Vlaanderen....De mens is nu éénmaal zo. En de Vlaamse kust is gewoon Vlaams...Zelfs voor N-Va-ers. BHV is dan ook symboolnationalisme ...Dan eindigt ook de discussie en we doeken alles maar op wat Vlaams is.... Maar ik heb die DWAZE etiketjes als "symboolnationalisme" en "centennationalisme" echt niet nodig...Symbolen zijn nodig en nuttig evenals centen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Parlementslid
|
![]() Onnoembaar, heb je intussen al nieuwe voorbeelden gevonden, buiten dat twitter/facebook-N-VA'erke?
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse kust is gewoon Vlaams... Zoals de Belgische kust gewoon Belgisch is, zelfs voor tja, voor wie niet? Dat is toch geen argument? BHV noem jij symbolennationalisme? ![]() Zie jij de dingen eigenlijk nog wel in perspectief? edit: ik ga je laten. Nog dit: ik heb een Vlaamse leeuw op mijn auto plakken en ik spreek ALTIJD over de Vlaamse kust. En nu?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 29 juni 2010 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet je er zelf maar voor zorgen dat je anderen niet de mogelijkheid biedt om een vingertje in jouw richting te sturen, toch? Het waren ten andere jouw eigen woorden, of niet soms?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Heb je eigenlijk wel gekeken in welke context ze stonden...of zal je te snel op je paard toen je je aangesproken voelde ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen de Belgishe Ijzertoren, zoals ik ook nog nooit iemand de Vlaamse Ijzertoren heb horen uitspreken. We hebben het gewoon over de Ijzer of aan de Ijzer of de Ijzertoren. Zo ook met onze kust, wij spreken nooit over de Belgische kust, wij spreken gewoon over de kust.
![]() |