Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2010, 18:40   #141
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik ben Belg, ik kan daar ook niets aan doen.

Ik denk dat de N-VAers veel meer gedaan hebben voor de Vlaamse zaak dan de TAK de afgelopen 10 jaar. De N-VA heeft er voor gezorgd dat de Vlaamse leeuw terug uit de verdomhoek is gekropen waar hij dankzij TAK, VOORPOST en het VB stak.
Excuseer, maar TAK past niet meteen in dat rijtje, guido 007.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 18:40   #142
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Om mensen te overtuigen heb je een goed onderbouwde boodschap nodig. Niemand kan voorspellen hoe het leven van de mensen in een Vlaamse Republiek er zou uitzien ten opzichte van nu: armer of rijker. Alsof onafhankelijkheid een beurzenspel zou zijn. Centenonafhankelijkheid is het grootste boerenbedrog sinds het ontstaan van de Belgische staat zelf.
Daarmee overtuig je mij alleszins niet. Integendeel, ik gruw van dat soort simplistische economische modellenredeneringen.
Je leest slecht.
Een boodschap hebben we al, ze aan de man brengen is een andere zaak...
Je brengt ze niet aan de man door ramp en voorspoed te voorspellen...
De Wever werd net populair omdat hij die boodschap beknopt en helder kan overbrengen met een vleugje cynisme...
onnoembaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 18:41   #143
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad het word maar eens tijd dat de nva zijn economisch programma uit de doeken doet voor dat sterk onafhankelijk vlaanderen

Laatst gewijzigd door globalmedia : 29 juni 2010 om 18:53.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 18:44   #144
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
Je leest slecht.
Een boodschap hebben we al, ze aan de man brengen is een andere zaak...
Je brengt ze niet aan de man door ramp en voorspoed te voorspellen...
De Wever werd net populair omdat hij die boodschap beknopt en helder kan overbrengen met een vleugje cynisme...
Als ik slecht lees, betekent dit dat wat jij schrijft voor interpretatie vatbaar is. Bijgevolg: jij schrijft slecht.

Soit, on topic. Kan je die boodschap even samengevat helder weergeven hier, want ik heb een beetje het gevoel dat je van het ene op het andere overspringt. Eerst zit je af te geven vanuit een symbolennationalisme, dan kom je met een stelling vanuit centennationalisme en nu haal je een wij-boodschap aan? En dan raakt Txiki de draad kwijt hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 29 juni 2010, 18:51   #145
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Als ik slecht lees, betekent dit dat wat jij schrijft voor interpretatie vatbaar is. Bijgevolg: jij schrijft slecht.

Soit, on topic. Kan je die boodschap even samengevat helder weergeven hier, want ik heb een beetje het gevoel dat je van het ene op het andere overspringt. Eerst zit je af te geven vanuit een symbolennationalisme, dan kom je met een stelling vanuit centennationalisme en nu haal je een wij-boodschap aan? En dan raakt Txiki de draad kwijt hoor.
Je hebt het over centennationalisme, symboolnationalisme en weet ik veel, dat vindt je zelf uit.
Je kleeft onmiddellijk overal een dwaas etiket op.
Ik zal mijn punt eens herhalen;
Als je tot een partij behoort die Vlamingen wilt overtuigen dat België overbodig is dan is het niet consequent dat je spreekt over de Belgische Kust.Meer nog, hoor je dan thuis in een afscheidingsbeweging?
Wat begrijp je daar niet aan? Naast de kwestie lullen tot er geen draad meer overblijft?
En om Vlamingen te overtuigen heb je een strategie nodig, ja, een boodschap moet ook verpakt worden...en zo een boodschap verpak je niet in de Belgische kleuren.
Oud 29 juni 2010, 18:52   #146
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat de N-VAers veel meer gedaan hebben voor de Vlaamse zaak dan de TAK de afgelopen 10 jaar. De N-VA heeft er voor gezorgd dat de Vlaamse leeuw terug uit de verdomhoek is gekropen waar hij dankzij TAK, VOORPOST en het VB stak.
Net als Txiki moet ik hier ook even tussenkomen: TAK hoort niet thuis in dit rijtje.

Ik stel me graag voor als jong-gepensionneerde, en bedoel daarmee dat ik de politiek al een eindje volg.

TAK is een meer strijdbare organisatie dan pakweg VlaanderenVlagt.

TAK is ontstaan in een tijd dat betogingen edm wel andere gewoontes kenden dan nu.

TAK nu zit soms net tegen de limiet, maar gaat er volgens mij niet over. De protestaktie aan dat gemeentehuis heeft misschien wat schade veroorzaakt (en dan is dat wellicht formeel vandalisme), maar iedere betoging (vrije meningsuiting), ook de toegelaten betogingen, veroorzaken schade, al was het maar het verkeer dat in de soep draait waardoor mensen te laat komen, contracten missen ... bla bla ...

Je mag een strijdbare organisatie als tak niet vergelijken met een politieke partij. Ze hebben andere doelstellingen, maar ze kunnen mekaar wel aanvullen om hetzelfde doel te bereiken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 18:59   #147
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt het over centennationalisme, symboolnationalisme en weet ik veel, dat vindt je zelf uit.
Als je tot een partij behoort die Vlamingen wilt overtuigen dat België overbodig is dan is het niet consequent dat je spreekt over de Belgische Kust.Meer nog, hoor je dan thuis in een afscheidingsbeweging?
Wat begrijp je daar niet aan? Naast de kwestie lullen tot er geen draad meer overblijft?
En om Vlamingen te overtuigen heb je een strategie nodig, ja, een boodschap moet ook verpakt worden...en zo een boodschap verpak je niet in de Belgische kleuren.
Wat is dan de kwestie? Die stickers en die adjectieven? Is dat dan geen (dwaas) etiket dat jij op de N-VA'ers plakt?

Je noemt symbolennationalisme een dwaas etiket. Maar, wat is een vlag anders dan een symbool? Wat is het adjectief dat je voor het woord "kust" plaatst, anders dan een symbool? Een symbool in je marketingstrategie?

Je noemt centennationalisme een dwaas etiket. Maar, je schrijft zelf dat je een nationalisme-consument bent, bijvoorbeeld door TAK financieel te steunen, omdat je er ooit beter hoopt van te worden. Hoe anders dan op vlak van levenskwaliteit (lees dus geld) kan ik dat interpreteren?

Enne, als ik naast de kwestie lul, beste, dan moet je eens goed herlezen wat je zelf allemaal geschreven hebt en wat mijn reacties daarop zijn. Immers, ik reageer enkel en alleen op wat jij komt te schrijven. En stel vragen. Als dit jou niet aanstaat, zeg het dan. En dan stel ik nog een paar vragen extra.
Oud 29 juni 2010, 19:11   #148
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Wat is dan de kwestie? Die stickers en die adjectieven? Is dat dan geen (dwaas) etiket dat jij op de N-VA'ers plakt?

Je noemt symbolennationalisme een dwaas etiket. Maar, wat is een vlag anders dan een symbool? Wat is het adjectief dat je voor het woord "kust" plaatst, anders dan een symbool? Een symbool in je marketingstrategie?

Je noemt centennationalisme een dwaas etiket. Maar, je schrijft zelf dat je een nationalisme-consument bent, bijvoorbeeld door TAK financieel te steunen, omdat je er ooit beter hoopt van te worden. Hoe anders dan op vlak van levenskwaliteit (lees dus geld) kan ik dat interpreteren?

Enne, als ik naast de kwestie lul, beste, dan moet je eens goed herlezen wat je zelf allemaal geschreven hebt en wat mijn reacties daarop zijn. Immers, ik reageer enkel en alleen op wat jij komt te schrijven. En stel vragen. Als dit jou niet aanstaat, zeg het dan. En dan stel ik nog een paar vragen extra.
Nogmaals;Als je tot een partij behoort die Vlamingen wilt overtuigen dat België overbodig is dan is het niet consequent dat je spreekt over de Belgische Kust...
Natuurlijk is levenskwaliteit een belangrijk argument om mensen te overtuigen van een onafhankelijk Vlaanderen....De mens is nu éénmaal zo.
En de Vlaamse kust is gewoon Vlaams...Zelfs voor N-Va-ers.
BHV is dan ook symboolnationalisme ...Dan eindigt ook de discussie en we doeken alles maar op wat Vlaams is....
Maar ik heb die DWAZE etiketjes als "symboolnationalisme" en "centennationalisme" echt niet nodig...Symbolen zijn nodig en nuttig evenals centen...
Oud 29 juni 2010, 19:14   #149
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Onnoembaar, heb je intussen al nieuwe voorbeelden gevonden, buiten dat twitter/facebook-N-VA'erke?
Oud 29 juni 2010, 19:21   #150
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals;Als je tot een partij behoort die Vlamingen wilt overtuigen dat België overbodig is dan is het niet consequent dat je spreekt over de Belgische Kust...
Natuurlijk is levenskwaliteit een belangrijk argument om mensen te overtuigen van een onafhankelijk Vlaanderen....De mens is nu éénmaal zo.
En de Vlaamse kust is gewoon Vlaams...Zelfs voor N-Va-ers.
BHV is dan ook symboolnationalisme ...Dan eindigt ook de discussie en we doeken alles maar op wat Vlaams is....
Maar ik heb die DWAZE etiketjes als "symboolnationalisme" en "centennationalisme" echt niet nodig...Symbolen zijn nodig en nuttig evenals centen...
Maar, welke levenskwaliteit ga jij mensen voorspiegelen dan? Dat van een rijker leven in Vlaanderen terwijl je dat niet kan weten?

De Vlaamse kust is gewoon Vlaams... Zoals de Belgische kust gewoon Belgisch is, zelfs voor tja, voor wie niet? Dat is toch geen argument?

BHV noem jij symbolennationalisme?

Zie jij de dingen eigenlijk nog wel in perspectief?

edit: ik ga je laten. Nog dit: ik heb een Vlaamse leeuw op mijn auto plakken en ik spreek ALTIJD over de Vlaamse kust. En nu?

Laatst gewijzigd door Txiki : 29 juni 2010 om 19:26.
Oud 29 juni 2010, 19:57   #151
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
edit: ik ga je laten. Nog dit: ik heb een Vlaamse leeuw op mijn auto plakken en ik spreek ALTIJD over de Vlaamse kust. En nu?
Jij bent met andere woorden net zoals ik een enggeestige extremist waar sommigen de koude rillingen van krijgen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 20:09   #152
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Jij bent met andere woorden net zoals ik een enggeestige extremist waar sommigen de koude rillingen van krijgen.
Ik moei mij niet met andermans voiture of taalgebruik..alleen wil ik ook geen vingertje te zien in mijn richting..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 20:15   #153
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik moei mij niet met andermans voiture of taalgebruik..alleen wil ik ook geen vingertje te zien in mijn richting..
Dan moet je er zelf maar voor zorgen dat je anderen niet de mogelijkheid biedt om een vingertje in jouw richting te sturen, toch? Het waren ten andere jouw eigen woorden, of niet soms?
Oud 29 juni 2010, 20:22   #154
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Luister é vriend, die bewegingen hebben allemaal hun verdienste in de brede Vlaamse Beweging, die voor zover ik weet niet uitsluitend uit 'Niveanen' bestaat!
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 20:39   #155
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet je er zelf maar voor zorgen dat je anderen niet de mogelijkheid biedt om een vingertje in jouw richting te sturen, toch? Het waren ten andere jouw eigen woorden, of niet soms?
Heb je eigenlijk wel gekeken in welke context ze stonden...of zal je te snel op je paard toen je je aangesproken voelde ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 21:01   #156
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Heb je eigenlijk wel gekeken in welke context ze stonden...of zal je te snel op je paard toen je je aangesproken voelde ?
Zeg ik dan dat ik mij aangesproken voel door wat jij zegt? Hoe kom je erbij, man?
Oud 29 juni 2010, 21:09   #157
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat de N-VAers veel meer gedaan hebben voor de Vlaamse zaak dan de TAK de afgelopen 10 jaar. De N-VA heeft er voor gezorgd dat de Vlaamse leeuw terug uit de verdomhoek is gekropen waar hij dankzij Belgie stak.
Ik heb uw post aangepast aan de realiteit.
Oud 29 juni 2010, 21:12   #158
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ooo ja
Oud 29 juni 2010, 22:19   #159
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je zeker dat het Vlaamse ras niet allemaal blond moeten zijn? Jij etaleert een soort extremisme dat tot rampspoed leid. Nog eens: geef mij maar een VRIJ Vlaanderen. De mensen waar jij op neerkijkt met je kortzichtige blik, hebben waarschijnlijk al veel meer voor Vlaanderen gedaan, dan jij in je hele leven zal doen. JOUW soort perfectie is niet de perfectie van een ander. Of was jij op elke Vlaamse betoging? Ben jij overal altijd vlaggen en stickers gaan hangen? Sommige grote helden werk(y)en achter de schermen, en bereiken méér door minder Zo bereikte Bart ook méér door UIT de meerderheid te stappen, dan door erin te blijven. Wat is JOUW meritus in de vooruitgang van de Vlaamse beweging?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 04:33   #160
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandalisme is ook niet mijn manier van actie voeren...Daar heb je gelijk in.
Vlaamse kust of Belgische kust...Hoe geloofwaardig is een N-VA-er die het over de Belgische kust heeft...Natuurlijk, de N-VA leden mogen het hebben over de Belgische kust en de Belgische Ijzertoren en rondrijden met een B op de wagen..maar dan mag ik je rustig een gebrek aan Vlaamse reflex verwijten en jullie verwijten het denken binnen het Belgisch kader in stand te houden en het mandje te vullen van unitaristen die jullie mentaal gehandicapt noemen....en hypocrisie en weinig consequentie mag ik de N-VA dan ook verwijten...
De N-VA Jongeren maar Belgische vlaggen op de barbeque gooien terwijl andere N-VA-ers zich voorbeeldig Belgisch gedragen, met de verplichte B op de wagen.....Tja....
Een vlag op de barbecue gooien is nooit goed te praten, niet een Belgische, niet een Vlaamse, niet een een hottentotse, .......

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen de Belgishe Ijzertoren, zoals ik ook nog nooit iemand de Vlaamse Ijzertoren heb horen uitspreken. We hebben het gewoon over de Ijzer of aan de Ijzer of de Ijzertoren.

Zo ook met onze kust, wij spreken nooit over de Belgische kust, wij spreken gewoon over de kust.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be