Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 juli 2010, 13:22   #141
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Daar heb ik zo mijn twijfels over. Vooral dan over het serieux van die meerderheid in dat parlement. Er is immers geen enkele druk vanuit de bevolking.

het kiessegment 'vlaamsnationaal' stijgt al 35 jaar gestaag, en gij noemt dat geen enkele druk ?! ... t is verdorie de enige constante in de B politiek !
Anna List is offline  
Oud 16 juli 2010, 13:31   #142
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het kiessegment 'vlaamsnationaal' stijgt al 35 jaar gestaag, en gij noemt dat geen enkele druk ?! ... t is verdorie de enige constante in de B politiek !
Dat kiezerkorps legt druk op de politieke partijen, maar niet op de machtsbastions van de Belgische staat. En evenmin op de regeringen. De Vlaamse regering ondervindt geen enkele uiting van volksdruk en kan doen waar die zin in heeft. Idem dito voor de federale: geen kat heeft betoogd de voorbije jaren, op een paar uitzonderingen na die, net doordat ze uitzonderingen zijn, rustig genegeerd kunnen worden.

Bekijk dat even op alle niveau's die we hebben: de overheden doen wat ze willen. Een beetje gezaag is er wel altijd, maar niks fundamenteels. Nee, er is geen druk vanuit het volk op het beleid en nog minder op de machtsbastions.

Het electorale resultaat van 13 juni 2010 gaat daar niks aan veranderen. Enkel het gedrag van de politieke partijen kan daar iets aan veranderen. Maar, als je de weken na de verkiezingen goed opgelet hebt, heb je dagelijks gemerkt dat daar niks aan veranderd is en er ook niks aan zal veranderen. Buiten wat opsmukwerk hier en daar.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 16 juli 2010, 13:33   #143
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kiezerkorps legt druk op de politieke partijen, maar niet op de machtsbastions van de Belgische staat. En evenmin op de regeringen. De Vlaamse regering ondervindt geen enkele uiting van volksdruk en kan doen waar die zin in heeft. Idem dito voor de federale: geen kat heeft betoogd de voorbije jaren, op een paar uitzonderingen na die, net doordat ze uitzonderingen zijn, rustig genegeerd kunnen worden.

Bekijk dat even op alle niveau's die we hebben: de overheden doen wat ze willen. Een beetje gezaag is er wel altijd, maar niks fundamenteels. Nee, er is geen druk vanuit het volk op het beleid en nog minder op de machtsbastions.

Het electorale resultaat van 13 juni 2010 gaat daar niks aan veranderen. Enkel het gedrag van de politieke partijen kan daar iets aan veranderen. Maar, als je de weken na de verkiezingen goed opgelet hebt, heb je dagelijks gemerkt dat daar niks aan veranderd is en er ook niks aan zal veranderen. Buiten wat opsmukwerk hier en daar.

maar dat kan niet anders dan kantelen op t moment dat vlnat de meerderheid haalt in t vl parl
Anna List is offline  
Oud 16 juli 2010, 13:39   #144
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar dat kan niet anders dan kantelen op t moment dat vlnat de meerderheid haalt in t vl parl
Oh, maar dat moment is even dichtbij als het veraf is. Het staat in de sterren geschreven dat de N-VA klappen gaat krijgen bij de volgende Vlaamse parlementsverkiezingen. Bedenk even welk beleid er op federaal vlak de komende jaren gevoerd kan worden, vooral financieel dan. De andere partijen en het Belgische establishment zullen dat gretig uitbuiten en de mensen daarin manipuleren. Hoe de mensen gaan reageren, is op zich onvoorspelbaar. Maar, we weten ook dat het onderscheid federaal-deelstaat zo wazig is in de partijprogramma's en in de berichtgeving over de besluitvorming, dat "men" zal proberen de mensen zover te brengen dat de N-VA op Vlaams niveau afgestraft wordt voor het beleid op federaal niveau. Tenzij de mensen plots wakker geworden zijn en dat ook blijven, maar daar vrees ik voor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 16 juli 2010 om 13:40.
Txiki is offline  
Oud 16 juli 2010, 13:42   #145
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, maar dat moment is even dichtbij als het veraf is. Het staat in de sterren geschreven dat de N-VA klappen gaat krijgen bij de volgende Vlaamse parlementsverkiezingen. Bedenk even welk beleid er op federaal vlak de komende jaren gevoerd kan worden, vooral financieel dan. De andere partijen en het Belgische establishment zullen dat gretig uitbuiten en de mensen daarin manipuleren. Hoe de mensen gaan reageren, is op zich onvoorspelbaar. Maar, we weten ook dat het onderscheid federaal-deelstaat zo wazig is in de partijprogramma's en in de berichtgeving over de besluitvorming, dat "men" zal proberen de mensen zover te brengen dat de N-VA op Vlaams niveau afgestraft wordt voor het beleid op federaal niveau. Tenzij de mensen plots wakker geworden zijn en dat ook blijven, maar daar vrees ik voor.
hoe langer hoe meer Txiki, dat is de enige blijvende trend in de volatiele politiek ...
Anna List is offline  
Oud 16 juli 2010, 13:49   #146
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe langer hoe meer Txiki, dat is de enige blijvende trend in de volatiele politiek ...
Ik wou dat ik even optimistisch uit de hoek kon komen als jij.
Txiki is offline  
Oud 16 juli 2010, 13:54   #147
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wou dat ik even optimistisch uit de hoek kon komen als jij.
had je dat journaal aanbod van me eigenlijk nog gelezen ?
Anna List is offline  
Oud 16 juli 2010, 13:55   #148
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb jij de quote gelezen van die Leterme adviseur (ben zijn naam kwijt :s vCauwelaert/Callebaut of zo iets) over MRM ?
Jan Callebaut...Knack: 3-2-10..."MRM de De Wever van het VB".

Laat mij toe om hier eens lekker mee te lachen hoor...MRM mag intellectueel en qua debatkunst niet aan de hielen van BDW komen likken hé.

Evenwel is het geval MRM een tragische zaak voor het VB.
Het VB is zo ver gekomen omdat het intern geen krimp gaf onder druk van het CS.
Met MRM erbij was die eensgezindheid weg, de marsrichting zoek.
Met MRM aan het hoofd zou het VB een vogel voor de kat zijn geworden wegens sluipmoordende infiltratie van huurlingen van het establishment.

Maar dat is uiteraard enkel mijn mening...
Oud 16 juli 2010, 13:56   #149
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Jan Callebaut...Knack: 3-2-10..."MRM de De Wever van het VB".

Laat mij toe om hier eens lekker mee te lachen hoor...MRM mag intellectueel en qua debatkunst niet aan de hielen van BDW komen likken hé.

Evenwel is het geval MRM een tragische zaak voor het VB.
Het VB is zo ver gekomen omdat het intern geen krimp gaf onder druk van het CS.
Met MRM erbij was die eensgezindheid weg, de marsrichting zoek.
Met MRM aan het hoofd zou het VB een vogel voor de kat zijn geworden wegens sluipmoordende infiltratie van huurlingen van het establishment.

Maar dat is uiteraard enkel mijn mening...
tja, wie zal t zeggen ... ze heeft de kans nooit gekregen, maar ik deelde altijd al die mening van Callebaut ... het is daarbij immers belangrijker van naar het potentieel kiesmarktsegment te kijken dan naar het eigen reeds verworven segment

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 juli 2010 om 13:57.
Anna List is offline  
Oud 16 juli 2010, 14:04   #150
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
tja, wie zal t zeggen ... ze heeft de kans nooit gekregen, maar ik deelde altijd al die mening van Callebaut ...
Zij heeft inderdaad nooit de kans gekregen.
En misschien zie ik het helemaal fout.

Citaat:
het is daarbij immers belangrijker van naar het potentieel kiesmarktsegment te kijken dan naar het eigen reeds verworven segment
Hier ben ik het eigenlijk helemaal niet mee eens.
Het VB is volgens mij de enige partij die eerst aan haar programma denkt en dan pas aan eventueel electoraal gewin.
De prijs van het "niet mogen meespelen in de pers" (met alle electorale gevolgen van dien) is in die optiek (mijns inziens) een kleine opoffering in vergelijking met de beginselvastheid wat betreft Vlaamse onafhankelijkheid en kultuurbescherming.
Oud 16 juli 2010, 14:13   #151
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=Fieseler;4872889]
Citaat:

Zij heeft inderdaad nooit de kans gekregen.
En misschien zie ik het helemaal fout.

Hier ben ik het eigenlijk helemaal niet mee eens.
Het VB is volgens mij de enige partij die eerst aan haar programma denkt en dan pas aan eventueel electoraal gewin.
De prijs van het "niet mogen meespelen in de pers" (met alle electorale gevolgen van dien) is in die optiek (mijns inziens) een kleine opoffering in vergelijking met de beginselvastheid wat betreft Vlaamse onafhankelijkheid en kultuurbescherming.
je begrijpt me verkeerd, je zal het trouwens met me eens moeten zijn dat M inhoudelijk (zowel op gebied van onafhankelijkheid en cultuurbescherming) ... een hardere lijn aanhoudt dan F ... alleen de perceptie bij het publiek was anders ... net daarom vond ik haar meer potentieel hebben ... ik versta daarom nog altijd niet waarom zij in staat was om ongestoord ongegeneerd dat cm te doorbreken, maar het was op een bepaald moment wel zo ... ik blijf het een gemiste kans vinden

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 juli 2010 om 14:14.
Anna List is offline  
Oud 16 juli 2010, 14:16   #152
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Als iets afbrokkelt komen er soms een scherpe kantjes naar buiten.

Komaan Mia, gooi nog wat stokken in dat begicistische hok
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 16 juli 2010, 14:42   #153
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry dat ik zo cynisch uit de hoek moet komen, maar de overgrote meerderheid van de mensen is nog even dom, manipuleerbaar, naïef en van niks op de hoogte dan pakweg vijftig jaar geleden.
Oud 16 juli 2010, 14:44   #154
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Sorry dat ik zo cynisch uit de hoek moet komen, maar de overgrote meerderheid van de mensen is nog even dom, manipuleerbaar, naïef en van niks op de hoogte dan pakweg vijftig jaar geleden.
het is ook logisch menselijk dat jij daar cynisch van wordt, de evolutie is uw strekking dan ook niet genadig

een goeie hobby zou u goed doen
Anna List is offline  
Oud 16 juli 2010, 14:46   #155
Fieseler

Standaard

[quote=Anna List;4872906]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

je begrijpt me verkeerd, je zal het trouwens met me eens moeten zijn dat M inhoudelijk (zowel op gebied van onafhankelijkheid en cultuurbescherming) ... een hardere lijn aanhoudt dan F ... alleen de perceptie bij het publiek was anders ... net daarom vond ik haar meer potentieel hebben ... ik versta daarom nog altijd niet waarom zij in staat was om ongestoord ongegeneerd dat cm te doorbreken, maar het was op een bepaald moment wel zo ... ik blijf het een gemiste kans vinden
U heeft daar toch een punt hoor.

Ik weet bij God niet hoe zij dat CM heeft kunnen doorbreken maar ze heeft het wel gedaan.

Als oude VB sympathisant weet ik maar al te goed dat het doorbreken van de CM geen "accident de parcours" was van de pers.
Alleen al het feit dat zij (en zij alleen) in de boekskes kwam deed mijn zesde-zintuig-nekhaar op erectiele wijze huiveren ende trembleren.

Timeo danaos et dona ferentes

Was het omdat men er van uitging dat zij zou sterven? (mislukt)
Was het om haar publicitaire macht (annex ego) zo groot te maken waardoor zij als een ongeleid projectiel "les tripes" van het VB zou openhalen? (gelukt)

Ik weet het niet...maar ik laat mij in die Belgicistische maffiapoel niet zo gemakkelijk verleiden hoor (en hoe verleidelijk was het niet...eindelijk ook eens uw gedacht mogen zeggen en uitleggen aan de mensen waar je voor staat)...en de leiding van het VB (die haar van veel korter bij hebben meegemaakt) ook niet blijkbaar.
Oud 16 juli 2010, 14:52   #156
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=Fieseler;4872956]
Citaat:

U heeft daar toch een punt hoor.

Ik weet bij God niet hoe zij dat CM heeft kunnen doorbreken maar ze heeft het wel gedaan.

Als oude VB sympathisant weet ik maar al te goed dat het doorbreken van de CM geen "accident de parcours" was van de pers.
Alleen al het feit dat zij (en zij alleen) in de boekskes kwam deed mijn zesde-zintuig-nekhaar op erectiele wijze huiveren ende trembleren.

Timeo danaos et dona ferentes

Was het omdat men er van uitging dat zij zou sterven? (mislukt)
Was het om haar publicitaire macht (annex ego) zo groot te maken waardoor zij als een ongeleid projectiel "les tripes" van het VB zou openhalen? (gelukt)

Ik weet het niet...maar ik laat mij in die Belgicistische maffiapoel niet zo gemakkelijk verleiden hoor (en hoe verleidelijk was het niet...eindelijk ook eens uw gedacht mogen zeggen en uitleggen aan de mensen waar je voor staat)...en de leiding van het VB (die haar van veel korter bij hebben meegemaakt) ook niet blijkbaar.
die laatste paragraaf hangt er ook maar vanaf wie je als leiding beschouwd en whie haar van t kortst bij heeft mogen meemaken hé

ik denk dat je de macht van de boekskes onderschat ... tamelijk onafhankelijke boekskes �* la 'dag allemaal' ... met oplages die groter zijn dan die van de serieuze gazetten samen ... en net dat was de achterdeur die ze genomen had ... maar soit, allemaal speculaties ... het kalf is verzopen, het rund is een beetje geholpen welliswaar, maar soit ... ik ben niet iemand die lang achteruit kijkt.

erop en erover.
Anna List is offline  
Oud 16 juli 2010, 14:58   #157
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is ook logisch menselijk dat jij daar cynisch van wordt, de evolutie is uw strekking dan ook niet genadig
Ik had dat zelfs niet in gedachte, sè : de BUB zou 35% van de stemmen halen, ik zou exact hetzelfde zeggen. Mijn standpunt impliceert trouwens absoluut niet dat mensen die voor een Vlaams-nationalistische partij stemmen automatisch "dom, manipuleerbaar, naïef en van niks op de hoogte" zijn.

Citaat:
een goeie hobby zou u goed doen
Mijn activiteiten als bêtatester voor World of Warcraft: Cataclysm zijn op dit ogenblik meer dan voldoende
Oud 18 juli 2010, 08:12   #158
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
(...)
En leg aan de Franstaligen nu eindelijk eens uit wat zij bij een staatshervorming te winnen hebben, behalve communautaire vrede.
(...)
Het voortbestaan van België.

Laatst gewijzigd door stab : 18 juli 2010 om 08:13.
stab is offline  
Oud 18 juli 2010, 14:20   #159
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Het voortbestaan van België.
Minstens 11 miljard Euro per jaar lijkt me ook niet niks. Allez, ik zou er niet neen tegen zeggen moesten ze het aan mij geven.
fonne is offline  
Oud 18 juli 2010, 14:30   #160
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De oplage van den Humo is nochtans al flink gedaald hoor. Ik denk dus toch dat de mensen vandaag al wat slimmer geworden zijn. Sommigen zijn zelfs al in staat de kwis 'de slimste mens ter wereld' te volgen en ze stemmen er dan nog op ook
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be