![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het kiessegment 'vlaamsnationaal' stijgt al 35 jaar gestaag, en gij noemt dat geen enkele druk ?! ... t is verdorie de enige constante in de B politiek ! |
|
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bekijk dat even op alle niveau's die we hebben: de overheden doen wat ze willen. Een beetje gezaag is er wel altijd, maar niks fundamenteels. Nee, er is geen druk vanuit het volk op het beleid en nog minder op de machtsbastions. Het electorale resultaat van 13 juni 2010 gaat daar niks aan veranderen. Enkel het gedrag van de politieke partijen kan daar iets aan veranderen. Maar, als je de weken na de verkiezingen goed opgelet hebt, heb je dagelijks gemerkt dat daar niks aan veranderd is en er ook niks aan zal veranderen. Buiten wat opsmukwerk hier en daar.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar dat kan niet anders dan kantelen op t moment dat vlnat de meerderheid haalt in t vl parl |
|
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, maar dat moment is even dichtbij als het veraf is. Het staat in de sterren geschreven dat de N-VA klappen gaat krijgen bij de volgende Vlaamse parlementsverkiezingen. Bedenk even welk beleid er op federaal vlak de komende jaren gevoerd kan worden, vooral financieel dan. De andere partijen en het Belgische establishment zullen dat gretig uitbuiten en de mensen daarin manipuleren. Hoe de mensen gaan reageren, is op zich onvoorspelbaar. Maar, we weten ook dat het onderscheid federaal-deelstaat zo wazig is in de partijprogramma's en in de berichtgeving over de besluitvorming, dat "men" zal proberen de mensen zover te brengen dat de N-VA op Vlaams niveau afgestraft wordt voor het beleid op federaal niveau. Tenzij de mensen plots wakker geworden zijn en dat ook blijven, maar daar vrees ik voor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 16 juli 2010 om 13:40. |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wou dat ik even optimistisch uit de hoek kon komen als jij.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laat mij toe om hier eens lekker mee te lachen hoor...MRM mag intellectueel en qua debatkunst niet aan de hielen van BDW komen likken hé. Evenwel is het geval MRM een tragische zaak voor het VB. Het VB is zo ver gekomen omdat het intern geen krimp gaf onder druk van het CS. Met MRM erbij was die eensgezindheid weg, de marsrichting zoek. Met MRM aan het hoofd zou het VB een vogel voor de kat zijn geworden wegens sluipmoordende infiltratie van huurlingen van het establishment. Maar dat is uiteraard enkel mijn mening...
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 16 juli 2010 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
#150 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
En misschien zie ik het helemaal fout. Citaat:
Het VB is volgens mij de enige partij die eerst aan haar programma denkt en dan pas aan eventueel electoraal gewin. De prijs van het "niet mogen meespelen in de pers" (met alle electorale gevolgen van dien) is in die optiek (mijns inziens) een kleine opoffering in vergelijking met de beginselvastheid wat betreft Vlaamse onafhankelijkheid en kultuurbescherming.
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() [quote=Fieseler;4872889]
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 16 juli 2010 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Als iets afbrokkelt komen er soms een scherpe kantjes naar buiten.
Komaan Mia, gooi nog wat stokken in dat begicistische hok ![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() een goeie hobby zou u goed doen |
|
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() [quote=Anna List;4872906]
Citaat:
Ik weet bij God niet hoe zij dat CM heeft kunnen doorbreken maar ze heeft het wel gedaan. Als oude VB sympathisant weet ik maar al te goed dat het doorbreken van de CM geen "accident de parcours" was van de pers. Alleen al het feit dat zij (en zij alleen) in de boekskes kwam deed mijn zesde-zintuig-nekhaar op erectiele wijze huiveren ende trembleren. Timeo danaos et dona ferentes Was het omdat men er van uitging dat zij zou sterven? (mislukt) Was het om haar publicitaire macht (annex ego) zo groot te maken waardoor zij als een ongeleid projectiel "les tripes" van het VB zou openhalen? (gelukt) Ik weet het niet...maar ik laat mij in die Belgicistische maffiapoel niet zo gemakkelijk verleiden hoor (en hoe verleidelijk was het niet...eindelijk ook eens uw gedacht mogen zeggen en uitleggen aan de mensen waar je voor staat)...en de leiding van het VB (die haar van veel korter bij hebben meegemaakt) ook niet blijkbaar.
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() [quote=Fieseler;4872956]
Citaat:
![]() ik denk dat je de macht van de boekskes onderschat ... tamelijk onafhankelijke boekskes �* la 'dag allemaal' ... met oplages die groter zijn dan die van de serieuze gazetten samen ... en net dat was de achterdeur die ze genomen had ... maar soit, allemaal speculaties ... het kalf is verzopen, het rund is een beetje geholpen welliswaar, maar soit ... ik ben niet iemand die lang achteruit kijkt. erop en erover. |
|
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
#158 |
|
![]() Het voortbestaan van België.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 18 juli 2010 om 08:13. |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: