Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2010, 17:29   #141
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Een citaat uit DS dit weekend:

Het stedelijk ziekenhuis in Aalst excuseerde zich tegenover de patiënte die op de spoedafdeling binnenkwam en daar te horen kreeg dat ze haar kind beter geen borstvoeding gaf, tenzij in een andere kamer. Daarmee is het incident gesloten, vindt Anne Dedry van De Bakermat, expertisecentrum voor kraamzorg. Maar ze roept het ziekenhuis wel op om een bijkomende stap te doen in de richting van een echt babyvriendelijk ziekenhuis. Dat zou bijvoorbeeld kunnen door de stickers ‘Wegwijs Borstvoeding' uit te hangen die De Bakermat onlangs lanceerde. 144 horecazaken, besturen en andere instellingen hebben dat al gedaan. Onder hen de provincies Vlaams-Brabant en Limburg en Studio Brussel. Met de sticker laat men weten dat voedende vrouwen welkom zijn.

Stickers om voedende vrouwen welkom te heten ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 19:18   #142
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Kom zeg, ik ben zeker dat u er niks van zou zeggen als er daar één zat met een mooi décolleté of als er een man vuile moppen aan het tappen was. Maar een zogende moeder ! oeioeikes toch, daar kan onze fijngevoelige Plakker niet tegen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Remmingen zijn neurotisch.
En dat is niet de schuld van de zogende moeder maar eerder van diegenen die u hebben grootgebracht.
² and ²
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 19:20   #143
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, en ge hebt nog niet alles gehoord: dat was een geneesheer die dat vond !
Die vond dat niet alleen, die belde ook nog de flikken.

En moet ge wat weten ? Met al dat gezaag over geen flikken genoeg, niet in Brussel, niet aan de kust, en tussen die twee landstreken, .. kwamen die gasten met zijn vieren.

Waar gaan we naartoe ?

Kijk, ik vind dat voldoende voor een paar ontslagen.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100715_073

titel: Arts stuurt politie af op borstvoedende vrouw

beetje tekst:
Ik ben het met je eens: wat een idiote en wereldvreemde arts is dit wel niet? Er zijn hier helemaal geen zeden geschonden.
Oud 19 juli 2010, 21:26   #144
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wel, het is mogelijk. Dus het mag gesuggereerd worden, net als gelijk welke andere suggestie.
Tenzij Lieven Vergote zich bekeerd heeft tot de islam lijkt het mij toch weinig waarschijnlijk:

Uit DS vandaag:

AALST - De arts die vorige week betrokken was bij het borstvoedingsconflict op de spoedafdeling van het Algemeen Ziekenhuis in Aalst, klaagt bij de syndicaten het slechte statuut van de ziekenhuisartsen aan. 'Een arts wordt de elementaire rechten van de verdediging ontnomen', zegt urgentiearts Lieven Vergote.

[...]

De aanwezige urgentie-arts nuanceert het verhaal en zegt dat hij niet eens gehoord werd. 'Meer zelfs, ik werd gevraagd om me low-profile op te stellen en geen verdere verklaringen af te leggen', zegt de betrokken spoedarts Lieven Vergote.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100719_092
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 21:42   #145
kameleon
Minister

Standaard

Urineren is ook zo een natuurlijke behoefte waarbij men mits discipline dit niet in het openbaar doet.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 21:46   #146
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Urineren is ook zo een natuurlijke behoefte waarbij men mits discipline dit niet in het openbaar doet.
Wat is dat nu weer voor een vergelijking?
Oud 19 juli 2010, 21:57   #147
kameleon
Minister

Standaard

Het ziekenhuis verbood geen borstvoeding. Ze boden een aparte kamer aan, maar madam moest per se op de gang geven waar iedereen het kon zien. Omdat het hier natuurlijk om een snotneus van 3,5 maand ging, een weerloos slachtoffertje, liet de publieke opinie zich natuurlijk snel in het voordeel van de moeder en de kleine overhellen. Wilt ze op de operatietafel ook de borst misschien geven ?
Oud 19 juli 2010, 21:59   #148
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het ziekenhuis verbood geen borstvoeding. Ze boden een aparte kamer aan, maar madam moest per se op de gang geven waar iedereen het kon zien. Omdat het hier natuurlijk om een snotneus van 3,5 maand ging, een weerloos slachtoffertje, liet de publieke opinie zich natuurlijk snel in het voordeel van de moeder en de kleine overhellen. Wilt ze op de operatietafel ook de borst misschien geven ?
Als het zo is gegaan, vind ik die arts echt een dikke onnozelaar. Maar ik zou graag zijn 'nuancering' van het verhaal wel eens willen horen (zie mijn post hierboven). Hij legt dan wel een verklaring af in de krant, maar waarom verdedigt hij zich dan niet door gewoon zijn versie van te feiten even te geven?
Oud 19 juli 2010, 22:00   #149
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Operatiekamer = steriele, niet voor publiek toegankelijk kamer/wachtzaal.
Zoek de 10 verschillen.
Idiote vergelijkingen dragen niet bij tot de "intelligentie" van uw opmerkingen.
Oud 19 juli 2010, 22:00   #150
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Is dat SuperStaaf?
Nee. Herkende je carlgustaaf niet?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 22:09   #151
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Operatiekamer = steriele, niet voor publiek toegankelijk kamer/wachtzaal.
Zoek de 10 verschillen.
Idiote vergelijkingen dragen niet bij tot de "intelligentie" van uw opmerkingen.
Jij bent zo intelligent dat je de ironie van de operatietafel niet eens doorhebt. De spoed is trouwens geen plaats voor kleine kinderen.
Oud 19 juli 2010, 22:11   #152
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als het zo is gegaan, vind ik die arts echt een dikke onnozelaar. Maar ik zou graag zijn 'nuancering' van het verhaal wel eens willen horen (zie mijn post hierboven). Hij legt dan wel een verklaring af in de krant, maar waarom verdedigt hij zich dan niet door gewoon zijn versie van te feiten even te geven?
Waarom vind je die arts een onnozelaar ? Het was toch de politie die met het argument openbare zedenschennis afkwam. Die hebben dat er maar snel uitgefloept om die vrouw te intimideren, ze hadden de pech dat het net een voorvechtster van borstvoeding was die waarschijnlijk zeer goed de wetgeving kent op dat vlak.
Oud 19 juli 2010, 22:14   #153
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ziekenhuis verbood geen borstvoeding. Ze boden een aparte kamer aan, maar madam moest per se op de gang geven waar iedereen het kon zien.
Ik kan madam begrijpen. Als borstvoeding geven niet in het openbaar mag, vormt dat een ernstige belemmering van de bewegingsvrijheid van borstvoeding gevende moeders en hun baby's. Maar in haar plaats zou ik bij mijn protest geen ziekenhuis betrekken, dat nu eenmaal de wet moet naleven. Ze kon ook met al dan niet volledig ontblote boezem in een stadspark gaan zitten - aan een tepel heeft de baby overigens genoeg.

Ik heb jaren in landen geleefd waar kinderen op de rug gedragen worden, en daar nooit een baby horen huilen. Ononderbroken lichaamscontact en regelmatige borstvoeding bereiden kinderen voor op een gelukkige kindertijd en een evenwichtig volwassen gevoelsleven.

In Mohammedanië heb ik me erover verbaasd, dat mensen die in godsdienstig verband de afschuwelijkste dingen aangeleerd krijgen, zich niet als nazi's gaan gedragen: dat danken zij aan de innige band met hun moeder tijdens de eerste levensjaren. In zwart Afrika worden de borsten nog steeds niet overal bedekt, en zo hoort het ook. Laat onze moeders toch eens trots zijn op hun volle borsten, in plaats van ze te dwingen, ze als een schande te verstoppen! Ook zouden moeders hun babies moeten meenemen naar het werk, zoals in Afrika. We zouden hier wat minder neurotici kweken die borstvoeding naar aparte kamertjes willen verbannen.
Oud 19 juli 2010, 22:17   #154
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een citaat uit DS dit weekend:

Stickers om voedende vrouwen welkom te heten ?
Een uitstekend initiatief en een stap in de richting van algemene aanvaarding. Die zal er echter pas volledig zijn als bijvoorbeeld een lerares haar baby voor de klas de borst mag geven terwijl de leerlingen een oefening in hun schrift maken.
Oud 19 juli 2010, 22:18   #155
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik kan madam begrijpen. Als borstvoeding geven niet in het openbaar mag, vormt dat een ernstige belemmering van de bewegingsvrijheid van borstvoeding gevende moeders en hun baby's. Maar in haar plaats zou ik bij mijn protest geen ziekenhuis betrekken, dat nu eenmaal de wet moet naleven. Ze kon ook met al dan niet volledig ontblote boezem in een stadspark gaan zitten - aan een tepel heeft de baby overigens genoeg.

Ik heb jaren in landen geleefd waar kinderen op de rug gedragen worden, en daar nooit een baby horen huilen. Ononderbroken lichaamscontact en regelmatige borstvoeding bereiden kinderen voor op een gelukkige kindertijd en een evenwichtig volwassen gevoelsleven.

In Mohammedanië heb ik me erover verbaasd, dat mensen die in godsdienstig verband de afschuwelijkste dingen aangeleerd krijgen, zich niet als nazi's gaan gedragen: dat danken zij aan de innige band met hun moeder tijdens de eerste levensjaren. In zwart Afrika worden de borsten nog steeds niet overal bedekt, en zo hoort het ook. Laat onze moeders toch eens trots zijn op hun volle borsten, in plaats van ze te dwingen, ze als een schande te verstoppen! Ook zouden moeders hun babies moeten meenemen naar het werk, zoals in Afrika. We zouden hier wat minder neurotici kweken die borstvoeding naar aparte kamertjes willen verbannen.
Misschien had het feit dat ze gescheurde ligamenten had er iets mee te maken?

De rest van uw reactie kan ik alleen maar toejuichen. Vooral het gedeeldte over ononderbroken lichaamscontact en regelmatige borstvoeding : cheer:
Oud 19 juli 2010, 22:20   #156
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent zo intelligent dat je de ironie van de operatietafel niet eens doorhebt. De spoed is trouwens geen plaats voor kleine kinderen.
En waarom niet als de moeder daar wacht op behandeling?
Oud 19 juli 2010, 22:21   #157
Steve_M

Standaard

Citaat:
Waarom vind je die arts een onnozelaar ? Het was toch de politie die met het argument openbare zedenschennis afkwam. Die hebben dat er maar snel uitgefloept om die vrouw te intimideren, ze hadden de pech dat het net een voorvechtster van borstvoeding was die waarschijnlijk zeer goed de wetgeving kent op dat vlak.
Uit de berichtgeving leid ik af dat de bewuste arts de politie gebeld had. Tenzij die vrouw daar in de weg zat (dat is zowat de enig geldige reden die ik bedenken waarom zij daar geen borstvoeding zou mogen geven en ik sluit dat dan ook niet uit, het is tenslotte een urgentiedienst), is die arts een onnozelaar. Die flikken rukken nu eenmaal uit als zij gebeld worden. Dat is hun job, niet interpreteren of ze al dan niet zouden moeten uitrukken.
Oud 19 juli 2010, 22:21   #158
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Een uitstekend initiatief en een stap in de richting van algemene aanvaarding. Die zal er echter pas volledig zijn als bijvoorbeeld een lerares haar baby voor de klas de borst mag geven terwijl de leerlingen een oefening in hun schrift maken.
En wat doen we met de arbeidsters in fabrieken?
Oud 19 juli 2010, 22:23   #159
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Kom zeg, ik ben zeker dat u er niks van zou zeggen als er daar één zat met een mooi décolleté of als er een man vuile moppen aan het tappen was. Maar een zogende moeder ! oeioeikes toch, daar kan onze fijngevoelige Plakker niet tegen!

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juli 2010 om 22:23.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 22:25   #160
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:

Er zijn kinderen die perfect opgevoed worden maar toch in het volwassen leven tot wanhoop gedreven worden en zich gaan gedragen als nazi's.
Wat is de reden trouwens dat de westerse wereld zich niet als nazi's gedraagt ? Of doen we dat wel ? Alsof in Afrika geen geweld is. Integendeel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be