![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kan een n-va'er mij eens 1 'Vlaamse eis' noemen die dank zij het kartel verwezenlijkt gaat worden? Splitsing BHV vb, wanneer , tegen welke prijs? Of een andere: splitsing sociale zekerheid ...
Volledig gerechtvaardigde vraag overigens, daar het er naar uitziet dat cd&v straks de VL regering zal kunnen vormen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. Het VB is idd Vlaams-nationalistisch. Ik ontkende dit ook niet. Ze stelt haar extreem-rechts en racistisch programma echter op het 1e plan, want zij wenst er in het belang van meer Vlaanderen niet van vanaf te wijken. Je kan nu zeggen: de N-VA wenst niet af te wikken van haar anti-racisme voor meer Vlaanderen. - Racisme is idd een grens voor ons die wij, in naam van de menselijke waarden, niet wensen te overschrijden. - Moest de N-VA dit wel doen dan hadden VB+N-VA 26 procent van de stemmen. Hoe in hemelsnaam gaat u aan uw 51%van de stemmen komen? 2. Het VB moet zijn programma ook niet aanpassen want, ze gaan voor de 51% van de stemmen, compromisloos. Dit is de typische VB-strategie: blijf zolang een maagdelijk alternatief en maak jezelf dus onmogelijk coalitiepartner door: - direct seperatisme te willen en niet in grote stappen zoals N-VA - racisme en extreem-rechts te huldigen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
" ... te veroordelen voor het voortdurend demoniseren en stigmatiseren van mensen op basis van hun afkomst/ras/religie."
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nog eens - maar het dringt bij u niet door daar u zo gebiologeerd is door uw Vlaams Blok-haat: wij hulden geen racisme. Dat we radicaal-rechts zijn, vind ik helemaal geen schande, integendeel. U wel misschien? In een democratie mogen mensen radicaal-rechts zijn, net zoals andere radicaal-links, centrum, of wat weet ik allemaal mogen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Demoniseren op basis van ras? Heeft het Vlaams Blok ooit mensen het ten kwade geduid dat ze van het zwarte ras waren bijvoorbeeld? Uw verbeelding slaat wel volledig op hol, hoor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() Het VB is wel racistisch. Ze zijn er trouwens zwaar voor veroordeeld.
Ontkennen is zielig. Ik ben niet gebiologeerd door het VB, eerder omgekeerd. Als ik zie het hopeloos het VB probeert om de N-VA in discrediet te brengen. Bon - voor mij is dit definitief afgesloten. Zolang het VB racistisch blijft, werken wij er niet mee samen.
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigenaardig dat het vooral n-va'ers zijn die het VB op zijn zog. racisme aanvallen. cd&v, vld en progressievelingen zijn merkwaardig stil .. de laatste tijd. Zou het kunnen dat n-va bang is haar flaminganten stemmen niet mee te krijgen richting de tjseven, pardon, het kartel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het scenario is al lang duidelijk en zelfs openlijk gezegd door de toenmalige voorzitter van de Liga voor de Mensenrechter: heel die wet en de rechtsgang is een politieke afrekening van het Vlaams Blok. De veroordeling maakt op mij geen enkele indruk, wel integendeel. Het heeft me alleen gesterkt nog meer mijn schouders achter het Vlaams Blok te stellen, daar wij beschuldigd worden van zaken die we niet doen. Het etiketje "racisme" is er om een andere discours te verbergen. Ook al eens opgelet trouwens hoe de definitie van racisme totaal verschilt van wat we in onze woordenboeken aantreffen? Juist, het ging niet om racisme, maar om het uitschakelen van een politieke tegenstander. Dat de N-VA netjes dit pad volgt, toont aan dat ze lakeien zijn geworden van het Belgisch regime. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of dit nu een politieke afrekening is of niet doet niet ter zake. Het racisme blijft.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten moet ik niet ontkrachten waar u ons van beschuldigt. Het is aan de klager te bewijzen dat hij gelijk heeft. Kortom, beantwoord eens volgende vragen: wat is racisme (haal dus gewoon de Van Dale uit uw kast)? En op welke manier doet het Vlaams Blok volgens u aan racisme? Ik ben nu echt benieuwd naar uw antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Welke partij is niet racistisch en bewijzen a.u.b. |
|
![]() |
![]() |