Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 juli 2010, 21:42   #141
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
N-VA doet niet mee aan het CS.
Nee?
http://www.youtube.com/watch?v=Cxt75DxA_es
Garry is offline  
Oud 22 juli 2010, 21:43   #142
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik had het over regerende partijen, zij die de sterren uit de hemel beloven voor de verkiezingen en zich daarna, uit onvermogen, zich moeten profileren door allerhande onbeduidende poespasjes te organiseren om toch maar blijk te geven van hun bedrijvig geweest zijn. Maatregelen welke veelal een toonbeeld zijn van reuze flaters in plaats van, van positief allooi.
Het is waar dat ze de laatste 3 jaar geknoeid hebben op communautair vlak. Dat is zondermeer duidelijk. En dus gaat Stoere Bart het nu beter doen. Tenminste dat beweerde hij toch bij aanvang van zijn informateurschap. Bijgevolg moeten we Dewever het voordeel geven van de twijfel en hopen dat het hem lukt. Zo simpel ligt dit.

Laatst gewijzigd door system : 22 juli 2010 om 21:46.
system is offline  
Oud 22 juli 2010, 21:44   #143
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ok dan moet Bart de Wever maar eisen dat de Ø-VLD meedoet. Het is toch te gek dat we weer een extreem-linkse regering krijgen terwijl Vlaanderen massaal rechts gestemd heeft.
Rechts of geen! Maar....

Laatst gewijzigd door Garry : 22 juli 2010 om 21:44.
Garry is offline  
Oud 22 juli 2010, 21:44   #144
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Rechts of geen! Maar....
Rechts als het moet en links als het hoort.
system is offline  
Oud 22 juli 2010, 21:45   #145
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Er is vraag naar hé. Een kwestie van markt. Of is het toch maar gewoon Vlaams fascisme?
Er is vraag naar onderwijs in Brussel, zelfs naar nederlandstalig onderwijs in Brussel. Maar is er ook vraag naar een verschil in financiering? Naar een voortdurend staan uitpakken met de Vlaamse welvaart die er - op andere domeinen - niet is? Waarom kan een Vlaamse regering enkel het nederlandstalige onderwijs in Brussel subsidiëren, en niet bvb het franstalige? (En omgekeerd natuurlijk: een franstalige gemeenschap die extra geld in het nederlandstalige en het franstalige onderwijs steekt.)

Ik denk ook aan de stijging van de kinderbijslag in Vlaanderen die m.i. vooral confronterend bedoeld was voor de franstaligen, hoewel er geen geld bleek te zijn om in meer kinderopvang te voorzien. Het is maar een enkel voorbeeld uit een langere reeks van voorvallen waarmee de Vlaamse regering veel meer de eigenheid van Vlaanderen in de verf wil zetten als een 'rijk' gewest, maar waarbij die schijn quasi onmiddellijk doorprikt kan worden. 't Is misschien een verkeerde indruk, maar de Vlaamse politiek tav Brussel komt me nogal opportunistisch over: gericht op goedkoop stemmen ronselen maar voorbij gaande aan meer structurele problemen.

Laatst gewijzigd door Andy : 22 juli 2010 om 21:48.
Andy is offline  
Oud 22 juli 2010, 21:45   #146
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat is alweer zo van die praat...
Juist ja.
Ga maar eens na op wat je allemaal milieutaks moet betalen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 juli 2010 om 21:46.
daiwa is offline  
Oud 22 juli 2010, 21:46   #147
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is waar dat ze de laatste 3 jaar geknoeid hebben op communautair vlak. Dat is zondermeer duidelijk. En dus gaat Stoere Bart het nu beter doen. Tenminste dat beweerde hij toch bij aanvang van zijn informateurschap. Bijgevolg moeten we Dewever het voordeel geven van de twijfel en hopen dat het hem lukt. Zo simpel ligt dat.
Dat doe ik, dat doe ik en met plezier. Alleen vrees ik er voor. Ze gaan hen doodknuffelen, daar vrees ik voor.
Garry is offline  
Oud 22 juli 2010, 21:46   #148
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat doe ik, dat doe ik en met plezier. Alleen vrees ik er voor. Ze gaan hen doodknuffelen, daar vrees ik voor.
Die tijd is voorbij.
system is offline  
Oud 22 juli 2010, 21:47   #149
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Juist ja.
Ga maar eens na op wat je allemaal milieutaks moet betalen.
De vervuiler betaalt. Een goed principe.
system is offline  
Oud 22 juli 2010, 21:51   #150
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Er is vraag naar onderwijs in Brussel, zelfs naar nederlandstalig onderwijs in Brussel. Maar is er ook vraag naar een verschil in financiering? Naar een voortdurend staan uitpakken met de Vlaamse welvaart die er - op andere domeinen - niet is? Waarom kan een Vlaamse regering enkel het nederlandstalige onderwijs in Brussel subsidiëren, en niet bvb het franstalige?

Ik denk ook aan de stijging van de kinderbijslag in Vlaanderen die m.i. vooral confronterend bedoeld was voor de franstaligen, hoewel er geen geld bleek te zijn om in meer kinderopvang te voorzien. Het is maar een enkel voorbeeld uit een langere reeks van voorvallen waarmee de Vlaamse regering veel meer de eigenheid van Vlaanderen in de verf wil zetten als een 'rijk' gewest, maar waarbij die schijn quasi onmiddellijk doorprikt kan worden. 't Is misschien een verkeerde indruk, maar de Vlaamse politiek tav Brussel komt me nogal opportunistisch over: gericht op goedkoop stemmen ronselen maar voorbij gaande aan meer structurele problemen.
Wat is er mis met "opportunisme", maw assertief inzetten van je mogelijkheden om je doelstellingen te bereiken? Dat degenen die door hun eigen schuld minder middelen hebben, jaloers worden? Sorry, dat is hun probleem.

En dan de Vlaamse regering die het franstalig onderwijs zou moeten subsidiëren maar er niets te zeggen mag hebben...? Ja, dat is echt wel Belgisch.

Vlaanderen kan alles doen voor Brussel, als het daar zeggenschap krijgt. Als, maw, het zgn. Brussels gewest afgeschaft wordt.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 22 juli 2010 om 21:51.
E. Gidius is offline  
Oud 22 juli 2010, 21:52   #151
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vervuiler betaalt. Een goed principe.
Je kan daar ook in overdrijven.
daiwa is offline  
Oud 22 juli 2010, 21:53   #152
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die tijd is voorbij.
Nee system, die tijd is helemaal niet voorbij denk ik. Of er komt een regering, en dan zal het een zijn waar het N-VA belabberd zal uit komen, en dat is mijn grootste vrees, of er komt er geen, en dan zal dit leiden tot nieuwe verkiezingen. Maar de kans dat er een tweede maal een dergelijke monsterscore behaald wordt is niet zo groot, en dat weten, de andere hyena's ook. Die zitten al likkebaardend toe te kijken naar hun verzwakte prooi, om het even zo te stellen.
Garry is offline  
Oud 22 juli 2010, 21:59   #153
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee system, die tijd is helemaal niet voorbij denk ik. Of er komt een regering, en dan zal het een zijn waar het N-VA belabberd zal uit komen, en dat is mijn grootste vrees, of er komt er geen, en dan zal dit leiden tot nieuwe verkiezingen. Maar de kans dat er een tweede maal een dergelijke monsterscore behaald wordt is niet zo groot, en dat weten, de andere hyena's ook. Die zitten al likkebaardend toe te kijken naar hun verzwakte prooi, om het even zo te stellen.
Als ge wilt gaan zwemmen, maar ge wilt u niet nat maken, dan moet ge niet gaan zwemmen. Dat is wat het VB altijd heeft gedaan en daarom heeft het VB nooit leren zwemmen en heeft het nooit een zwemprestatie geleverd.

Natuurlijk moet ge ook niet zover gaan dat ge u op zo'n manier in het water onderdompelt dat ge verdrinkt. Maar nat worden, zult ge so wie so.

En niet alleen door het communautaire zult ge in deze nat worden... Vergeet niet, er staan loodzware besparingen op het programma van de volgende regering. Dus geen zware besparingen, maar loodzware.

Laatst gewijzigd door system : 22 juli 2010 om 22:00.
system is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:00   #154
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik stel vast dat een eerbare oplossing binnen Belgïe niet meer mogelijk is (en de N-VA zal dat binnenkort ook vaststellen). En ik stel vast dat we in Vlaanderen stilaan een basis hebben om een oplossing te forceren buiten het Belgisch kader. We zouden zot zijn om dat niet te doen, nietwaar?

Ik niet, maar het parlement zit gelukkig vol met mensen die denken zoals ik.
U stelt altijd maar vast en tegelijk begint U te janken en te kankeren op onze instellingen.

Veel concreets heb ik van uw pen evenwel nog niet gezien wat tot verbetering zou kunnne leiden.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 22 juli 2010 om 22:00.
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:02   #155
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou hij dan wel op voorhand het VB mogen uitsluiten, maar niet de groenen, ook al zijn die slechts een scheet groot.
Het VB kreeg naar wat ze op zoek waren toen ze hun racisme nog etaleerde bij daglicht.
Dat doen ze nu niet meer, tis te zeggen ze doen het niet meer met daglicht.

Maar het VB kalf is verdronken op een niveau dat het niet meer reanimeerbaar is zonder blijvend hersenletsel.
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:03   #156
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet het VB die een cordon rond zichzelf heeft uitgeroepen hoor, het zijn wel de andere partijen waaronder ook het N-VA.
Niet beginnen zeveren hé. Alsof opperhoofd Dillen en Ubersturmbahnführer Dewinter de risico's van de partijkoers niet kende
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:04   #157
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met "opportunisme", maw assertief inzetten van je mogelijkheden om je doelstellingen te bereiken? Dat degenen die door hun eigen schuld minder middelen hebben, jaloers worden? Sorry, dat is hun probleem.

En dan de Vlaamse regering die het franstalig onderwijs zou moeten subsidiëren maar er niets te zeggen mag hebben...? Ja, dat is echt wel Belgisch.
Als ze dat onderwijs financieren en ze pakken ermee uit bij de verkiezingen kunnen ze er nog steeds stemmen mee halen.

Ik denk overigens niet dat die groepen die 'door hun eigen schuld minder middelen hebben' de natuurlijke vijand zijn van nederlandstalige partijen in Brussel. Zolang de MR met haar bourgeois-achterban het er voor het zeggen heeft, zijn dat mogelijke proteststemmen. Je moet ze alleen weten te bereiken.
Citaat:
Vlaanderen kan alles doen voor Brussel, als het daar zeggenschap krijgt. Als, maw, het zgn. Brussels gewest afgeschaft wordt.
Van mij mag de 50-50 verhouding in het BHG afgeschaft worden, zodat een hele reeks aan partijen zichzelf daar mag gaan bewijzen. Nu staan een hele reeks kleine nederlandstalige partijtjes daar te roepen hoe goed ze wel niet zijn voor Brussel, maar tegelijkertijd halen ze hun stemmen nagenoeg geheel uit Vlaanderen. Hun discours en hun programma wordt afgestemd op dat Vlaamse kiespubliek, dat niets inzit met een Maddensdoctrine omdat het er zelf de gevolgen slechts indirect van ondervindt...

Als nederlandstalige partijen (of zelfs Vlaanderen) iets te zeggen willen hebben in Brussel, dan zullen ze zich er eerst moeten bewijzen. Dat doe je niet met kleine maatregeltjes die na de verkiezingen vergeten zijn, of met symbooldossiers die twee verkiezingen meegaan. Dat doe je door de structurele problemen aan te pakken: werkloosheid, leegstand en huurprijzen,... Door een sociale politiek te voeren dus. Dit Vlaanderen geeft mij niet de indruk daar erg veel om te geven.

Laatst gewijzigd door Andy : 22 juli 2010 om 22:08.
Andy is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:04   #158
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is larie. Er zou geen VB zijn, eender hoe al dan niet extreem haar standpunten zijn, waren er geen kiezers die die standpunten ondersteunen door het VB hun stem te verlenen. Men roept dus geen cordon uit over de partij op zich, maar over een deel van de bevolking.
Niet terzake doend gespartel.

U kunt uwe frak nog altijd draaien, de kiezer heeft immers altijd gelijk.
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:05   #159
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U stelt altijd maar vast en tegelijk begint U te janken en te kankeren op onze instellingen.

Veel concreets heb ik van uw pen evenwel nog niet gezien wat tot verbetering zou kunnne leiden.
Verbetering van w�*t, m'n beste Henri?

U kan van mij niets interessants lezen omdat uw en mijn denkkader evenveel verschillen als Mars van Venus.

Allé, ik wil u nog wat helpen: oplossingen ter verbeteringen van België interesseren me niet, omdat ze uit de aard van de zaak onmogelijk zijn. Jullie denken allemaal dat Bart De Wever nu jullie ineenstortende staat moet redden, maar dat moet hij helemaal niet. Hij is door mensen als ik gemandateerd om zo snel, vreedzaam en economisch mogelijk een eind te maken aan die staat. Begrijpt u het nu wat beter?
Oud 22 juli 2010, 22:06   #160
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin. De N-VA is niets verschuldigd aan "België". Ze is verkozen door de Vlaamse burger om de machtsverhoudingen in België eens en voorgoed te wijzigen, en dat is het enige wat ze moet doen.
Dat mandaat hebben ze dus niet gekregen.
Wat U daar nu zegt heeft De Wever tijdens de campagne nooit gardop gezegd.
De mensen kozen voor N-VA omdat ze dachten dat hij hun opnieuw welvaart zou brengen voor alle landgenoten.
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be