Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2010, 00:59   #141
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Bij andere profeten ging dat ook zo. Brandend braambos en zo ...
Ik weet het! Die van de onbevlekte ontvangenis vind ik echt hilarisch! Maar dat van die wijn en vissen mag nog eens, er is een dringend tekort aan voedselpakketten!
Moslim is een bekeerling, vandaar het betere Nederlands!

Laatst gewijzigd door alice : 25 juli 2010 om 01:00.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 01:05   #142
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
en heeft Allah ooit al iets teruggezegd? eerlijk zijn he.. dus niet wat ge dénkt dat ge hoort maar dat in feite van u eigen komt, maar effectief een stem van hém?
Allah is de gelijke niet van een mens en is ons niets verschuldigd. Wij verwachten geen 'stem' te horen. Dat kan ook niet want Mohammed saw was de zegel der profeten.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 01:07   #143
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik weet het! Die van de onbevlekte ontvangenis vind ik echt hilarisch! Maar dat van die wijn en vissen mag nog eens, er is een dringend tekort aan voedselpakketten!
Tja, als niet-gelovige (en daar reken ik mezelf bij) is het gemakkelijk om alle religieuze belevenissen af te doen als onzin. In deze draad (en niet alleen in deze) viel me alleen op dat alle aandacht gericht was op de "onzinnigheden" binnen de islam. Dat is m.i. nergens voor nodig. Bovendien pleit ik, na jarenlang militant atheïst geweest te zijn, ook voor begrip voor het anders-zijn van gelovigen. Net zoals ik hoop dat binnen religieuze kringen (die wereldwijd in een bijzonder grote meerderheid zijn) er ook begrip bestaat voor atheïsten en agnosten. Ik hoor de stemmen ook niet, maar dat neemt niet weg dat anderen dat wel doen.

Citaat:
Maakt niet uit. De opmerking van Dixie over een kleine spelfout is ronduit belachelijk op een forum waar het wemelt van de d/t-fouten of verwisselingen tussen persoonlijke en bezittelijke voornaamwoorden. Wil je moslim! aanvallen, doe dat dan op basis van zijn ideeën, niet omdat hij de 't' gemist heeft.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 01:07   #144
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Waarom ben ik een bekeerling?
Oud 25 juli 2010, 01:35   #145
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Tja, als niet-gelovige (en daar reken ik mezelf bij) is het gemakkelijk om alle religieuze belevenissen af te doen als onzin. In deze draad (en niet alleen in deze) viel me alleen op dat alle aandacht gericht was op de "onzinnigheden" binnen de islam. Dat is m.i. nergens voor nodig. Bovendien pleit ik, na jarenlang militant atheïst geweest te zijn, ook voor begrip voor het anders-zijn van gelovigen. Net zoals ik hoop dat binnen religieuze kringen (die wereldwijd in een bijzonder grote meerderheid zijn) er ook begrip bestaat voor atheïsten en agnosten. Ik hoor de stemmen ook niet, maar dat neemt niet weg dat anderen dat wel doen.
Er moet zeker steeds door iedereen begrip zijn voor verschillende levensvisies. Het is een kernboodschap in alle monotheïstische religies dat mensen gelijk zijn voor de wet. Oordelen obv overtuiging, andere levensvisie etc tussen mensen is niet nodig (en komt in essentie toe aan God). Bovendien is het wereldbeeld iets dat evolueert gedurende het leven. Men verwijt gelovigen vaak (en soms terecht) dat ze gemakkelijk oordelen, maar niet gelovigen die het nodig vinden om spot te drijven met religieuze mensen vind je evengoed. Ik denk dat de nood ervaren om andersdenkenden te ridiculiseren voortkomt uit een gebrek aan persoonlijkheid.
Daarom worden basiswaarden soms verdraait vb de joden kennen dan een superiorteitsgevoel op basis van ras, de christenen zien zich dan als enige echte pacifisten, moslims hebben het enige juiste geloof... En niet gelovigen zijn de enige vrije mensen... Het belang van identiteit in een multiculturele maatschappij is daarom extra belangrijk. vb als een moslimjongere een jood op straat uitscheldt, is dat dan om de politiek van israel, of omdat hij zich wil bevestigen in zijn identiteit; ik ben moslim, palestijnen zijn moslim, mijn mening: anti-zionist. Dit is een typisch westers fenomeen terwijl de palestijnen zelf vaak genuanceerder zijn dan dit soort 'verdwaalde' westerse jongeren.

btw:
Het woord dat in de koran is vertaald als 'ongelovige' is een vertaling van kefir, een kefir is iemand die arrogant en egoistisch is, enkel aan materiele zaken belang hecht en geen wanpraktijken schuwt, een ongelovige zoals nu met atheisme bedoeld wordt bestond in de tijd van de openbaring van de Koran eigenlijk niet.
Oud 25 juli 2010, 01:52   #146
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
.. een ongelovige zoals nu met atheisme bedoeld wordt bestond in de tijd van de openbaring van de Koran eigenlijk niet.
Jawel il7ad heeft altijd bestaan want de betekenis van il7ad (net als God en religie) in de islam is niet dezelfde betekenis van il7ad die ontstaan was in heidense of sofistische samenlevingen.

Il7ad -> Verbum: Yul7id (pers vnw in de onderwerpsvorm) of Yulhidoona (derde persoon meervoud voor alle geslachten) is letterlijk gebruikt in de koran:

Yusuf Ali:

[041:040] Those who pervert the Truth in Our Signs are not hidden from Us. Which is better?- he that is cast into the Fire, or he that comes safe through, on the Day of Judgment? Do what ye will: verily He seeth (clearly) all that ye do.

Transliteration:

[041:040] Inna allatheena yulhidoona fee ayatina la yakhfawna AAalayna afaman yulqa fee alnnari khayrun amman ya/tee aminan yawma alqiyamati iAAmaloo ma shi/tum innahu bima taAAmaloona baseerun

Er is verschil tussen ongelovig (kafir) en niet-moslim. Alle ongelovigen zijn niet-moslims, maar niet alle niet-moslims zijn ongelovigen.

http://www.al-mawrid.org/pages/quest...id=657&cid=184

In het Arabisch vertaal je niet-moslim met "kafir" maar uit de context begrijpt men dus het verschil tussen kafara/waarheid verwerpen en kafara/niet-islam aanhangen.

Laatst gewijzigd door porpo : 25 juli 2010 om 01:53.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 02:03   #147
Moslim!
Parlementslid

Standaard

[quote=porpo;4888474]Jawel il7ad heeft altijd bestaan want de betekenis van il7ad (net als God en religie) in de islam is niet dezelfde betekenis van il7ad die ontstaan was in heidense of sofistische samenlevingen.

Il7ad -> Verbum: Yul7id (pers vnw in de onderwerpsvorm) of Yulhidoona (derde persoon meervoud voor alle geslachten) is letterlijk gebruikt in de koran:

Yusuf Ali:

[041:040] Those who pervert the Truth in Our Signs are not hidden from Us. Which is better?- he that is cast into the Fire, or he that comes safe through, on the Day of Judgment? Do what ye will: verily He seeth (clearly) all that ye do.

Transliteration:

[041:040] Inna allatheena yulhidoona fee ayatina la yakhfawna AAalayna afaman yulqa fee alnnari khayrun amman ya/tee aminan yawma alqiyamati iAAmaloo ma shi/tum innahu bima taAAmaloona baseerun

Er is verschil tussen ongelovig (kafir) en niet-moslim. Alle ongelovigen zijn niet-moslims, maar niet alle niet-moslims zijn ongelovigen.

[b]In het Arabisch vertaal je niet-moslim met "kafir" maar uit de context begrijpt men dus het verschil tussen kafara/waarheid verwerpen en kafara/niet-islam aanhangen.[quote]

Dan haalt men die door elkaar. En slaat wat ik schreef op die eerste kefiroen

Laatst gewijzigd door Moslim! : 25 juli 2010 om 02:05.
Oud 25 juli 2010, 04:27   #148
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
en heeft Allah ooit al iets teruggezegd? eerlijk zijn he.. dus niet wat ge dénkt dat ge hoort maar dat in feite van u eigen komt, maar effectief een stem van hém?
Maar is dat dan belangrijk?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 06:23   #149
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

tuurlijk niet, waarom zouden we een idioot proberen te laten inzien dat 'm zich klakkeloos door één van de oudste vormen van 'mind-control' laat bespelen?

Erger nog, ze promoten het nog! precies of 't is iets om fier op te zijn.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 09:07   #150
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom ben ik een bekeerling?
Omdat je dit zelf ergens schreef.
Oud 25 juli 2010, 09:10   #151
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Moslim!;4888476][quote=porpo;4888474]Jawel il7ad heeft altijd bestaan want de betekenis van il7ad (net als God en religie) in de islam is niet dezelfde betekenis van il7ad die ontstaan was in heidense of sofistische samenlevingen.

Yusuf Ali:

Transliteration:

[b]In het Arabisch vertaal je niet-moslim met "kafir" maar uit de context begrijpt men dus het verschil tussen kafara/waarheid verwerpen en kafara/niet-islam aanhangen.
Citaat:

Dan haalt men die door elkaar. En slaat wat ik schreef op die eerste kefiroen
Iemand behoefte aan onderwijs over de Koran? Lijkt me meer iets voor subforum over religie...uiteraard zijn niet alle moslims ongelovigen, Joden en Christenen zijn de "mensen van het boek"!
Oud 25 juli 2010, 09:16   #152
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er moet zeker steeds door iedereen begrip zijn voor verschillende levensvisies. Het is een kernboodschap in alle monotheïstische religies dat mensen gelijk zijn voor de wet. Oordelen obv overtuiging, andere levensvisie etc tussen mensen is niet nodig (en komt in essentie toe aan God). Bovendien is het wereldbeeld iets dat evolueert gedurende het leven. Men verwijt gelovigen vaak (en soms terecht) dat ze gemakkelijk oordelen, maar niet gelovigen die het nodig vinden om spot te drijven met religieuze mensen vind je evengoed. Ik denk dat de nood ervaren om andersdenkenden te ridiculiseren voortkomt uit een gebrek aan persoonlijkheid.
Daarom worden basiswaarden soms verdraait vb de joden kennen dan een superiorteitsgevoel op basis van ras, de christenen zien zich dan als enige echte pacifisten, moslims hebben het enige juiste geloof... En niet gelovigen zijn de enige vrije mensen... Het belang van identiteit in een multiculturele maatschappij is daarom extra belangrijk. vb als een moslimjongere een jood op straat uitscheldt, is dat dan om de politiek van israel, of omdat hij zich wil bevestigen in zijn identiteit; ik ben moslim, palestijnen zijn moslim, mijn mening: anti-zionist. Dit is een typisch westers fenomeen terwijl de palestijnen zelf vaak genuanceerder zijn dan dit soort 'verdwaalde' westerse jongeren.

btw:
Het woord dat in de koran is vertaald als 'ongelovige' is een vertaling van kefir, een kefir is iemand die arrogant en egoistisch is, enkel aan materiele zaken belang hecht en geen wanpraktijken schuwt, een ongelovige zoals nu met atheisme bedoeld wordt bestond in de tijd van de openbaring van de Koran eigenlijk niet.
Ik denk dat je eerder zwak bent wanneer je alles laat afhangen van voorgekauwde regeltjes uit een of ander geloof, maar das natuurlijk een kwestie van opvatting wat persoonlijkheid betekent!
Bovendien is er verschil tussen begrip voor gelovigen( niets mis mee) en het onvermogen van sommige gelovigen om te gaan met kritiek ,of andere meningen; Gelovigen die verwachten dat zij daarmee" gelijk" halen vind ik bekormpen mensen, de wereld is ruimer van de visie vanuit religies.
En kevir is een ongelovige,dat daarmee eigenschappen zoals arrogantie verbonden worden is op rekening van de gelovigen zelf.Er bestond zoveel niet in de tijd van Mohammed!
Oud 25 juli 2010, 09:17   #153
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maakt niet uit. De opmerking van Dixie over een kleine spelfout is ronduit belachelijk op een forum waar het wemelt van de d/t-fouten of verwisselingen tussen persoonlijke en bezittelijke voornaamwoorden. Wil je moslim! aanvallen, doe dat dan op basis van zijn ideeën, niet omdat hij de 't' gemist heeft.
Ik moet dat begrip bij heel wat gelovigen nog tegen komen voor hen heeft God altijd gelijk!
Oud 25 juli 2010, 17:36   #154
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Omdat je dit zelf ergens schreef.
not possible
u leest dingen die er niet staan.
Oud 26 juli 2010, 01:33   #155
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U en Sugar vormen samen met Kallikles zowat de "slechtse reclame voor islam" die mogelijk is, gelukkig zijn er nog andere gelovigen!
Kallikles is geen moslim, en ik had aan jou in andere topic gevraagd om een link te zetten naar één post (niet 1 thread, maar 1 post) waar je met Kallikles met tegenargumenten, waarin wordt ingegaan op de argumenten van Kallikles, en zonder ad hominem, in discussie ging.

Suqar, ik en Moslim! maken slechte reclame voor de islam. Nou en? Waarom zeg jij dit? Wat is het doel?

Ofwel wil jij dat ze een betere reclame maken ofwel het tegendeel.

Indien jij wilt dat ze een betere reclame maken, dan ben je zelf dus geen islambasher, maar iemand die juist een goede reclame voor de islam wilt, en die dit ook werkelijk in één of andere thread heeft gedaan?

Indien je wilt dat ze een slechte reclame maken, hetgeen hier overeenkomt met jou als islambasher, dan zou je juist zeggen dat ze een goede reclame doen zodat ze niet ontmoedigd worden, maar integendeel, dus aangemoedigd om voort te doen?

Dus, wat kies jij? (= waarom zeg je dat ze slechtse reclame maken)?
Oud 26 juli 2010, 02:04   #156
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand behoefte aan onderwijs over de Koran? Lijkt me meer iets voor subforum over religie...uiteraard zijn niet alle moslims ongelovigen, Joden en Christenen zijn de "mensen van het boek"!
Jouw basiskennis van de basis van de basis van de basis van de basis van islamitische theologie stelt absoluut niets voor; Ik snap echt niet waarom je je bemoeit met mijn reactie op Moslim! door bovendien een complete onwetendheid te bewijzen !!!

De Qur'aan spreekt over Joden, christenen, mandaeërs en andere in verschillende contexten. Ze zijn ongelovigen/kafiroen; ze zijn volkeren van het boek ; en ze zijn mushrikoen/afgodenaars. Hoe? Wat? Dat moet uit de context gehaald worden.

Een voorbeeld

Sher Ali:

[005:073] They surely disbelieve who say, `ALLAH is the third of three;' there is no god but the One God. And if they do not desist from what they say, a grievous punishment shall surely befall those of them that disbelieve.

Transliteration:

[005:073] Laqad kafara allatheena qaloo inna Allaha thalithu thalathatin wama min ilahin illa ilahun wahidun wa-in lam yantahoo AAamma yaqooloona layamassanna allatheena kafaroo minhum AAathabun aleemun.

Ik heb gezegd dat alle ongelovigen niet-moslims zijn, maar niet alle niet-moslims zijn ongelovigen. Dit is niet gebaseerd op volkeren van het boek, afgoderij of sofistische hellenistische betekenis van het atheïsme, maar eerder op de betekenis van ongeloof (koefr) in de meeste passages in de Quran. Maar wat betekent dit voor jou? Niets. Is het belangrijk voor jou? Niet. Heeft het een zin om hierover een reactie te gaan plaatsen en tussen twee moslims komen om een paar alfabettjes (uiteraard zijn niet alle moslims ongelovigen, Joden en Christenen zijn de "mensen van het boek) achter elkaar te plakken, en verder acteren door geschoolden en quasi-islamologen te imiteren? Niet. Dus wat is het politiek-maatschappelijke of theologische doel van zulke reacties?
Oud 26 juli 2010, 03:37   #157
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U en Sugar vormen samen met Kallikles zowat de "slechtse reclame voor islam" die mogelijk is, gelukkig zijn er nog andere gelovigen!
Ik lees die mensen toch geen racisme predikken. Vaker lees ik reakties tegen de moslims die aan dat euvel lijden. Ik hoef niet verder te lezen dan deze draad daarvoor.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 juli 2010 om 03:38.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 03:44   #158
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Suqar, ik en Moslim! maken slechte reclame voor de islam. Nou en? Waarom zeg jij dit? Wat is het doel?

Ofwel wil jij dat ze een betere reclame maken ofwel het tegendeel.

Indien jij wilt dat ze een betere reclame maken, dan ben je zelf dus geen islambasher, maar iemand die juist een goede reclame voor de islam wilt, en die dit ook werkelijk in één of andere thread heeft gedaan?

Indien je wilt dat ze een slechte reclame maken, hetgeen hier overeenkomt met jou als islambasher, dan zou je juist zeggen dat ze een goede reclame doen zodat ze niet ontmoedigd worden, maar integendeel, dus aangemoedigd om voort te doen?

Dus, wat kies jij? (= waarom zeg je dat ze slechtse reclame maken)?
Ik merk dat er op dit forum moslims zijn die over geloof w�*llen in discussie treden, alhoewel ze uiteindelijk net als de meeste andere 'gelovigen' uitgaan van hun grote gelijk. Toch vind ik deze houding om in discussie te willen treden getuigen van een basisfilosofie die de medemens niet als te minderwaardig beschouwd om een gesprek over dit thema aan te gaan. Dit kan toenadering enkel bevorderen en gaat zelfisolatie tegen.
Oud 26 juli 2010, 03:54   #159
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommmige kerken worden amper bezocht, kan/mag volgens u in de toekomst een gedeelte van de kerkgebouwen omgebouwd worden tot moskee? Waarom wel/niet?
Dat lijkt me een private aangelegenheid. Anders wordt het als er bv. geluidsoverlast van komt, dan wordt het een publieke aangelegenheid.

Heel subjectief natuurlijk een discussie over wat het 'ergelijkste' klinkt, een klok of een imam die dingen roept die bijna niemand verstaat.

Als een minaret geen basisvoorwaarde is voor de islam te beleiden zijn luidsprekers dat misschien ook niet. Kan er met de kerken niet ook de klok worden overgenomen? Zo om het uur een klein melodietje kan ik wel smaken. Het gewaad waarin de klokkenluider gehuld is daar maak ik geen probleem van.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 juli 2010 om 03:58.
Oud 26 juli 2010, 13:08   #160
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Is het in de islam een plicht om in een moskee te bidden?
Wat zij als "bidden" vertalen (Arabisch salat) is helemaal geen gebed in de Nederlandse/christelijke betekenis van het woord. Het is iets wat wij gelukkig niet hebben en waar we ook geen woord voor hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be