Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2010, 02:13   #141
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat was wel duidelijk bij Rapture. Liever gewoon blijven profiteren dan eerlijk werk aan te nemen.
Voor de honderste keer: Ik dop NIET!
Ten tweede: Ik heb nergens jobs geweigerd. Ik solliciteer alleen niet voor jobs die mij niet aanstaan. Als dat al kieskeurig zijn is...

Ge kunt natuurlijk ook vinden dat iedereen die geen werk heeft, moet solliciteren voor iedere job die em tegenkomt (en er de juiste kwalificaties voor heeft).

Ten derde: mijn verontschuldigingen dat ik niet op de hoogte was van uw beroep. Er zijn tenslotte maar zo'n hondertal forumleden, dus is het een kleine moeite om eerst na te gaan wat die zoal allemaal doen voor de kost. Maar ja, das die luiheid, eh.
Oud 9 augustus 2010, 02:32   #142
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Voor de honderste keer: Ik dop NIET!
't is maar de 3de keer hoor.

Citaat:
Ten tweede: Ik heb nergens jobs geweigerd. Ik solliciteer alleen niet voor jobs die mij niet aanstaan. Als dat al kieskeurig zijn is...
Indien U ingeschreven staat als werkzoekende ,zal de VDAB U wel solicitaties toesturen, en alleen als U een geldige reden hebt om die niet op te volgen, zal de VDAB U niet sanctioneren.
Als U natuurlijk rentenier bent, en geen uitkeringen geniet, staat het U vrij om te doen en te laten wat U wil. Mare, hoe regelt U dat dan met pensioen en ziekteverzekering?

Citaat:
Ge kunt natuurlijk ook vinden dat iedereen die geen werk heeft, moet solliciteren voor iedere job die em tegenkomt (en er de juiste kwalificaties voor heeft).
U zit er niet ver naast.
Om een voorbeeldje te geven, mijn ega heeft 2 masters in nogal vrij vage richtingen, waar de industrie weinig mee kan doen. Toch slaagt ze er steeds in een job te hebben.
Wie wil werken, heeft werk.

Citaat:
Ten derde: mijn verontschuldigingen dat ik niet op de hoogte was van uw beroep. Er zijn tenslotte maar zo'n hondertal forumleden, dus is het een kleine moeite om eerst na te gaan wat die zoal allemaal doen voor de kost. Maar ja, das die luiheid, eh.
Uw verontschuldigingen zijn niet nodig.
Oud 9 augustus 2010, 02:35   #143
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Niet van ieder forumlid nee. Maar ik heb het nog nooit verstopt gehad dat ik met mijn 2 handen mijn brood verdien.

Ik stel voor, aangezien je toch teveel vrije tijd hebt als niet werkend lid van de maatschappij, dat je een poll opzet om te zien hoeveel forumleden weten wat ik doe voor de kost...
Mijn excuses dan.

En ik kijk op niemand neer op basis van zijn beroep/opleiding: of het nu cafébazen, juristen, uitbaters, bandwerkers, secretaressen of programmeurs zijn.

Ik ben nog maar in juni afgestudeerd dus is het zo raar dat ik na amper 2 maanden nog geen werk heb? En aangezien ik NIET dop (dus gij, Jazeker, Mambo en Jantje hoeven gene euro aan mij te betalen), zie ik ook niet in van wie ik juist aan het profiteren ben.
Oud 9 augustus 2010, 02:38   #144
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn excuses dan.

En ik kijk op niemand neer op basis van zijn beroep/opleiding: of het nu cafébazen, juristen, uitbaters, bandwerkers, secretaressen of programmeurs zijn.

Ik ben nog maar in juni afgestudeerd dus is het zo raar dat ik na amper 2 maanden nog geen werk heb? En aangezien ik NIET dop (dus gij, Jazeker, Mambo en Jantje hoeven gene euro aan mij te betalen), zie ik ook niet in van wie ik juist aan het profiteren ben.
Kijk maar gerust rond welke job je wil. Als je niet dringend geld nodig hebt waarom zou je dan een job onder je niveau aannemen. Er is natuurlijk niks mis met bandwerk, maar als je een diploma hebt wil je natuurlijk je diploma verzilveren of op zijn minst iets doen dat ermee te maken heeft.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 02:43   #145
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
't is maar de 3de keer hoor.

Indien U ingeschreven staat als werkzoekende ,zal de VDAB U wel solicitaties toesturen, en alleen als U een geldige reden hebt om die niet op te volgen, zal de VDAB U niet sanctioneren.
Als U natuurlijk rentenier bent, en geen uitkeringen geniet, staat het U vrij om te doen en te laten wat U wil. Mare, hoe regelt U dat dan met pensioen en ziekteverzekering?

U zit er niet ver naast.
Om een voorbeeldje te geven, mijn ega heeft 2 masters in nogal vrij vage richtingen, waar de industrie weinig mee kan doen. Toch slaagt ze er steeds in een job te hebben.
Wie wil werken, heeft werk.

Uw verontschuldigingen zijn niet nodig.
Ik sta niet ingeschreven als werkzoekende bij de VDAB (ik gebruik enkel hun vacaturesdatabase) omdat ik weet dat dit tijdverlies is.

Wat pensioen betreft: of ik nu werk of niet, ik weet goed genoeg dat wanneer ik 65 ben er geen euro meer over zal zijn voor pensioenen. Dus ik weet dat dit mijn eigen verantwoordelijkheid is.

Wat uw ega betreft: buiten de industrie zijn er toch nog werkgevers?
Oud 9 augustus 2010, 02:47   #146
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Mijn excuses dan.

Uw initieële posting deed toch anders vermoeden, "liever geen werk dan werken in een fabriek".

Citaat:
Ik ben nog maar in juni afgestudeerd dus is het zo raar dat ik na amper 2 maanden nog geen werk heb?
Ik zou bijna durven zeggen, da's geen technische richting.

Citaat:
En aangezien ik NIET dop (dus gij, Jazeker, Mambo en Jantje hoeven gene euro aan mij te betalen), zie ik ook niet in van wie ik juist aan het profiteren ben.
We zullen zien he.
Oud 9 augustus 2010, 05:38   #147
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn excuses dan.

Daar je gestudeerd hebt, hebben wij reeds een pak geld in jou gestoken.
Of denk je dat leerkrachten en docenten gratis werken en dat de gebouwen gratis worden onderhouden en verwarmd.
Op dit ogenblik trekken je ouders dus nog kindergeld voor je en het is pas voor 1 september dat je moet ingeschreven zijn als schoolverlater om uitkeringsgerechtigd te zijn binnen 9 maanden, zolang trekken je ouders dus kindergeld.
Wij betalen immers reeds vanaf je geboorte voor jouof om nog juister te zijn, vanaf de zesde maand dat je verwekt bent in je moeder haar schoot.

En ja, het is heel raar dat iemand met een dergelijke brutaliteit en minachting voor jobs, nog niet heeft bewezen een andere job te kunnen vinden en uitvoeren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 06:57   #148
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wat ga jij meer kunnen dan een hoofdinspecteur van de RVA?

Mijn schoonbroer is namelijk hoofdinspeceteur van de RVA en trekt zich vaak de haren uit het hoofd door de vele regels die verhinderen mensen met de diploma's van knelpuntberoepen te verplichten deze jobs aan te nemen of hun werkloosheidsuitkering af te nemen wegens werkweigering.
Slechte hoofdinspecteur.
Nogmaals geef mij namen.
Oud 9 augustus 2010, 08:07   #149
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hallo Venus,

Binnen de bouw zijn er veel plaatsen waar je geen kraan kan gebruiken en alles met de hand moet worden gedaan.

En ik wil jou zusterke wel eens dag in dag uit als diender zien werken in de bouw.

Om je een idee te geven. De slangen en buizen van een betonpomp wegen meer dan 40kg leeg en meer dan 250kg gevuld.

Een kruiwagen mortel weegt meer dan 200kg.

En vaak zijn mensen in de bouw 's morgens om 6.00uur weg om 's avonds pas om 19.00uur uur thuis te komen en krijgen zij slechts 8 uur betaald.

Ik wil jou zusterke dat dus wel eens 1 maand zien doen als diender.

Denk dat haar vriendje snel een ander lief zal zoeken, want dat hij anders niet veel aan zijn trekken zal komen en zelf het huishouden zal moeten doen.
1. Het SG van mortel is 1900 kg.
2. Een standaardkruiwagen heeft een inhoud van 80 liter.
3. Een volle kruiwagen mortel heeft een gewicht van 152 kg.
4. Een kruiwagen mortel moet je niet opheffen, je moet ermee kruien
5. Wij hebben thuis boerderij gehad, je moet mij dus niet vertellen wat een vrouw kan of niet kan (mijn moeder), dag in dag uit, zeven dagen op zeven.
6. Op de meeste plaatsen in de bouw wordt wel een kraan gebruikt. De uitzonderingen vooral niet veralgemenen.
7. Wat een slang van een betonpomp weegt weet ik niet, maar als dat inderdaad zo zwaar is, zal die niet met 1 persoon gehanteerd worden.
8. Mijn moeder stond vroeger om 5u op en had meestal gedaan om 18u, tussendoor had ze wel tijd om het huishouden te doen, maar moest er 'snachts een koe kalven of een zeug werpen, dan verviel de nachtrust voor een groot gedeelte.
9. De afstand naar de bouwwerf is inderdaad een knelpunt. Maar hier in Limburg werken er veel Polen op de werf, terwijl de Limburgers richting Brussel trekken wegens geen werk hier.
10. Mijn zusterke is meer gewoon dan dat, BTW het gaat hier eigenlijk niet om mijn zusterke maar over de bouw op zich.
Oud 9 augustus 2010, 08:09   #150
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als je geld wil moet je natuurlijk naar de RVA, niet de VDAB.

En of je geld krijgt, hangt af van de hoe lang je reeds zelfstandige bent.

Als je nog niet te lang hebt gewerkt als zelfstandige kan je in aanmerking komen voor dop.

Maar ja, het is veel leuker om vanuit onwetendheid te discussiëren, he Hendrik.
Een zelfstandige, die binnen 9 jaar terug in loondienst wil gaan heeft nog al zijn rechten.
Oud 9 augustus 2010, 08:12   #151
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We hebben het hier wel over een mode pop en geen boerendochter.

Mijn zusterke is toevallig wel een boerendochter en zeker geen "modepop".
Oud 9 augustus 2010, 08:16   #152
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.

Hangt van de samenstelling af.

Mortel is mortel, de samenstelling is vrij homogeen. Beton is natuurlijk iets anders, beton om de dek te storten of voor fundering heeft dikkere stenen dan beton om een dek in te wassen. Ook heb je nog een ruime keuze in hoeveel cement er / m³ in de beton gedaan wordt. Cement is een redelijk zwaar product en heeft dus veel invloed op het eindgewicht.
Oud 9 augustus 2010, 08:19   #153
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ze moet er wel nog tijd voor hebben he?
meer dan 13 uur van huis voor de job en daarna nog eens de was en plas doen van een gezin, laat nog weinig tijd over voor plezier.
Ik beweer nrgens dat mijn zusterke in de bouw wil gaan werken, ik beweer enkel dat zelfs mijn zusterke werk in de bouw aankan. Trouwens mijn zusterke heeft een heel goede kantoorjob.
Oud 9 augustus 2010, 08:20   #154
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochthans kreeg mijn 19 jarige dochter reeds op 25 juli een oproep om zich te gaan aanbieden bij de VDAB voor een bijscholing terwijl ze pas op 5 juli werd ingeschreven als werkzoekende schoolverlater.
Men mag trouwens zelfs direct bij zijn inschrijving als werkloze een bij-omscholing aanvragen en volgen.
Er zijn zelfs mensen die enkel ontslag krijgen en werkloos worden om een scholing te gaan volgen.

Ze had dat attest nodig om de prijs van het inschrijvigsgeld van de hoge school van 2500€ naar 250€ terug te brengen.

In die tijd kreeg ze geen enkele oproep voor een job, want de VDAB heeft geen werkaanbiedingen voor mensen met haar secundair diploma.

Er zijn trouwens zeer weinig jobs waarbij men voldoende heeft aan een ASO, TSO, of BSO diploma.

Het zijn of jobs voor ongeschoolden, of jobs waarvoor men minstens een graduaat moet hebben.
En voor de ongeschoolden geld dan vaaknog dat men over attesten moet beschikken van een niet schoolse opleiding, zoals hefttruckbestuurder of C,E rijbewijs.
Het kan allemaal best zijn, het is niet normaal.
Als dit de regel is, moet er dringend iets aan ons onderwijs gedaan worden.
Oud 9 augustus 2010, 08:22   #155
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dat hangt van hun studies af.

Wie filosofie gestudeerd heeft mag van mij vanaf dag 1 op cursus gestuurd worden om iets nuttig te leren.
Waarom heeft ie dan op onze kosten filosofie gestudeerd?
Oud 9 augustus 2010, 08:22   #156
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De VDAB krijgt dan ook geld om te falen, niet geld om te slagen.

Perverse incentives enzo.
Waar haal je dat?
Oud 9 augustus 2010, 09:00   #157
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ook in fabrieken zitten er allerlei soorten jobs hoor.
De meesten denken spontaan aan een bandwerker die ganse dagen dingetjes in een doosje steken of zo. Dat bestaat ook natuurlijk.
Mijn vader heeft vele jaren als fotolasser gewerkt om kerncentrales te gaan zetten of te herstellen en dergelijke, een kerncentrale is dus ook een fabriek maar een fotolasser is geen fabriekswerker hé.
Er werken daar ook ingenieurs, technische tekenaars, economen, juristen, bureau mensen, verkopers en van alle soorten slag jobs en mensen.
Meestal goed betaald ook nog eens.

Industrie moet men eens veel ruimer bekijken dan inpakker op fabriek alleen.
Ik werk al bijna 35 jaar in een fabriek.
- Puntlasoperator
- Lasser (lopende band)
- Interne kwaliteitscontrole
- Heftruckcauffeur
- Foutenoplosser
- Coach en lesgever
- Na een zware herstructurering van het bedrijf terug interne kwaliteitscontrole
- Secretariaat en productieplanning
Oud 9 augustus 2010, 09:01   #158
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ook in fabrieken zitten er allerlei soorten jobs hoor.
De meesten denken spontaan aan een bandwerker die ganse dagen dingetjes in een doosje steken of zo. Dat bestaat ook natuurlijk.
Mijn vader heeft vele jaren als fotolasser gewerkt om kerncentrales te gaan zetten of te herstellen en dergelijke, een kerncentrale is dus ook een fabriek maar een fotolasser is geen fabriekswerker hé.
Er werken daar ook ingenieurs, technische tekenaars, economen, juristen, bureau mensen, verkopers en van alle soorten slag jobs en mensen.
Meestal goed betaald ook nog eens.

Industrie moet men eens veel ruimer bekijken dan inpakker op fabriek alleen.
Dokters, verplegers, brandweermannen, bewakers, ....
Oud 9 augustus 2010, 09:08   #159
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn excuses dan.

Corrigeer dit dan in: "En aangezien ik nog niet .......".
Oud 11 augustus 2010, 01:04   #160
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Mijn excuses dan.

Hoor ik daar mijn naam? Ik heb 13 jaar in de hoogste klasse belasting en sociale zekerheid betaald. En zelfs nu krijg ik er nog niks van terug.

Ik vraag beleefd je excuses.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be