![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier ben je dus volledig verkeerd bezig en je weet het. Vroeger werd homoseksualiteit aanzien als verkeerd, een ziekte, des duivels en whatever. Door het goede werk van onder andere de holebiverenigingen werd dit beeld veranderd. Dat moet je compleet los zien van het nichterige imago van de homo die naar mijn mening versterkt wordt door types zoals Kaell, Get Ready en manifestaties zoals parades. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Catamite Doorheen de hele geschiedenis vind je daar verwijzingen naar terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Die homohaters zijn toch dommerikken.
Hoe meer homo's hoe beter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Alexander De grote schijnt ook een nicht geweest te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Daar ga ik dus niet mee akkoord hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Aanvaarding ontstaat en groeit vooral in doodgewone, alledaagse situaties: iemand in de familie of op het werk, een bekende zanger of acteur, een schrijver of televisiepresentator, de plaatselijke bakker of kapper... Daar zien mensen homoseksuelen als gewone mensen, "zoals iedereen", met een ietwat andere seksuele voorkeur weliswaar, maar evengoed iemand die mooie nummers schrijft of uitstekend brood bakt. Iemand die deel uitmaakt van het leven van alledag. Op gay prides krijg je een heel ander beeld: eendimensionaal, hyperbolisch en volgestouwd met alle denkbare clichés; afgezonderd van het alledaagse bestaan, ongenuanceerd. Een zootje ongeregeld dat geobsedeerd is door de eigen seksualiteit, zichzelf reduceert tot één aspect, en op die manier voedsel geeft aan dié heteroseksuele omstanders die homoseksuelen ook reduceren tot dat ene aspect. Als opgroeiende homoseksueel herkende ik mij daar niet in. Die niet-herkenning heeft mijn coming-out helaas aanzienlijk vertraagd, naast de afwezigheid van rolmodellen in mijn onmiddellijke omgeving. Ik dacht zelfs dat ik op een dwaalspoor zat: "als d�*t homo's zijn, moet ik toch weer iets anders zijn." Veel jongeren die met hun coming out worstelen, worstelen primair met het door gay prides gekleurde beeld dat mensen hebben van homoseksuelen. Treed eens buiten je vertrouwde homokringetjes, Raf. Leer eens naar zulke prides kijken met het oog van de buitenstaander. Gay prides hebben hun tijd gehad: begrijpelijke uitlaatkleppen, maar contraproductief. We leven in een tijd en een samenleving waarin we eindelijk een gewoon leven kunnen leiden, met alles erop en eraan. Dat is nog steeds niet in alle situaties even evident, maar de politieke, juridische en maatschappelijke basis is gelegd. In ons dagelijkse leven kunnen we veel meer doen voor acceptatie dan met eender welke gay pride. En ironisch genoeg is dat "veel meer" niets anders dan "gewoon jezelf zijn, als mens onder de mensen, te nemen of te laten." Tot zover de preek van de week. Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 4 augustus 2010 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister-President
|
![]() daar heeft hij het blijkbaar moeilijk mee,misschien kan je hem helpen
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Allochtonen en moslims worden in de maatschappij nog altijd opvallend veel meer tov gays gediscrimineerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() ²
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...desondanks de Ebbenhouten Schoen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=142138 |
|
![]() |
![]() |