Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Hebt u ooit *rechtstreeks* te maken gehad met allochtone criminaliteit?
Ja 81 56,64%
Nee 62 43,36%
Aantal stemmers: 143. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2004, 13:51   #141
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Het is eigenlijk begonnen met het beginnen uit gaan. Als jong gastje ben je natuurlijk een gemakkelijk doelwit. De belangrijkste die ik mij nog kan herinneren zijn:

14 jaar : op een vrijdagavond overvallen door 2 allochtonen in metrostation Opera. Had net mijn zondag gekregen Maar ze waren wel correct, ze lieten mij 40 fr houden zodat ik de tram kon pakken. Echt waar , ze hadden gewetensproblemen
Schade : 500fr - 40fr en gekneusd ego

16 jaar : weeral 's avonds in't weekend , op de vogelmarkt door een heel bende overvallen. Zaten daar met 2 man rustig op de trappen te genieten van de zomeravond. Deden zich eerst zeer vriendelijk voor , dan veranderde het snel , voor we het wisten waren we omsingeld.
Schade : mijn moterfiets (gelukkig verzekerd) en gekneusde ribben

Vroeger hing ik veel rond in multiculturele buurten , had vrienden van vele nationaliteiten en klassen. Maar met ouder te worden en verder te studeren , ben ik meer naar mijn "eigen" mensen gegroeid. Niet bewust , da's vanzelf gekomen. Het is alsof met ouder te worden de verschillen duidelijker werden.

Vanaf dan nooit geen last gehad. De laatste keer was 1 jaar geleden.

22 jaar : Liep samen met een maat om 03.00 's nachts van Stan Café poepeloere zat naar huis. 2 allochtonen namen hun kans en vroegen ons geld. Had maar 1 Euro op zak , maar ging die principieel niet afgeven en verwees hen naar de kassa van Stan Café. Toen ze aanstalte deden om echt lastig te doen , heb ik geslagen en dan was het hek van de dam. Natuurlijk trok één van hun een mes. Allez, omdat er een te grote scene ontstond zijn ze het afgetrapt.

Schade : 0 Euro

Over het algemeen kan ik zeggen , dat de probleemleeftijd bij maghrebiaanse allochtonen tussen 16 - 18 jaar is.

***Disclaimer: Opgepast politiek incorrecte inhoud ****

Ik ben nog nooit door een autochtoon overvallen. Nog nooit door een blanke. Da's geen racistische opmerking, da's gewoon realiteit. Heb al 3 inbraken gehad in mijn auto (papieren , radio , enz) Dat kunnen Oost-Europeanen ook zijn geweest natuurlijk.
Heb ook al veel cafe ruziekes gehad met autochtonen natuurlijk , maar echt crimineel is dat niet. Da's folklore

Maar misdaad hoort nu eenmaal bij een arme bevolkingsgroep en een grootstad. Zolang er een zerotolerantie kan worden gevoerd om dat onder controle te houden heb ik daar eigenlijk weinig last mee. Mij gaat het vooral om het politiek gevaar van onvoldoende geintegreerde/geassimileerde allochtonen.
Goed dat je als JA-stemmer ook zegt welke problemen je gehad hebt.
En ja, dat lijken me al enkele vrij ernstige incidenten.
Toch ken ik weinig mensen die al meemaakten wat jij hier opsommeert.
Oud 23 mei 2004, 14:05   #142
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed dat je als JA-stemmer ook zegt welke problemen je gehad hebt.
En ja, dat lijken me al enkele vrij ernstige incidenten.
Toch ken ik weinig mensen al meemaakten wat jij hier opsommeert.
Ja , maar ik woonde toen dan ook echt in't stad. Dan heb je daar automatisch meer last van. Ik denk dat het een combinatie van factoren is :
1) in probleemgebied wonen of héél veel aanwezig zijn
2) uitgaande leeftijd => 's nacht veel op straat
3) te voet overal naar toe gaan

Ik woonde in de Quellinstraat. 's nachts is dat in die buurten niet fijn. Je bent dicht bij echte ongure buurten zoals de statie , anneessestraat , astridplein , roosenveltplaats , gemeentestraat , carnotstraat. Allemaal straten die in "Het leven zoals het is : politie" véél aan bod kwamen
Als je daar als jonge gast , 's nachts te voet door moet als je terugkomt van uit te gaan , dan moet je echt op je tellen passen.

Nu woon ik in Berchem en ik heb daar nog nooit problemen gehad. Binnekort verhuis ik echter terug naar 't stad , naast het politiebureau aan't stadspark . Daar zal't wel veilig zijn denk ik
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2004, 14:14   #143
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Ja , maar ik woonde toen dan ook echt in't stad. Dan heb je daar automatisch meer last van. Ik denk dat het een combinatie van factoren is :
1) in probleemgebied wonen of héél veel aanwezig zijn
2) uitgaande leeftijd => 's nacht veel op straat
3) te voet overal naar toe gaan

Ik woonde in de Quellinstraat. 's nachts is dat in die buurten niet fijn. Je bent dicht bij echte ongure buurten zoals de statie , anneessestraat , astridplein , roosenveltplaats , gemeentestraat , carnotstraat. Allemaal straten die in "Het leven zoals het is : politie" véél aan bod kwamen
Als je daar als jonge gast , 's nachts te voet door moet als je terugkomt van uit te gaan , dan moet je echt op je tellen passen.

Nu woon ik in Berchem en ik heb daar nog nooit problemen gehad. Binnekort verhuis ik echter terug naar 't stad , naast het politiebureau aan't stadspark . Daar zal't wel veilig zijn denk ik
Idd, zulke criminaliteit is echt verschillend van regio en stadswijk/platteland.

Ik wil nog es herhalen dat je als vrouw 's nachts bijna nergens meer alleen buiten kan. En dan gaat het niet over allochtone criminaliteit of louter een portefeuille stelen! Ik vind dit een veel ergere tendens in onze maatschappij.
Oud 23 mei 2004, 18:03   #144
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Ik heb nog geen last gehad met noord-afrikanen, ik zie ze wel genoeg in groepjes zitten en als ze op zoek zijn naar een slachtoffer om moeilijk tegen te doen, is het de boodschap om gewoon verder te lopen en de opmerkingen aan mij en mijn gevolg te negeren. Ik heb dit nog nooit door belgen weten doen, misschien omdat het belgisch krapuul meer individueel te werk gaat of aan thema-criminaliteit doet (voetbal ed.).

Er is hier bij ons 2 keer ingebroken, de eerste keer door punkers (buren hebben ze zien uit de tuin kruipen), en daarna vermoedelijk door zigeunerjongeren (vermoeden gebaseerd op samenloop van gebeurtenissen). Intelligent waren ze niet, de buit bedroeg een oude gsm met de oplader van mijn elektrische grasmachine, een spotgoedkope videorecorder van mijn computer met de afstandbediening van de goeie, en de laptop van mijn werk waar een power-on en harddisk paswoord op stond.

Mijn ervaring met allochtonen is dezelfde als met alle mensen die ik elke dag ontmoet, er zit nu eenmaal krapuul tussen, dat zal altijd zo zijn.
Oud 23 mei 2004, 18:09   #145
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
de buit bedroeg een oude gsm met de oplader van mijn elektrische grasmachine
Schitterend! haha, hier moest ik smakelijk om lachen.
Verder: tja, zelfde mening ook. Krapuul is er overal.
Oud 23 mei 2004, 18:10   #146
Zorro
Burger

Zorro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeha

OT: Heb nog nooit last gehad van allochtone criminaliteit; en heb al in 3 verschillende grootsteden gewoond.
maar nog niet in Mechelen waarschijnlijk.

En daarbij, "de zondag" is van de GVA, dus toch wat kawaliteit,maar daar gaat het niet om.

Deze berichtgeving is door de politie meegedeeld aan de pers, dus het is de waarheid.

En zoiets staat elke dag in regionaal nieuws van eendert welke krant hier in Mechelen.
Zorro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2004, 18:19   #147
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Ik wil nog es herhalen dat je als vrouw 's nachts bijna nergens meer alleen buiten kan. En dan gaat het niet over allochtone criminaliteit of louter een portefeuille stelen! Ik vind dit een veel ergere tendens in onze maatschappij.
Ja, ik vind dat U hierin gelijk heeft. De ene minimaliseert en de andere overdrijft, maar criminaliteit neemt jaar na jaar toe en men verandert de manier van tellen om het weg te steken (zie recentelijk nog de tegenspraak tussen Patrick Dewael en de Brusselse parketwoordvoerder)
Ik denk dat het komt door de samenhang slechte economische toestand > werkloosheid > onwil beleid om er iets aan te doen. Mensen willen hetzelfde welvaartspeil als deze die ze zien in hun omgeving of op tv. Combineer dat met werkloosheid en ineffectieve straffen (je kunt een kei het vel niet afstropen - gevangenissen zitten vol) en de stap is vlug gezet. Daarom zou prioriteit 1 moeten zijn de oorzaken aanpakken: de omvang en de ineffectiviteit van de overheid die resulteert in hoge loonlasten in een internationale concurrentiemarkt.
Maar dit is natuurlijk een onbespreekbaar iets. En nu zitten we met de gebakken peren.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2004, 18:20   #148
Zorro
Burger

Zorro's schermafbeelding

Standaard

en daarbij,
ik zou ook willen dat Mechelen veiliger is zenne, maar begint er maar is aan.

Dat is echt een reuzewerk.
We hebben ook maar +-250 agenten voor 76.000 inwoners.
Dat is 1 agent op 304 inwoners.

Er zou minstens 1000 agenten moeten zijn in een stad als mechelen.
Geef toe, dat zal zeker helpen, als je ipv 3 patrouiles voortdurend, 10 patrouilles zou hebben.

En dit is perfect te betalen.
- Splits de SZ.
- geef geen geld meer aan NIET-BELGEN (er is de snelbelg-wet)
- Doppen max. 1 jaar.

En als men echt wil, dan lukt dat allemaal wel.
Ik wil desnoods, jaarlijks, een veiligheidstaks betalen in de steden waar men dat nodig acht.
Zoland da maar nie meer is als 50euro, en we maandelijks een mail of brief krijgen met de evalutie maar bovenal, wil ik de resultaten zien.

Vergeet niet, een veilige stad is ook een propere stad, wat goed is voor groen.

En sommige gaan dit "politiestad" noemen, maar ik heb niets verbergen, dus ze mogen mij controleren.

Daarna, kan men dit digitaal bijhouden, en de burger zijn dossier laten inkijken vanaf het internet, ook al heeft men niets op zijn strafblad/in zijn dossier.

Geef toe, zo'n slecht idee is dat toch nie??

Ik zou ook veel liever in vrede en openheid samen leven met de moslims, maar het moet langs 2 kanten komen.
Zorro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2004, 19:12   #149
Sufragette
Schepen

Sufragette's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorro
En zoiets staat elke dag in regionaal nieuws van eendert welke krant hier in Mechelen.
..zoals dat er in elke krant bijna iedere dag ook berichten verschijnen van criminele activiteiten van autochtonen..
Oud 25 mei 2004, 20:49   #150
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus

Als u nu maar weet voor welke partij u het best kunt stemmen.
zeker niet op het VB.

Die negers waren immers zo goed als zeker illegaal, en zouden dus zelfs zonder het Blok gerepatriëerd worden.

De Marrokaanse jongens waren Belgen die hier al heel hun leven woonden en dus geen rechtsreekse band hebben met Marokko. Bijgevolg kunnun die als midnerjarige voor mij niet terugezonden worden naar een vreemd land.
In plaats van illegalen terug te sturen, heeft de regering Verhofstadt massa's illegalen geregulariseerd waardoor ze legaal maximaal gebruik kunnen maken van onze sociale zekerheid en het OCMW. Voor de rest kunnen ze rustig wat in het zwart werken want de regering heeft geen geld om de sociale inspectie voldoende middelen en manschappen te geven en/of kunnen ze rustig nog wat stelen of drugs dealen want de regering wil de criminaliteit van minderjarigen niet aanpakken en in de gevangenis zijn er onvoldoende plaatsen vrij om meerderjarige criminelen te huisvesten.

Ik zou er uiteraard niets op tegen hebben indien nieuwe Belgen de Belgische nationaliteit zou kunnen worden ontnomen indien ze criminele daden plegen, om ze dan vervolgens terug te sturen naar hun landen van herkomst, doch indien dat, om welke politiek correcte reden dan ook, niet mogelijk is, dan zou er toch op zijn minst werk kunnen worden gemaakt van gesloten verbeteringsgestichten voor criminele minderjarigen, waar ze dan bovendien dwangarbeid zouden moeten verrichten om de door hen aangerichte schade te vergoeden.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 20:53   #151
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

onzin , de jacht op werklozen en de integratiecontracten waar ze alle weken sollicitatiebrieven moeten tonen aan het OCMW zijn ook voor hen de norm en wanneer ik elke dag in de stations kom voor de trein zie al vreemdelingen die kuisen en werken
Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 21:30   #152
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
onzin , de jacht op werklozen en de integratiecontracten waar ze alle weken sollicitatiebrieven moeten tonen aan het OCMW zijn ook voor hen de norm en wanneer ik elke dag in de stations kom voor de trein zie al vreemdelingen die kuisen en werken
daarna komen de bedelaars...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 21:33   #153
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
Waar pak jij de trein ?
benji is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 01:47   #154
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Al ik goed kan tellen met één onthouding (*) heb je 7-5 nog 2 te goed !!!
Maar als ge nog beter kon tellen, dan zoudt ge rekening houden met de verhouding vlamingen/allochtonen die ongeveer 10/1 is. De uiteindelijke minienquete zal alzo 7/50 worden. Of nog 43 te gaan.
heel even verondersteld dat we dit voorbeeld als een representatieve steekproef mogen beschouwen... zoals jij en jouw voorganger net deden

als jij de minste notie zou hebben van wat elementaire statestiek en hier 't één en 't ander zou willen uit besluiten
dan houdt dit netjes op dat ge dus 7 op 12 kans hebt overvallen te worden door een autochtoon en 5 op 12 door een allochtoon
meer kan je daaruit niet afleiden
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 18:50   #155
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Praagje is bezig allang afgesloten discuties weer op te rakelen.

't Is ook een bezigheid.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 21:14   #156
Pablex
Partijlid

Standaard

1 keer in brussel:
5 blanke kerels die m'n rugzak hadden gepikt
maar met allochtonen nog nooit,en ik zit aan het noord station op school dus niet ergens bij centraal station ofzo..
Pablex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 13:59   #157
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Praagje is bezig allang afgesloten discuties weer op te rakelen.

't Is ook een bezigheid.
het is een ijdele poging me te integreren, vergeef me
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be