Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2010, 09:40   #141
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Als die twee elkaar graag zien, zie ik geen probleem.
Ethisch gezien dan.
Maar het zal wél een probleem worden als die man ouder wordt.
Er zijn genoeg voorbeelden van koppels waarbij een groot leeftijdsverschil geen barrière vormde.
En wie zijn wij dat we de natuur kunnen veroordelen.
Is dat meisje gelukkig ? Is die man gelukkig ?
Waar is dan het probleem.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 10:51   #142
Sofie123
Vreemdeling

Standaard

Het is niet gemakkelijk om er genuanceerd over te schrijven.

Enerzijds heb ik iets van: wie zijn wij om ze te veroordelen? Als het meisje gelukkig is enz.
Maar toch blijft de eerste reactie altijd: " jé, dat kan niet, de 43-jarige is een pedo"

Dit is uiteraard geen genuanceerde mening (moeilijk om op te schrijven) maar wat ik wil aantonen is dat het bijzonder dubbel is.
Sofie123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 11:03   #143
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
En als een bisschop verliefd wordt op uw 10-jarig kleinkind ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Volkskrant
Hulpbisschop Lanneau van Brussel was op de hoogte van de seksuele activiteiten van de priester, maar greep niet in. Tijdens het proces verklaarde hij zelfs dat hij 'het op de mond kussen van een jongen gedurende een uur' niet als daad van pedofilie beschouwt.
http://www.volkskrant.nl/archief_gra...edrag_priester
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Soir:
j'ai appris ses tendances pédophiles dans la presse au moment de son arrestation, a répliqué l'évêque.

- Mais, insista Claire De Gryse, il vous a quand même raconté qu'il avait embrassé un enfant sur les lèvres. C'est de la pédophilie, ou alors je n'y connais rien !

Pour Mgr Lanneau, il s'agissait d'un acte isolé : L'abbé était sous l'emprise de la boisson, et je lui ai conseillé d'arrêter de boire. Je ne dis pas que l'acte qu'il a posé avec ce garçon est banal, mais ça peut arriver quand on a bu. A la question de savoir pourquoi il ne l'avait pas fait aider par des thérapeutes, l'évêque a répété qu'il ignorait les tendances pédophiles, n'ayant appris ces faits gravissimes que par la presse.
http://archives.lesoir.be/le-temoign...19-Z0EM7E.html
Lanneau herhaalde dat destijds voor de TV-cameras.
In beroep werden de kardinaal en Lanneau vrijgesproken: De le Court
http://archives.lesoir.be/danneels-b...13-00ZNLU.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 augustus 2010 om 11:30.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 11:15   #144
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Een dommekloot. Had die man het verstand gehad geen seksuele relatie te beginnen, en zijn liefde een beetje platonischer te houden tot het kind zestien was, dan had er geen haan naar gekraaid. Er is immers geen wet die liefde verbiedt. Hij heeft daar niet bij nagedacht, heeft met gevreeën met dat kind, en heeft nu juridisch geen poot om op te staan. Moeten we nu begrip opbrengen voor 43-jarigen die nog steeds achter hun lid aanlopen?

Laatst gewijzigd door Andy : 22 augustus 2010 om 11:16.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 11:27   #145
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Moeten we nu begrip opbrengen voor 43-jarigen die nog steeds achter hun lid aanlopen?
Neen. Niks.

Laat hem de prijs betalen die daar 'gerechtelijk' op staat. Zoals ge ook een boete krijgt als ge uwen vuilniszak op een ongepast uur buiten zet. En de kous is af.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 11:43   #146
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofie123 Bekijk bericht
Het is niet gemakkelijk om er genuanceerd over te schrijven.

Enerzijds heb ik iets van: wie zijn wij om ze te veroordelen? Als het meisje gelukkig is enz.
Maar toch blijft de eerste reactie altijd: " jé, dat kan niet, de 43-jarige is een pedo"

Dit is uiteraard geen genuanceerde mening (moeilijk om op te schrijven) maar wat ik wil aantonen is dat het bijzonder dubbel is.
Het is romantisch om liefde boven de wet te stellen, maar in deze situatie moet de liefde maar wijken of het loopt morgen vol met pedofielen die denken hun gang te kunnen gaan.

De wet schept een kader waarin wij ons kunnen bewegen en als je daarbuiten treedt, betaal je de rekening daarvoor. De man wil een frituur openen? Laat hem eerst maar eens een paar jaar stage lopen in de kantine van het gevang.
Oud 22 augustus 2010, 12:27   #147
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is voor zo'n gevallen dat men wetten moet maken, een 19-jarige die aanpapt met een 14-jarige en niemand in de omgeving vind dit storend dan wordt dit horizontaal geklasseerd..
En ze is nu 15, bij aanvang was ze maar 13 of 14 dus...ver binnen de strafbare grenzen..
Pedofilie of niet? Wat een vraag zeg !
Toch duidelijk niet of moet ik er een tekeninkske bij maken?
Oud 22 augustus 2010, 16:37   #148
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Pedofilie of niet? Wat een vraag zeg !
Toch duidelijk niet of moet ik er een tekeninkske bij maken?
Duidelijk geen geval van pedofilie, daar niet van, althans niet volgens de wetenschappelijke benadering. Indien de man in kwestie een pedofiel zou geweest zijn, had ie een partner gekozen die de secundaire geslachtskenmerken niet heeft. Geen schaamhaar, geen borstgroei...
Oud 22 augustus 2010, 16:44   #149
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Indien de man in kwestie een pedofiel zou geweest zijn, had ie een partner gekozen die de secundaire geslachtskenmerken niet heeft. Geen schaamhaar, geen borstgroei...

Is dat de quota om te bepalen of iemand al dan niet pedofiel is.
Sommige meisjes van 11 jaar hebben wel al borstgroei en hebben wel schaamhaar. Als volwassen man van pakweg 40 jaar mag je dus met hen seks hebben omdat wetenschappelijk niks wijst op pedofilie?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 17:09   #150
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Neen. Niks.

Laat hem de prijs betalen die daar 'gerechtelijk' op staat. Zoals ge ook een boete krijgt als ge uwen vuilniszak op een ongepast uur buiten zet. En de kous is af.
Dan wordt het neuken wat duurder voor hem, meer niet.
Oud 22 augustus 2010, 17:29   #151
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Duidelijk geen geval van pedofilie, daar niet van, althans niet volgens de wetenschappelijke benadering. Indien de man in kwestie een pedofiel zou geweest zijn, had ie een partner gekozen die de secundaire geslachtskenmerken niet heeft. Geen schaamhaar, geen borstgroei...
Hier zie, ene die kickt op ontbrekende secundaire geslachtskernmerken van jonge meisjes ...

Voor één keer is de wet simpel en duidelijk: de leeftijd telt. Dat, en niets anders, heeft het parlement beslist.

Maar het parlement heeft niet beslist dat de rechter geen rekening mag houden met zaken zoals het ontbreken van misbruik .... (dit laatste maar als reactie op die wereldvreemde opmerking van enkele jaren stage in de keukens van justitie ..)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 17:58   #152
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan wordt het neuken wat duurder voor hem, meer niet.
Ja. Maar is dat niet met alles zo ?
Oud 22 augustus 2010, 18:04   #153
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hier zie, ene die kickt op ontbrekende secundaire geslachtskernmerken van jonge meisjes ...

Voor één keer is de wet simpel en duidelijk: de leeftijd telt. Dat, en niets anders, heeft het parlement beslist.

Maar het parlement heeft niet beslist dat de rechter geen rekening mag houden met zaken zoals het ontbreken van misbruik .... (dit laatste maar als reactie op die wereldvreemde opmerking van enkele jaren stage in de keukens van justitie ..)
Hier kan ik wel mee leven, denk ik.
Ik denk dat elke situatie individueel moet worden bekeken.
Het blijft sowieso een dubbeltje op z'n kant. Blij dat ik niet op de plaats van die rechter moet zitten.
Benieuwd naar het vervolg...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 22:20   #154
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Is dat de quota om te bepalen of iemand al dan niet pedofiel is.
Het is de wetenschappelijke bepaling om uit te maken dat een persoon sexueel aangetrokken is tot personen die de sexueel actieve leeftijd niet hebben bereikt, wat de juiste uitleg is voor pedofilie.

Citaat:
Sommige meisjes van 11 jaar hebben wel al borstgroei en hebben wel schaamhaar.
De jongste zwangerschap was van een 9 jarig meisje dacht ik.
Citaat:
Als volwassen man van pakweg 40 jaar mag je dus met hen seks hebben omdat wetenschappelijk niks wijst op pedofilie?
Neen, dat mag wettelijk niet in onze lokale maatschappij, en persoonlijk vind ik de voorgestelde situatie een beetje wansmakelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Schoofzak
Daarom dat ik getrouwd ben met een vrouw die voorzien is van een Dubbel D cup en een paar levensjaren meer heeft... En dat ik een hekel heb aan kinderen.

Laatst gewijzigd door maddox : 22 augustus 2010 om 22:21.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 00:36   #155
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Ja. Maar is dat niet met alles zo ?
Dat is waarschijnlijk wel een oplossing voor de pedo, maar is dat ook een oplossing voor het misbruikte slachtoffer?
Oud 23 augustus 2010, 00:52   #156
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is waarschijnlijk wel een oplossing voor de pedo, maar is dat ook een oplossing voor het misbruikte slachtoffer?
Vergoeding verzacht het leed echt wel.

Maar uiteindelijk zou het leed niet mogen ontstaan zijn. Al was het maar om minder verspilling van grondstoffen te verwezelijken.
Oud 23 augustus 2010, 14:00   #157
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Als het van die échte romantische rostvaste liefde is, dan is een platonische relatie tot de 16de verjaardag geen probleem..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 14:16   #158
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het van die échte romantische rostvaste liefde is, dan is een platonische relatie tot de 16de verjaardag geen probleem..
Voor jou misschien niet, maar neem nu voor mezelf: ik heb een libido van zeker wel 12 kilo per etmaal.

Maar in weze begrijp ik je wel: het is poepsimpel: je blijft er van af, tot ze 16 is.
(zelfs al blijf ik het toch raar vinden, niet zozeer het leeftijdsverschil, maar toch het verschil in levenservaring/beleving ... of hoe moet je het noemen, dat toch wel in de weg moet staan om tot een ernstige relatievorming te kunnen komen)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 17:09   #159
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Is straffen dan ooit een oplossing ? Voor iemand ?

En wilt gij ernstig gaan discussiëren over meetbare schade (en dus vergoedbare) in een pedofilie zaak ?

Mag het gerecht ingaan op een vraag to wraak ?

De man waar het in deze draad over gaat, die overtrad de wet. Heel pragmatisch. Zo zuiver en eenvoudig als dat. Er staan straffen op die overtreding. Gewoon ze simpel als dat. Een rechter zal oordelen.

Heel eenvoudig.

En zo krijgt de gestrafte man een voorbeeld functie. En daarmee begint alles van voor af aan.
Oud 23 augustus 2010, 17:32   #160
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor jou misschien niet, maar neem nu voor mezelf: ik heb een libido van zeker wel 12 kilo per etmaal.

Maar in weze begrijp ik je wel: het is poepsimpel: je blijft er van af, tot ze 16 is.
(zelfs al blijf ik het toch raar vinden, niet zozeer het leeftijdsverschil, maar toch het verschil in levenservaring/beleving ... of hoe moet je het noemen, dat toch wel in de weg moet staan om tot een ernstige relatievorming te kunnen komen)
Beginnen met roken ?
Pedos hebben ook een libido van 12 kilo in een etmaal..een libido is geen vrijgeleide..er zijn nu eenmaal wetten..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be