![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer "crasht" de preformatie? | |||
Dinsdag 23 augustus |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,41% |
Woensdag 24 augustus |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,41% |
Voor 1 september |
![]() ![]() ![]() |
15 | 40,54% |
In de maand september |
![]() ![]() ![]() |
12 | 32,43% |
Niet |
![]() ![]() ![]() |
6 | 16,22% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ten dele, want wij - Vlamingen, kiezen maar de helft van de federale regering.
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar la belgique en democratie is iets anders he.
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dag dat ik mocht gaan, ben ik gegaan. Wel redelijk wat jaren dienst natuurlijk: na de studies heb ik letterlijk geen dag verloren. Zou jij dan verder werken, voor ochgottekes 25 € extra pensioen of daaromtrent ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U weet toch dat ambtenarenpensioenen veel mensen de ogen beginnen uit te steken? Vooral diegene die het steeds over profitariaat hebben. Hoe oud was je toen je je hoed op de kapstok smeet. |
|
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Ik heb respect voor diegenen die nu nog geloven in een crash van de preformatie.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Milquet doet er nochtans alles aan om het overleg over BHV te doen mislukken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Nooit ofte jamais.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 26 augustus 2010 om 07:30. |
|
![]() |
![]() |
#149 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik bewonder uw vastberadenheid in het welslagen van de (pre)formatie. Het is immers de laatste strohalm, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() Tja als je de houding van Milquet ziet en als je de heel beperkte toegevingen die de vlamingen gekregen hebben samen met het vooruitschuiven van een heleboel zaken ziet. Is het vormen van een regering nog veraf, vergeet niet dat het hier een preformatie blijft en dat niks garandeerd dat de formatie goed zal aflopen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() Dat zou ik niet weten, denk dat het ledencongress wel nog iets meer "hard core" is dan de wever zelf. Teveel toegevingen kan de NVA zich niet permiteren.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees voor u dat het eerder omgekeerd is. Ik zal klaar en duidelijk zijn. Ik weet niet in welke kringen jij vertoeft maar wat jij voorstelt leeft NIET onder 99% van de Vlaamse bevolking.
Laatst gewijzigd door fox : 26 augustus 2010 om 08:20. |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een soort complexloos Vlaming-zijn ontstaan door meerdere factoren. Factoren aan beide zijden van de taalgrens. (en zelfs een heel klein beetje ook te Laeken - ook door hun schuld, vb. het flou artistique rond hun kostprijs, dat veroorzaakt telkens berichten ivm het plunderen van de staatskas, vb. de maandelijkse reisjes met militaire vliegtuigen; vb. de militaire bemanning van de al zo dure boot een week na de oproep tot soberheid; vb. Laurent zijn fratsen in zijn huisje; ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Denk dat je veel te veel waarde hecht aan het CS. De NVA is een partij die veel meer op het economische inzet dan het cultuur federalisme van de VU. De mensen vinden zich daar veel meer in. Als je dan een compleet falen hebt van andere partijen zoals vld en cd&v en je hebt iemand die het programma duidelijk en eenvoudig kan uitleggen heb je het recept voor een overwinning. De meeste die ik ken hebben voor NVA hun programma en ideen gestemd, niet tegen iets.
|
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het Weverke kent die reputatie, en hij heeft zelf zo ook zijn eigen Vlaamse gretigheid èn hardnekkigheid. Details ontbreken eigenlijk, maar ik het zo'n gevoel dat het Weverke een part heeft binnengehaald dat in overeenstemming is met zijn verkiezingsoverwinning, verhoogd zelfs met een kleine bonus. Dat is zeer eerbaar !! Het Weverke zal een mooie correcte uitleg doen op zijn congres en het resultaat zal op zijn waarde beoordeeld worden. (als het zover komt, want het is niet omdat het er nu zeer goed uit ziet, dat dit zo zal blijven; het ziet er goed uit omdat alle partijen al zoveel lekkers op tafel zien - Di Pupo vooral als historische premier (*) - en weten dat als ze de keuken verlaten (na nieuwe verkiezingen) er een kok komt (het Belang) die niets kent van de Franse keuken. (*) historische premier: eerste franstalige na lange tijd; eerste immigrant; eerste homo; vermelding in de geschiedenisboeken als mede-schrijver van de fundamenten van de eerste republieken (ook Walenland wordt een republiek, ge denkt toch niet dat de frankofonen nog een roi nodig hebben als ze die niet meer kunnen inzetten om Vlamingen onder de duim te houden ... how, Di Pupo voor Zonne-koning ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 26 augustus 2010 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het congres gaat geen inschrijvingsrecht aanvaarden, die tijden zijn voorbij.
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() Dat geld net zo goed voor jouw uitleg. Echter is het heel onwaarschijnlijk dat mensen plots om een actie tegen een veroordeeld racistische partij jarenlater plots hun stemgedrag gaan veranderen.
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niettemin is het Vlaamse stemgedrag drastisch gewijzigd bij de laatste verkiezing nietwaar? Ik zie het je graag ontkennen.
![]() |