![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ MvA
Ik heb het relevante deel er uitgevist: Quote: "We begin with the run-up to a conference in Washington to make peace in the Middle East. This was no smalltime conference. The participants were the leaders of Israel, Egypt, Jordan and a fellow who claims to represent the Palestinians. On August 30, Israeli Defense Minister Ehud Barak met Jordanian King Abdullah. The aftermath came quickly. The very next day, there was a slaughter of Israelis outside Hebron. This occurred the night before PM Netanyahu flew to Washington, a high alert day for the Israeli army. Yet no patrols were on the road to stop the massacre; and the usual government-run uglies, Ben Gvir and Marzel were first on the scene demanding that every Israeli, including women and children, be armed. Any public sympathy for the deceased disappeared after that. What remained was a warning to Israel: Here's your fate if you don't sign on for "peace." Thanks Ehud. And on the same day, Barak announced to Ha'aretz that he, a government minister, was in favor of dividing Jerusalem and that PM Netanyahu was the man to do it. The message: the deed has been agreed to by the government. Also, on the same day, Pres. Mubarak and French Pres. Sarkozy met to discuss the European goals of the "peace" talks. France and Egypt are the co-chairs of the Mediterranean Union, a Vatican invention supposedly started by King Juan Carlos of Spain. The MU has promised to bring peace to the Middle East their way at its Barcelona Conference on November 20 and they had Mubarak in Washington to make sure of it. But they also had their spy Pres. Shimon Peres there as well by Skype. He told the reporters that he was going to meet the pope to arrange the release of Hamas-held, or Hamas--dead soldier Gilad Shalit. Like the pope could care less, but the dumbed Israelis bought the lie. At the conference, and without asking the Jewish sacrificial lambs, Netanyahu offered the PLO the opportunity to inherit all the settlers, who, naturally would be given Palestinian citizenship. An even better idea was offered by NSA director James Jones (CFR), and one Abbas loved. He would arrange permanent NATO troops stationed along the new borders. Overseeing the transition would be old CFR hack George Mitchell who already booked his ticket for Jerusalem. And so the conference ended with the prospect of a new Middle East with a divided Jerusalem, Palestinian-Jewish settlers and NATO troops all aboard for the Nov.20 conference in Barcelona." unquote Aanvullende info komt. Ik voeg nog even deze link toe: http://www.wnd.com/index.php?fa=PAGE.view&pageId=200129 Ik kreeg ook nog info over de Koranverbranding van Terry Jones en waarom deze niet doorgegaan is. De naam Rauf dook weer op. Kortom er is Terry Jones van overheidswege te verstaan gegeven zijn activiteiten ten deze te staken.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 20 september 2010 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat meer is, de (ultra) orthodoxe stroming wordt steeds sterker in Israel. De seculiere joden worden de laatste tijd meer en meer in het defensief gedrongen. En het is slechts een kwestie van tijd dat de orhtodoxe stroming de meerderheid zal hebben in de staat Israel. En de Derde Tempel zal op het politiek- én bouwprogramma staan van deze joden. Wees daar maar zeker van. Toemaatje. "Volgens Chaim Richman, directeur van het Tempelinstituut in Jeruzalem, is zijn organisatie na jaren van voorbereidingen klaar om de Tempel in Jeruzalem te herbouwen. 'We hebben nu voldoende gereed staan om de tempel te bouwen en de eredienst te hervatten.' Stukje bij beetje heeft de Derde Tempel in de loop der jaren vorm gekregen. Speciale gewaden voor de priesters, koperen vaten, goud en zilver, en een nieuwe generatie Levitische priesters, die speciaal getraind zijn om de toekomstige eredienst te verrichten. Onder de gereed gekomen tempelvoorwerpen valt ook een enorme, met 95 pond goud overtrokken menorah. Waarde: 2 miljoen dollar. Zo'n 3000 jaar nadat koning Salomo de eerste Tempel bouwde, is er nu een andere Salomo die de Tempel herbouwd wil zien. Gershon Solomon leidt de zogenaamde 'Getrouwen van de Tempelberg', die al enkele jaren proberen om speciaal met diamanten gefabriceerde hoekstenen van de toekomstige Tempel op hun plaats op het Tempelplein in Jeruzalem te leggen. Tot nu toe worden ze iedere keer tegen gehouden door de Israëlische politie. Het Tempelplein is nog altijd Islamitisch territorium, en (vrijwel) op de plek van de toekomstige Tempel staat een schijnbaar onoverkomelijk obstakel: de Al-Aqsa moskee, de derde heilige plek van de moslims. Mensen zoals Chaim Richman en Gershon Solomon hopen en verwachten dat de Derde Tempel nog tijdens hun leven gebouwd zal kunnen worden. Anderen zijn een stuk pessimistischer, of denken dat de Tempel pas herbouwd zal worden als de lang verwachte Messias verschijnt." Een voorsmaakje van wat komen gaat. http://vodpod.com/watch/2140482-rebu...e-third-temple Laatst gewijzigd door system : 20 september 2010 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De Derde Tempel zal gebouwd worden op de plaats van de Omar Moskee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Ze gaan door met het bouwen naar verluid. Vrede stond niet in het plan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Leg eens uit. Bron?
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Gouverneur
|
![]() De "vredesonderhandelingen" worden met de dag gekker...
De Israeli's willen de bouwstop van illegale settlements verlengen met 3 maanden, indien Amerika één van hun spionnen vrijlaat? ![]() Zijn die mannen op hun kop gevallen ofzo? Amerika is geen partij in de onderhandelingen, maar bemiddelaar.
![]() |
#149 |
|
![]() Slalomtechniek? Die onredelijkheid in eisen ken ik. men doet dat opzettelijk als vertragingstechniek. Als dit een correct feit is dan kun je dus nu zien aan de hand van de reactie van de VS wat er precies loos is.
Na zo'n onzinnige eis zou ik als Obama direct de zaak van me afschuiven en alle steun aan Israël onthouden whatever de consequenties (voor de Israëli's). Beide partijen vertrouwen elkaar voor geen meter, ook dat is een bekend feit. Maar de VS kan - zolang zij hun huidige Midden-Oosten politiek handhaven - Is raël niet missen. Dit is wederom de zoveelste poging die op niets zal uitlopen.
![]() |
#150 | |
Minister
|
![]() Citaat:
moeite waard. Ik open champagne als dit gebeurt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister
|
![]() Net in het Arabische nieuws gelezen. Het betreft de enige agent voor Israel die in de USA
werd gearresteerd. Pollard. Go, Israel. GO. Het strekt Israel tot eer die man te willen bevrijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als beloning kreeg hij van Israël het Israëlisch staatsburgerschap. De Amerikaanse Vice-President zei over hem: "the damage done to the United States ... is difficult to conceive of a greater harm to national security than that caused by... Pollard's treasonous behavior." Hij was overigens alles behalve de enige Israëlische agent die in de VS werd gearresteerd. Citaat:
Citaat:
The Telegraph Citaat:
Newsmax.com Als u er op staat, kan ik u nog heel wat citaten en illustraties, krantenartikels en verslagen geven van systematische, georganiseerd spionage en de aanwezigheid van tientallen, zoniet honderden Israëlische spionnen in de VS. Mag ik overigens ten gronde vragen: wat heeft Pollard te maken met de vredesbesprekingen tussen Israël en Palestina? In welke zin kan men de vrijlating van een veroordeelde spion vragen voor het behoud van een bouwstop op illegale nederzettingen? Hoe kan een eis aan een derde partij (de VS) bijdragen aan betere verstandhouding tussen Israël en Palestina? Hoe grof en goor wil Netanhya de VS nog schofferen met dat soort niet ter zake doende bochten die alleen maar aantonen dat hij niet in vrede is geïnteresseerd?
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 24 september 2010 om 08:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik denk dat mijn vermoedens in deze draad bewezen zijn. HAMAS is dus de grote overwinnaar van de vredesgesprekken waaraan ze niet mochten deelnemen. Ik zal eens groen lachen, als er over enkele dagen enkele kolonisten worden afgeschoten. Met pijn in mijn hart zal ik moeten toegeven dat die settlers weldegelijk gelegitimeerde doelwitten zijn... Israel wil het liever zo. ![]()
![]() |
![]() |
#154 |
Minister
|
![]() hun tweede gouden kalf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() system@
Het druist tegen de Torah om een 3de tempel zelf te bouwen. De 3de Tempel zal-volgens ons geloof-door god zelf gemaakt worden. Tussen haakjes : indien toch zotten zijn die op de Tempelberg zouden gaan,die afbreken en daar een eigen tempel zouden bouwen. Wees maar zeker dat ik woedend zal zijn.Niet alleen druist dat tegen mijn geloof,het is een pure provocatie.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |