![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat zijn de argumenten contra Haesdonk? en hoe staat u tegenover het verhaal over Dynatra ( Dopamine innemen, want dat onderdrukt de 'uitwassen' kenmerkend voor deze actieve kinderen. ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
bron: http://www.gezondheid.nl/medische-do...hdossierID=169 Ikzelf heb het ook (neem geen medicatie) en ik herken me volop in de omschrijving van hierboven. Vroeger zegden de meeste leerkrachten ook gewoon tegen mij : Das gewoon een lastig en druk kind. Die dacht ook dat ik maar deed alsof ! Awel, hij was mis. Trouwens, een leerkracht kan makkelijk zeggen dat een kind maar doet alsof e, dan moet hij er geen aandacht meer aan geven.. Eerder zwak, niet waar?
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en over het algemeen heb ik het niet voor mensen die niet (voldoende) kunnen relativeren. het 'verhaal' Dynatra is me onbekend, maar het zou me geenszins verbazen mocht ook dat eigenlijk een heel genuanceerd iets zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Mijn jongeheer heeft ook ADHD
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() lol, kan hij zich niet concentreren wanneer hij moet werken?
ocharme uw vrouwke
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() ADHD is meer dan enkel niet kunnen stilzitten he. Of heeft u nog niets meer geleerd uit dit topic?
![]() |
#148 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet een ding zeker.
Als ik 40 jaar geleden Rilatine had gekregen, zou ik van veel ellende gespaard zijn gebleven. Het PMS, toen, adviseerde mijn ouders om mij humaniora te laten volgen. Ik had er de capaciteiten voor, volgens hun tests. Dat heb ik ongeveer 100 keer op mijn brood gekregen. Elke keer opnieuw toen ik met mijn rapport thuis kwam. Het gevoel van onmacht en de frustraties zijn niet te beschrijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat zijn de kinderen (lees effe mee lieve leerkrachten) die op hun rapport telkens de opmerking krijgen 'x, jij k�*n veel beter' ... en op hun 16 gedemotiveerd afhaken ondankt hoge iq's en veel goeie wil ... mijn zoontje kreeg trouwens ook al zijn eerste 'kan beter' op zijn rapport dit jaar ... van een absoluut onkundige lk welliswaar ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De aandoening was totaal onbekend. Ik heb het geluk gehad dat ik 30 jaar geleden nog aan de slag kon zonder diploma. Ben vrij technisch en ben van kindsbeen af autodidact. Had op dat tijdstip zowat alle technische boeken die in de biep te krijgen waren, reeds doorworsteld. Dat is mijn geluk geweest. Zelfs nu nog volg ik regelmatig opfriscursussen koeltechniek en elektro-mechanica. Gewoon omdat het mijn passie is en omdat ik het kan gebruiken, beroepshalve. (en ook omdat mijn baas die cursussen wil betalen, eerlijkheidshalve) Maar nu, in 2010, is het voor jongeren heel moeilijk om een stiel te leren in de praktijk. Je moet een diploma hebben voor 4 talen en dan mag je als loodgieter aan de slag. De wereld op zijn kop. Ben trouwens zo fier als een gieter omdat ik 10 jaar geleden volwassenenonderwijs heb gevolgd. Het getuigschrift 'bedrijfsbeheer' hangt in mijn buro'tje. Niemand zal ooit weten hoeveel moeite me dat heeft gekost. Misschien niet een bewijs van een universiteit, maar ik heb het wel gehaald... ![]() Laatst gewijzigd door hurricane : 2 september 2010 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Nog altijd conge? de grote vakantie is toch al gedaan?
![]()
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Is er controle mogelijk?
Ex-CEO van Google betrapt op het verdedigen van AI t.a.v. de mensheid. Eric Schmidt: "The real dangers of AI, which are cyber and biological attacks, will come in three to five years when AI acquires free will." Een AI kan geen biologische aanval uitvoeren... https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven) Laatst gewijzigd door ArjanD : 2 september 2010 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het onderliggend mechanisme van ADHD beter gekend is kan er ook meer gerichte medicatie ontworpen worden eh. Ik vind OOK dat er teveel Rilatine gebruikt wordt. Ik zou het dan ook enkel aanraden indien de ontwikkeling te zeer in het gedrang komt door de ADHD-problemen. Het is buitengewoon triestig dat kinderen die gewoon 'een beetje wilder' zijn ook rilatine krijgen. Maar in deze discussie wordt, zoals steeds, alles op een hoopje gegooid. Ik krijg het daarvan ferm op m'n heupen.
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb eens een kind zien geholpen worden door risperdal.
Alternatief was mss: hem opsluiten in een isoleercel, zodat het gevaar voor fatale zelfverwonding wat kon ingeperkt worden. Maar dan nog, een mens kan zichzelf doodbijten.
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil daarom niet zeggen dat ADHD niet bestaat. Maar een multidisciplinair onderzoek zou toch wel een barrière moeten zijn voor fakers eh. Zeker wanneer er ook tijdens de behandeling nog beroep gedaan wordt op zaken als observatie, gesprekken met betrokkenen,... om de behandeling te evalueren. Jij wil gewoon al die diagnoses zien verdwijnen. Je treft daarmee de mensen die die stoornissen hebben, ongelooflijk hard. En je blijft maar dingen fantaseren om je opvattingen kracht bij te zetten.
![]() |
![]() |
#159 |
Gouverneur
|
![]() Ja maar, waarom zou handoplegging van Jomanda dan wel kwakzalverij zijn en een onmeetbare hersenziekte behandelen niet?
Ex-CEO van Google betrapt op het verdedigen van AI t.a.v. de mensheid. Eric Schmidt: "The real dangers of AI, which are cyber and biological attacks, will come in three to five years when AI acquires free will." Een AI kan geen biologische aanval uitvoeren... https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven) |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |