Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 september 2010, 23:37   #141
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
En voelt het goed, zo'n fanatisme?

Je hebt een haat voor de Belgische staat, zo te zien vanuit persoonlijke traumatiserende ervaringen.

Denk je dat Vlaanderen de corruptie niet zou kennen?
IK ga even je redenering volgen.
Stop me maar.....alhoewel.....als ik ze niet meer volg

Je stelt dus:
1. Belgie is corrupt.
2. Corruptie is van alle tijden ? (zoniet hoe lang bestaat de corruptie)
3. Omdat Vlaanderen als staat niet vrij zou zijn van corruptie, zou je dus pleiten voor het behoud van de Belgische staat......ook al is die corrupt !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 5 september 2010, 23:40   #142
Neo Shiffer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benjiro Bekijk bericht
Stond vandaag nog in de krant, dat volgens 2 Franstalige onderzoekers, dat er maximaal nog 5.6% Vlamingen wonen in Brussel. Rond de 6x% Franstalig, en 28% of zoiets Buitenlanders. Wat men verstond onder buitenlanders is nog een vraagteken.

Men moet blind zijn om te durven zeggen dat er nog veel Vlamingen wonen in Brussel. Buiten de werkdagen, wanneer half Vlaanderen naar Brussel gaat om in de kantoortjes te werken, zie je niet veel Vlaams volk meer.
Brussel lijkt me noch Waals, noch Vlaams van karakter, maar echt Belgisch. Nee?

Citaat:
Verrechtsing:

Men moet ook blind zijn om te durven zeggen dat Vlaanderen niet meer & meer rechts aan het worden is.

Hoe langer hoe meer je deze tendens ziet opkomen. En dat is niet bezig van de laatste paar jaren, met de "non" of "bhv" problematiek. Dit is nu zeker al 15 jaar zoiets bezig. Zie je vooral aan de opkomst van het VB.
Onzin! De meerderheid stemde op het Vlaams Blok uit protest, omdat de andere partijen zo'n knoeiers zijn. (niet dat VB dit niet is, maar ze kregen nooit evenveel kans om dit te demonstreren dankzij dat achterlijke cordon sanitaire) Dat heeft niet te maken met een verrechtsing, maar met frustratie en statement.
Citaat:
Over de jaren, is het stemgedrag van vele mensen, van anti politiek wegens de constante politieke problemen, overgegaan, naar een verrechtsing.

Onze lieve zuiderburen & de Brussels politici helpen niet, als ze koppig het been stijf houden, en de Vlaamse politici doen lijken alsof ze niets voor het zeggen hebben.

Ze mogen het zo mooi in bloemen voor hun postjes te verzekeren, het is de kiezers niet ontgaan, dat te veel politici, nogal snel snel kleuren veranderen, bij het minste "non", als het neerkomt om hun postjes te behouden betekend.

En dat zien we idd ook terug in het stemgedrag. Voor 80% is de Franstalige hun eigen schuld dat het stemgedrag van de Vlaming meer "radicaal" word.
Absoluut! Ik ben eerder links georienteerd, maar ik heb absoluut, zonder enige twijfel, voor NVA gestemd! Omdat ik dit de juiste keuze vond voor deze verkiezing. Het werd tijd dat iemand de Walen eens zou tonen dat niet alle Vlamingen bereid zijn zich droog langs achter........ Ik vond het ook beschamend hoe die pubermeid van SPA daar wel toe bereid is.

Citaat:
Deze Tv uitzending is de zoveelste druppel. En vooral hun constant "het is NVA hun schuld" maakt de NVA uiteindelijk sterker & sterker.
Maakt dat de NVA sterker? 't Is te hopen! Volgende maand weer verkiezingen en nog rechtser stemgedrag! Gedaan met dat gezever van de Walen? Of liet ge uw kleine broertje vroeger ook op uw gezicht timmeren?
Citaat:
Gans de inhoud van de "voorstellen" doet er zelf niet toe. De Vlaming heeft vooral één doel. Dat hij het niet voelt in zijn portemonnee. En als ze cijfers horen van 500 Miljoen Euro, Blanco Cheque...

Wat ziet de Vlaming: "NVA doet niet zoals CDV 3 jaar geleden. Ze houden voet bij stuk". Wat zien de Franstalige Politici: "NVA wilt maar niet buigen. Laten we hen de schuld geven / demoniseren.". Wat ziet de Vlaming: "Pvd, de Franstalige Politici kunnen het echt niet laten met hun arrogantie".

En zo blijft deze vicieuze cirkel verder gaan. Persoonlijk vrees ik, dat we nog sneller nieuwe verkiezingen gaan zien, dan een regering hebben, als de Franstalige Politici niet snel inzien, dat ze niet moeten afkomen met "beloften" ( dat we allemaal weten, absoluut 0! waarde hebben ), maar degelijke toegevingen.
Applaus!
Citaat:
Maar ja, volhouden aan het principe "We mogen er niet armer door worden", zal hun gewoon alles kosten volgens mij. Door het krampachtig vast te houden aan dit principe, ipv in te zien dat ze een deftig probleem hebben met hun financiën, en dat het blijven leegzuigen van de Vlamingen niet eeuwig blijft duren. Blijft men vasthouden aan dat principe. Tja... Op een dag gaan ze op deze manier wel eens zonder hun geliefde "financieringswet" en "federale sociale zekerheid" vallen.

De eind winnaar zal niemand zijn. De fallout van een conflict situatie zoals deze zal de Vlaming, de Waal, en de Brusselaar allemaal treffen. De ene zwaarder dan de andere. Maar ja, als je een bende kleuters hebt die aan politiek doen, en enkel denken aan hun eigen postjes. De enigste uitzondering is blijkbaar BDW, dat is niet denkt aan een eigen postje, en dat plaatst hem in een zeer machtige positie. Een veel machtiger positie dan zelf "eerste minister".
Er zullen idd enkel verliezers zijn als België effectief splitst, maar ik denk niet dat we daar aan toe zijn. En waarom maakt dat BDW machtig?
Citaat:
We zullen zien hoe het spelletje verder gaat. Ik weet één ding. De kloof tussen Waal/Brusselaar vs Vlaming wordt enkel maar groter & groter. En jammer genoeg zit te oplossing bij die dat het probleem zijn, de Franstaligen. Ofwel leren zij om water bij de wijn te doen, en te luisteren naar hun Vlaamse landgenoten, ofwel verzuipen ze wanneer ze alles verliezen door hun koppigheid/arrogantie.
Amen
Neo Shiffer is offline  
Oud 5 september 2010, 23:50   #143
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Aan reacties als deze is duidelijk te zien dat u een beetje om woorden verlegen zit.
Het einde van België is m.a.w. nog lang niet in zicht.
Zojuist toch even gecheckt op heruitzending van het "nieuws".....de grootste partij van de franstaligen is zich aan het voorbereiden voor de splitsing van Belgie....
mss toch even de bookies bellen, kwestie van een paar weddenschappen te veranderen
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 6 september 2010, 06:57   #144
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
De financiering daarvan ook?
Vaneigens. Waarom uitgerekend de financiering niet?

Citaat:
Zo ja, dan vraag ik me af welke traumatische ervaring aan de basis van jouw haat tegen alles wat niet Vlaams is ligt.
Haat??? Welke haat?

Waarom probeert u mijn motieven te bezwadderen? Hebt u daar enig persoonlijk belang bij?

FYI: ik wens de scheve Belgische machtsverhoudingen waarbij een minderheid al twee eeuwen een meerderheid domineert, te breken. Volledig en voorgoed. Uit democratische motieven.

De splitsing van de Belgische SZ is het meest aangewezen instrument om die foute Belgisch-Brusselse macht snel en volledig te breken.
Oud 6 september 2010, 06:58   #145
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Maingain is er inderdaad de man niet naar om naar iemand te luisteren en bevelen te aanhoren.
De MR zal zijn minipartijtje (1 senator, geen kamerlid) buiten bonjouren als dat nodig is om premier te kunnen worden.
Oud 6 september 2010, 07:00   #146
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Ik heb natuurlijk geen glazen bol, maar in Brussel stellen de Vlaamse politieke partijen electoraal nauwelijks iets voor, dus wanneer er effectief een splitsing komt van het land lijkt het mij logisch dat Brussel de kant van Wallonie zal kiezen.
???

Jij bent echt niet meer dan een Flamand-de-province hé? Totaal ongehinderd over een begin van basiskennis over Brussel, Brabant, de Rand...
Oud 6 september 2010, 07:05   #147
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enigste uitzondering is blijkbaar BDW, dat is niet denkt aan een eigen postje, en dat plaatst hem in een zeer machtige positie. Een veel machtiger positie dan zelf "eerste minister".
Dat is een erg scherpe analyse.

Bart "je suis demandeur de rien" De Wever is op dit moment de machtigste man van België, en die positie heeft hij helemaal zelf opgebouwd door zijn uitzonderlijke persoonlijke eigenschappen.
Oud 6 september 2010, 07:07   #148
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neo Shiffer Bekijk bericht
Brussel lijkt me noch Waals, noch Vlaams van karakter, maar echt Belgisch. Nee?
Nee.

En als het onverhoopt toch zo zou zijn, dan is die strohalm dezer dagen in ijltempo onder hun gat aan het wegvallen.
Oud 6 september 2010, 12:06   #149
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De MR zal zijn minipartijtje (1 senator, geen kamerlid) buiten bonjouren als dat nodig is om premier te kunnen worden.
ik acht Reynders tot deze dommigheid in staat;
maar dan zullen alle franstalige liberalen in Bruxelles en de rand zich verenigen rond Maingain.
azert is offline  
Oud 6 september 2010, 12:07   #150
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar dan zullen alle franstalige liberalen in Bruxelles en de rand zich verenigen rond Maingain.
En fanatieker worden dan ze al zijn tegen alles wat Vlaams is.

Goed, zeer goed.
Oud 6 september 2010, 12:08   #151
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja hé?

A propos, wat is daar volgens u zo dom aan?

Citaat:
Mooi. Het lelijke racistische gezicht van de Brusselse francofonie zal voor iedereen duidelijk zijn.

Benieuwd wat de Waalse MR van zo'n evolutie zou vinden.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 september 2010 om 12:11.
E. Gidius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be