Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 september 2010, 20:32   #141
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ai, dat is pijnlijk zeker?

Ik begrijp u opvatting, denk ik, als Vlaamse inwoner van Brussel, en dat mijn visie je niet gelukkig stemt, maar dat maakt nog steeds geen verschil in het al dan niet in het belang zijn van Vlaanderen. Natuurlijk zijn er daar een hand vol mensen die van goede wil zijn om de Vlaamse zaak toegenegen te zijn, en en en, maar aub overdrijf nu niet met uw Mannekepis hé. Ge ziet het amper staan en het is al, geloof ik, voor de derde maal vervangen van een ander. Dus van originaliteit is er ook al geen sprake. Ge kunt het met alle gemak van de wereld onzichtbaar wegmoffelen in een of andere spleet van de Eifeltoren. Eerder iets om mee in affronten te vallen dan om mee te stoefen.

En verder, sorry hé, maar een bodemloze put, dat kan ik enkel en alleen maar aanzien wat het is, een bodemloze put. Zonder Vlaanderen wordt die bodemloze put nog een groot stort er bij. Dus, dat ik niet sta te roepen om dat geval Brussel mee te krijgen in en onafhankelijk Vlaanderen, is denk ik niet verwonderlijk. Als het zo zou uitdraaien dat we het, en excuseer voor de uitdrukking, aan ons been zouden houden, zal het een flinke aderlating betekenen voor Vlaanderen.
met een degelijke opkuis van Brussel (criminaliteit, illegalen, ...) en een grondige interne herstructurering (één politiezone, één gemeente, één burgemeester, één schepencollege, ...) kan die bodemloze put niet meer bodemloos worden.

als jij Brussel wilt laten vallen, hebben de frankofonen gewonnen en staan ze in de onderhandelingen sterker om nog meer Vlaamse gemeenten te eisen.
proficiat alvast voor je bekrompen visie.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 september 2010 om 20:33.
Shadowke is offline  
Oud 14 september 2010, 20:51   #142
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
met een degelijke opkuis van Brussel (criminaliteit, illegalen, ...) en een grondige interne herstructurering (één politiezone, één gemeente, één burgemeester, één schepencollege, ...) kan die bodemloze put niet meer bodemloos worden.

als jij Brussel wilt laten vallen, hebben de frankofonen gewonnen en staan ze in de onderhandelingen sterker om nog meer Vlaamse gemeenten te eisen.
proficiat alvast voor je bekrompen visie.
Juist niet. Dan hebben ze niets meer te eisen, zelfs geen faciliteiten meer. Zolang Brussel bij Vlaanderen behoort zal Europa Vlaanderen opleggen van faciliteiten toe te staan met als gevolg, verdere verfransing van Vlaanderen, zoals het nu ook het geval is.
Garry is offline  
Oud 14 september 2010, 20:56   #143
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Ai, dat is pijnlijk zeker?

2. Ik begrijp u opvatting, denk ik, als Vlaamse inwoner van Brussel, en dat mijn visie je niet gelukkig stemt, maar dat maakt nog steeds geen verschil in het al dan niet in het belang zijn van Vlaanderen. Natuurlijk zijn er daar een hand vol mensen die van goede wil zijn om de Vlaamse zaak toegenegen te zijn, en en en, maar aub overdrijf nu niet met uw Mannekepis hé. Ge ziet het amper staan en het is al, geloof ik, voor de derde maal vervangen van een ander. Dus van originaliteit is er ook al geen sprake. Ge kunt het met alle gemak van de wereld onzichtbaar wegmoffelen in een of andere spleet van de Eifeltoren. Eerder iets om mee in affronten te vallen dan om mee te stoefen.

En verder, sorry hé, maar een bodemloze put, dat kan ik enkel en alleen maar aanzien wat het is, een bodemloze put. Zonder Vlaanderen wordt die bodemloze put nog een groot stort er bij. Dus, dat ik niet sta te roepen om dat geval Brussel mee te krijgen in en onafhankelijk Vlaanderen, is denk ik niet verwonderlijk. Als het zo zou uitdraaien dat we het, en excuseer voor de uitdrukking, aan ons been zouden houden, zal het een flinke aderlating betekenen voor Vlaanderen.
1. Och, mijn kloten hebben wel al een en ander meegemaakt, hoor. Ze hangen er nog altijd, en ze doen nog altijd waar ze voor gemaakt zijn

2. OK, als ge 't niet voor het al dan niet originele Manneke Pis wilt doen, doe het dan voor de Gildenhuizen op de Grote Markt, of voor wat er nog overblijft van 't Begijnhof. Ge weet wel, zo van die dingen waar horden toeristen op afkomen.

Maar als ge 't bij moderner dingens wilt houden, doe het dan voor den Ancienne Belgique, den KVS, 't Kaaitheater, den EHSAL en den VUB.

En als ge Brussel écht niet wilt opeisen, eis dan op z'n minst UW GELD terug.

Maar geef dat allemaal a.u.b. niet 'zomaar' cadeau aan de anti-Vlaamse parvenu's die de boel hier naar de kloten hebben geholpen.

Allee jong, hoe kunt ge nu zo tam zijn?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 14 september 2010, 20:57   #144
Shadowke

Standaard

Citaat:
Juist niet. Dan hebben ze niets meer te eisen, zelfs geen faciliteiten meer. Zolang Brussel bij Vlaanderen behoort zal Europa Vlaanderen opleggen van faciliteiten toe te staan met als gevolg, verdere verfransing van Vlaanderen, zoals het nu ook het geval is.
dat denk je ...
Shadowke is offline  
Oud 14 september 2010, 20:59   #145
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dat denk je ...
Nee, er is geen reden waarom het niet zo zou zijn. Andersom juist wel.
Garry is offline  
Oud 14 september 2010, 21:07   #146
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. Och, mijn kloten hebben wel al een en ander meegemaakt, hoor. Ze hangen er nog altijd, en ze doen nog altijd waar ze voor gemaakt zijn

2. OK, als ge 't niet voor het al dan niet originele Manneke Pis wilt doen, doe het dan voor de Gildenhuizen op de Grote Markt, of voor wat er nog overblijft van 't Begijnhof. Ge weet wel, zo van die dingen waar horden toeristen op afkomen.

Maar als ge 't bij moderner dingens wilt houden, doe het dan voor den Ancienne Belgique, den KVS, 't Kaaitheater, den EHSAL en den VUB.

En als ge Brussel écht niet wilt opeisen, eis dan op z'n minst UW GELD terug.

Maar geef dat allemaal a.u.b. niet 'zomaar' cadeau aan de anti-Vlaamse parvenu's die de boel hier naar de kloten hebben geholpen.

Allee jong, hoe kunt ge nu zo tam zijn?

Iemand die mij hier als tam bestempeld. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Ik hou me liever bij een mogelijks haalbare kaart. Als het puntje bij paaltje komt zal Brussel ook wel even na denken en eieren voor zijn geld kiezen denk ik. Als het niet zo is, is het niet meer te moeten instaan voor die bodemloze put al een immense verbetering.

Uw energie stoppen in het terug vragen van uw geld bij een kale kei die niet te scheren valt zou pure verspilling zijn. Die energie kun je beter stoppen in een degelijk beleid op til te zetten van het nieuwe Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 september 2010 om 21:08.
Garry is offline  
Oud 14 september 2010, 21:20   #147
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die mij hier als tam bestempeld. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Ik hou me liever bij een mogelijks haalbare kaart. Als het puntje bij paaltje komt zal Brussel ook wel even na denken en eieren voor zijn geld kiezen denk ik. Als het niet zo is, is het niet meer te moeten instaan voor die bodemloze put al een immense verbetering.

Uw energie stoppen in het terug vragen van uw geld bij een kale kei die niet te scheren valt zou pure verspilling zijn. Die energie kun je beter stoppen in een degelijk beleid op til te zetten van het nieuwe Vlaanderen.
Het spijt me, Garry, maar ik zie van hier (=Brussel) uit helemaal geen 'nieuw Vlaanderen'.

Ik zie enkel een mini-Belgique, net zo bekrompen centralistisch en rabiaat ééntalig als het gr�*�*�*�*�*nde Belgique et sa trèèèès gr�*�*�*�*�*�*nde Bruxelles Francophone.

Tot mijn grote ergernis is het mainstream Vlaams-nationalisme een kind van dat Belgique, en het heeft net zo'n lelijk gezicht, net zo'n slecht karakter en net zo'n slecht geweten als maman.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 15 september 2010, 09:22   #148
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Onnozele commentaar die zichzelf tegenspreekt. En er is wél binding tussen alle Vlamingen, hoe graag je dat ook om onnozel te doen, ontkent. Samen in Vlaanderen, een van de rijkste regios van de wereld, zou het niet lukken, wegens "tegenstellingen"? manmanman wat hjeb jij gegeten? Tussen NL en Vlaanderen zijn 10 keer meer tegenstellingen dan tussen Wallonië en Vlaanderen. Taal is NIET alles.
Wij hebben ooit een Nederlander in dienst genomen. Een Amsterdammer die bij zijn Belgische vriendindie in Antwerpen woonde.
Qua profiel, opleiding, ervaring en vooral competentie was dat in onze ogen de meest geschikte man voor de job. Toch hebben wij deze kerel moeten ontslaan, helemaal niet vanwege zijn competentie verre van zelfs, maar vanwege zijn sociale omgangsvormen met de andere werknemers. Zijn directe ietwat hautaine zelfs brutale omgang met de andere personeelsleden maakte van hem een man die ze liever kwijt dan rijk waren. De situatie liep zo uit de hand dat zelfs de vertegewoordigers van de werknemers in de ondernemingsraad erop aandrongen dat de directie maatregelen zou nemen.
Uiteraard was dit een eenmalig geval waarmee ik niet wil beweren dat alle Nederlanders zulk karakter hebben

Laatst gewijzigd door speurneus : 15 september 2010 om 09:24.
speurneus is offline  
Oud 15 september 2010, 09:40   #149
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Misschien juist daarom dat ik hardnekkig blijf VB stemmen. Of je er voor bent of niet, het zijn in ieder geval de enige Vlaamse politici met voldoende ballen aan hun lijf om, wetende dat ze op hun smoel geslagen zullen worden door de Brusselse Luikse politie, daarginds durven te gaan betogen voor hun zaak. Noem me één andere partij die het hun na doet.
Uit angst voor zijn eigen beslissing, durfde hij zelfs niet zijn eigen corps in te zetten. Maar die van Luik waren best bereid om wat stilstaande burgers over de straat te sleuren en op te sluiten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 15 september 2010 om 09:40.
Jazeker is offline  
Oud 15 september 2010, 09:44   #150
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wij hebben ooit een Nederlander in dienst genomen. Een Amsterdammer die bij zijn Belgische vriendindie in Antwerpen woonde.
Qua profiel, opleiding, ervaring en vooral competentie was dat in onze ogen de meest geschikte man voor de job. Toch hebben wij deze kerel moeten ontslaan, helemaal niet vanwege zijn competentie verre van zelfs, maar vanwege zijn sociale omgangsvormen met de andere werknemers. Zijn directe ietwat hautaine zelfs brutale omgang met de andere personeelsleden maakte van hem een man die ze liever kwijt dan rijk waren. De situatie liep zo uit de hand dat zelfs de vertegewoordigers van de werknemers in de ondernemingsraad erop aandrongen dat de directie maatregelen zou nemen.
Uiteraard was dit een eenmalig geval waarmee ik niet wil beweren dat alle Nederlanders zulk karakter hebben
Dat laatste hoor ik je graag vermelden want niet elke Nederlander is arrogant. Wel heel direct in de omgang en net om die reden is de Vlaming maar een knechtje die het allemaal zachtjes en braaf wil houden.

Ik ken heel wat Nederlanders en ja... als Vlaming moet je even wennen aan hun openheid. Maar het betekent allerminst dat 1 rotte appel de hele mand maakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 september 2010, 09:48   #151
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat laatste hoor ik je graag vermelden want niet elke Nederlander is arrogant. Wel heel direct in de omgang en net om die reden is de Vlaming maar een knechtje die het allemaal zachtjes en braaf wil houden.

Ik ken heel wat Nederlanders en ja... als Vlaming moet je even wennen aan hun openheid. Maar het betekent allerminst dat 1 rotte appel de hele mand maakt.
Ach, voor elke arrogante Nederlander die er rondloopt hebben wij tien arrogante Belgicisten.

En die zijn nog wel een stukje erger, vermits het door haat en frustratie gedreven... mensen zijn.
Oud 15 september 2010, 09:53   #152
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vele Vlamingen hebben dan ook nog nooit van assertiviteit gehoord, en als ze er al van gehoord hebben, verwarren sommigen het nog met agressief taalgebruik.

'De' Vlaming slaat in paniek en vindt dan 'den Hollander' arrogant.

Wel, het beste 'compliment' dat ik van een rasechte Hollandse ooit mocht horen tijdens een gesprek, was : nou, jij bent wel erg direct... (voor een Vlaming).

Laatst gewijzigd door job : 15 september 2010 om 09:55.
job is offline  
Oud 15 september 2010, 13:10   #153
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als BDW zou denken zoals jij, met "haalbare kaart" en zo, dan was Vlaanderen weeral bekocht. JIJ mag in ieder geval NIET gaan onderhandelen voor mij hoor
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 september 2010, 18:04   #154
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als BDW zou denken zoals jij, met "haalbare kaart" en zo, dan was Vlaanderen weeral bekocht. JIJ mag in ieder geval NIET gaan onderhandelen voor mij hoor
Gij zit naast het spoor. Met een haalbare kaart bedoel ik "voor Vlaanderen" niet voor België, zoals uwe BDW.
Garry is offline  
Oud 16 september 2010, 08:34   #155
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit angst voor zijn eigen beslissing, durfde hij zelfs niet zijn eigen corps in te zetten. Maar die van Luik waren best bereid om wat stilstaande burgers over de straat te sleuren en op te sluiten.
Het was ook Luiks krapuul dat mee het separatisme van 1830 heeft helpen voltrekken en destijds in Voeren op Vlamingen begon te schieten.

En het heeft nu weer van zich laten horen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=143766

Ik begin stilaan zo'n donkerbruin vermoeden te krijgen dat de dag dat er problemen zouden komen indien het einde van belgique onafwendbaar zou blijken, de wind dan wel eens opnieuw vanuit dezelfde richting zou kunnen waaien.
Zwartengeel is offline  
Oud 16 september 2010, 08:49   #156
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zit naast het spoor. Met een haalbare kaart bedoel ik "voor Vlaanderen" niet voor België, zoals uwe BDW.
BDW heeft géén mandaat gekregen van de kiezer om België te laten verdwijnen, maar om er een eerlijke democratie van te maken. Iedereen verstaat dat de misgroei van zoveel slechte staatshervormingen niet op 123 is terug te draaien. Dus als je denkt dat je het beter kan dan Bartje, gelieve U aan te bieden bij hem. Maar ik vrees dat je te licht zal bevonden worden.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 16 september 2010, 09:32   #157
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij, Henri en ik, staan zo ver van elkaar op dat gebied als maar enigszins mogelijk is.
Als ik het puur zakelijk bekijk delen jullie regelmatig gelijkende standpunten.
Oud 16 september 2010, 09:59   #158
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als ik het puur zakelijk bekijk delen jullie regelmatig gelijkende standpunten.
Het enige significante verschil tussen beiden is eigenlijk de oppervlakte van het grondgebied waarop ze hun standpunten voltrokken willen zien.
Zwartengeel is offline  
Oud 16 september 2010, 10:38   #159
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het enige significante verschil tussen beiden is eigenlijk de oppervlakte van het grondgebied waarop ze hun standpunten voltrokken willen zien.
²
Anna List is offline  
Oud 16 september 2010, 11:59   #160
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BDW heeft géén mandaat gekregen van de kiezer om België te laten verdwijnen, maar om er een eerlijke democratie van te maken. Iedereen verstaat dat de misgroei van zoveel slechte staatshervormingen niet op 123 is terug te draaien. Dus als je denkt dat je het beter kan dan Bartje, gelieve U aan te bieden bij hem. Maar ik vrees dat je te licht zal bevonden worden.
Dan zou ik zelf een partij moeten oprichten. De VRP bv., Vlaams Revolutionaire Partij. Want ik besef maar al te goed dat er geen, sprake kan zijn van een onafhankelijk Vlaanderen zonder dat er klappen zullen vallen. Iets wat er hier schijnbaar heel veel, die er van uit gaan dat zij verstand te koop hebben, maar niet willen snappen.
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be