![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zodat ze mij later niet zullen verwijten dat niet gezegd te hebben. Citaat:
Dat ze nog geen direct contact met ons kunnen maken is een andere zaak. Dat is een probleem van de immense culturele afstand tussen ons en de microkosmos. Citaat:
Die hebben zo hun eigen primitieve natuurlijke wetmatigheid. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het zien zal er ook van komen. Citaat:
En het is niet een kwestie van geloven, maar van begrijpen. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moest ge weten hoeveel processen en natuurwetten er bij te pas komen om een lichaam te doen werken... Fluidomechanica, thermodynamica, chemie, ... Citaat:
Klopt, De verschillende natuurprocessen zijn bewezen, te reproduceren, te verklaren, te begrijpen. Allemaal dingen die in uw theorie ontbreken. Allemaal dingen waarin een god-theorie heel laag scoort bij velen (en meer en meer trouwens)
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En eigenlijk zou dat zo slecht nog niet zijn. De problemen beginnen vooral wanneer er gepretendeerd wordt het antwoord te kennen op die vraag en andere antwoorden als onwaar beginnen beschouwd te worden. Ik vrees eigenlijk dat dat laatste het geval is met bovengenoemde religies die het antwoord menen te kennen op de vraag "Wat is God?" en dus lijden aan wat ze veroordelen, namelijk hoogmoed. Waardiger zou zijn geweest een antwoord te blijven zoeken. Waarom de vraag "wat is God?" überhaupt stellen is misschien een interessantere vraag. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 september 2010 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ook onze steden en onze cultuur zomaar vanzelf gaan volgens dezelfde natuurwetten? WAAROM MOETEN ATOMEN INTELLIGENTIE BEZITTEN? Onze maatschappij functioneert ook niet vanzelf, maar berust op onze intelligentie, terwijl ons lichaam nog veel ingewikkelder is dan onze maatschappij en ons lichaam zou vanzelf functioneren. Dat vind ik dan onlogisch. Volgens mij is ons lichaam ook weer een maatschappij op zichzelf, met daarin 10^40 microwezens, die ons lichaam besturen en alles dus draaiende houden. Citaat:
Citaat:
Daarvoor zijn hogere bewuste wetten nodig. Nogmaals: WAAROM MOETEN ATOMEN INTELLIGENTIE BEZITTEN? Onze maatschappij functioneert ook niet vanzelf, maar berust op onze intelligentie, terwijl ons lichaam nog veel ingewikkelder is dan onze maatschappij en ons lichaam zou vanzelf functioneren. Dat vind ik dan onlogisch. Volgens mij is ons lichaam ook weer een maatschappij op zichzelf, met daarin 10^40 microwezens, die ons lichaam besturen en alles dus draaiende houden. Citaat:
En daarmede ook zichzelf verlagen tot materiële mechaniekjes in plaats van bewust geestelijke wezens. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeer eigenaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja, jouw woord is mij niet zoveel waard, vooral als ik naar je posts en attitude kijk. Maar een bericht op kosmische schaal zou in ieder geval bewijs zijn van een hogere intelligentie. Bonuspunten als het duidelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'God is dog.', vertrouwde een Australisch meisje mij toe vijftien jaar geleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bijgeloof in de astrologie is nog altijd wijd verbreid en dat omdat de mens nog steeds niet in staat is om na te denken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben zeer anti-god en anti religie.
Ik kan het zelfs niet opbrengen om respect te tonen tegenover geloof en gelovigen. Mijn excuses daarvoor
![]() |
#154 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees daarvoor mijn atoomtheorie als nieuwe filosofische godsdienst. ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen. ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen. HEELAL UIT LEVENDE WEZENS. Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd. Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd. GOD Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens. Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos. http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html http://www.vrijeforums.com/ hartelijke groeten van harriechristus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die laatsten zijn het allerdomst. Citaat:
Maar wel kunnen de microwezens ons manipuleren (besturen) omdat de afstand daar veel kleiner is. En dat doen ze al door middel van mij, want door mij maken ze zich aan de mensen bekend. Niet de sterren, maar de mens zelf is het ware instrument der hogere machten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Vreemdeling
|
![]() Man de drugs die jij hebt genomen wil ik ook!
Hoeveel 'fans' telt uw godsdienst?
![]() |
#158 |
Europees Commissaris
|
![]() 2
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je hoeft jezelf daarvoor niet te excuseren, meer en meer mensen volgen die mening.
![]() |
#160 |
|
![]() "Jezus" (of "Mohammed" natuurlijk), denkt de topicstarter als hij dit leest, "Wat voor idioot heeft mijn draad nou weer gekaapt?"
![]() |