![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je aub stoppen met die persoonlijke aanvallen en bedreigingen?
Citaat:
Over de geschiedenis van de olie in Venezuela is er heel wat desinformatie inderdaad. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
vanaf 2004 gaf Chavéz de grote oliereserve aan Chevron-Texaco (bedrijf van Bush. sic) voor 30 jaren!... En marzo del 2.004 Hugo Chávez entregó la buena pro para la exploración y explotación por 30 años, del Gas No Asociado en el Bloque 3 de la Plataforma Deltana (delta del rio Orinoco al oriente del pa�*s) a la empresa Chevron Texaco Global, durante un patriótico acto celebrado en el Salón Ayacucho del Palacio de Miraflores. La compañ�*a tiene tres de los cinco segmentos de la Plataforma Deltana y en su explotación trabajar�*a en el proyecto de la Plataforma Deltana junto con Pdvsa y los consorcios internacionales British Petroleum, Totalfinalelf y Statoil. A finales del 2.002, de los cinco bloques que componen la Plataforma Deltana, el 1, el 2 y el 5 hab�*an sido asignados directamente a British Petroleum (BP), el consorcio British Gas Group (BG Group)-Chevron Texaco, y ExxonMobil, respectivamente. en in 2005 gaf Chavéz de grote GASreserve aan Chevron-Texaco (Oorlog in Irak? sic) voor 30 jaren!... Citaat: En octubre del 2.005, Petróleos de Venezuela S.A informó que luego de un proceso licitatorio, habia adjudicado a las empresas Chevron Texaco de los EE.UU y Gazprom de Rusia, los derechos durante 30 años, de exploración y explotación de gas natural sobre un área de 30.000 kilómetros cuadrados en el Golfo de Venezuela (al occidente del pa�*s). OAO Gazprom se adjudicó las áreas llamadas Urumaco I y II, con ofertas de $15.2 millones y $24.8 millones respectivamente y ChevronTexaco obtuvo el bloque Cardón III con una oferta de $5.6 millones. La entrega del petróleo y el reconocimiento del régimen electoral. De levering van olie en de erkenning van de regime verkiezingen http://www.eumed.net/libros/2007a/244/2r.htm Uribe y Chávez: ¿procónsules del imperio? Uribe y Chavez ¿proconsuls van Imperium? http://www.soberania.org/Articulos/articulo_1299.htm Los dueños del capital no son los verdaderos enemigos de Chávez. De eigenaren van kapitaal zijn niet ware vijanden van chavez http://www.soberania.org/Articulos/articulo_2372.htm El revocatorio y la Chevron-Texaco. "Verkiezingen en de Chevron-Texaco" http://www.soberania.org/Articulos/articulo_1331.htm Chavez verkoopt meer van 60 % van oil aan VS (goed voor oorlog in Irak..) PS; Ik ben tegen perez, en alles vroeger chavez... maar is de problemen.. Chavez is dezelde van vroeger Laatst gewijzigd door Heráclito de Éfeso : 12 oktober 2010 om 15:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mixed kontrakten in tegenstelling tot vóór Chavez. De participatie van PVDSA wordt zorgvuldig 'vergeten'.
Ben benieuwd of je het klaarkrijgt trouwens kontrakten voor olieexplotatie op 5 jaar af te sluiten. Dan zou er niets meer bovengehaald worden. P.S. Uw bedreiging mijn gezicht kapot te slaan (handig in het spaans gezet) en verwijzing naar een moord op mij door uw geliefde antiChavisten omwille van de uitdrukking van mijn (vermeende dan nog) mening , is aan de moderatie gemeld. Dat is misschien uw manier om met andere meningen om te gaan maar u bent nu in België en daar doen we dat via de stembus niet via intimidatie en fysiek geweld Mr. de antidemocraat. Weten we ook meteen uit welke hoek die stijging van het geweld in Venezuela komt. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 oktober 2010 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste twee berichten heb ik ook eens persoonlijk laten gaan. Ik wordt hier bedreigd en beledigd door pseudoniemen terwijl ik een inhoudelijke discussie poog te voeren in eigen naam. Waarlijke 'democraten' zijn dat die zo te werk gaan. Spijtig dat het forum niet meer inhoudelijke discussies poogt te stimuleren door geweldenaars en mensen die met fysiek geweld dreigen gepast te behandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik niet snap is het volgende: ik toon aan dat jij insinueerde dat wie anti het beleid van Chavez is, pro het Amerikaanse buitenlandse beleid is. Dat je dit niet letterlijk zei, is duidelijk. Daarom dat de term 'insinueren' wordt gebruikt, he. Ik kan niet echt meepraten over zaken 'hoeveel' olie er nu concreet in handen is van wie. Dat boeit mij ook niet echt, om eerlijk te zijn. Maar wat voor mij interessanter is, is dat jij daar wel zo zwaar aan tilt. Waarom? Ik heb ook nooit beweerd dat 'alles' in Venezuela in staatshanden was. Wat ik me wel herinner is dat jij niet hebt kunnen antwoorden op mijn directe vraag voor hoeveel miljard er al genationaliseerd was. Dat is veel interessanter. Net zoals de vraag hoe de kapitaalsstructuur in Venezuela wordt onderhouden. Hoe er een constante flow aan output gegarandeerd kan worden de komende jaren. Dat soort zaken. Dat is veel belangrijker dan alle korte termijn zaken zoals 'Venezuele heeft veel buitenlands geld!' en 'de ongelijkheid is 6% of whatever gedaald'. Die informatie kijkt immers naar de lange termijn. Welke sectoren van de economie worden beheerd door de Venezuelaanse staat, hoeveel wordt er geïnvesteerd daarin en hoeveel is er genationaliseerd? Dat soort zaken. Als weerwoord krijg ik een tirade over hoe ik niet de dichotomie tussen links en rechts kan overstijgen. Interessant.
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belangrijkste is wrslk dat het niet eenvoudig is om zicht te hebben op de concrete politieke, economische en sociale incentives en beslissingesprocedures die er nu in Venezuela genomen worden.
Maar 'nationaliseringen' hebben, terecht, de schijn tegen om te kunnen spreken van een verbetering van de besluitvorming.
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik herhaal alles wat Ik heb gezegd... Je herhaalt alles jouw leugens en gelooft het ![]() Laatst gewijzigd door Heráclito de Éfeso : 13 oktober 2010 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
... Citaat:
P.S. Wist je dat koperoxide vluchtig kan worden onder bepaalde omstandigheden en kan neerslaan op nabijgelegen stukken keramiek? Dat is ook een deel van het antwoord dat je zoekt. Het is me niet gelukt steeds rustig blijven bij de continue beledigingen in deze draad. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 oktober 2010 om 01:18. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intimidaties, beledigingen en persoonlijke bedreigingen zijn uw stijl. Daarbij verdraait u de waarheid. Interessant om eens zo'n 'echte' antiChavista bezig te horen. De stijl past bij een dictatuur van het type dat eerst de oppositie uitmoord. Zullen we mischien eens over de ETA leugens beginnen, want het is echt doorzichtig die vallen en mediamanipulaties tegen Venezuela? Of beter laat ik die discussie tot er een gesprekspartner opduikt. Wacht, een smiley die ik nog niet gebruikt heb op dit forum ![]() Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 oktober 2010 om 01:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bevolking lijdt honger, voedsel rot weg in containers Het voorbije jaar zijn tienduizenden tonnen voedsel gerot in containers van de Venezolaanse overheid. Volgens president Hugo Chávez (foto) kan het zowel om nalatigheid als corruptie gaan. In 1200 achtergelaten containers in de haven van Puerto Cabello, in de deelstaat Carabobo, bevonden zich 35.000 ton runds-, varkens- en kippenvlees, zuivelproducten, plantaardige olie, bloem, suiker en confituren. Een gelijkaardige hoeveelheid voedsel bevond zich in 1100 wagons die al maanden in het centrum van het land stonden. "Het gaat mogelijk om nalatigheid", zegt Chávez. "Als dat het geval was, dan moet er een sanctie volgen, maar het kan ook corruptie zijn." Minister van Voeding Félix Osorio zegt dat sommige delen nog gerecupereerd kunnen worden. Maar private media schatten dat er minstens 70.000 ton voedsel verloren is gegaan. Ondervoeding Volgens officiële cijfers lijdt minstens 6 procent van de Venezolaanse bevolking aan ondervoeding. Nog eens zoveel mensen leven in extreme armoede. De beschadigde voedingsproducten waren ingevoerd door de Productora y Distribuidora Venezolana de Alimentos (Pdval), een in 2008 opgericht filiaal van het enorme staatsoliebedrijf Petróleos de Venezuela (Pdvsa). Luis Pulido, voorzitter van Pdval in 2009, werd dinsdag aangehouden. Hij wordt onder meer beschuldigd van corruptie. Hugo Chávez zegt dat zijn minister van Energie en huidig Pdvsa-voorzitter Rafael Ram�*rez geen schuld treft. Hij gaf hem de opdracht "in de tegenaanval te gaan tegen de oligarchie" die deze zaak wil uitbuiten ook al bedraagt de omvang van het verloren voedsel "minder dan 1 procent van de stroom van voedingsproducten die de bevolking wel bereikt." Gebrek aan efficiëntie Een ondernemer uit Puerto Cabello, die anoniem wil blijven, zegt dat het verrotte voedsel op een "gebrek aan efficiëntie" wijst. "De behandeling van containers in een haven is een complexe operatie waarvoor ervaring, kennis en management nodig zijn, die niet aanwezig waren bij de officiële instanties die er vorig jaar bij betrokken waren." De gouverneur van Carabobo Henrique Salas Feo, die tot de oppositie behoort, zegt dat de achtergelaten containers te maken hebben met "maffia's die zich in de regering genesteld hebben." RP (IPS) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Vreemdeling
|
![]() Niet de criminaliteit is het probleem, maar deze foto!!
Vandaag stond er een aardig artikel in de Tal Cual over de foto die El Nacional had geplaatst. Theodoro Petkoff de schrijver van het stukje verwoorde op een uitstekende manier wat er al door mijn hoofd speelde. Hij schrijft dat de foto het probleem is en niet de criminaliteit. Dat de hypocrisie van het regime te zien is bij het plaatsen van de foto en niet op de onheilspellende boodschap die de foto uitdraagt. Nu is de foto ook niet het mooiste plaatje wat je met trots aan je familie laat zien. Voor degene die niet verder willen lezen en niet de clip willen zien die ik heb, moeten niet ¨read the rest of this entry drukken. El Nacional had deze foto geplaatst met de kop 15 miljoen illegale wapens op dit moment in Venezuela. Het gehele artikel gaat over de aantallen moorden, ontvoeringen etc.. etc.. ![]() Na het plaatsen van deze foto door El Nacional kwamen de rode rakkers direct in actie. denk nu niet dat ze de criminaliteit gaan bestrijden, nee…… El Nacional wordt aan alle kanten bedreigd met een strafzaak. De director van de CICPC, Wilmer flores kondigde al aan dat hij ¨legale¨ actie wil ondernemen tegen El Nacional voor het publiceren van de foto. De foto was volgens hem genomen in 2006 en was dus gedateerd en niet meer relevant. (kom hier op terug met een clip) Ook is met het publiceren van de foto geweld aangedaan aan de wet van kinderen en teenagers. Dit kan gestraft worden met een x aantal jaren. Luisa Ortega Diaz stond direct in de krant met het wetboek in de hand en verkondigde dat ze een onderzoek zal instellen. Petkoff haalde de woorden uit mijn mond toen hij schreef. Het gaat niet om het probleem van 16.000 moorden per jaar waarvan 95% ongestraft blijft, maar om de foto. Ook de 400 moorden in de gevangenis is niet het probleem. Of de duizenden gestolen auto´s, de honderden appartementen ingenomen door delinquenten, de duizenden express ontvoeringen, de ontelbare verkrachtingen etc..etc.. nee de foto is het probleem. Volgens Petkoff zit Wilmer Flores niet zo met al die moorden en dat 72% van deze moorden valt onder de jongere tussen 15 en 29 jaar. Daar kan Petkoff wel eens gelijk in hebben, anders ga je je energie niet besteden aan een foto die de waarheid reflecteert. Nu zeggen experts dat de foto exact reflecteert wat er aan de hand is in Venezuela. Het aantal moorden is in de laatste tien jaar volgens deze experts met 134 procent gestegen. Gek genoeg is het niet de topper in de stijging van het criminele geweld waar Venezuela onder gebukt gaat. De ontvoeringen in het land is met 1.707% de koploper in donker zwarte getallen. Ook de verkrachtingen lopen steeds meer uit de hand. Het wordt dan niet vermeld in het artikel, maar je hoeft maar een krant open te slaan en je leest de meest absurde verkrachtingen. In Zulia in het rode regime krantje de Panorama konden ze er ook niet meer omheen en ze maken melding van 51 verkrachtingen in de laatste 7 maanden. Van deze 51 verkrachtingen zijn er 39 verkrachtingen onder minderjarigen, 23 kinderen en 16 teenagers. Vermoedelijk ligt het aantal vele malen hoger. Ik kom nog even terug op Wilmer Flores die zo ontzettend verontwaardigd is om een foto die zo ontzettend oud is. Ik durf te zeggen dat het een nette foto is vergeleken met deze video clip van augustus 2008. W. Flores zegt onder andere dat de foto de stretchers laat zien die vervangen zijn in 2007. De clip die komt is zeer zeker niet geschikt voor personen die een zwakke maag hebben. Het is een heimelijke opname gemaakt in het lijkenhuis Bello Monte. Ehh……. stretchers de lijken liggen opgestapeld!! Overigens heeft Wilmer Flores al maatregelen genomen. Ga nu niet denken dat hij eenheden de stad instuurt om te controleren. Neee……… hij laat Bello Monte zwaar bewaken, zodat journalisten niet meer kunnen rapporteren. En tot toppunt hebben we nog een artikel waarin José Vicente Rangel Avalos zegt dat niemand kan ontkennen dat de regering zich enorm inzet om het probleem van de criminaliteit aan te pakken. Welke efforts Rangel!!! Video camera´s, zeppelins, bewaakte bushokjes, speciale agenten die alleen in winkelcentra´s komen. Zeg me alsjeblieft welke efforts. Ik heb nu zo´n 13 ¨efforts¨ voorbij zien komen en ze waren al mislukt voor ze van start gingen. Er heerst gewoon een laat maar waaien mentaliteit. De bendes worden ook nog eens door Chavez gevoed als deze bendes er maar voor zorgen dat de mensen op ¨Chavez¨ stemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Vreemdeling
|
![]() Pudreval, de meest inefficiente en corrupte voedselleverancier ter wereld.
Ik schrijf PUDREVAL, maar iedereen weet dat dit de nieuwe naam is gegeven door het volk aan PDVAL. Pudreval is verrotte-val (PDVAL). Vanwege de ongekende hoeveelheid verrot voedsel welke is aangetroffen in Venezuela en havens en opslagplaatsen. Buiten het verrotte voedsel en het op de markt brengen van verrot voedsel voor de Venezolaan in de Mercal´s of het sturen van elementaire (verrotte) voedselhulp aan Haiti is er nog meer aan de hand en we praten nu dus over geld. Buiten beschouwing laat ik de kosten, die ettelijke miljoenen dollars zijn voor het nooit teruggeven van de containers. De containers zijn gehuurd en horen binnen 7 dagen weer ingeleverd te worden. Prijs container varieert van 90 dollar tot 180 dollar per dag na de zevende dag. Er zijn containers gevonden welke al twee jaar stonden te roesten met voedsel op één plek. Met een rapport welke is gemaakt en geauditeerd door de generaal president van de PDVSA Rafael Ram�*rez Jesús Villanueva, blijkt wat een onkunde er is in de PDVAL. We hebben het over de kosten van het voedsel en wat er nu werkelijk is gedistribueerd door de PDVAL. Degene die naar buiten kwam met het rapport, Ramón Muchacho, is werkzaam bij Primero Justicia en heeft er een analyse van gemaakt en vrijgegeven op TV (Globovision). Wel zo handig dat dit gedaan is, scheelt mij een hoop tijd. Ramón zegt: ¨In de periode october 2007 en juni 2008 heeft de PDVSA 1.057 miljoen kilo voedsel gekocht. Dit kostte 2.248.000.000 US$ en werd netjes betaald. Lees het goed, het is 2.2 miljard dollar voor 1.057 miljoen kilo voedsel. De prijs zo uit mijn hoofd is de oude prijs van de bolivar 2.15 BsF Van de 1.057 miljoen kilo voedsel is er volgens het rapport maar 266 miljoen kilo ooit aangekomen in Venezuela! Dat is 25% van wat er is gekocht en betaald. Van deze 266 miljoen kilo is er maar 143 miljoen kilo gedistribueerd door PDVAL. Dat is maar 13% van wat er betaald was door de Venezolaan voor het voedsel. Het rapport van Ramirez laat ons weten dat het restant van de 266 miljoen kilo voedsel wat was opgeslagen voor acht maanden en dus aan het rotten was een totaal gewicht had van 122 miljoen kilo. Het voedsel wat nooit Venezuela heeft bereikt is 914 miljoen kilo. Oftewel 86% van de order voor voedsel betaald en bestemd voor het volk. Het is ook nooit gecanceld!!! Het bedrag heeft een equivalent van 5% van de internationale reserves van Venezuela, in klinkklare taal een verliespost van 1.942.000.000 US$. Vergeet niet de boetes die Venezuela nog moet betalen voor de containers!! We praten alleen over de periode oct. 2007 t/m juni 2008 zo´n 7 maanden onkunde en mismanagement. In het rapport staat ook nog de prijs vermeld wat de PDVAL/PDVSA heeft betaald voor de melk. Het kan niet anders of de corruptie en het vullen van de eigen portemonnee is hier mee bewezen. Er was een order voor 6.6 miljoen kilo melk de prijs die er voor betaald werd is 39.000.000 US$ buiten het transport om. Het transport voor de melk kostte 28.000.000 US$. In totaal was het plaatje 67.000.000 US$ voor de melk. Dat is dus ruim 10 dollar voor een kilo melk!!!! moet een koe geweest zijn die gouden uiers had. De verkoopprijs voor de melk in Venezuela was op dat moment 18 BsF. Oja….. de melk met de hoge prijs is nooit aangekomen in Venezuela!!! El Nacional heeft ook een aardig artikel welke zich refereert op het rapport van Ramirez. Er is nog meer en met nog grotere bedragen dan wat nu met dit officiële rapport naar buiten is gebracht. Ik heb het nu over 8 miljard dollar aan voedsel besteed in de periode 2008 – 2009. Met 26 verschillende bedrijven waar ook militairen hun steentje hebben bijgedragen. Het grote jatwerk is momenteel in volle gang. Het is niet officieel maar kan hier gelezen worden. Overigens vermeld de link over het oude aantal kilo´s verrotte voedsel. Het nieuwe getal aan verrot voedsel zal waarschijnlijk bijgesteld moeten worden. Het word nu geschat op 170.000.000. kilo. Er worden nog steeds hier en daar wat containers gevonden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister-President
|
![]() Kan je de post kopieren aub? Mijn straat Spaans is redelijk goed en ik wil zien hoe heftig hij was tegenover u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
tja, niemand raakt aan de winst van mulitinationals.
![]() |
![]() |
#156 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Traditioneel mengt het Witte Huis zich graag in de politiek van de Zuid Amerikaanse landen.
Nogmaals: 80% van alle zaken die de aandacht van White House krijgen betreffen de militaire zaken, want de VS mengt zich in vrijwel alles. De belangrijkste functie van een president der VS is het leiding geven aan zijn militaire staf en het in stand houden daarvan - een enorm complex geheel dat buiten iedere norm valt. De politieke belangen en militaire belangen worden vaak als een geheel gezien en wanneer er olie in het spel is, is het klokje rond. Als er VS oliemaatschappijen zijn die belangen hebben in Venezuela dan is Venezuela op dat moment een onderwerp van spionage, rapportage, militaire provocatie wanneer het land niet aan de normen van de zittende president voldoet, dus een volledig item voor het Witte Huis. Als er dan ook nog Amerikaanse ingezetenen woonachtig en werkzaam zijn is het al helemaal oppassen geblazen. De militaire doctrine beheerst de VS nog steeds en nog altijd worden soldaten getraind als waren ze nog in de koude oorlog. Op dat gebied is er weinig of niets veranderd. Kortom, het Witte Huis gaat geen enkel doel uit de weg als zij een bepaalde politiek op zij willen drukken. Nu is Obama geen sterke president en een persoon die duidelijk door anderen wordt aangestuurd. Nu Irak een smeulende politieke puinhoop is, komt de volgende aan de beurt. Maar verbaas je niet over de negatieve verhalen in de VS media want positieve informatie over Venezuela zal niet worden gedoogd. PS: De westerse media krijgen/betrekken veelal hun info uit VS bronnen. Goedkoop en makkelijk.
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit alles doet niets af aan de idiote beweringen van bepaalde Amerikanen.
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door AAA : 19 oktober 2010 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lokken jullie nou eens lekker zelf uit. Als je tegen een Armeniër wiens familie is uitgemoord opmerkingen gaat maken dat de genocide een leugen was krijg je dezelfde reactie. Ik vind het wel op zijn plaats dat de Europees progressieve elite door de eigen bevolking van de door hen bejubelde regimes eens goed op hun plaats worden gezet. Goed zo Héraclito! Je hebt de steun van vele Nederlanders!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |