![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#144 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En voor je me veroordeelt: ik weet dat er ook nu nog gevallen plaatsvinden, maar is het daarom nodig om te doen of elke geestelijke al tientallen kinderen heeft verkracht?
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 19 september 2010 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik had het over jouw "Qua cynisme en ziekelijke opmerking kan dat tellen." Is dat niet een beetje diaboliseren van Inno? ![]()
Common sense is not so common - Voltaire Laatst gewijzigd door The Common Sense : 19 september 2010 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, het aan het licht komen van wereldwijd kindermisbruik door geestelijken, een "crisisje" noemen, getuigt volgens mij van een serieuze dosis cynisme.
![]() |
#148 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waarom zouden de mensen geen plezier mogen hebben bij het ontdopen? Christenen vieren toch ook met een doopfeest? Het is an sich een vrij nutteloos ritueel, maar ik kan wel begrijpen dat mensen er plezier uit halen. Crisisje? Jezus man, er zijn iedere dag betogingen tegen de paus, kerken blijven leeglopen en mensen worden opgepakt omdat ze nog maar grapjes maken over een pauselijke aanslag. Dit is een serieuze crisis voor de kerk, een duidelijk teken dat er actie ondernomen moet worden maar ze doen niks. p.s. Denk jij dat je bewustzijn hoger is dan dat van ongelovigen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Minister-President
|
![]() Ik wil natuurlijk niks afdoen van de misdaden, maar we moeten toegeven dat de media het 10 keer groter heeft opgeblazen. ik ontken niet dat er tientallen priesters geweest zijn die een vreselijke daad hebben gepleegd. Maar door de media lijkt het alsof iedere priester aan kinderen zit en dat ze zeker allemaal minstens 10 kinderen hebben verkracht.
Mijn gedachten gaan naar de slachtoffers van die misdrijven en ik hoop dat de schuldigen hun straf niet zullen ontlopen. De media lijkt vooral te genieten van de schandalen, voor hen kan de Kerk niet genoeg aangevallen worden. Dat ze de criminelen aanvallen is maar normaal, maar niet iedere priester toch. Ze zouden zich beter bekommeren om de slachtoffers ook in plaats van zich te verkneukelen. Maar in éérste instantie qua straf faalt onze overheid met hun stomme verjaringswetten, wie komt er daar eigenlijk op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://usscouts.org/scoutduty/sd2gc05.asp http://usscouts.org/googlesearch.asp...&sa=Search#560 Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 september 2010 om 17:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Waar het hem om gaat is dat de organisatie 'kerk' deze misdaden heel lang heeft goedgepraat, ontkend, verborgen, ... Deze praktijken maken van het instituut kerk een misdadige organisatie. Zelfs nu nog zoeken ze uitvluchten (ach, ze kunnen er niet aan doen meneer)
![]() |
![]() |
#158 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar, waar velen om staan te roepen, de Kerk afschaffen omdat het een criminele instelling is? Nee, dat gaat voor mij toch wat te ver. Ik zie dat als massahysterie.
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs nu zie ik weinig of geen maatregelen om te straffen of de toekomst veilig te stellen.
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben katholiek opgevoed; en heb dus vooral de katholieke hypocrisie meegemaakt. Toch zal ik mijn moeder; of andere gelovigen; nooit beschimpen of op hen neerkijken omwille van hun geloof. |
|
![]() |
![]() |