Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 september 2010, 09:51   #141
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Dream on. Ik was verleden week op de vergadering van NVA Hoboken niet de enige die tegen de brug was. En velen zwegen, wat voor mij zo goed als wil zeggen dat ze niet durven tegenspreken tegen de leiding.
Ja en wat wil je hiermee zeggen?
Mag jij in Hoboken je mening niet verkondigen of wat?
Oud 20 september 2010, 09:53   #142
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Betrokkenen zijn in de eerste plaats de antwerpenaars. Als de Antwerpenaars zo massaal tegen waren, waarom zijn dan niet al die Antwerpenaars gaan stemmen? En in de tweede plaats de belastingbetalers van heel Vlaanderen, hoewel zij geen inbreng hebben krijgen ze wel de factuur.
Je vergeet dat de betalers van die factuur, groten,deels de antwerpenaars zelf zijn, wegens DE bron van inkomsten van Vlaanderen. En je vergeet dat de Antwerpenaren dus ook de lasten én de verkeerslast krijgt. Waarom moet Antwerpen toestaan dat ze vollopen, zelf niet meer kunnen bewegen omdat sommigen geen goede oplossing willen? In plaats van de ring te ontlasten, wil men die nog verbreden. Lekker joh, doe zo voort. See you next election in Antwerp!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 20 september 2010, 09:54   #143
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ja en wat wil je hiermee zeggen?
Mag jij in Hoboken je mening niet verkondigen of wat?
Ik wel, maar niet iedereen is zo assertief als ik, dat was wel duidelijk
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 20 september 2010, 11:08   #144
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wel, maar niet iedereen is zo assertief als ik, dat was wel duidelijk
Dat vind ik zeer jammer. Hoe kan je een goede discussie voeren als je niet voluit durt praten.
In ons AB zit ik regelmatig met Vlaamse en federale parlementsleden, een senator en een europees parlementslid aan de tafel. Bij ons wordt er soms heftig gesdicusieerd.
Oud 20 september 2010, 12:06   #145
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij bent voor de opkomstplicht? Ik dacht dat de NVA daar TEGEN was?

En jij maakt de conclusie die het beste bij je past, dan maar tot heiligheid, zonder enige grond: zij die niet zijn gaan stemmen? Wel, die kon het niet schelen misschien? Of die hadden gewoon geen zin om te gaan? Overal ter wereld waar een referendum wordt georganiseerd, wordt er met de uitslag wel anders omgesprongen.
Ik dacht dat NVA voor democratie was, maar blijkbaar enkel als het je uitkomt?
Maar zoals ik al zei: als BDW in deze het referendum niet wenst te respecteren, dan zal je dat de volgende verkiezingen wel merken in Antwerpen, en ik dacht niet dat die "paar antwerpenaren" zo onbelangrijk zijn.
Niet enkel in Antwerpen, Eddy.

Daar zullen mijn vrienden en ik wel voor zorgen, wees maar gerust.

't Is niet omdat we het een beetje moeilijk hebben met 'solidarité' met Franstalige bourgeois en maffia-politiekers, dat we niet solidair kunnen zijn met de Antwerpenaren, hé.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 20 september 2010 om 12:09.
djimi is offline  
Oud 20 september 2010, 15:43   #146
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is we?

Een paar Antwerpenaren?
De meerderheid bij de volksraadpleging van vorig jaar.

Nu ik weet wel dat N-VA niet zo goed kan omgaan met democratie, maar zo flagrant die volksraadpleging negeren zou wel een electorale flater van formaat zijn. N-VA gaat hier zwaar klop krijgen in 2012. En terecht, met zo'n antidemocratische arrogantie.
Pelgrim is offline  
Oud 20 september 2010, 15:47   #147
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Als de N-VA wilt dat in 2012 Janssens meer dan 60% van de Antwerpse stemmen haalt, moeten ze nu zeker en vast de Lange Wapper doordrukken.
Janssens gaat dan kunnen zeggen: "kijk eens wat die daar in Brussel, met Dewever op kop, willen doen tegen de zin van de Antwerpenaars!".
Antwerpenaren die zich verdrukt voelen door "Brussel", op wie zouden die stemmen???
Wees gerust dat ik mij serieus ga inzetten om de n-va zoveel mogelijk stemmen te doen verliezen. Enfin, cd&v en vld.
Pelgrim is offline  
Oud 20 september 2010, 15:49   #148
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Janssen was eerst voor en daarna tegen de Lange Wapper.
Mensen denken dan: "Die Jannes weet zelf niet meer wat ie wil, ik stem op Bart Dewever, dat is tenminste een man die bij zijn standpunt blijft."
Dat geloof je maar. Centrale vraag bij de gemeenteraadsverkiezingen gaat zijn: voor of tegen die L.W. Niet voor of tegen Janssens of De Wever. Als Janssens aan stemmen helpen de enige manier is om de betonmaffia en de Nieuwe-Voka-Alliantie te stoppen, dan zal ik daar zeker aan meehelpen.
Pelgrim is offline  
Oud 20 september 2010, 15:51   #149
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Betrokkenen zijn in de eerste plaats de antwerpenaars. Als de Antwerpenaars zo massaal tegen waren, waarom zijn dan niet al die Antwerpenaars gaan stemmen?
59,24 % stemde tegen.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 20 september 2010 om 15:51.
Pelgrim is offline  
Oud 20 september 2010, 15:58   #150
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Janssen was eerst voor en daarna tegen de Lange Wapper.
Mensen denken dan: "Die Jannes weet zelf niet meer wat ie wil, ik stem op Bart Dewever, dat is tenminste een man die bij zijn standpunt blijft."
Dan ben jij waarschijnlijk vergeten dat hij op het spreekgestoelte in het Vlaams parlement als laatste spreker toch geen stelling wilde innemen. Het werd hem trouwens niet in dank afgenomen.
speurneus is offline  
Oud 20 september 2010, 16:04   #151
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De meerderheid bij de volksraadpleging van vorig jaar.

Nu ik weet wel dat N-VA niet zo goed kan omgaan met democratie, maar zo flagrant die volksraadpleging negeren zou wel een electorale flater van formaat zijn. N-VA gaat hier zwaar klop krijgen in 2012. En terecht, met zo'n antidemocratische arrogantie.
De volksraadpleging werd enkel gehouden onder Antwerpenaren terwijl dit een dossier is voor de Vlaamse regering ergo moet heel het Vlaamse volk geraadpleegd worden in deze materie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 20 september 2010, 16:11   #152
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De volksraadpleging werd enkel gehouden onder Antwerpenaren terwijl dit een dossier is voor de Vlaamse regering ergo moet heel het Vlaamse volk geraadpleegd worden in deze materie.
Nee.
Steve_M is offline  
Oud 20 september 2010, 16:22   #153
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nee.
Non verstaan ze hier beter.
Pelgrim is offline  
Oud 21 september 2010, 09:41   #154
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nee.

Dit is wel een dossier voor de Vlaamse regering mijn beste. Of gaat u nu beweren dat enkel Antwerpenaren iets te zeggen hebben op het Vlaams niveau?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 21 september 2010, 09:45   #155
EddyBal

Standaard

Citaat:
59,24 % stemde tegen.
ONDANKS de miljoencampanje van de betonmaffia
EddyBal is offline  
Oud 21 september 2010, 09:48   #156
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Betrokkenen zijn in de eerste plaats de antwerpenaars. Als de Antwerpenaars zo massaal tegen waren, waarom zijn dan niet al die Antwerpenaars gaan stemmen? En in de tweede plaats de belastingbetalers van heel Vlaanderen, hoewel zij geen inbreng hebben krijgen ze wel de factuur.
omdat er stemrecht en geen stemplicht was

en zo hoort het

het recht van de burger om er zijn voeten aan te vegen !
Anna List is offline  
Oud 21 september 2010, 09:50   #157
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
omdat er stemrecht en geen stemplicht was

en zo hoort het

het recht van de burger om er zijn voeten aan te vegen !
Ik ben ook voor stemrecht, maar ik denk, en dit is een persoonlijke mening, dat in het geval van een referendum, met zo een beperkte keuze, het beter ware geweest er stemplicht van te maken.
Oud 21 september 2010, 09:52   #158
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dit is wel een dossier voor de Vlaamse regering mijn beste. Of gaat u nu beweren dat enkel Antwerpenaren iets te zeggen hebben op het Vlaams niveau?
Leg eens uit :
WIE krijgt het te slikken , de NIET vermindering van verkeer door het midden van Antwerpen?
WIE moet er jaren mee leven met een constructie die ze niet zien zitten maar wel moeten zien staan?
WIE levert het MEESTE geld in Vlaanderen?

Antwerpen is de belangrijkste stad van België, dus zeker van Vlaanderen. Het is een schande dat wij hier zo met ongeveer de kleinste ring zitten en dat alle internationale verkeer voor onze deur passeert en we daardoor niet eens vlot van het ene stadsdeel naar het andere kunnen rijden.
EddyBal is offline  
Oud 21 september 2010, 09:54   #159
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik ben ook voor stemrecht, maar ik denk, en dit is een persoonlijke mening, dat in het geval van een referendum, met zo een beperkte keuze, het beter ware geweest er stemplicht van te maken.
Dan nog: blanco stemmen kan ook he. Weeral verplichten? Neen, die niet stemt wenst niet gehoord te worden en sluit zich aan bij de meerderheid.
EddyBal is offline  
Oud 21 september 2010, 09:55   #160
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees gerust dat ik mij serieus ga inzetten om de n-va zoveel mogelijk stemmen te doen verliezen. Enfin, cd&v en vld.
dat gevoel zal serieus versterkt worden als de Lange Wapper er toch komt.

ik denk dat Janssens zich ondertussen serieus in de handen aan het wrijven is, hij kan gewoon niet verliezen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be