Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 september 2010, 20:44   #141
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Om te beginnen verzaakt hij aan zijn beloftes aan EdR.
Dan probeert hij Oosterweel in de federale gesprekken te introduceren.
Daarna verwijt hij de franstaligen dat ze een "zakgeldfederatie" nastreven.
Nu start hij een polemiek rond de waals/vlaamse collaboratie met als thema Hergé en Vandersteen (in feite probeert hij de wind uit de zeilen te halen van de media ivm zijn familiaal verleden).
Dit alles zijn alleen maar afremtechnieken met de bedoeling de parlementaire opening te halen zonder akkoord.

Arm Vlaanderen

Ik vind dat maar een vreemde redenering. Het lijkt me eerder dat N-VA er alles aan doet om toch maar te kijken of er geen coalitie mogelijk is. Overigens zullen eventuele beloften van BDW aan EDR mij absoluut worst wezen. Ik hoop dat BDW in de eerste plaats zal kijken naar wat hij zijn kiezers beloofd heeft.
Rr00ttt is offline  
Oud 24 september 2010, 12:51   #142
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het gaat niet om 'een filmpje', schaveiger, het is een onder meer met steun van de RTBf gemaakte, zéér degelijke en diepgravende documentaire, die niemand spaart!

Erg inspirerend, inderdaad.

Met het Waalse smetteloze zieltje kunt u wanneer u dat maar wil op het forum van Le Soir, dat van La Libre Belgique, of dat van Le Vif kennis gaan maken.

Doe het de groeten van me,

djimi
Ik kan de wmv niet lezen maar wel de geschreven bijdragen. Het bevestigd alleen maar wat iedereen al lang wist en persoonlijk zie ik er niks nieuws in.
Het is ronduit beschamend voor dit land.
Oud 24 september 2010, 12:53   #143
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Bokkesprongen?????

Als ik de lijn volg van BVDW in 2007 tot nu. Wat betreft programma voor de verkiezingen en wat hij zegt na de verkiezingen. Het verlaten van de regering omwille van het NVA programma.

Dan zie ik geen bokke sprongen. Wel een constante lijn.

Lang geleden dat we nog zo'n politieker hebben gezien. Ik zou durven beweren sinds Priester Deans in 1908.
Het zijn die van nu jong, niet sinds 2007 waar hij alleen maar tegen zijn spiegelbeeld hoefde te discuteren.
Oud 24 september 2010, 12:57   #144
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nadat EDR flink zijn gat gevaagd had aan de afspraken over BHV en nieuwe bevoegdheden, én op expliciete vraag van CD&V en Groen!.

hoe weet gij dat ?

Leugen. Dat was een vuile truuk van Elio om via Merrie Karolien Bart de Wever te isoleren. De Wever heeft NOOIT Oosterweel aangesproken op federaal niveau.

Informeer je een beetje meer vriend.

Als reactie op een nooit geziene uitval van (vermoedelijk) Onkelinck in het rexistische dagblad Le Soir, die duidelijk bedoeld was om de zaak op te blazen vanuit Franstalig Brusselse kringen.

Misschien wel maar dat neemt de feiten niet weg.

Na de zoveelste poging tot karaktermoord door Radio Milles Collines. Waar men het zelfs nodig vond de nagedachtenis van vader De Wever door het slijk te sleuren. De Goebbels-technieken zijn ze bij de Walen nooit verleerd.

Is het niet in VL dat de collaboratie als "vanzelfsprekend" werdt (wordt) aangenomen ?

De Franstaligen hebben plus minus één week de schijn kunnen ophouden dat ze de boodschap van de Vlaamse kiezer hadden begrepen. Daarna zijn ze terug begonnen zoals in 2007: vuile politieke spelletjes, verdeeldheid proberen te zaaien, terugkomen op afspraken, uitstelmaneouvers, haatcampagnes, misbruik van de macht van de "sociale partners", de complete leugens van Pinocchio Magnette, tot en met de bevelen tot karaktermoord op Bart De Wever die via de Cercle De Lorraine doorgegeven worden aan Van Thillo en Nolf.

Een heel mooie bloemlezing, we zien direct waar je je inspiratie haalt.

Inderdaad, niet te begrijpen dat er toch nog idioten zijn in Vlaanderen die aan België willen blijven vasthouden. Gelukkig steeds minder en minder.

De toekomst zal uitwijzen wie de grootste idioten waren
Oud 24 september 2010, 12:58   #145
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Een recente studie van een Leuvense prof toonde juist het tegenovergestelde aan.
En in wiens opdracht werd die studie gemaakt ?
Oud 24 september 2010, 13:00   #146
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik herinner me nochtans de beelden toen madam non na een regeringsbegroting buiten kwam en zei: '' we moeten zoveel euro besparen maar Wallonié gaat dat niet doen''.
Selectieve herinneringen zijn wel comfortabel.
Oud 24 september 2010, 13:21   #147
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Selectieve herinneringen zijn wel comfortabel.
Sommige herinneringen zijn zo selectief dat ze enkel op BDW slaan. Velen hebben echt een BDW-frustratie sind 13-07.
winnezele is offline  
Oud 24 september 2010, 18:36   #148
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe weet gij dat ?
Omdat onder andere Wouter Beke dat in een interview laten vallen heeft.

Citaat:
Informeer je een beetje meer vriend.
Dat zou je beter zelf doen beste vijand.

Citaat:
Misschien wel maar dat neemt de feiten niet weg.
Sorry joenk, de tijd dat de Vlaming zijn mond moest houden en kruipen is voorbij.

Citaat:
Is het niet in VL dat de collaboratie als "vanzelfsprekend" werdt (wordt) aangenomen ?
Nee, want anders zouden zoveel Vlamingen er geen boeken over geschreven hebben. In Wallonië had zowat iedereen boter op zijn hoofd en heeft men alles proberen in de doofpot te stoppen. Het boek "Te wapen voor Hitler" van Flore Plisnier was nog in 2008 in Wallonië een echte schok voor de na-oorlogse generaties die waren gehersenspoeld met de op gerichte geschiedvervalsing gebaseerde idee: Vlaming=beest=collaborateur; Waal=superieur=verzetsheld.
Maar de idee van superioriteit omwille van de Franse taal en cultuur leeft nog altijd bij een grote meerderheid van Franstaligen, en de racistische Vlamingenhaat wordt er via de pers, inclusief Radio Mille Collines en het rexistische dagblad Le Soir, elke dag opnieuw nieuw leven ingeblazen. In wezen is de mentaliteit van de collaboratie in Wallonië nog geen millimeter verandert.

Citaat:
Een heel mooie bloemlezing, we zien direct waar je je inspiratie haalt.
Uit Le Soir en zo.

Citaat:
De toekomst zal uitwijzen wie de grootste idioten waren
Reactionaire bewegingen blijken achteraf altijd de grote idioten geweest te zijn en dat zal voor het reactionair-belgicisme niet anders zijn.
fonne is offline  
Oud 24 september 2010, 19:11   #149
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan de wmv niet lezen maar wel de geschreven bijdragen. Het bevestigd alleen maar wat iedereen al lang wist en persoonlijk zie ik er niks nieuws in.
Het is ronduit beschamend voor dit land.
Download VLC media player, een echte aanrader. Die leest alles. Wel raar dat je wmv, een standaard van WIndows, niet kan lezen
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 24 september 2010, 19:15   #150
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Sommige herinneringen zijn zo selectief dat ze enkel op BDW slaan. Velen hebben echt een BDW-frustratie sind 13-07.
2

Ze zouden alleen daarom nog eens verkiezingen moeten organiseren, de franskiljonen moeten nog eens wakker geschud worden,
Miguelito is offline  
Oud 24 september 2010, 19:31   #151
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Om te beginnen verzaakt hij aan zijn beloftes aan EdR.
Dan probeert hij Oosterweel in de federale gesprekken te introduceren.
Daarna verwijt hij de franstaligen dat ze een "zakgeldfederatie" nastreven.
Nu start hij een polemiek rond de waals/vlaamse collaboratie met als thema Hergé en Vandersteen (in feite probeert hij de wind uit de zeilen te halen van de media ivm zijn familiaal verleden).
Dit alles zijn alleen maar afremtechnieken met de bedoeling de parlementaire opening te halen zonder akkoord.

Arm Vlaanderen
Excuseer mij vooral mijn platte Vlaamse, agrarische afkomst als ik u zeg: ga elders kakken! U heeft niet eens uw feiten juist. Arm Belgie waar u voorbeeld wilt voor staan!
den ambetantsten is offline  
Oud 24 september 2010, 21:40   #152
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Excuseer mij vooral mijn platte Vlaamse, agrarische afkomst als ik u zeg: ga elders kakken! U heeft niet eens uw feiten juist. Arm Belgie waar u voorbeeld wilt voor staan!
Verexcuseren hoeft bijlange niet.
Feit is: Mijnheer Schaveiger heeft een punt. punt.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 september 2010 om 21:41.
4x10E6 is offline  
Oud 24 september 2010, 21:56   #153
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Hij heeft puntenop zijn i's, voor de rest achteraan enkele zinnen, maar daar houdt het mee op
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 24 september 2010, 22:03   #154
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
Heel duidelijk, zo duidelijk zelfs dat ik u er nog maar eens moet op wijzen dat N-va helemaal niet voor de onafhankelijkheid ging tijdens de laatste verkiezingen. Wat is uw punt? Waarom mag N-va niet mee doen op federaal niveau?
Schrijf ik (of een ander) ergens dat de NVA niet mag meedoen op federaal niveau?

De NVA heeft duidelijk geen mandaat om België te splitsen. NVA-militanten vergeten dat wel eens.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 september 2010 om 22:03.
filosoof is offline  
Oud 24 september 2010, 22:06   #155
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Schrijf ik (of een ander) ergens dat de NVA niet mag meedoen op federaal niveau?

De NVA heeft duidelijk geen mandaat om België te splitsen. NVA-militanten vergeten dat wel eens.
Neen, ik denk niet dat we dat vergeten. We herinneren anderen er juist aan dat hij dat mandaat niet heeft. Het zijn trouwens je broeders in het zuiden die de mond vol hebben van splitsen. Waar het hart van vol is, loopt de mond van over?
EddyBal is offline  
Oud 24 september 2010, 22:09   #156
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

nope, meer zelf, ze hebben al zéér duidelijk gezegd dat ze niet het einde van België aan het onderhandelen zijn.

in feite is er niemand in Vlaanderen echt bezig met het einde van België, behalve de die-hards.

In Franstalig België daarentegen, en dan vooral in Brussel, zijn ze daar zeker en vast mee bezig. Véél meer dan de Vlamingen, dat is een feit. Politici en pers zijn het gewone volk al geruime tijd aan het bespelen, zeker sinds "bye bye Belgium".

Franstalige politici weten héél goed wat ze moeten zeggen en doen tov de Vlamingen om zo veel mogelijk binnen te halen in het kader van een splitsing. Hun modellen staan klaar, hun contacten met de buitenlandse diplomatie staan op scherp.

in de Franstalige media vind je bijna dagelijks gemene aanvallen onder de gordel op vooral Dewever en de N-VA maar ook op Vlaanderen en de gewone Vlaming. En dit al een tijdje, herinner je je nog de uitzending van de RTBF over het kindergeld dat Vlaanderen zou verhogen?

In principe is hun bedoeling er niet echt gericht om Vlaanderen ten gronde te richten, maar om hun eigen belang te waarborgen, maar we zouden wel eens bijkomende schade kunnen worden.
Oud 24 september 2010, 22:11   #157
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Van mij mag u hem zelfs een dubbele punt gunnen. Zijn hele betoog raakt echter kant noch wal en komt niet verder dan wat hysterisch gekrijs. Daarmee zal 't niet lukken, vrees ik.
Waarom blijft men in die taal van de confrontatie? Jullie willen 't boeltje samenhouden, maar raken niet verder dan mensen verrot schelden omdat ze de werkelijkheid onder ogen willen zien en werk willen maken van een toekomst!? Knoop het allemaal goed in jullie oortjes want jullie gaan 't nog vaak moeten horen: met als 't kan, zonder als 't moet!
den ambetantsten is offline  
Oud 25 september 2010, 02:29   #158
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik ben niet zo erg bezig met Bart de Wever en de regeringsformatie, en weet niet of hier iets van klopt. Eén ding weet ik echter wel, niet omdat ik het in dit bijzondere geval heb vernomen, maar omdat ik de gewone gang van zaken ken:

Bart de Wever zal het thema collaboratie niet ter sprake hebben gebracht. Dat heeft immers niets met de huidige crisis te maken... behalve voor zeer vele Franstaligen en hun pers. Bij gebrek aan betere argumenten om hun voorrechten te behouden in een staat die altijd meer hun belangen gediend heeft dan de onze, trachten ze in alle omstandigheden waarin zij daar munt uit kunnen slaan, iedere Vlaamse eis om meer democratie en dus meer zelfbestuur en eigen verantwoordelijkheid af te doen als een verkapte sympathie voor de beulen van Auschwitz.

Ik was er niet bij, heb het niet gevolgd, maar verwed er mijn hoofd op dat het weer zo is gegaan. Eigenlijk vormt dit noch min noch meer dan vijfenzestig jaar Franstalig incivisme.
BDW schreef de column omtrent collaboratie nadat de RTBF beelden van het graf van BDW's vader had getoond om dan te linken naar collaboratie. Want ja, op dat graf stond Henri "Rik" De Wever en dat moest echt toch wel aantonen hoe Vlaamsdol dat familienestje was dus kon collaboratie nooit ver weg zijn.

De eerste die dat doet met het graf van mijn ouders, mag al blijf zijn als ik enkel maar zijn eigen camera doe opvreten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 25 september 2010, 02:31   #159
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hebben me wijsgemaakt dat die zgn transferts steeds maar verminderen.
U zegt het.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 25 september 2010, 02:32   #160
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben met veel niet akkoord, ook niet met de standpunten van bepaalde franstaligen en nog minder met die desastreuse partijpolitiek aan beide kanten.

Het enigste wat mij interesseert is het respect voor de gewone burger en hun welzijn.
Dat blijkt wel ERG duidelijk uit je beginpost...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be