![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net als schuldinductie-door-nazificering is het verplichte onderwijs van Frans als tweede taal een instrument om de Franstalige dominantie in België overeind te houden. Niet verwonderlijk dat uitgerekend een Belgicistische tsjeef als Peeters die dominantie blijft verdedigen.
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik ga soliciteren wordt er gevraagd dat ik perfect tweetalig (NL/FR) ben en de kennis van het Engels is een pluspunt. Dat is nog steeds zo in de overgrote meerderheid van de gevallen. En dat is wat telt. Geen politieke spelletjes. De jongeren moeten met maximale kansen van de school afkomen, en aan de kennis van het Engels schort er weinig in Vlaanderen. De kennis van het frans gaat zienderogen achteruit. Het omkeren van de situatie gaat dit enkel verergeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Good luck!
![]() |
![]() |
#144 |
Burgemeester
|
![]() Inderdaad, in vergelijking met bvb de Luxemburgers of de Zwitsers zijn wij niet bepaald spectaculair te noemen qua niveau.
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De jongeren de dag van vandaag zijn zeer vlot met het engels, getuige ook mijn studenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Probeer maar eens perfect de Engelse taal te beheersen. We zullen zien hoe groot dat "pakske" van u is.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
|
![]() Mooi staaltje van wereldvreemdheid.
Citaat:
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
Men is ermee gestopt. Ik denk dat het kwam omdat het moeilijk te organiseren was met klassen die zich moesten splitsen voor EN of FR en ook omdat de derde taal FR op niets trok; EN als 3de taal kon nog een zeker niveau halen wegens ook contact met het EN buiten de school; 3de taal FR had als resultaat 0. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() De overgrote meerderheid spreekt Globish ipv EN; dat is van weinig belang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Engelse teksten lezen? Heel gemakkelijk Academisch Engels spreken? Heel moeilijk Maar heeft de economische wereld behoefte aan mensen die perfect academisch Engels spreken? Totaal niet. Wat dat betreft is onze kennis van het Engels ruimschoots voldoende. Tis niet omdat ge geen Shakespeare-engels kunt dat daarvoor uw Engels ondermaats is.
![]() |
![]() |
#153 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Meneer Smet zou misschien eerst eens beginnen met te zorgen dat alle leerlingen Nederlands kunnen en dat ze op school aanwezig zijn.
Dat zou al een revolutie zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, die mogen kiezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Staatssecretaris
|
![]() En het kunnen lezen van Engelse romans biedt een economische meerwaarde?
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Tijdens de uniefjaren kreeg ik (vooral in het masterjaar) veel vakken in het Engels met bijhorende Engelstalige literatuur geschreven door buitenlandse proffen allerhande (dus niet dat die simpele zinnen gebruikten). Vond ik veel simpeler dan Engelstalige romans waar ze nog woorden als "thee", "thou" en "thy" gebruiken. Een taal beheersen betekent voor mij u verstaanbaar kunnen maken in die taal zowel mondeling als schriftelijk en vica versa. En Engels is net een gemakkelijke taal om op deze wijze te beheersen. Verlangen dat onze jeugd zich foutloos in allerhande talen kan uitdrukken is tijdsverlies imo. Dat mensen die Germaanse talen studeren dit foutloos moeten kunnen, oké maar verwacht niet dat iedereen in staat moet zijn om Hyacint Bouquet-engels te produceren. Net zoals hier al mensen beginnen zeuren dat de jeugd tegenwoordig geen Nederlands meer zou kunnen. Is hun Nederlands dan zo slecht dat ze mekaar niet meer verstaan? Of omdat ze eens een dt-fout schrijven?
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 28 september 2010 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |