Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 oktober 2010, 10:12   #141
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Al die zever over graafschappen, hertogdommen, prinsbisdommen enz. interesseren mij geen bal in het raam van de huidige politiek.
Ik ben flamingant en op politiek vlak richt ik me tot het huidige Vlaanderen, en dat is de samentelling van het huidige Vlaamse Gewest en de bevoegdheden van de Vlaamse Gemeenschap op Brussels grondgebied.

Intern organisatorisch ben ik voorstander om de provincies af te schaffen als bestuursniveau.
Als begrip mogen ze natuurlijk blijven bestaan, net zoals in bepaalde indelingen waar dit nuttig zou blijken (weet ik veel vb. als opdeling van bevoegdheidsregio's van de Lijn, of van de Wegenbouw ... Tourisme ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 oktober 2010, 11:41   #142
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Neen. Lees zijn commentaar. LIMBURG vind hij wél een goede naam...
Of de naam 'Limburg' nu de juiste term is, is inderdaad voor discussie vatbaar. Voor mijn part moogt u het gerust 'het Land van Loon noemen'. Maar Limburg is nu eenmaal de streek waar ik ben opgegroeid. Zonder dat ik daarom wil spreken over een zogenaamd 'Limburgs volk'. Maar heb natuurlijk iets met Limburg, het land van mijn voorvaderen. Ik spreek Limburgs en ik ervaar een Limburgs 'wij-gevoelen'.

Dat allemaal ervaar ik niet ik niet als ik de naam 'Vlaanderen' hoor. Bovendien is Vlaanderen zo iets artificieels, dat men maar moeilijk van één volk kan spreken.

Wat België betreft: ik voel me zeker thuis in de staat België en ervaar in het buitenland ook het Belg-zijn-gevoelen en niet zozeer het 'Vlaams-zijn-gevoelen.

Dat wilde ik toch even aanstippen.
system is offline  
Oud 14 oktober 2010, 11:43   #143
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Of de naam 'Limburg' nu de juiste term is, is inderdaad voor discussie vatbaar. Voor mijn part moogt u het gerust 'het Land van Loon noemen'. Maar Limburg is nu eenmaal de streek waar ik ben opgegroeid. Zonder dat ik daarom wil spreken over een zogenaamd 'Limburgs volk'. Maar heb natuurlijk iets met Limburg, het land van mijn voorvaderen. Ik spreek Limburgs en ik ervaar een Limburgs 'wij-gevoelen'.

Dat allemaal ervaar ik niet ik niet als ik de naam 'Vlaanderen' hoor. Bovendien is Vlaanderen zo iets artificieels, dat men maar moeilijk van één volk kan spreken.

Wat België betreft: ik voel me zeker thuis in de staat België en ervaar in het buitenland ook het Belg-zijn-gevoelen en niet zozeer het 'Vlaams-zijn-gevoelen.

Dat wilde ik toch even aanstippen.
en Limburg is niet artificieels?

trouwens, het Limburgs, bestaat dat wel? mijn collega uit Sint-Truiden zegt me dat hij het dialect uit Maasmechelen langs geen kanten verstaat.....
Oud 14 oktober 2010, 11:43   #144
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je moet vooral niet denken dat je zo belangrijk bent op dit forum, dat je zo populair en bekend bent op dit forum, dan andere forummers je zomaar politiek kunnen plaatsen ...
Wat heeft uw opmerking nu met de discussie te maken. Maar bitter weinig.

En troost u, ik heb absoluut niet de behoefte om populair te zijn. Het zal me wat. Ik zeg gewoon wat ik denk. Tot spijt van wie het benijdt.

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2010 om 11:43.
system is offline  
Oud 14 oktober 2010, 11:44   #145
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft uw opmerking nu met de discussie te maken. Maar bitter weinig.

En troost u, ik heb absoluut niet de behoefte om populair te zijn. Het zal me wat. Ik zeg gewoon wat ik denk. Tot spijt van wie het benijdt.
neen, je zegt datgene waarvan jij denkt dat het provocerend is voor de meerderheid van dit forum. je bent enkel uit op discussie om te kunnen discussiëren.
Oud 14 oktober 2010, 11:45   #146
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en Limburg is niet artificieels?

trouwens, het Limburgs, bestaat dat wel? mijn collega uit Sint-Truiden zegt me dat hij het dialect uit Maasmechelen langs geen kanten verstaat.....
Dan is het toch geen echte Limburger. Dat hij het niet zou spreken, kan ik begrijpen, maar iedereen verstaat in Limburg Maaslands.
system is offline  
Oud 14 oktober 2010, 11:47   #147
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is het toch geen echte Limburger. Dat hij het niet zou spreken, kan ik begrijpen, maar iedereen verstaat in Limburg Maaslands.
naar zijn eigen zeggen, geboren en getogen in Sint-Truiden, ook zijn (voor)ouders komen uit de streek.

maar jij gaat uiteraard bepalen wat een "echte" Limburger is
Oud 14 oktober 2010, 11:47   #148
system
Banneling

Standaard

Citaat:
neen, je zegt datgene waarvan jij denkt dat het provocerend is voor de meerderheid van dit forum. je bent enkel uit op discussie om te kunnen discussiëren.
Ge noemt iets provocerend wanneer het u niet aanstaat. Wel, ge zult er aan moeten wennen nog meer van die provocerende taal te moeten lezen.

Maar ge kunt eraan ontsnappen. Doe zoals sommige Vlaams-nationalisten regelmatig doen hier op dit forum: duw op de negeerknop en vlucht lekker weg naar uw gelijkgezinden. Dan kunt ge onder mekaar gezellig kletsen over de dingen waarover ge het eens zijt.

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2010 om 11:56.
system is offline  
Oud 14 oktober 2010, 11:48   #149
system
Banneling

Standaard

Citaat:
naar zijn eigen zeggen, geboren en getogen in Sint-Truiden, ook zijn (voor)ouders komen uit de streek.

maar jij gaat uiteraard bepalen wat een "echte" Limburger is
Gij alleszins zeker niet.
system is offline  
Oud 14 oktober 2010, 12:09   #150
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij alleszins zeker niet.
Ja natuurlijk. Alleen jij bent in staat om te bepalen wie een echte Limburger is en wie niet. Al even zelfoverschattend als je autodefinitie "neutraal onderzoeker". Om van je aspiraties als "historicus" maar te zwijgen.
Oud 14 oktober 2010, 12:12   #151
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja natuurlijk. Alleen jij bent in staat om te bepalen wie een echte Limburger is en wie niet. Al even zelfoverschattend als je autodefinitie "neutraal onderzoeker". Om van je aspiraties als "historicus" maar te zwijgen.
Dat heb ik nooit gezegd. Ik ben wel toevallig geboren in Limburg en heb er praktisch heel mijn leven gewoond tot nu toe.

Maar zo te horen, is dit voor u slechts een detail van zonder al te veel importantie.

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2010 om 12:27.
system is offline  
Oud 14 oktober 2010, 12:14   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nooit gezegd. Ik ben wel geboren in Limburg en heb er praktisch heel mijn leven gewoond tot nu toe.

Maar zo te horen, is dit voor u slechts een detail zonder al te veel importantie.
Wees bang domme Limburger!

Ik heb dat altijd al eens willen zeggen.
Oud 14 oktober 2010, 12:16   #153
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wees bang domme Limburger!

Ik heb dat altijd al eens willen zeggen.
Maar u wilt volgens mij zoveel zeggen. En wie teveel wil zeggen, zegt uiteindelijk maar weinig.
system is offline  
Oud 14 oktober 2010, 12:19   #154
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar u wilt volgens mij zoveel zeggen. En wie teveel wil zeggen, zegt uiteindelijk maar weinig.
Ik heb het zwakke punt in uw redenering in het bold gezet.
Oud 14 oktober 2010, 12:20   #155
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nooit gezegd. Ik ben wel toevallig geboren in Limburg en heb er praktisch heel mijn leven gewoond tot nu toe.

Maar zo te horen, is dit voor u slechts een detail zonder al te veel importantie.
Ik ben geboren in Antwerpen, en heb er praktisch heel mijn leven gewoond (behalve enkele jaren in Limburg, waar ik, toendertijd het Hasselts dialect langs geen kanten verstond - gelukkig werd dit dan ook praktisch niet gesproken). Maar heb toch niet de wetenschap, laat staan de pretentie, om te verkondigen dat ik er zeker van ben, dat elke inwoner van de provincie Antwerpen, het dialect van zijn medeinwoners verstaat.
Bob is offline  
Oud 14 oktober 2010, 12:21   #156
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ik ben geboren in Antwerpen, en heb er praktisch heel mijn leven gewoond (behalve enkele jaren in Limburg, waar ik, toendertijd het Hasselts dialect langs geen kanten verstond - gelukkig werd dit dan ook praktisch niet gesproken). Maar heb toch niet de wetenschap, laat staan de pretentie, om te verkondigen dat ik er zeker van ben, dat elke inwoner van de provincie Antwerpen, het dialect van zijn medeinwoners verstaat.
U moet meer ambiteus zijn.
system is offline  
Oud 14 oktober 2010, 12:22   #157
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het zwakke punt in uw redenering in het bold gezet.
Dat is nu wat ik bedoelde met 'te veel zeggen'. Zoals u kunt merken, heb ik dat nu ook in het vet gezet.

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2010 om 12:27.
system is offline  
Oud 14 oktober 2010, 12:36   #158
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nu wat ik bedoelde met 'te veel zeggen'. Zoals u kunt merken, heb ik dat nu ook in het vet gezet.
Maar dat verandert het zwakke punt in uw stelling niet.

Het is allemaal goed om proberen de grapjas uit te hangen, maar dan moet het wel grappig zijn.
Oud 14 oktober 2010, 12:38   #159
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dat verandert het zwakke punt in uw stelling niet.

Het is allemaal goed om proberen de grapjas uit te hangen, maar dan moet het wel grappig zijn.
Ik stel vast dat u toch af en toe aan zelfreflexie doet. U zou het meer moeten doen.

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2010 om 12:39.
system is offline  
Oud 14 oktober 2010, 12:45   #160
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge noemt iets provocerend wanneer het u niet aanstaat. Wel, ge zult er aan moeten wennen nog meer van die provocerende taal te moeten lezen.

Maar ge kunt eraan ontsnappen. Doe zoals sommige Vlaams-nationalisten regelmatig doen hier op dit forum: duw op de negeerknop en vlucht lekker weg naar uw gelijkgezinden. Dan kunt ge onder mekaar gezellig kletsen over de dingen waarover ge het eens zijt.
Groot gelijk. We zullen eens vragen aan Maarten Malaise om enkele nevenfora op te richten. Eentje waar Vlamingen zonder tegenspraak onder elkaar kunnen mekaar gelijk geven.

OOPS, dan ook nog eentje voor de orangisten, want daar ben ik te "belgicistisch" voor...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be