![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar valt poen mee te rapen, jong |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ja ? leg uit
Diegene die een alochtoon in dienst neemt, ondanks het (vermeende) risicoprofiel, draagt mijn inziens alleen maar bij : weer - een allochtoon minder die 'profiteert' van het systeem - een allochtoon bij die het 'goede voorbeeld' misschien kan uitdragen naar zijn metgezellen - etc. Op dat hekel puntje na natuurlijk.... hij draagt niets bij tot een verdere segregatie waar het natuurlijk het VB om te doen is |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't was dan ook maar een hypothetisch gevalleke Maar kom, ... gestapocentrum of niet Mag ik dan stellen dat jij het volkomen terecht vindt dat we inzake bv vrouwen teruggaan naar een scenario van ( minder dan ) 20 - 30 jaar geleden ? Zo meen ik me te herinneren dat vrouwelijke sollicitanten ( op oa Agfa-Gevaert ) te horen kregen of ze misschien van plan waren ooit zwanger te geraken .... een positief antwoord en je kon de baan al vergeten. Vanuit louter het werkgevers-standpunt perfect begrijpbaar, natuurlijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog niet zo lang geleden zei je dat je geen makelaar meer wenste gezien uw slechte ervaringen ermee. Of was je toen aan het liegen ? U mag blijkbaar wel conclusies trekken uit uw ervaringen uit het verleden en iemand anders niet ? Vreemd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik geef zelf de reden waarom men discrimineerd en jij komt af alsof ik zou beweren dat het niet gebeurt? ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke gave?
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel 2 vragen: Hoe kan je het verschil zien en hoe dat het komt dat men discrimineerd...jouw antwoord...Hoe je een onderscheid kan maken? Niemand wordt geboren als crimineel; je bent pas een crimineel als je criminele feiten gepleegd hebt.
Dus: Ik kan het verschil zien want niemand word geboren als crimineel. Men discrimineerd omdat men niet geboren word als crimineel. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet wel op de link klikken, hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom schreef ik er ook bij : Waarvoor dienen selectiekantoren en interimkantoren eigenlijk? Om te kijken wie een vreemd klinkende naam heeft? Of komt er toch iets meer bij kijken om de juist mens op de juiste plaats te zetten? Citaat:
Waarom iemand discrimineert? Dat moet je vragen aan degene die discrimineert. Meestal is dat op basis van vooroordelen; van horen zeggen. Mijn werkgever discrimineert niet. Aangezien het al eens gebeurt dat iemand ontslagen wordt; kan je aannemen dat hij al eens negatieve ervaringen heeft. Dat is al gebeurd; zowel met allochtonen als met autochtonen. Ik kan daar met gepaste trots aan toevoegen; dat er mensen van 18 verschillende nationaliteiten werken, dat daardoor alle wereldreligies zijn vertegenwoordigd. Er een groot aantal 55-plussers werken; 1/3 van de werknemers zijn vrouwen (voor een ICT-bedrijf!) Bij de hogere functies is 1/4 een vrouw. Daar kunnen we dus nog 8% inhalen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Daar heeft niemand baat bij, niet de werkgever en niet de allochtone sollicitant. Wel kun je als werkgever informeren bij vorige werkgevers en wanneer de reden van ontslag niets te maken heeft met attitude zie ik niet in waarom je die allochtone kandidaat niet zou aanwerven mocht deze het best beantwoorden aan het gevraagd functieprofiel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook het gemeentebestuur/OCMW bij ons gaat zo te werk. Laatst gewijzigd door daiwa : 19 oktober 2010 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb gezegt dat je als werkgever geen andere keus hebt dan iedereen over dezelfde kam te scheren omdat je niet kan zien wie crimineel is en wie niet. Jij hebt hierop gezegt dat je WEL de keuze hebt door onderscheid te maken tussen criminelen en niet criminelen...hierop vraag ik aan jouw hoe je dan dat onderscheid kan maken...en nu zeg je zelf weer dat je het niet kan zien. ![]() Dus opnieuw, hoe kan je het onderscheid dan maken volgens jouw? En waarom discrimineerd men meer en meer?
Laatst gewijzigd door illwill : 20 oktober 2010 om 09:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit heb ik verteld. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom discrimineren meer en meer mensen?
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
WAAROM DISCRIMINEREN STEEDS MEER MENSEN? Antwoord dan ook eens 1 keer! Doeme toch. ![]()
Laatst gewijzigd door illwill : 20 oktober 2010 om 11:46. |
||
![]() |
![]() |