Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2010, 08:26   #141
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik die dacht dat U(Circe) - het leven kende zoals het is!?
Do I know you?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 08:40   #142
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
@ circe: ach, ik ga heus niet vragen of ze bij de AA zitten of een verslavingsprobleem hebben, hoor; ik bedoel maar: wie zonder zonden is werpe de eerste steen. We hebben allemaal wel een klein verslavinkje en daar ga ik niet over oordelen. Ook ga niet vragen "Bent u gepensioneerd?". Het is me niet om het "redden" te doen: ik heb daklozen ontmoet die zich beter redden dan veel keurig werkende Belgen met een hypotheek, en een leuker leven leiden met vriendschap, solidariteit, avontuur, en veel vrijheid. Why not?

Waar het me om te doen is : bijdragen tot de strijd tegen de onverschilligheid.

@ alle anderen: kijk maar op mijn blog hoe ontevreden de daklozen zijn met onze ontmoetingen.

http://brusselsislove.wordpress.com

(bij de laatste 2 artikels ook foto's). Ik heb nog nooit zo'n vriendelijke dankbaarheid meegemaakt en ga lekker door.

Groeten!

Polly
Ik bedoel maar dat er DRINGEND werk dient gemaakt te worden om deze verdwaalde mensen zo vlug als mogelijk uit de SLOOT te helpen. Ook de gepensioneerden uiteraard.

Waarmee jullie bezig zijn strekt jullie uiteraard tot eer, maar, geef toe dat het niet veel meer is dan deze behoeftigen of noodlijdender kruimels toe te werpen.

Als U, als particulier tijd wil investeren om aan armoedebestrijding te doen, zou U eventueel kunnen overwegen om als vrijwillige medewerker aan te sluiten bij een van de talrijke Vzw die met gestructureerde projecten bezig zijn.

U zou ook uw beschermelingen de weg naar deze instellingen kunnen tonen en hun begeleiden bij het restaureren van hun civiele rechten.

Laatst gewijzigd door bruggeman : 8 november 2010 om 08:41.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 08:59   #143
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Do I know you?
It's not impossible! Why?
Oud 8 november 2010, 09:00   #144
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
It's not impossible! Why?
HA! jij meent toch te weten dat ik "het leven ken zoals het is"? of is dit gewoon een conclusie die je trekt uit mijn bijdragen hier?

Even kreeg ik "ontblotingsangst"

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 8 november 2010, 10:23   #145
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
In Brussel leven officiëel zo'n 300 mensen letterlijk op straat.
Er zijn echter - eveneens officiëel, zo'n 2.000 daklozen.

Wanneer je door het centrum loopt, zie je overal mensen die op straat leven: aan het Centraal, Zuid en Noord Station, aan de Beurs, op de Anspachlaan, op de Gulden Vlieslaan... vaak zijn hun verhalen schrijnend.

En wat steeds méér zichtbaar wordt: op straat zitten ook (ex-)nette gepensioneerden, die sinds de economische crisis met schulden en een minuscuul pensioen hun huishuur niet meer kunnen betalen. Géén mensen met diepe psychologische problemen en een zwaar verleden dus, maar keurige mensjes zoals u en ik die hun hele leven hard gewerkt hebben.

We zullen nog zwart zaad zien, zei iemand me eind 2009.
C'est quoi, des trousses de toilette?

In Le Soir stond vandaag dat we er op één jaar 6.000 vluchtelingen zonder onderdak hebben bijgekregen.
http://www.rtbf.be/info/regions/brux...uxelles-268949

Tel maar uit hoe leuk dit gaat worden deze winter.

Daarom juich ik dit privé initiatief toe, van twee vrouwen die acties willen ondernemen om daklozen te helpen:

http://brusselsislove.wordpress.com

Groetjes van Polly
In een land waar de premier de burgers oproept daklozen op te vangen ipv het zelf te doen, ben ik ook wel bereid wc papier te gaan uitdelen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2010 om 10:24.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 14:33   #146
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
HA! jij meent toch te weten dat ik "het leven ken zoals het is"? of is dit gewoon een conclusie die je trekt uit mijn bijdragen hier?

Even kreeg ik "ontblotingsangst"
Wat dacht U soms?

Ben je er dat al zo erg aan toe?
Oud 8 november 2010, 14:39   #147
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In een land waar de premier de burgers oproept daklozen op te vangen ipv het zelf te doen, ben ik ook wel bereid wc papier te gaan uitdelen.
Eerst de W.C's plaatsen maar, dat zal U wellicht wel iets te hoog gegrepen zijn hé. Temeer dat deze nog niet 'USB' zijn
Oud 8 november 2010, 15:28   #148
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Bruggeman, nogmaals, het gaat hier niet over drugs en alcoholverslaafden, maar over gepensioneerde mensen die dakloos zijn omdat ze hun huur niet meer kunnen betalen!
Geef ze dan geld. Of gaan ze hun huur betalen met zeepjes ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 15:31   #149
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De SpA heeft zelfs een fantastische actie ondernomen: een thuislozenwandeling op 14 november!! Haha! Langs de plaatsen waar daklozen onder grijze dekens liggen te rillen, gaat men een zondag wandelen, en daarna een goeie pint in een typisch café van de Marollen om 'ne keer na te denken over het probleem.

http://www.manifestement.be/2010bis/pompon.htm

Aan het einde van het Europees jaar van de strijd tegen armoede en Sociale Uitsluiting (sic!!) zijn we er alleen maar armer op geworden, en 6.000 daklozen rijker.

En de SpA maakt er een fijne zondagwandeling van.

Is het u opgevallen: géén voorstel tot actie, engagement, giften, maar: een goed glas en wat reflectie.

De wereld gaat kapot aan salons-reflectie" en de daarbij gepaarde onverschilligheid.
Maar géén fotos nemen op 't moment dat de flikken de daklozen op straat zetten, hé: http://forum.politics.be/showthread.php?t=146072
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 15:35   #150
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Ik ben het volledig met je eens: eerst voor eigen deur vegen. De miljoenen euro's die de overheid steekt in de opvang van vreemdelingen zouden eerst naar armen van eigen bodem moeten gaan. Maar die sukkelaars laat men links liggen. Het is een echte schande.
sukkelaars zijn sukkelaars: kou en honger kennen geen origine.

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 november 2010 om 15:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 19:04   #151
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
sukkelaars zijn sukkelaars: kou en honger kennen geen origine.
Eigen Sukkelaars Eerst, filosoof. En als er nog wat overschiet ook de andere sukkelaars helpen...
Oud 8 november 2010, 19:14   #152
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Maar géén fotos nemen op 't moment dat de flikken de daklozen op straat zetten, hé: http://forum.politics.be/showthread.php?t=146072
Erm ... Een bende dakloze vreemdelingen opjutten tegen de politie is niet echt gewoon foto's maken , da's je eigen nieuwsjes maken en daar dan fotookes van nemen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 19:23   #153
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Eigen Sukkelaars Eerst, filosoof. En als er nog wat overschiet ook de andere sukkelaars helpen...
In onze schatkist schiet er nooit iets over.
Oud 9 november 2010, 07:37   #154
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Allez, Antwerpen kan er ook aan beginnen:

Citaat:
Na de schrijnende beelden van daklozen in Brussel vorige winter wordt nu ook in Antwerpen het probleem van de daklozen steeds prangender.

’s Nachts schuilen twintig tot veertig daklozen, vooral Poolse mannen, voor de kou in de ondergrondse parkeergarage van het Koningin Astridplein bij Antwerpen-Centraal.

Het aantal daklozen in Antwerpen neemt toe. Harde cijfers zijn er niet, maar het probleem wordt wel steeds zichtbaarder. De oorzaak is de toestroom van daklozen zonder papieren. Onder hen vooral veel Poolse mannen, die naar ons land gekomen zijn om werk te zoeken en daar niet in slagen.
http://www.vandaag.be/binnenland/512...antwerpen.html
Maar ik ga die mannen niet bezoeken in Astrid. Daar durf ik 's avonds niet langs lopen.

Oud 9 november 2010, 09:19   #155
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar ik ga die mannen niet bezoeken in Astrid. Daar durf ik 's avonds niet langs lopen.
Voor enkele jaren was er een leerling journaliste die een artikel wou schrijven over de bewoners van de " jungle " in Calais ( de duinen even de stad uit waar illegalen in tenten en hutjes kamperen ). Ze sprak daarvoor een Afgaan aan in de stad, die haar een afspraak gaf om hem bij valavond te ontmoeten, hij zou haar hun kamp laten zien, en met de mannen daar laten spreken, hij zou tolk zijn...De volgende morgen lag ze in het ziekenhuis, ze wist zelfs niet meer hoeveel mannen er op haar hadden gezeten...
Niet veralgemenen natuurlijk, Polen zijn geen Afghanen, en alle Afghanen zijn niet slecht en verkrachters, maar uit buurten waar veel dakloze mannen samenhokken, moeten vrouwen -vooral s'nachts - wegblijven. Zelfs mannen blijven beter weg. En kinderen. En honden, je weet nooit, er zijn er mischien die uit een land komen waar ze dat eten.
Oud 9 november 2010, 18:18   #156
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Voor enkele jaren was er een leerling journaliste die een artikel wou schrijven over de bewoners van de " jungle " in Calais ( de duinen even de stad uit waar illegalen in tenten en hutjes kamperen ). Ze sprak daarvoor een Afgaan aan in de stad, die haar een afspraak gaf om hem bij valavond te ontmoeten, hij zou haar hun kamp laten zien, en met de mannen daar laten spreken, hij zou tolk zijn...De volgende morgen lag ze in het ziekenhuis, ze wist zelfs niet meer hoeveel mannen er op haar hadden gezeten...Niet veralgemenen natuurlijk, Polen zijn geen Afghanen, en alle Afghanen zijn niet slecht en verkrachters, maar uit buurten waar veel dakloze mannen samenhokken, moeten vrouwen -vooral s'nachts - wegblijven. Zelfs mannen blijven beter weg. En kinderen. En honden, je weet nooit, er zijn er mischien die uit een land komen waar ze dat eten.
'T is nu niet dat ge moet komen klagen hé: - Je hebt, met vele anderen destijds voor de 'Europese' Unie gestemd alsook voor de 'Multiculturele' samenleving, in de hand gewerkt door de Mondialisering.

Nu blijft er nog slechts: onze verworvenheden drastisch in te perken en deze van onze andersCulturele nieuwe vrienden breed, uit te bouwen!

Reken maar dat er meer jaren zullen moeten gewerkt worden voor een verminderd loon en ….meer belastingen. Kwestie van de troetel politiek werkende te houden.

En, over de ‘Jungle’ gesproken , Brussel is daar de Hoofdstad van!!!! Kom maar eens neuzen, het loont de moeite.
Oud 10 november 2010, 00:35   #157
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
'T is nu niet dat ge moet komen klagen hé: - Je hebt, met vele anderen destijds voor de 'Europese' Unie gestemd alsook voor de 'Multiculturele' samenleving, in de hand gewerkt door de Mondialisering.

Nu blijft er nog slechts: onze verworvenheden drastisch in te perken en deze van onze andersCulturele nieuwe vrienden breed, uit te bouwen!

Reken maar dat er meer jaren zullen moeten gewerkt worden voor een verminderd loon en ….meer belastingen. Kwestie van de troetel politiek werkende te houden.

En, over de ‘Jungle’ gesproken , Brussel is daar de Hoofdstad van!!!! Kom maar eens neuzen, het loont de moeite.
Ik ken Brussel wel, heb er zelfs gewoond, dat is nu voltooid verleden tijd. En gelukkig maar, mijn laatste bezoekjes hebben mij getoond dat het er niet op vooruitgegaan is.
En voor die rotzooi heb ik niet gestemd, geloof me vrij.
Oud 10 november 2010, 18:21   #158
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:

PolyCorrect zal eerst de arme Brusseleirs voorthelpen en...als ze iet tijd op overschot heeft- Awel wette dan wa? dan zal haar eige naar Antwerpen verplaatsen oum in te pringe, ziede?

En als ge het zelf niet doet, zult ge oup de raike van 'Aantwarpe' niet teveel moete telle zelle!!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be