Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: KOMT ER NU EEN AKKOORD?
Ja! Voor het einde van het jaar hebben we een regering! 7 13,21%
Ja, maar een definitief regeerakkoord is iets voor begin 2011 4 7,55%
Nee, we zijn weer vertrokken voor eindeloos gepalaver waarop iemand de stekker eruit trekt om dan een nieuwe formule te vinden 17 32,08%
Nee, we zijn op weg naar verkiezingen 16 30,19%
Nee, we zijn op weg naar een overgangsregering 9 16,98%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 2 november 2010, 18:55   #141
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
beste eddy, ivm je handtekening.
hoe kan Nederland Vlaanderen uitzuigen bij het feit dat Nederland 'evenredig' even rijk is als Vlaanderen?
Ik ben best bereid dat iets vriendelijker te maken. Maar zeg eens, What is in it for the Dutch?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 2 november 2010, 18:58   #142
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik ben best bereid dat iets vriendelijker te maken. Maar zeg eens, What is in it for the Dutch?
véél minder dan voor Vlaanderen.
Vlaanderen behoort dan eindelijk tot een land waar de andere inwoners hen niet uitschelden voor facisten, racisten en asocialen, een land waar de Vlamingen met open armen worden ontvangen, een land waar Vlaanderen zich eindelijk economisch volledig kan ontplooien, een land waar de Vlamingen eindelijk hun echte identiteit kunnen opbouwen (dat kan niet in België of een onafhankelijk Vlaanderen), een land waar de Vlamingen eindelijk echte welvaart hebben itt de pseudo-welvaart in België of een onafhankelijk Vlaanderen, ...

Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 november 2010 om 19:00.
Shadowke is offline  
Oud 2 november 2010, 19:28   #143
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Dat is nonsens. In de Grondwet staat ook dat hij adellijke titels uitreikt. Moét hij dat dan ook doen? Moét hij ook genade verlenen?
U zegt ?

Refererend aan mijn post 126, waarin ik het heb over het al dan niet dwingend karakter van een wettekst, zult u in Art. 113 GW (i.v.m. het verlenen van adeldom) en in Art. 110 GW (i.v.m. wat u het verlenen van genade noemt) telkens lezen : “De Koning heeft het recht …..etc….etc….’.

Verdere uitleg is overbodig, dacht ik.

Vindt u het een erezaak om opzettelijk aan aperte desinformatie te doen, of maakt u er graag een gewoonte van om de slimmerik uit te hangen omtrent kennis waarvan u niet de minste kaas gegeten hebt ?
Gwylan is offline  
Oud 2 november 2010, 19:36   #144
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
U zegt ?

Refererend aan mijn post 126, waarin ik het heb over het al dan niet dwingend karakter van een wettekst, zult u in Art. 113 GW (i.v.m. het verlenen van adeldom) en in Art. 110 GW (i.v.m. wat u het verlenen van genade noemt) telkens lezen : “De Koning heeft het recht …..etc….etc….’.

Verdere uitleg is overbodig, dacht ik.
ok, hier heb je gelijk.
BWarrior is offline  
Oud 2 november 2010, 19:38   #145
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok, hier heb je gelijk.
Dank u.
Gwylan is offline  
Oud 2 november 2010, 20:29   #146
EddyBal

Standaard

Citaat:
véél minder dan voor Vlaanderen.
Vlaanderen behoort dan eindelijk tot een land waar de andere inwoners hen niet uitschelden voor facisten, racisten en asocialen, een land waar de Vlamingen met open armen worden ontvangen, een land waar Vlaanderen zich eindelijk economisch volledig kan ontplooien, een land waar de Vlamingen eindelijk hun echte identiteit kunnen opbouwen (dat kan niet in België of een onafhankelijk Vlaanderen), een land waar de Vlamingen eindelijk echte welvaart hebben itt de pseudo-welvaart in België of een onafhankelijk Vlaanderen, ...
Beware of the Greek baring gifts...

Je antwoord NIET op mijn vraag.

Alles wat je opnoemt heb je NOG MEER in een ONafhankelijk Vlaanderen
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 2 november 2010, 20:36   #147
Shadowke

Standaard

Citaat:
Beware of the Greek baring gifts...

Je antwoord NIET op mijn vraag.

Alles wat je opnoemt heb je NOG MEER in een ONafhankelijk Vlaanderen
met kleinstaaterij bereik je niets eddybal
best is een grote staat met behoud van regionale identiteit.

jouw onafhankelijk Vlaanderen wilt de vernietiging van de regionale identiteit, net zoals België dat heeft proberen te doen maw een onafhankelijk Vlaanderen is de voortzetting van België.
om definitief komaf te maken met 'België' is een fusie met Nederland nodig.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 november 2010 om 20:38.
Shadowke is offline  
Oud 2 november 2010, 21:05   #148
EddyBal

Standaard

Citaat:

jouw onafhankelijk Vlaanderen wilt de vernietiging van de regionale identiteit, net zoals België dat heeft proberen te doen maw een onafhankelijk Vlaanderen is de voortzetting van België.
Ga je weer een andere draad verpesten OFF TOPIC omdat je niet kan verdragen dat ik voor een ONafhankelijk Vlaanderen ben? Ik wil niks vernietigen. Jij wil de Vlaamse identiteit vernietigen. Jullie Vlaanderenhaters stoppen voor niets he?
EddyBal is offline  
Oud 2 november 2010, 21:05   #149
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

hier volg ik u compleet waarom zouden we België in't klein willen maken ?(Vlaanderen onafhankelijk)

en wat Vlaanderen in fusie met Nederland betreft... geen commentaar

Laatst gewijzigd door jogo : 2 november 2010 om 21:06.
jogo is offline  
Oud 2 november 2010, 21:12   #150
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ga je weer een andere draad verpesten OFF TOPIC omdat je niet kan verdragen dat ik voor een ONafhankelijk Vlaanderen ben? Ik wil niks vernietigen. Jij wil de Vlaamse identiteit vernietigen. Jullie Vlaanderenhaters stoppen voor niets he?
fout, ik wil de vlaamse, brabantse en limburgse identiteit behouden.
jouw onafhankelijk vlaanderen wilt deze identiteiten vernietigen en vervangen door een kunstmatige identiteit.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 november 2010 om 21:15.
Shadowke is offline  
Oud 2 november 2010, 21:18   #151
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet te onderschatten hoor ! Indien mannen van 'onze slag' het voor het zeggen kregen, dan zou deze 'cultuur' door die 'cultuur' vervangen worden.
Nu nog die 'vreemdelingen' dáárin assimileren. Er is nog veel werk voor de boeg.
Scarabaeida is offline  
Oud 2 november 2010, 21:50   #152
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed.

Iedereen is heel positief. BDW is het links complot (PS-ABVV-SP.A) tegen de N-VA in het algemeen en zijn persoon in het bijzonder vergeten, vergeten dat het Paleis hem vergat op de hoogte te stellen van de opdracht van Johan VDL, gelooft blijkbaar niet meer in zijn eigen analyse dat "men" achter zijn rug bezig is, dat er "eindeloos op een carrousel wordt gedraaid" enz. Hij stelt zich nu constructief op. Vande Lanotte is een hele goede. Niks meer van de vergissing in de intellectuele eerlijkheid van links.

Toch?
Inderdaad: er is nu en dan een akkoord over borrelhapjes.
Daarmee komen we niet vooruit.
Wel komen verkiezingen na 31 december steeds meer in zicht.

Laatst gewijzigd door Boduo : 2 november 2010 om 21:50.
Boduo is offline  
Oud 2 november 2010, 22:00   #153
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Besef je ook dat er bij de overgang van die grote kapitalen, er weinig erfenis mee gemoeid is?
Maar natuurlijk.

Het vermogen nalaten aan bijvoorbeeld een goed doel of het verdelen onder alle mensen i.p.v. enkel onder de eigen familieleden is eerder de norm dan de uitzondering bij miljardairs, zeker?

Familiebedrijven zullen ook wel niet bestaan?

Wat een waanbeelden dat in deze wereld of, nog extremer, in een volledig vrije markt het persoonlijke vermogen samenhangt met de geleverde prestaties...
Robinus V is offline  
Oud 2 november 2010, 22:17   #154
EddyBal

Standaard

Citaat:
fout, ik wil de vlaamse, brabantse en limburgse identiteit behouden.
jouw onafhankelijk vlaanderen wilt deze identiteiten vernietigen en vervangen door een kunstmatige identiteit.
180 jaar geschiedenis wil JIJ vernietigen omdat we amper 15 jaar bij NL waren... mooi hoor. Maar geen probleem. Je droom komt nooit uit want de Vlamingen willen het niet Buiten dit forum ken ik precies 1 persoon die dat ziet zitten. Al de rest lacht er eens goed mee of verklaart me zot om het gewoon maar te vragen.
Veel werk voor de boeg jongen!
EddyBal is offline  
Oud 2 november 2010, 22:28   #155
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Ik zie niet in wat voor vernietiging ermee gepaard zou gaan. Laten we het zo stellen. Wat mij betreft waren we zelfs langer samen dan die 15 jaar.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 november 2010 om 22:29.
Scarabaeida is offline  
Oud 2 november 2010, 23:14   #156
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Maar natuurlijk.

Het vermogen nalaten aan bijvoorbeeld een goed doel of het verdelen onder alle mensen i.p.v. enkel onder de eigen familieleden is eerder de norm dan de uitzondering bij miljardairs, zeker?

Familiebedrijven zullen ook wel niet bestaan?

Wat een waanbeelden dat in deze wereld of, nog extremer, in een volledig vrije markt het persoonlijke vermogen samenhangt met de geleverde prestaties...
Nooit gehoord van aandelen? Schenkingen?

En een zaak die van vader op zoon overgaat, en die zoon doet het niet zo goed, weet je dan ook dat ze die kunnen afzetten als baas?
EddyBal is offline  
Oud 3 november 2010, 01:10   #157
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nooit gehoord van aandelen? Schenkingen?

En een zaak die van vader op zoon overgaat, en die zoon doet het niet zo goed, weet je dan ook dat ze die kunnen afzetten als baas?
Weet je dat een geërfd bedrijf ook verkocht kan worden voor geld waar je niet voor gewerkt hebt?

Weet je dat die zoon dat werk ook door iemand anders kan laten doen voor een goed deel van de opbrengst, waarna er voor hemzelf ook nog een goed deel overblijft dat constant binnenstroomt zonder dat die zoon ook maar één poot heeft moeten uitsteken?
Robinus V is offline  
Oud 3 november 2010, 09:58   #158
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Weet je dat een geërfd bedrijf ook verkocht kan worden voor geld waar je niet voor gewerkt hebt?

Weet je dat die zoon dat werk ook door iemand anders kan laten doen voor een goed deel van de opbrengst, waarna er voor hemzelf ook nog een goed deel overblijft dat constant binnenstroomt zonder dat die zoon ook maar één poot heeft moeten uitsteken?
Weet je dat de kinderen van rijke mensen DUURDERE cadeautjes krijgen dan die van de armere?
EddyBal is offline  
Oud 3 november 2010, 12:11   #159
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik verneem dat De Wever een groot deel van zijn populariteit te danken heeft aan zijn deelname aan een TV-spelletje, waar hij kennelijk de indruk had gegeven “slim” te zijn. Wel, laat ons duidelijk wezen : politiek bedrijven op enig niveau vergt andere kwaliteiten dan goed zijn in het spelen van een TV-spelletje. Die andere kwaliteiten heeft De Wever duidelijk niet.
Ik zal even duidelijk zijn als jij : je verlaagt je hier tot het in stand houden van een kwakkel van formaat die ik alleen kan bestempelen als roddel en prietpraat.

Toen de uitslag van de verkiezingen bekend werd schrokken de belgicisten zich een hoedje. Koortsachtig werd gezocht naar een uitleg m.b.t. zijn reusachtig succes. De reden werd vlug gevonden : de slimste mens ter wereld waaraan Bart (met veel succes) maar ook andere Vlaamse politici (met veel minder succes) deelnamen.

Dergelijke fabeltjes zijn niet te controleren. Ondanks het feit dat politologen hier onderzoek naar gedaan hebben en ze naar de vuilnisbak verwezen hebben blijft er altijd iets van hangen wegens het eenvoudig feit dat het geen concreet gegeven is.

Normaal gesproken zou ik hier zelfs niet op gereageerd hebben omdat je bewering te gek is om los te lopen. Ik doe het alleen omdat je berichten nog steeds lezenswaardig zijn, een zeldzame uitschuiver niet te na gesproken. BDW is niet perfect maar vergeleken bij hem zijn de meeste belgische politici armzalige amateurs. Gelieve dit in je ongetwijfeld lieftallige oortjes te knopen.
robert t is offline  
Oud 3 november 2010, 12:15   #160
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik zal even duidelijk zijn als jij : je verlaagt je hier tot het in stand houden van een kwakkel van formaat die ik alleen kan bestempelen als roddel en prietpraat.

Toen de uitslag van de verkiezingen bekend werd schrokken de belgicisten zich een hoedje. Koortsachtig werd gezocht naar een uitleg m.b.t. zijn reusachtig succes. De reden werd vlug gevonden : de slimste mens ter wereld waaraan Bart (met veel succes) maar ook andere Vlaamse politici (met veel minder succes) deelnamen.

Dergelijke fabeltjes zijn niet te controleren. Ondanks het feit dat politologen hier onderzoek naar gedaan hebben en ze naar de vuilnisbak verwezen hebben blijft er altijd iets van hangen wegens het eenvoudig feit dat het geen concreet gegeven is.

Normaal gesproken zou ik hier zelfs niet op gereageerd hebben omdat je bewering te gek is om los te lopen. Ik doe het alleen omdat je berichten nog steeds lezenswaardig zijn, een zeldzame uitschuiver niet te na gesproken. BDW is niet perfect maar vergeleken bij hem zijn de meeste belgische politici armzalige amateurs. Gelieve dit in je ongetwijfeld lieftallige oortjes te knopen.
Gwylan kan dan ook niet de tv volgen he. Hij zei duidelijk dat hij afging op wat er hier op het forum verteld werd.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be