![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||||||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
er staat duidelijk (zowel in de nederlandse versie als in de engelse): Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je heel snel zou kunnen lopen moet je hetzelfde experiment maar eens uitbreiden naar lopen op de evenaar gezien vanop de zon. Citaat:
Er is absoluut geen sprake van c +/- v, dat is het net! Of je nu naar de lichtbron toe beweegt met een snelheid v, de lichtsnelheid is altijd c, niet c-v! Hoe kan c constant blijven, simpel, omdat tijd en ruimte niet constant zijn maar rekken en krimpen afhankelijk van de relatieve beweging. snelheid is afstand/tijd, dus als de snelheid constant blijft dan moeten afstand en/of tijd veranderen, en dat doen ze ook, is al in ontelbare experimenten bewezen! Niks tegenstrijdig aan. Citaat:
Zoals ik voordien zei, versnelling wel kan wel gemeten worden, zoals zwaartekracht (beide zijn trouwens gelijkgesteld). In een absoluut lege ruimte is er niets dat je zal aantonen of je beweegt of niet maar als je versnelt (van beweging verandert) zal je dat wel kunnen meten/voelen. Citaat:
Citaat:
Ik snap er niks van, lijkt me weer allemaal gebroebel. Citaat:
- vanop de trein beweegt de aarde, trein staat stil -> schijn - vanop de aarde beweegt de trein, aarde staat stil -> echt - vanop de zon beweegt de aarde, trein staat stil -> echt???? En verder, wat heeft die trein meer te maken met de zon dan met een andere ster???? Citaat:
Citaat:
Toon mij eens aan in je "totaal systeem van vergelijkingen" hoe dat precies werkt? Citaat:
De ene ligt vast met een anker en blijft dus ter plekke ten opzichte van de bodem. De andere boot houdt zich ook ter plekke met motorkracht. Beide boten staan stil tegenover elkaar en tegenover de bodem maar niet genover het water. Nu ga jij beweren dat vanuit boot nummer 1 het water werkelijk langs de boot beweegt maar vanuit boot nummer 2 is dat enkel schijn???? Citaat:
Citaat:
Zijn theorie is algemeen aanvaard wordt nu ook aan ongeveer alle universiteiten van gedoceerd. De rest van je post ga ik niet meer op antwoorden gezien het herhaling is van wat hierboven staat. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Lees verder hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Inertia...e_of_reference Scroll naar "General relativity" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Kapitalisme = Duivel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Parlementslid
|
![]() Zeg harrie,
Laten we onze discutie verder zetten in deze draad: http://forum.politics.be/showthread.php?t=145897&page=5 Zoals anderen opgemerkt hebben zijn je theorien niet op z'n plaats in de meeste draden onder G&L, we zijn hier eigenlijk volledig off-topic bezig, en de draad eigenlijk aan het kapen. Ik stel voor dat je je volgende antwoord in bovenvermelde draad plaatst waar het onderwerp beter past zodat anderen hier verder over satan en de mens kunnen discussieren. Ik had het zelf te laat gezien, anders had ik daar al geantwoord. Laatst gewijzigd door Rizzz : 5 november 2010 om 03:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() En iedereen met een beetje verstand kan uw verhaaltjes zo doorprikken.
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het feit is dat een ieder voor zichzelf ervaart stil te staan en de ander ziet bewegen en dat daardoor een tegenstrijdigheid ontstaat, want de bewegende persoon heeft volgens Einstein een klokvertraging en de stilstaande niet. Citaat:
Dat is een schijnbeweging. Citaat:
Ik weet gewoon dat ik niet de enige ben die de tegenstrijdigheid van Einstein begrijpt. En of jij dat al of niet wilt geloven zal mij een zorg zijn. Citaat:
Citaat:
Het hele probleem van Einstein wordt opgelost door meerdere referentie-kaders met elkander te vergelijken binnen een totaal systeem. En dan kan je ook het probleem van echte beweging en schijnbeweging oplossen. Citaat:
Citaat:
Dus dan krijg je twee verschillende tijden in twee verschillende richtingen. ook twee verschillende afstanden eventueel, dus zo dat iets groter en kleiner is op dezelfde plaats. Citaat:
Citaat:
De aarde staat stil en het vliegtuig versnelt. Dus niet andersom. Net als met de trein: de trein versnelt en beweegt en niet de aarde. Wat ik ook steeds beweerd heb. Citaat:
Ook dat heb ik al eens uitgelegd. Citaat:
Citaat:
Dus niet de raket versnelt, maar deze mag als stilstaand beschouwd worden, en het heelal versnelt. Dat laatste ( de versnelling van het heelal) kan echter niet verklaard worden, dan een schijn-versnelling te zijn door de werkelijke versnelling van de raket. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus je moet alle visies binnen een totaal systeem met elkander vergelijken om echt en schijn te kunnen onderscheiden. Vroeger dacht men bijvoorbeeld dat de zon om de aarde draaide, omdat men het totale zonne-systeem niet kende. Dus die beweging was niet echt, maar schijn. Maar Einstein met zijn theorie gaat weer beweren dat het wel zo is. Want die gaat zeggen dat je niet kunt uitmaken wat wel of niet beweegt of wel of niet stil staat. Wat volkomen onzin is. En wel binnen een totaal systeem. Alleen omdat het systeem van het heelal oneindig is, kun je dat niet absoluut bepalen en zul je steeds weer je conclusies moeten herzien, wat overigens ook met de gehele natuurkunde gebeurt. Citaat:
Citaat:
Want snappen kun je het toch niet. Maar twee echte bewegingen van aarde en vliegtuig kunnen opgeteld leiden tot een stilstand tot de zon als referentiekader. Teken het maar voor jezelf en denk er maar over na. Echt moeilijk is het niet. En zoek gewoon uit wat echt beweegt en wat schijn is. Elke echte beweging kan verklaard worden en heeft altijd een tegenovergestelde schijnbeweging aan zich, die niet verklaard kan worden, dan alleen als schijnbeweging als resultaat van de echte beweging. Citaat:
Citaat:
Het water beweegt echt tegenover de bodem door de zwaartekracht. Dus dat kan verklaard worden. Daardoor beweegt het water ook ten opzichte van de boot die aan de bodem vast zit. Ook dat kan verklaard worden. Maar de boot met de motor vaart tegen de stroom in, dus zijn beweging tegen de stroom in is echt, maar de beweging van het water ten opzichte van de boot is nu schijn en wel in die zin dat de boot zelf het water niet doet bewegen. Zou je dat zeggen, dat is de conclusie: nee, dat is slechts schijn. Door de echte beweging van de boot door de motor ontstaat de schijnbeweging van het water ten opzichte van de boot. En bij de eerste boot met het anker is het verhaal anders. Je kan het dan wel steeds ingewikkelder maken, maar als je de moeite neemt na te denken kun je er altijd uit komen, namelijk door altijd naar de oorzaak van een beweging te zoeken als echt of schijn. Citaat:
Maar de massa gelooft nu eenmaal alles wat er beweerd wordt. Vroeger was dat de kerk en nu de wetenschap. Overigens ben ik helemaal niet tegen Einstein, maar door dieper inzicht in met name de tegenstrijdigheid daarvan zou zijn theorie verder ontwikkeld kunnen worden. Wat ik ook zelf ook al heb gedaan. Alleen helaas nog geen echte oplossing gevonden. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp dat ge de theorie van Einstein niet goed begrijpt, het is dan ook niet zo gemakkelijk en niet echt geschikt voor mensen van uw niveau. Ge moet ietwat vertrouwd zijn met wiskunde en fysica, en ik merk dat dit aan u niet besteed is geweest.
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zegt maar wat. Nee: het lijkt c, anders zou de tijd ( die door de vertraging van de lichtsnelheid ook trager is geworden ) ook niet mee kunnen vertragen. Dus een tragere c ( die ontstaan door een combinatie van c - v en c + v van het licht tussen 2 spiegels ) leidt tot een tragere tijd. Waardoor het lijkt dat c nog steeds c is. Bovendien heeft Einstein er helemaal geen rekening mee gehouden dat de tijd bij c - v dus trager moet zijn en bij c + v dus sneller. En een kind kan ook begrijpen dat als twee spiegels in een raket bewegen dat de lichtsnelheid dan in de heenbeweging trager moet zijn = c - v en in de tegenovergestelde richting sneller = c + v. En zo wordt dan ook door Einstein de tragere tijdssnelheid verklaard, die de schijn op moeten leveren dat c nog steeds c is. Maar dat is niet zo, want de tijd is mee vertraagd met de tragere snelheid van c. Omgekeerd kan je dus door het meten van tijdssnelheden in het heelal bepalen wat sneller en langzamer gaat. Dus de meest snelle tijd geeft de meest langzame beweging aan. En aldus kan je dan ook bepalen bij twee referentie-kaders wie beweegt en wie stil staat. Ook daar heeft Einstein dus niet aan gedacht. Hij meent ten onrechte dat beweging relatief is, dus zo dat bij twee referentiesystemen niet bepaald zou kunnen worden wie beweegt en wie niet. Laatst gewijzigd door harriechristus : 5 november 2010 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() ja, en deze bezit op dit moment elke autochtoon in het westen.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 6 november 2010 om 09:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan u alleen maar zeggen dat het feit dat de snelheid van het licht constant is al door middel van talloze proeven is bewezen en dat daar dus geen twijfel meer over bestaat. Als gij het tegendeel beweert dan zult ge het wiskundige bewijs van Einstein moeten weerleggen. Totdat dat gebeurt zijt ge maar wat aan het zwanzen.
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() Harrie maakt geen grapjes. Dus zwetsen bedoel je?
Wat heeft dit allemaal met de topic te maken? Of had Einstein een mening over Satan verwerkt in de relativiteitstheorie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja: blijkbaar kun je niet lezen of lees je mijn posten nooit omdat je daar te dom voor bent. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het gaat hier over Einstein, en daar klopt theoretisch niks van wegens de tegenstrijdigheid die er in zit. Overigen zou daar dan een apart topic over geopend moeten worden. Of het mag ook naar het topic van de microwezentjes verhuizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze " duivel " is ook de enige die écht bestaat volgens mij. Laatst gewijzigd door den dinges : 6 november 2010 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amerika wil dan ook weer opnieuw geld in zijn economisch systeem pompen om maar met alle geweld het kapitalisme weer op gang te brengen. Met de grote kans dat het op een keer faliekant mis gaat en de hele wereld-economie in elkaar stort en we daarna regelrecht in een derde wereldoorlog terecht komen. Er is maar een goede remedie en dat is een totaal andere kijk op de werkelijkheid, die niet die van de materie is, maar van het bewustzijn. En dat levert mijn atoomtheorie. |
|
![]() |
![]() |