Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2010, 12:12   #141
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Staat er ook ergens in wat die redelijke aanpassingen dan net inhouden???? Het is nogal logisch dat er wat aan de infrastructuur moet gebeuren om blinden en rolstoelgebruikers makkelijker op de trein te krijgen, maar met welke problemen hebben culturele en etnische minderheden te kampen wanneer ze de trein nemen?
aparte kottekes om hun lichaamsopeningen te verluchten? (ook wel islamitisch bidden genoemd)
aparte toiletten (zie Engeland, daar is het al in voege) met de "uitlaat" in de juist richting (niet Mekka), voorzien van de nodige voetwasbakjes.
binnenkort: aparte wagons voor hoofddoeken

het lijstje kan nog worden aangevuld:

het hoeft niet enkel in stations te zijn. Op bedrijven zal men ook bidplaatsen moeten voorzien, en de toiletten in de juiste richting zetten, de toiletplaatsen voorzien van voldoende kraantjes en voetwasbakjes om hun wudu te kunnen doen voordat ze hun gebeden prevelen.
Waarschijnlijk ook aparte toiletten want op die van ons durven ze al eens met hun voeten op de bril te gaan zitten , waardoor die bril telkens kapot gaat (zie Nederlandse universiteiten, die hebben al "hygienische" spetter-maar-raak Turkse toiletten laten installeren.

Er zijn ook speciale muzelman-only modellen: misschien is d�*t iets?

een hele draad erover: http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...202791#p202791

wat te denken van aparte halal-standjes met snacks? Al eens gedacht dat die mensen altijd honger moeten lijden?

waarom ineens niet het ganse bedrijf sluiten tijdens ramadan? iedereen kan dan gewoon zijn verlof opnemen en het probleem is opgelost.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2010 om 12:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 12:12   #142
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor zover ik zie aan wat ik kan lezen in de kranten,
gaat het rapport via een persconferentie, geëerd door de aanwezigheid van de hooggeborene taaie de Laeken, zowel naar de kranten als naar Milquet ...
Ja en in dat rapport staat niets in de trend van dat bepaalde verworvenheden moeten herbekeken worden. Dat staat enkel in de gazet.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 12:15   #143
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Que???
Als u zegt dat migranten lui (geen motivatie) zijn, wat is dat dan? Bot racisme bij gebrek aan argumenten.
Vervolgens repliceert u dat ik geen argumenten heb????????

Nee dat is geen bot racisme, het is de realiteit die jij onder het mom van politieke correctheid dan maar afschildert als racisme. U doet maar. Gemiddeld genomen hebben ze minder motivatie om als arbeider aan de slag te gaan en dat is de dagdagelijkse realiteit waarmee de mensen in de uitzendsector te maken hebben. Soit, blijf maar blind en beschuldig anderen maar van racisme, ik weet wel beter
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 12:19   #144
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
aparte kottekes om hun lichaamopeningen te verluchten?
aparte toiletten (zie Engeland, daar is het al in voege) met de "uitlaat" in de juist richting (niet Mekka), voorzien van de nodige voetwasbakjes.

het lijstje kan nog worden aangevuld,
het hoeft niet enkel in stations te zijn. Op bedrijven zal men ook bidplaatsen moeten voorzien, en de toiletten in de juiste richting zetten, de toiletplaatsen voorzien van voldoende kraantjes en voetwasbakjes om hun wudu te kunnen doen voordat ze hun gebeden prevelen.
Waarschijnlijk ook aparte toiletten want op die van ons durven ze al eens met hun voeten op de bril te gaan staan, waardoor die bril telkens kapot gaat (zie Nederlandse universiteiten, die hebben al "hygienische" spetter-maar-raak Turkse toiletten laten installeren.

wat te denken van aparte halal-standjes met snacks? Al eens gedacht dat die mensen altijd honger moeten lijden?

waarom ineens niet het ganse bedrijf sluiten tijdens ramadan? iedereen kan dan gewoon zijn verlof opnemen en het probleem is opgelost.
Haha, je maakt er een "circe du Soleil" van
Binnen 50 jaar moeten we niet meer gaan werken circe....
Enkel vier keren per dag bidden en dan hebben we toch geen tijd meer
om aan de band te werken.

Buren die nu klacht neerleggen tegen het geluid van de klokkentoren
zullen hard mogen zwijgen omdat er dan een andere klok zwaait....
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 12:20   #145
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
U vergist zich. De idee dat die kolonisatoren (sic) hier niets te zoeken hebben ontspruit aan een neerbuigende houding tav moslims. Zulke figuren laten regelmatig doorschemeren dat zij de beschaafden en de moslims en migranten (twee inwisselbare categorieën) de onbeschaafden zijn. Als dan blijkt dat die geciviliseerden geeneens de dt-regels kunnen vatten...

.
Je legt me woorden in de mond die ik niet gebruikt heb ...
Uw stelling was dat het 'verdwijnen' van culturen niet altijd negatief is..ik beweerde louter dat dit meestal met geweld gebeurde...

De moslims in dit land zijn het probleem niet ..de linkse 5de colonne van de islamfundi's zis véél gevaarlijker...

De ware 'oude' sos draait zich allang om in zijn graf...na de honderdjarige strijd tegen het kleinburgelijke katholicisme bejubelen de huidige linksen nu een andere kleinburgelijke religie...Karl Marx zou er zelfs mottig van worden..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 12:21   #146
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nu, bij het verplicht aanwerven van religieuze minderheden.... als men nu een pot spaghetti op zijn hoofd zet en verklaart dat men lid is van de FSM gemeenschap, dan krijgt men voorrang? of gewoon een muzelmutsje laten haken moet toch ook al goed zijn? of zou men dan echt eerst nog in een slaapkleed moeten komen solliciteren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 november 2010, 12:23   #147
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Haha, je maakt er een "circe du Soleil" van
Binnen 50 jaar moeten we niet meer gaan werken circe....
Enkel vier keren per dag bidden en dan hebben we toch geen tijd meer
om aan de band te werken.

Buren die nu klacht neerleggen tegen het geluid van de klokkentoren
zullen hard mogen zwijgen omdat er dan een andere klok zwaait....
Tejokus: in Engeland IS DIT AL ERNST (zie de aanpassingen die ik nog maakte aan mijn post).

Binnen vijftig jaar is het hier een pak beter volgens Andy. We zullen erop vooruitgaan door de kolonisatie zegt 'm.

Oud 9 november 2010, 12:26   #148
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pasen, Hemelvaartsdag en Allerheiligen verdwijnen als wettelijk betaalde feestdag. In de plaats komen andere dagen die aangepast zijn aan de multiculturele samenleving. Dat staat in de aanbevelingen van het pas gepubliceerde eindrapport van de Interculturele Dialoog.
Hier de bezem doorhalen is een goed idee. Dat moet in Nederland ook maar gebeuren. Ik ben een voorstander van totale afschaffing van nationale feestdagen. Laat liever elke scholier en werknemer aan het begin van het jaar of schooljaar opgeven welke drie feestdagen hij/zij dat jaar wil gebruiken. De school of het bedrijf mag dan besluiten drie dagen verplicht vrij te geven op basis van de grootste voorkeur van betrokkenen en kan daarnaast drie extra vrije dagen geven naar keuze van de scholier of werknemer. Vrijheid blijheid.

Laatst gewijzigd door Piero : 9 november 2010 om 12:27.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 12:30   #149
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Hier de bezem doorhalen is een goed idee. Dat moet in Nederland ook maar gebeuren. Ik ben een voorstander van totale afschaffing van nationale feestdagen. Laat liever elke scholier en werknemer aan het begin van het jaar of schooljaar opgeven welke drie feestdagen hij/zij dat jaar wil gebruiken. De school of het bedrijf mag dan besluiten drie dagen verplicht vrij te geven op basis van de grootste voorkeur van betrokkenen en kan daarnaast drie extra vrije dagen geven naar keuze van de scholier of werknemer. Vrijheid blijheid.

totaal onuitvoerbaar.
hoe doe je dat bij scholen? in vol continue werkende bedrijven? wie krijgt voorrang? wanneer moet een bedrijf dan sluiten?

Oud 9 november 2010, 12:31   #150
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Staat er ook ergens in wat die redelijke aanpassingen dan net inhouden???? Het is nogal logisch dat er wat aan de infrastructuur moet gebeuren om blinden en rolstoelgebruikers makkelijker op de trein te krijgen, maar met welke problemen hebben culturele en etnische minderheden te kampen wanneer ze de trein nemen?
Ze passeren soms standjes met varkensvlees & hebben geen kapelleke/pijltjes richting mekka
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 9 november 2010 om 12:31.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 12:35   #151
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Que???
Als u zegt dat migranten lui (geen motivatie) zijn, wat is dat dan? Bot racisme bij gebrek aan argumenten.
Vervolgens repliceert u dat ik geen argumenten heb????????
Wat quota betreft, ik ben ook tegen quota, ik ben voorstander van het principe dat de beste sollicitant aangeworven is, ongeacht zijn afkomst.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 9 november 2010, 12:37   #152
Amon_Re

Standaard

Citaat:
aparte kottekes om hun lichaamsopeningen te verluchten? (ook wel islamitisch bidden genoemd)

het lijstje kan nog worden aangevuld:

Waarschijnlijk ook aparte toiletten want op die van ons durven ze al eens met hun voeten op de bril te gaan zitten , waardoor die bril telkens kapot gaat (zie Nederlandse universiteiten, die hebben al "hygienische" spetter-maar-raak Turkse toiletten laten installeren.

Er zijn ook speciale muzelman-only modellen: misschien is d�*t iets?

een hele draad erover: http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...202791#p202791

Wat betreft die wc's....
Oud 9 november 2010, 12:47   #153
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Wat betreft die wc's....
In mijn bedrijf moeten er wekelijks toiletbrillen vervangen worden..omdat ze niet bestand zijn tegen deze methode van toiletbezoek..gene zever..
Oud 9 november 2010, 12:50   #154
yassine
Banneling

Standaard

Goed zo!
yassine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 12:52   #155
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht
Goed zo!
Yeps! JIJ gaat lekker voorrang krijgen bij sollicitaties en ik blijf lekker thuis!
goed zo!

Oud 9 november 2010, 12:53   #156
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
In mijn bedrijf moeten er wekelijks toiletbrillen vervangen worden..omdat ze niet bestand zijn tegen deze methode van toiletbezoek..gene zever..
What's wrong with these people?!
Oud 9 november 2010, 12:59   #157
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
thx! straks denken ze hier anders weer dat ik dat allemaal zit uit te vinden hé!
Ik dacht serieus écht in het begin ook dat dat een graptje was hoor.

Maar als ik nu ooit hier in belgie in een station of restaurant zo'n aangepast muzelmanstoilet tegenkom, dan zet ik me er verdorie n�*�*st! Dat is dan maar "mijn" koeltoer.

Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2010 om 12:59.
Oud 9 november 2010, 13:02   #158
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Yeps! JIJ gaat lekker voorrang krijgen bij sollicitaties en ik blijf lekker thuis!
goed zo!
Wedden dat het CGKR klacht gaat indienen omdat allochtonen geviseerd worden om terug aan het werk te gaan na werkloosheid ?

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 9 november 2010 om 13:20.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 13:03   #159
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
totaal onuitvoerbaar.
hoe doe je dat bij scholen? in vol continue werkende bedrijven? wie krijgt voorrang? wanneer moet een bedrijf dan sluiten?
Waarom onuitvoerbaar? Je moet niet direct problemen zoeken in de uitzonderingen. Voor scholen is het geen enkel probleem om drie dagen vast te stellen en drie dagen naar vrije keuze te geven. Leerlingen kunnen ook ziek worden, naar de tandarts gaan of naar een begrafenis toch? De overheid zal plaatselijk rekening kunnen houden met de samenstelling van de bevolking. En voor bedrijven zoals verpleeghuizen gelden nu al afwijkende regels en dat personeel zal daarmee voort moeten gaan. Ik zou niets voelen voor een zotte reeks vrije dagen zoals dierendag of vrouwendag of homodag of kleuterdag of dag van de mensenrechten of milieudag. Als je hieraan begint dan kunnen we weer eens lekker gaan lobbyen en schelden over de keuze van die dagen. Walgelijk!
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 13:04   #160
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
What's wrong with these people?!
Leerboeken uit 632 ?

Er zijn nog mensen die zich liever niet neervleien op gemeenschappelijke sanitaire 'zitjes' maar diens hoofden komen niet boven de scheidingswanden uit..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be