![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Je vergist je, het zijn de linkse ridders der kromme rechtvaardigheid die over alles problemen maken in naam van..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ben niet vies om een euro meer uit te geven als ik dan garantie krijg dat het fair trade is, ik krijg er tenminste iets voor in de plaats (chocolat, bananen, ...) maar een rol van sinterklaas is niet aan mij besteed. Want ik weet ook goed genoeg dat vanaf de dag dat ik zelf in de miserie zit, ik er dan ook zelf zal voor moeten opdraaien en niet moet rekenen op de vrijgevigheid van anderen. En ten laatste, ge kunt nog lang 30% van uw wedde geven aan goede doelen, zolang er niks verandert op het niveau waar het echt nodig is, zal alles hetzelfde blijven. - Overbevolking. - Dictators. - Multinationals (diegene die uitbuiten). - Enkele culturele en lokale achterlijkheden (lees maar eens de avonturen van Annemie Struyf in Afrika).
![]() |
![]() |
#143 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet dat je goede bedoelingen hebt, maar ik neem juist afstand van al die goede bedoeling. Evil rules the world. Go with the flow!
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het asielrecht wel. Het zogezegd "asiel"toerisme van mensen die een beter leven willen door gewoon ergens binnen te stappen in de hoop daar meteen op hotel te kunnen en al het nodige te krijgen zonder er iets te moeten voor doen is héél wat anders! Hoeveel echte "asiel"zoekers zitten er onder die mensen? 5 %???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo kunnen bepaalde politieke figuren daar een nieuwe stemmenvijver aanleggen, en de lasten en kosten zijn voor een ander! Zij zuigen ze aan en beweren nadien dat ze moeten verder verdeeld worden over het ganse land! Laat ze zelf verantwoordelijk zijn en betalen voor wat ze binnenhalen, het zal rap gedaan zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij heeft me in alle geval doen inzien dat ik enkele dingen nodig moest veranderen ...
Lidmaatschap van 't WWF (zowel 't mijne als dat van m'n kinderen) in stukjes en de vuilbak in (de witte zak , niet eens sorteren se ![]() ![]() Vanaf nu haal ik zelfs m'n sigaretten enkel nog bij TOTAL , m'n bank is lekker fout maar da's in andere landen en als ge me nu effe wilt excuseren, 'k ga op zoek naar nen auto van 20 jaar oud, ene die nog lekker 14 liter zuipt , liefst diesel en zonder roetfilter ... ![]() De toekomst zoals zo'n mensen hem willen moet ik ni hebben , dat hij maar op z'n eentje gras eet in z'n megapolis ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op school leer jetrouwens dat je verdraagzaam en behulpzaam moet zijn, en respect moet hebben voor andere. Je hebt dus niets te verwijten aan de opvoeding die ze op school krijgen. En wat de Israelï doen heeft niets te maken met de asielzoekers hier, de palestijnen maken daar nog geen 1% van uit. Die mensen kunnen de reis gewoon niet betalen. Gisteren nog in het nieuws, een ritje in een vrachtwagen kost een asielzoeker slechts 800€ binnen Europa. Stop dus met asiel te verlenen en laat asiel terug in de ambassades in het thuisland of een direct buurland aanvragen en onderzoeken. Op die manier kan Europa het geld dat nu naar asielzeoekrs gaat gebruiken om een duizedvoud te helpen. Met wat Europa nu uitgeeft aan deze asielzoekers, kan trouwens heel de wereldbevolking een beter en gezonder leven geschonken worden. Met het huidige asielbeleid komen er meer dan 300.000 mensen per jaar om tijdens hun poging omhier te geraken, wat van dit beleid een verborgen genocide en misdaad tegen de menselijkheid maakt en dus eigenlijk samen met alle voorstanders van dit beleid moet vervolgd worden door het Internationaal hof van De Haag. Zelfs deze die de reis maken zouden vervolgd moeten worden, want vaak laten zij andere in armoede en ellende opdraaien om de reis te kunnen betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Europees Commissaris
|
![]() Asiel zou moeten AANGEVRAAGD worden vanuit het land van herkomst. Die dossiers zouden dan kunnen worden vertaald en naar hier doorgestuurd worden. Als er een weigering is dan moeten ze die onkosten niet maken om naar hier te komen en kunnen ze het ergens anders proberen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus beter geen shoot the messenger, niet afkomen met aanwijzingen dat ik niet perfect of consistent ben. Want ik ben boodschapper en wat de boodschapper doet heeft geen invloed op de juistheid van de boodschap. Maar laten we dus gewoon zoals ik er naar streven, en zoeken en bijleren enzo. We kunnen vermoeden dat als iedereen zou doen zoals ik, dat we dan niet meer naar Brussel zouden moeten met een kom soep. En ik wil jullie aanmoedigen om bv mee te gaan naar Brussel met een kom soep. Weet je wat, doe jij dat met die soep, dan kan ik nog wat verderwerken in het dierenopvangcentrum, dan kan mijn buurman asielzoekers opvangen,... Citaat:
Citaat:
Ik merk dat vele mensen voor de eigen luxebehoeften werken en nog niet eens voor de vitale of basisbehoeften van anderen. Dat laatste, wat vele mensne doen, doe ik veeel minder (een klein tikkeltje luxe) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#152 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() niet echt, maar het vruchtbaarheidscijfer van die immigranten is lager dan in hun herkomstland, en is nog aan het dalen. Dat is wat we vaststellen
![]() |
#153 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#154 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met dergelijke uitspraken verlies je elke morele geloofwaardigheid.
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denken ze nu echt dat dat op mijn gemoed zou inwerken, ... think again,...
Iemand die er zelf voor kiest om zomaar holder de bolder naar hier te komen om wat van ons systeem te komen profiteren, mag voor mijn part gerust tijdens de kerstperiode in de goot slapen. Dan heb ik meer compassie met die sukkelaars die om een of andere reden aan lager wal geraken , hun heil zoeken in de drank etc... |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze komen massaal naar het land binnen, leggen hun normen op en gaan met alles lopen. Dus helemaal niet hetzelfde als de reden waarom de allochtonen hier boos zijn, die zijn boos om dezelfde reden als de Israëli op de Palestijnen boos zijn. Citaat:
Een verhuis tussen 2 Europese steden en van buiten Europa naar een Europese stad is iets totaal anders. Citaat:
Citaat:
Waarom geef deel je niet ineens alles wat je hebt uit? En waarom woon er nog steeds geen asielzoekers in jou woning en leef jij niet in een tentje? Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer dan 20 jaar hebben de deuren hier opgestaan en is het geld via ramen en deuren naar de asielzoekers gesmeten. Het geld is op, de ruimte is volledig vol en de economische mogelijkheden zijn verdwenen. Het is nu dus hoog tijd dat men stopt met dit gedrag en de deuren dicht doet en de eigen bevolking begint te helpen, of binnen enkele jaren zitten wij in een nog slechtere situatie dan de ontwikkelingslanden nu. En hoop maar niet dat zij dan ons gaan helpen en met open armen gaan ontvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Jij dénkt dat je goed doet, maar de weg naar de hel is geplavijd met goede voornemens. Jij bent daar het vleesgeworden bewijs van...Herneem je ! Gebruik je hersens !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |