Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2010, 16:39   #141
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De meeste allochtonen willen de kerstbeeldjes uit het straatbeeld. Voor mij dus geen probleem dat ze op straat blijven.

Hopelijk is het erg koud en hongerig.
Zeer erg.
Je vergist je, het zijn de linkse ridders der kromme rechtvaardigheid die over alles problemen maken in naam van..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 19:40   #142
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
ja, ik wil ze verplichten; ik wil hogere belastingen en at dat geld gaat naar goede doelen.

dan bega je de zonde der nalatigheid. Kijk: als een mens aan het verdrinken is, ga jij dan weigeren hem te redden, omdat je niet wil dat je nieuwe armani pak nat wordt? Als een mens met een open beenbreuk naar een hospitaal moet gebracht worden, ga jij dan hem niet helpen omdat je niet wil dat je leren zetel van je nieuwe auto bebloed wordt?
De meeste mensen (alvast ik) zouden dat erg onverantwoord van je vinden als je die slachtoffers niet zou helpen omwille van zulke onbelangrijke redenen. Zelfs al is het jouw auto en jouw pak. De rechtvaardigheidstheorie (John Rawls,...) zegt dat we kwetsbaren moeten helpen waar we kunnen, zelfs al zijn we zelf niet verantwoordelijk voor hun toestand.

omdat de rechtvaardigheidstheorie dat zegt. lees principe 1 http://stijnbruers.wordpress.com/201...htvaardigheid/

zoals bovenstaande voorbeelden aangeven, heb je de morele plicht om te helpen, zelfs al ben je niet schuldig (heb je niet die persoon in het water geworpen of die open beenbreuk veroorzaakt).
Ik vindt het irriterend dat je nog niet eens dergelijke fundamentele rechtvaardigheidsprincipes begrijpt.
Los daarvan: jij bent medeverantwoordelijk voor veel leed van dictators en multinationals. Ga je tanken bij Total? Wel, die steunen de Birmese dictatuur. Dus boycot total. Heb je een bankrekening? Kans is groot dat je bank investeert in multinationals die investeren in dictaturen (http://www.banksecrets.eu/#/nl). Dus ga over naar Triodos bank. En zo zijn er nog massa's voorbeelden van wat multinationals allemaal uitspoken in het zuiden (zie CorpWatch,...)

tja, dat is dan de zonde der nalatigheid, zoals de christenen zouden zeggen. Het enige wat het kwaad nodig heeft om te zegevieren, is dat goede mensen niets doen. Je weigert dus die drenkeling en die persoon met zijn beenbreuk te helpen...
Is dat nu zoooo moeilijk om een beetje meer te streven naar rechtvaardigheid?
Ik ken die fameuze Rawls ook wel, trouwens die zijn principe geldt eerder bij het opstellen van wetten en regels, en als ge zijn theorie (naar uw interpretatie) letterlijk toepast dan gaat iedereen in de fout (ook gij). Naar die definitie is er ALTIJD wel een mens in nood (ene die honger lijdt, ene die in de kou moet slapen,...) en terwijl gij hier op dit forum allerlei betogen zit neer te schrijven zou ge evengoed nu naar Brussel kunnen rijden om er een kom soep aan ne arme mens te geven, u verzuimt dus hulp te verlenen aan een persoon in nood. Trouwens bij uw voorbeeldje van ene die loopt te verzuipen dan is die volledig afhankelijk van mijn hulp, met name als ik hem niet help verzuipt hij (ik veronderstel dat er niemand anders in de buurt is). Het is al een heel ander verhaal wanneer we het hebben over armoede; die zijn zowat afhankelijk van iedereen, en daar zitten we dan aan de taak van de overheid. Ik begin woensdag aan mijn eerste job en dan betaal ik dus maandelijks meer dan genoeg bijdrage zodat de overheid deze taak kan uitvoeren. Wat ik overhou is dan echter volledig van mij (het klinkt misschien egoïstisch maar ik werk voor mezelf en niet voor anderen).

Ik ben niet vies om een euro meer uit te geven als ik dan garantie krijg dat het fair trade is, ik krijg er tenminste iets voor in de plaats (chocolat, bananen, ...) maar een rol van sinterklaas is niet aan mij besteed. Want ik weet ook goed genoeg dat vanaf de dag dat ik zelf in de miserie zit, ik er dan ook zelf zal voor moeten opdraaien en niet moet rekenen op de vrijgevigheid van anderen.

En ten laatste, ge kunt nog lang 30% van uw wedde geven aan goede doelen, zolang er niks verandert op het niveau waar het echt nodig is, zal alles hetzelfde blijven.

- Overbevolking.
- Dictators.
- Multinationals (diegene die uitbuiten).
- Enkele culturele en lokale achterlijkheden (lees maar eens de avonturen van Annemie Struyf in Afrika).
Oud 15 november 2010, 20:00   #143
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en je kunt je ook verwennen zonder luxe
en ik zet me wel maandelijks in het zweet om 20% weg te schenken. En tel daar nog eens het vrijwilligerswerk bij. Ben net terug van het opvangcentrum voor vogels en wilde dieren. Dat is heel vuil werk: heel veel bakken vol stront en halfopgegeten kadavers enzo uitkuisen. Roofvogels maken er een potje van. En de uitwerpselen van egels stinken uren in de wind. En dan hadden we nog een vogel met viesgroene poep van de wormen. En nog overal wormen en maden,... Dus ik werk me in het zweet, en in de stront (letterlijk)
Ik ben blij voor u. Maar ik heb andere priors. Ik ga geen water naar de schelde brengen he. Begrijp je me?

Ik weet dat je goede bedoelingen hebt, maar ik neem juist afstand van al die goede bedoeling.
Evil rules the world. Go with the flow!
Oud 15 november 2010, 20:01   #144
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Callous
Ongevoelig
Het asielrecht is een eeuwenoude wereldwijde praktijk en moet, ter bescherming van alle levensbedreigden, in ere gehouden worden op een humane manier.
Het asielrecht wel. Het zogezegd "asiel"toerisme van mensen die een beter leven willen door gewoon ergens binnen te stappen in de hoop daar meteen op hotel te kunnen en al het nodige te krijgen zonder er iets te moeten voor doen is héél wat anders! Hoeveel echte "asiel"zoekers zitten er onder die mensen? 5 %???
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 20:03   #145
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hang ze op in de Kerstbomen.
Weer een vraag zonder antwoord?
Oud 15 november 2010, 20:12   #146
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ze kunnen gemakkelijk doortrekken naar een ander land. Waarom ze liever in Brussel blijven rondhangen weet ik niet. Het kan hier niet anders dan goed zijn.
Als ze liever de ellenlange wachtlijst doorlopen dan is dat hun probleem. Risico's van het vak.
Omdat men in Brussel gewoon zoekt om er zoveel mogelijk binnen te krijgen?
Zo kunnen bepaalde politieke figuren daar een nieuwe stemmenvijver aanleggen, en de lasten en kosten zijn voor een ander!
Zij zuigen ze aan en beweren nadien dat ze moeten verder verdeeld worden over het ganse land! Laat ze zelf verantwoordelijk zijn en betalen voor wat ze binnenhalen, het zal rap gedaan zijn!
Oud 15 november 2010, 20:29   #147
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik kom vaak in borgerhout, ik heb er gekeken, en wat daar gebeurd is volledig conform mijn beweringen. Dat is zo. Ik bedoel, ik stel dat vast, net zoals ik vaststel dat appels van de bomen vallen.
Nu, jij bent ook in Borgerhout geweest. Dan vind ik het straf dat jij niet ziet dat dat conform mijn beweringen is. Nu weet ik wel dat mensen met cognitieve dissonantie enzo selectief blind kunnen zijn of op logisch redeneren af en toe wat steken laten vallen. En we hebben aanwijzingen dat je cognitieve dissonantie of iets dergelijks hebt, dat je ego je denken vertroebelt.
Ge hebt gelijk, daar zijn kinderen een zeldzaamheid.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 22:57   #148
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Laat je snel verzorgen !
Hij heeft me in alle geval doen inzien dat ik enkele dingen nodig moest veranderen ...
Lidmaatschap van 't WWF (zowel 't mijne als dat van m'n kinderen) in stukjes en de vuilbak in (de witte zak , niet eens sorteren se) , die van't asiel kunnen vanaf nu ook de pot op, kost me geld en dan nog is regelmatig moeite doen om ze te gaan helpen ...
Vanaf nu haal ik zelfs m'n sigaretten enkel nog bij TOTAL , m'n bank is lekker fout maar da's in andere landen en als ge me nu effe wilt excuseren, 'k ga op zoek naar nen auto van 20 jaar oud, ene die nog lekker 14 liter zuipt , liefst diesel en zonder roetfilter ...

De toekomst zoals zo'n mensen hem willen moet ik ni hebben , dat hij maar op z'n eentje gras eet in z'n megapolis ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 07:51   #149
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, je moet ze niet kwaad maken, hé! Je snapt denk ik wel waarom ze geweld gebruiken. Dat leer je op school: pest je iemand, dan zou de gepeste misschien op een gegeven moment wel eens kunnen terugslaan, of iemand anders beginnen pesten.
Daarnet nog docu gezien over Israel en Palestina. Manmanman. En die Israelisch begrijpen maar niet waarom die Palestijnen met raketten willen schieten... Terwijl die palestijnen dus ver moeten lopen om water te halen, en de israelisch in de kolonies genieten van een zwembad vol drinkwater..

En waar het om ging: na een generatie nemen immigranten het lagere vruchtbaarheidscijfer van autochtonen over. Dat is objectief zo gemeten.
Ik heb het volste recht om mij kwaad te maken op hun gedrag.
Op school leer jetrouwens dat je verdraagzaam en behulpzaam moet zijn, en respect moet hebben voor andere.
Je hebt dus niets te verwijten aan de opvoeding die ze op school krijgen.

En wat de Israelï doen heeft niets te maken met de asielzoekers hier, de palestijnen maken daar nog geen 1% van uit. Die mensen kunnen de reis gewoon niet betalen.
Gisteren nog in het nieuws, een ritje in een vrachtwagen kost een asielzoeker slechts 800€ binnen Europa.

Stop dus met asiel te verlenen en laat asiel terug in de ambassades in het thuisland of een direct buurland aanvragen en onderzoeken.
Op die manier kan Europa het geld dat nu naar asielzeoekrs gaat gebruiken om een duizedvoud te helpen. Met wat Europa nu uitgeeft aan deze asielzoekers, kan trouwens heel de wereldbevolking een beter en gezonder leven geschonken worden.
Met het huidige asielbeleid komen er meer dan 300.000 mensen per jaar om tijdens hun poging omhier te geraken, wat van dit beleid een verborgen genocide en misdaad tegen de menselijkheid maakt en dus eigenlijk samen met alle voorstanders van dit beleid moet vervolgd worden door het Internationaal hof van De Haag.
Zelfs deze die de reis maken zouden vervolgd moeten worden, want vaak laten zij andere in armoede en ellende opdraaien om de reis te kunnen betalen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 09:54   #150

Karma's schermafbeelding

Standaard

Asiel zou moeten AANGEVRAAGD worden vanuit het land van herkomst. Die dossiers zouden dan kunnen worden vertaald en naar hier doorgestuurd worden. Als er een weigering is dan moeten ze die onkosten niet maken om naar hier te komen en kunnen ze het ergens anders proberen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 10:02   #151
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ik ken die fameuze Rawls ook wel, trouwens die zijn principe geldt eerder bij het opstellen van wetten en regels, en als ge zijn theorie (naar uw interpretatie) letterlijk toepast dan gaat iedereen in de fout (ook gij). Naar die definitie is er ALTIJD wel een mens in nood (ene die honger lijdt, ene die in de kou moet slapen,...) en terwijl gij hier op dit forum allerlei betogen zit neer te schrijven zou ge evengoed nu naar Brussel kunnen rijden om er een kom soep aan ne arme mens te geven, u verzuimt dus hulp te verlenen aan een persoon in nood.
het is niet dat ik niet perfect ben en dat niemand perfect is, dat we niet moeten streven naar die ethiek van rechtvaardigheid.
Dus beter geen shoot the messenger, niet afkomen met aanwijzingen dat ik niet perfect of consistent ben. Want ik ben boodschapper en wat de boodschapper doet heeft geen invloed op de juistheid van de boodschap.
Maar laten we dus gewoon zoals ik er naar streven, en zoeken en bijleren enzo. We kunnen vermoeden dat als iedereen zou doen zoals ik, dat we dan niet meer naar Brussel zouden moeten met een kom soep.
En ik wil jullie aanmoedigen om bv mee te gaan naar Brussel met een kom soep. Weet je wat, doe jij dat met die soep, dan kan ik nog wat verderwerken in het dierenopvangcentrum, dan kan mijn buurman asielzoekers opvangen,...

Citaat:
Trouwens bij uw voorbeeldje van ene die loopt te verzuipen dan is die volledig afhankelijk van mijn hulp, met name als ik hem niet help verzuipt hij (ik veronderstel dat er niemand anders in de buurt is). Het is al een heel ander verhaal wanneer we het hebben over armoede; die zijn zowat afhankelijk van iedereen, en daar zitten we dan aan de taak van de overheid.
dus we moeten stemmen op de goei partijen die belastingen willen verhogen ten voordele van de armsten. En voorlopig zelf het goei voorbeeld geven.

Citaat:
Ik begin woensdag aan mijn eerste job en dan betaal ik dus maandelijks meer dan genoeg bijdrage zodat de overheid deze taak kan uitvoeren. Wat ik overhou is dan echter volledig van mij (het klinkt misschien egoïstisch maar ik werk voor mezelf en niet voor anderen).
ik werk voor mijn basisbehoeften en voor die van een ander
Ik merk dat vele mensen voor de eigen luxebehoeften werken en nog niet eens voor de vitale of basisbehoeften van anderen.
Dat laatste, wat vele mensne doen, doe ik veeel minder (een klein tikkeltje luxe)

Citaat:
En ten laatste, ge kunt nog lang 30% van uw wedde geven aan goede doelen, zolang er niks verandert op het niveau waar het echt nodig is, zal alles hetzelfde blijven.

- Overbevolking.
daar sensibiliseer ik mensen over, en ik steun verschillende orgnisaties die werken rond gezinsplanning in het zuiden

Citaat:
- Dictators.
idem: heb al veel acties gevoerd, veel boycots, veel petities,...: Birma, Israel,...

Citaat:
- Multinationals (diegene die uitbuiten).
idem: hier ook veel directe acties (blokkades van bedrijf,...): Bayer, Campina, kledingszaken,... Ik ben al bij veel bedrijven geweest. Vaak met success

Citaat:
- Enkele culturele en lokale achterlijkheden (lees maar eens de avonturen van Annemie Struyf in Afrika).
ook daar ben ik in Afrika geweest en heb wat uitgelegd aan die mensen over AIDS en wat vooroordelen en fabeltjes weerlegd. En er zin organisaties die dat ook doen. Want we weten dat dat een obstakel is. Dus kunnen we die organisaties steunen.
Oud 16 november 2010, 10:04   #152
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge hebt gelijk, daar zijn kinderen een zeldzaamheid.
niet echt, maar het vruchtbaarheidscijfer van die immigranten is lager dan in hun herkomstland, en is nog aan het dalen. Dat is wat we vaststellen
Oud 16 november 2010, 10:06   #153
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik weet dat je goede bedoelingen hebt, maar ik neem juist afstand van al die goede bedoeling.
Evil rules the world. Go with the flow!
Daar ga ik dus niet aan meedoen, hé Ik ga niet slecht doen omdat anderen slechte dingen doen. Ik ga doen wat ik vind dat juist is. En ik ga niet zomaar de stroom volgen. Ik wil geen kuddegedrag als de kudde in de verkeerde richting loopt.
Oud 16 november 2010, 10:44   #154
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En wat de Israelï doen heeft niets te maken met de asielzoekers hier, de palestijnen maken daar nog geen 1% van uit. Die mensen kunnen de reis gewoon niet betalen.
ik had het over hoe het komt dat de palestijnen zo kwaad zijn tegenover de israeli's (zoals de allochtonen hier vaak kwaad zijn tegenover de autochtonen). Dat komt omdat de israeli's de palestijnen kwaad maken (zoals wij de allochtonen kwaad maken)

Citaat:
Stop dus met asiel te verlenen en laat asiel terug in de ambassades in het thuisland of een direct buurland aanvragen en onderzoeken.
wat doet het er nu toe waar het asiel wordt aangevraagd? Voor mijn part mag het overal. In hun herkomstland zou wel praktisch zijn. Als ik nu naar Antwerpen wil verhuizen, zou ik dat ook wel allemaal in Leuven al kunnen regelen. Maar ja, is wel meer administratie in Leuven dan...

Citaat:
Op die manier kan Europa het geld dat nu naar asielzeoekrs gaat gebruiken om een duizedvoud te helpen. Met wat Europa nu uitgeeft aan deze asielzoekers, kan trouwens heel de wereldbevolking een beter en gezonder leven geschonken worden.
ahzo, waarom doen ze dat dan niet?

Citaat:
Met het huidige asielbeleid komen er meer dan 300.000 mensen per jaar om tijdens hun poging omhier te geraken,
we moeten het hen niet zo gevaarlijk maken, hé.

Citaat:
wat van dit beleid een verborgen genocide en misdaad tegen de menselijkheid maakt en dus eigenlijk samen met alle voorstanders van dit beleid moet vervolgd worden door het Internationaal hof van De Haag.
nee, de mensen die het hen moeilijk maakt, dus de mensen die pleiten voor fort europa met sterke grenzen, die zijn verantwoordelijk. Die bouwen een hoge muur en als een asielzoeker dan die muur wil beklimmen en er dan af valt, ja, dan is het duidelijk wiens schuld dat is.

Citaat:
Zelfs deze die de reis maken zouden vervolgd moeten worden, want vaak laten zij andere in armoede en ellende opdraaien om de reis te kunnen betalen.
lap, weeral zo'n mega-onrespectvolle uitspraak... Dat moesten ze eens horen...
Met dergelijke uitspraken verlies je elke morele geloofwaardigheid.
Oud 16 november 2010, 11:35   #155
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Denken ze nu echt dat dat op mijn gemoed zou inwerken, ... think again,...

Iemand die er zelf voor kiest om zomaar holder de bolder naar hier te komen om wat van ons systeem te komen profiteren, mag voor mijn part gerust tijdens de kerstperiode in de goot slapen. Dan heb ik meer compassie met die sukkelaars die om een of andere reden aan lager wal geraken , hun heil zoeken in de drank etc...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 12:43   #156
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik had het over hoe het komt dat de palestijnen zo kwaad zijn tegenover de israeli's (zoals de allochtonen hier vaak kwaad zijn tegenover de autochtonen). Dat komt omdat de israeli's de palestijnen kwaad maken (zoals wij de allochtonen kwaad maken)
Je haalt enkele zaken door elkaar. De Palestijnen zijn boos op de Israëli om dezelfde reden dat wij boos aan het worden zijn op de asielzoekers.
Ze komen massaal naar het land binnen, leggen hun normen op en gaan met alles lopen.
Dus helemaal niet hetzelfde als de reden waarom de allochtonen hier boos zijn, die zijn boos om dezelfde reden als de Israëli op de Palestijnen boos zijn.
Citaat:
wat doet het er nu toe waar het asiel wordt aangevraagd? Voor mijn part mag het overal. In hun herkomstland zou wel praktisch zijn. Als ik nu naar Antwerpen wil verhuizen, zou ik dat ook wel allemaal in Leuven al kunnen regelen. Maar ja, is wel meer administratie in Leuven dan...
Ook hier verward je veel zaken en maak je foute vergelijkingen.
Een verhuis tussen 2 Europese steden en van buiten Europa naar een Europese stad is iets totaal anders.

Citaat:

ahzo, waarom doen ze dat dan niet?
Omdat ze door mensen zoalsjij verplicht worden het geld aan asielzoekers te spenderen.
Citaat:
we moeten het hen niet zo gevaarlijk maken, hé.

nee, de mensen die het hen moeilijk maakt, dus de mensen die pleiten voor fort europa met sterke grenzen, die zijn verantwoordelijk. Die bouwen een hoge muur en als een asielzoeker dan die muur wil beklimmen en er dan af valt, ja, dan is het duidelijk wiens schuld dat is.
Waarom heb jij een slot op je huisdeur?
Waarom geef deel je niet ineens alles wat je hebt uit?
En waarom woon er nog steeds geen asielzoekers in jou woning en leef jij niet in een tentje?

Citaat:
lap, weeral zo'n mega-onrespectvolle uitspraak... Dat moesten ze eens horen...
Met dergelijke uitspraken verlies je elke morele geloofwaardigheid.
Onrespectvol zijn is iets heel anders dan de waarheid over heel de situatie zeggen.
Oud 16 november 2010, 12:46   #157
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Denken ze nu echt dat dat op mijn gemoed zou inwerken, ... think again,...

Iemand die er zelf voor kiest om zomaar holder de bolder naar hier te komen om wat van ons systeem te komen profiteren, mag voor mijn part gerust tijdens de kerstperiode in de goot slapen. Dan heb ik meer compassie met die sukkelaars die om een of andere reden aan lager wal geraken , hun heil zoeken in de drank etc...
Je moet dan nog eens weten, dat die asielzoekers met het geld dat ze uitgeven aan de reis naar hier, zonder problemen een mooi leven kunnen opbouwen in hun thuisland of direct buurland.
Oud 16 november 2010, 12:52   #158
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ga ik dus niet aan meedoen, hé Ik ga niet slecht doen omdat anderen slechte dingen doen. Ik ga doen wat ik vind dat juist is. En ik ga niet zomaar de stroom volgen. Ik wil geen kuddegedrag als de kudde in de verkeerde richting loopt.
Jij bent het die met de stroom aan het meezwemmen is.

Meer dan 20 jaar hebben de deuren hier opgestaan en is het geld via ramen en deuren naar de asielzoekers gesmeten.

Het geld is op, de ruimte is volledig vol en de economische mogelijkheden zijn verdwenen.

Het is nu dus hoog tijd dat men stopt met dit gedrag en de deuren dicht doet en de eigen bevolking begint te helpen, of binnen enkele jaren zitten wij in een nog slechtere situatie dan de ontwikkelingslanden nu.

En hoop maar niet dat zij dan ons gaan helpen en met open armen gaan ontvangen.
Oud 16 november 2010, 16:16   #159
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij dénkt dat je goed doet, maar de weg naar de hel is geplavijd met goede voornemens. Jij bent daar het vleesgeworden bewijs van...Herneem je ! Gebruik je hersens !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 20:38   #160
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet echt, maar het vruchtbaarheidscijfer van die immigranten is lager dan in hun herkomstland, en is nog aan het dalen. Dat is wat we vaststellen
Tot daar uw geloofwaardigheid.
Ligt dus nog ver boven het onze.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be