Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2010, 17:03   #141
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het Rode Kruis kan er toch ook niet aandoen dat de bedden en andere materieel dat door onze soldaten gebruikt word, niet geschikt ( lees "niet goed genoeg") is voor de asielzoekers.

Trouwens waar sliepen die mensen tijdens hun toch naar hier?
Wie zorgde voor voedsel en onderdak tijdens die toch?

In totaal zijn er in België meer dan 65.000 opvangplaatsen voor daklozen, maar alles zit vol.

Er zijn nu zelfs instellingen die beslist hebben om een quota voor autochtone daklozen in te voeren. Zij houden vanaf nu minstens 10% van de bedden vrijvoor autochtone landlopers en weigeren zelfs asielzoekende gezinnen met kinderen om deze bedden nog vrij te kunnen houden.
Kamers voor 1 persoon, worden omgebouwd tot 4 personen en kantoorruimte tot slaapzalen. Geen enkel bed blijft onbeslapen.

De beslissing van De Crem om geen transportmiddelen ter beschikking te stellen voor asielzoekers is trouwens een gevolg van wat vorig jaar is gebeurd.
Toen stonden er meer dan 25 voertuigen te wachten tot ze een oproep krijgen om asielzoekers te gaan oppikken en onder te brengen in één van de 5 klaarstaande kazernes, er heeft gedurende heel de winter van 2009 slechts 1 gezin gebruikt gemaakt van de mogelijkheden.
Ook de openbare transport bedrijven zoals TEC en De Lijn hebben geen bussen terbeschikking van Courard gesteld.
Courard wil namelijk de extra veroorzaakte kosten niet vergoeden aan de bedrijven, noch aan defentie.

België is verzadig en kan zich geen extra gelukszoekers meer veroorloven.
Men moet nu de politieke keuze maken, of de asielzoekers of de Belgische belastingbetaler laten omkomen.

Aan alles zijn er immers grenzen, ook aan de mogelijkheden om asielzoekers te blijven opvangen en te helpen en wij zijn over onze mogelijkheden.
Misschien dat men zich nu eens kan afvragen in welke onmenselijke omstandigheden bv. dienstplichtige hebben moeten leven.

Waar ze sliepen tijdens hun tocht naar hier, ze hebben niet geslapen ze hebben moeten roeien. Nu even serieus, misschien dat men eens moet nagaan met welke financiële middelen deze tot hier zijn geraakt. Of zijn het allemaal verstekelingen die hier aankomen, dat zal wel niet hé.

Dat het aan bepaalde personen ligt (ook aan bepaalde politici zéér zeker ps) zal de belgische belastingsbetaler eerder omkomen dan de gelukszoeker. Want volgens hen is vol nog lange niet vol genoeg.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 17:11   #142
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Idd...Er zijn zelfs Europese rapporten omtrent ons cybergedrag in België..het is een rechts rattennest geworden.

wat een belachelijke houding...

voor de rechtvaardige rechters = "We" = "ons bedrijf".
Rechts rattennest? Waarschijnlijk een uitspraak om de schuld en onverschilligheid van bepaalde andere in de schoenen te schuiven hé, aanmodderen en blijven aanmodderen maar te laf om schuld te bekennen waarschijnlijk hé.

Wat betreft rechtvaardige rechters, bedoelt u daarmee deze heren/dames die 500€ toekennen aan gelukszoekers die hier geen dak boven het hoofd vinden of kunnen vinden omdat er hen al zovele zijn voorgegaan?

Laatst gewijzigd door ERLICH : 2 december 2010 om 17:12.
Oud 2 december 2010, 17:16   #143
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Waar haalden ze weer dat bestandeel voor kernwapens van te maken filosoof?
Was dat niet uit de vroegere sovjet unie? indien juist, deze komen niet voor in filo z'n lijstje zou dat bewust of onbewust zijn gebeurt?

Oud 2 december 2010, 17:27   #144
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Misschien dat men zich nu eens kan afvragen in welke onmenselijke omstandigheden bv. dienstplichtige hebben moeten leven.

Waar ze sliepen tijdens hun tocht naar hier, ze hebben niet geslapen ze hebben moeten roeien. Nu even serieus, misschien dat men eens moet nagaan met welke financiële middelen deze tot hier zijn geraakt. Of zijn het allemaal verstekelingen die hier aankomen, dat zal wel niet hé.

Dat het aan bepaalde personen ligt (ook aan bepaalde politici zéér zeker ps) zal de belgische belastingsbetaler eerder omkomen dan de gelukszoeker. Want volgens hen is vol nog lange niet vol genoeg.
De kazernes waren in orde en zelfs goedgekeurd door Unicef.
De door het Rode Kruis afgekeurde bedden worden nutrouwens gebruikt door andere landlopershuizen. Deze waren heel blij dat ze binnen de 24 uur deze bedden hadden klaar staan en waren dezelfde bedden als deze die in 2009 klaar stonden voor de opvang van asielzoekers.

Het waren trouwens de bedden van onze huidige beroepsofficieren en onderofficieren, dus zeker geen brol.
Maar zelfs de keukens en het materiaal daar werd door het Rode Kruis afgekeurd.
Het Rode Kruis is nu trouwens opzoek naar mensen om de asielzoekers te begeleiden tijdens hun verblijf als aanvrager hier.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 19:43   #145
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De kazernes waren in orde en zelfs goedgekeurd door Unicef.
De door het Rode Kruis afgekeurde bedden worden nutrouwens gebruikt door andere landlopershuizen. Deze waren heel blij dat ze binnen de 24 uur deze bedden hadden klaar staan en waren dezelfde bedden als deze die in 2009 klaar stonden voor de opvang van asielzoekers.

Het waren trouwens de bedden van onze huidige beroepsofficieren en onderofficieren, dus zeker geen brol.
Maar zelfs de keukens en het materiaal daar werd door het Rode Kruis afgekeurd.
Het Rode Kruis is nu trouwens opzoek naar mensen om de asielzoekers te begeleiden tijdens hun verblijf als aanvrager hier.
Is zoals ten tijde van het klein kasteeltje. Voor de toekomstige miliciens was het tip top in orde, voor de opvang later van asielzokers moest alles worden vernieuwd want het voldeed niet voor deze. Jaren later een docu op de vroegere BRT met betrekking op het klein kasteeltje en z'n opvang wat bleek, van alle vernieuwingen was niets meer te vinden, sanitair naar de kl...., voedsel richting vuilbak en hygiene noppens. Hetgeen de directeur dan ook nog wist te vertellen was, dat bepaalde asielzoekers het lef hadden en hem vroegen of het niet mogelijk was om wat geld te krijgen zodat ze een stapje in de wereld zouden kunnen zetten wat natuurlijk door mijnheer directeur werd afgewezen en hij hen erop attent maakte dat ze al werden voorzien van kost en inwoon.

Oud 3 december 2010, 21:48   #146
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Rechts rattennest? Waarschijnlijk een uitspraak om de schuld en onverschilligheid van bepaalde andere in de schoenen te schuiven hé, aanmodderen en blijven aanmodderen maar te laf om schuld te bekennen waarschijnlijk hé.

Wat betreft rechtvaardige rechters, bedoelt u daarmee deze heren/dames die 500€ toekennen aan gelukszoekers die hier geen dak boven het hoofd vinden of kunnen vinden omdat er hen al zovele zijn voorgegaan?
Ik weet wel met zekerheid dat ik exponentieel meer belasting betaal dan de gemiddelde forumganger hier. Maar toch lijkt iedere extreem rechtse Vlaming het recht in handen te nemen in mijn naam te spreken.

Onmiddellijk ben je groen voor sommigen als je discriminerend gedrag wil tegengaan...gelukkig heeft 90% van de Vlamingen dat onlangs begrepen
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 22:21   #147
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet wel met zekerheid dat ik exponentieel meer belasting betaal dan de gemiddelde forumganger hier. Maar toch lijkt iedere extreem rechtse Vlaming het recht in handen te nemen in mijn naam te spreken.

Onmiddellijk ben je groen voor sommigen als je discriminerend gedrag wil tegengaan...gelukkig heeft 90% van de Vlamingen dat onlangs begrepen
En de 10% die het niet begrepen zijn dan de linksen (als ge tenminste de verkiezingen bedoeld)
Maar kom, geef toe dat er hier toch het één en ander mis loopt (en als wij het niet willen zien, dan zien de opstellers van internationale rangorden het wel). En om dit recht te trekken, zal men vroeg of laat, een paard wel een paard moeten noemen. Rond de hete brij dansen heeft geen zin.
En zelf heb ik een hekel aan discriminatie, maar zij is helaas in onze genen ingebakken. Vrouwen moeten gelijk behandeld worden als mannen, allochtonen moeten gelijk behandeld worden als autochtonen... Maar in deze optiek heb ik ook een hekel aan positieve discriminatie, en aan het minimaliseren, of verkeerd voorstellen, van problemen. Waarmee ik dan weer niet wil zeggen dat ge dit doet. Daarvoor ken ik U niet voldoende.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 22:41   #148
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist filo en daarom moet de bevolking u weet wel de hardwerkende arbeider/arbeidster hier opdraaien voor hetgeen de bewindslieden in die thuisdlanden niet interesseert, de honger, dorst, medische zorg, onderwijs onderdak en noem maar op.

Dat bv. de staatschuld hier toren hoog ligt, dat men van die hardewerkende arbeider/arbeidster altijd maar meer en meer inspanningen vraagt door hogere belasting, langer werken, schandalige prijzen zoals bv. van het brood om maar iets te noemen, daar hebben een filo en weldoeners geen oor naar en waarom, omdat deze volgens hen leven in het Rijke Westen en omdat zij vinden dat lasten en rijkdom eerlijk moeten worden verdeeld.

Misschien dat de weldoeners alhier eens moeten overwegen om hun verhaaltje "eerlijke verdeling van rijkdom en lasten" te gaan verkopen aan de bewindslieden aldaar, zou het iets uithalen, zouden ze goed worden ontvangen of zouden ze misschien kennismaken met één van die producten waar een filo het over heeft?
Je klopt weeral aan de verkeerde deur.
-Die staatschuld kwam er in grote mate door nutteloze militaire uitgaven tijdens 45 jaar koude oorlog. Daardoor krijg je die hogere belastingen.
-Hogere werkdruk krijg je door het liberale concurrentieprincipe.
-" schandalige prijzen zoals bv. van het brood om maar iets te noemen, daar hebben een filo en weldoeners geen oor naar "

Nee, want wie wordt rijk door schandalige broodprijzen?
Commoditiesspeculanten, bloemhandelaars, bakkers,
niet ik,
niet "de vreemdelingen",
niet "de asielzoekers ,
niet "de linksen"

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 december 2010 om 22:44.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 22:48   #149
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Is zoals ten tijde van het klein kasteeltje. Voor de toekomstige miliciens was het tip top in orde, voor de opvang later van asielzokers moest alles worden vernieuwd want het voldeed niet voor deze. Jaren later een docu op de vroegere BRT met betrekking op het klein kasteeltje en z'n opvang wat bleek, van alle vernieuwingen was niets meer te vinden, sanitair naar de kl...., voedsel richting vuilbak en hygiene noppens. Hetgeen de directeur dan ook nog wist te vertellen was, dat bepaalde asielzoekers het lef hadden en hem vroegen of het niet mogelijk was om wat geld te krijgen zodat ze een stapje in de wereld zouden kunnen zetten wat natuurlijk door mijnheer directeur werd afgewezen en hij hen erop attent maakte dat ze al werden voorzien van kost en inwoon.
Ik vermoed dat jij nooit in het Klein Kasteeltje moest overnachten. Ik wel dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 december 2010 om 22:54.
Oud 3 december 2010, 22:54   #150
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Waar haalden ze weer dat bestandeel voor kernwapens van te maken filosoof?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door World Nuclear Association:
Uranium Mining | World Uranium Mining
Much of the world's uranium is from Canada, Australia and Kazakhstan. Uranium production is increasingly by in situ leaching. Output of uranium has ...
http://www.world-nuclear.org/info/inf23.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 december 2010 om 22:56.
Oud 3 december 2010, 22:54   #151
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik vermoed dat joij nooit in het Klein Kasteeltje moest overnachten. Ik wel dus.
En zag je daar iemand om de leefomstandigheden aan te klagen ?
Ik dus niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 22:57   #152
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En zag je daar iemand om de leefomstandigheden aan te klagen ?
Ik dus niet.
Des te beter indien dat verbeterd is.
Oud 3 december 2010, 23:25   #153
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Des te beter indien dat verbeterd is.
Waarschijnlijk uit noodzaak.
Zou jij daar vrijwillig naartoe gegaan zijn ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 23:42   #154
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En de 10% die het niet begrepen zijn dan de linksen (als ge tenminste de verkiezingen bedoeld)
Maar kom, geef toe dat er hier toch het één en ander mis loopt (en als wij het niet willen zien, dan zien de opstellers van internationale rangorden het wel). En om dit recht te trekken, zal men vroeg of laat, een paard wel een paard moeten noemen. Rond de hete brij dansen heeft geen zin.
En zelf heb ik een hekel aan discriminatie, maar zij is helaas in onze genen ingebakken. Vrouwen moeten gelijk behandeld worden als mannen, allochtonen moeten gelijk behandeld worden als autochtonen... Maar in deze optiek heb ik ook een hekel aan positieve discriminatie, en aan het minimaliseren, of verkeerd voorstellen, van problemen. Waarmee ik dan weer niet wil zeggen dat ge dit doet. Daarvoor ken ik U niet voldoende.
Er loopt erg veel fout in België en de verkeerde mensen betalen daar de prijs voor. Maar meer stoor ik me aan de mentaliteit in Vlaanderen. Mensen _haten_ mensen en dat vind ik echt niet kunnen. Je kan situaties aanpakken, maar iemands ingebakken haat tov een ander niet...en daar moeten we strenger tegenover staan. Tijdens familiefeestjes, op de werkvloer, op het voetbalveld, op de fiets...waar dan ook dat een discriminerende opmerking valt moeten we reageren! We brengen onze eigen samenleving op de knieën door dit verschrikkelijk vervelend gedrag. Er is nooit een Roma of Arabier teruggestuurd naar zijn/haar land omdat we ze hebben uitgescholden voor het vuil van het straat of omdat we ellenlange debatten rond hen hebben gevoerd op fora.

Heeft u enig idee hoe ons internationaal statuut in het midden oosten werd geschaad door bvb dat idiote boerka verbod? Omwille van enkele tientallen vrouwen die dat willen dragen hebben we zo'n heisa gemaakt dat duizenden bedrijven zich moeten excuseren (omdat ze $$$ willen blijven scheppen, toegegeven). En als ik zeg excuseren, geloof me dan aub, ook ik heb moeten uitleggen waarom "in het vrije westen" de vrouw niet het recht heeft te kiezen wat te dragen. Gelukkig kan ik hetzelfde uitvlucht gebruiken als zovelen = "u mag niet onherkenbaar over straat lopen"...Maar goed, zij weten net zo goed als wij hier dat dat pure onzin is en wij echt die doelgroep viseren.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 23:54   #155
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Misschien grof om het zo te bekijken, maar niet enkel onze hele zorgstaat komt onder druk te staan, ook onze gezondheid.
Velen komen uit landen waar de geneeskunde nog lang niet zo ver gevorderd is door gebrekkige middelen of waar de middelen ontoereikend zijn. Deze mensen kunnen ziektes hebben die hier bijna niet meer voorkomen, maar die besmettelijk zijn, en voor veel van onze oudjes, kinderen en zwakkeren (mensen met een verzwakt immuunsysteem ik denk bv aan mensen die chemo achter de rug hebben of cortisone moeten gebruiken) fataal kunnen aflopen.
Denk maar aan de hetze rond TBC door asielzoekers. Nu worden ze volledig medisch gescreend, maar ook dat brengt natuurlijk kosten met zich mee, alsook de kosten voor verzorging en

Nu komt het over alsof ik vind dat deze mensen ziek moeten zijn, honger moeten leven en gewoon pech hebben dat ze in het verkeerde land geboren zijn. Dat is niet zo. Voor mijn part gaan morgen alle grenzen open. Maar het is wel zo dat er volgens mij onderlinge solidariteit moet zijn en deze niet van één kant kan komen. Het kan niet dat er slechts één groep investeert in een bodemloze put (mensen investeren niet meer in onze economie omdat onze belastingsdruk te hoog is, er worden minder jobs gecreëerd, door die hoge belastingsdruk, ...) waardoor we allen in een vicieuze cirkel terecht komen met als eindpunt dezelfde situatie als deze mensen ontvlucht zijn.
De schuldige zijn weliswaar in hoofdzaak onze politici.
Oud 4 december 2010, 01:32   #156
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Misschien grof om het zo te bekijken, maar niet enkel onze hele zorgstaat komt onder druk te staan, ook onze gezondheid.
Wat gij hier allemaal op een hoopke gooit. Ik hoop van harte dat gij niet besmettelijk zijt. Goed. Wat gij dus wilt zeggen is:

Citaat:
onder druk te staan, ook onze gezondheid.
En dan gaat ge dat beredeneren. Eens meelezen.

Citaat:
Velen komen uit landen waar de geneeskunde nog lang niet zo ver gevorderd is door gebrekkige middelen of waar de middelen ontoereikend zijn.
Goe. Er zijn dus landen waar een banale ziekte verschrikkelijke gevolgen kan hebben. Want die landen hebben niet de middelen om deze (in onze ogen banale) ziekten te behandelen. Wij hebben daar geen probleem mee, want wij kunnen die ziektes wel behandelen. Want wij zijn uiteraard ver gevorderd. Whatever.

Welk probleem zou dat dan kunnen geven wanneer iemand met een banale ziekte migreert ? De mogelijkheid tot behandelen is namelijk geografisch bepaald. En de mogelijkheid tot behandelen is bij ons 100%. Want wij zijn vergevorderd, nie waar ?.

Wat is uw probleem ?

Even verder lezen.

Citaat:
Deze mensen kunnen ziektes hebben die hier bijna niet meer voorkomen,
Gij hebt daar een rare kijk op. Het gaat natuurlijk over virussen en bacteriën die bij ons zo goed als uitgeroeid zijn. De meesten door een verbeterde hygiëne. Cholera, bijvoorbeeld, zal bij ons niet fel kunnen toeslaan. Door hygiëne is er gewoon geen voedingsbodem voor de Vibrio cholerae.

Wat is uw probleem dan ?

Er zijn natuurlijk wel virussen die zich niks aantrekken van een verbeterde hygiëne. Maar als ge u daar zoveel zorgen om maakt, dan moet gij vooral het toerisme verbieden. Dan mag niemand nog meer dan 100 km van huis gaan. De mexicaanse griep verspreidde zich niet wereldwijd door toedoen van hoofdzakelijk vluchtelingen.

Maar. Wat is uw probleem dan ?

Citaat:
maar die besmettelijk zijn, en voor veel van onze oudjes, kinderen en zwakkeren (mensen met een verzwakt immuunsysteem ik denk bv aan mensen die chemo achter de rug hebben of cortisone moeten gebruiken) fataal kunnen aflopen.
Door verbeterde hygiëne, verbeterde opsporing en een verbeterde behandeling - wij zijn toch zo ver gevorderd - is de kans dat een besmetting uitbreidt tot deze groep mensen heel klein. Daar boven op is het merendeel in onze maatschappij banaal en gemakkelijk te behandelen, dat zegt ge zelf.

Maar. Wat is uw probleem dan ? Wat wilt ge zeggen ?

Citaat:
Denk maar aan de hetze rond TBC door asielzoekers. Nu worden ze volledig medisch gescreend, maar ook dat brengt natuurlijk kosten met zich mee, alsook de kosten voor verzorging en
Er was geen probleem met TBC asielzoekers. Toch niet een probleem dat een vergevorderd land als het onze niet gemakkelijk en accuraat kon aanpakken.

En trouwens weer de zelfde opmerking. Wat met toerisme ? Reis naar een Aziatisch land en ge zijt bijna zeker besmet met TBC.

Iedereen die van buiten onze grenzen komt zou dan gescreend moeten worden. En gij klaagt nu al over kosten.

Citaat:
Nu komt het over alsof ik vind dat deze mensen ziek moeten zijn, honger moeten leven en gewoon pech hebben dat ze in het verkeerde land geboren zijn. Dat is niet zo.
Wat is uw probleem dan? Ge stelt dat asielzoekers een gevaar zijn voor onze volksgezondheid, in zoverre we nog van gezondheid kunnen spreken.

Citaat:
Voor mijn part gaan morgen alle grenzen open.
Goe dan. Wat is dan uw probleem ?

Citaat:
Maar het is wel zo dat er volgens mij onderlinge solidariteit moet zijn en deze niet van één kant kan komen.
Ja natuurlijk. Hoe gaat dat in zijn werk ? Gij hebt 100.000 euro aan geld en bezittingen. Een (echte) vluchteling heeft niks. Solidariteit moet van twee kanten komen. Niks + 100.000 en dat verdeeld over de twee. Dat is toch solidariteit die van twee kanten komt. Toch ?

Als ge gaat zagen over een solidariteit die van twee kanten moet komen, dan zult ge merken dat het rijke westen vooral niet solidair is. Solidair zou ons in één klap 90% 'armer' maken.

Dat ge dat zelfs durft te eisen. Solidariteit die niet van één kant komt. Infantiel.

Citaat:
Het kan niet dat er slechts één groep investeert in een bodemloze put
Ge bedoelt daar waarschijnlijk mee dat wij te veel afgeven aan 'de armen'. Slechts 0,7% van ons BNP gaat naar ontwikkelingshulp. Waar zit gij over te roepen. Wat zit gij nu te liegen over een belastingdruk die daar het gevolg van zou zijn:

Citaat:
(mensen investeren niet meer in onze economie omdat onze belastingsdruk te hoog is, er worden minder jobs gecreëerd, door die hoge belastingsdruk, ...) waardoor we allen in een vicieuze cirkel terecht komen met als eindpunt dezelfde situatie als deze mensen ontvlucht zijn.
Niks van wat ge daar schrijft klopt. Maar dan ook niks. Onze belastingdruk heeft weinig tot niks met asielzoekers te maken.

Zij drukken wel gevaarlijk op onze minimum loon normen. Hoe meer mensen onder dat minimum willen werken, hoe groter de kans dat die norm verdwijnt. Zonder minimum loon zullen er meer jobs gecreëerd worden.

Citaat:
De schuldigen zijn weliswaar in hoofdzaak onze politici.
Nee. Het is de schuld van mensen zoals gij die gaan stemmen op basis van vooroordelen en dan een parapluke opentrekken. Het is te zot voor woorden.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 10:31   #157
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je klopt weeral aan de verkeerde deur.
-Die staatschuld kwam er in grote mate door nutteloze militaire uitgaven tijdens 45 jaar koude oorlog. Daardoor krijg je die hogere belastingen.
De staatsschuld is in de jaren zeventig ontstaan, toen de militaire uitgaven sterk afgebouwd werden.
Citaat:
-Hogere werkdruk krijg je door het liberale concurrentieprincipe.
Alsof de werkdruk over het algemeen gesproken hoog is. Wel hebben de ouderen zich uit het systeem gewerkt. Maar daar is dan weer veel meer het fenomeen dat het prestatievermogen afneemt met de ouderdoom, terwijl het loon dan weer toeneemt, voor verantwoordelijk. Of zijn de jongeren bereid om "op te draaien" voor de hoge loonkosten van de ouderen ? Mij niet gelaten.
Citaat:
-" schandalige prijzen zoals bv. van het brood om maar iets te noemen, daar hebben een filo en weldoeners geen oor naar "
Er is niets dat U tegenhoud, om goedkoper brood te maken.
Oud 4 december 2010, 10:38   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft u enig idee hoe ons internationaal statuut in het midden oosten werd geschaad door bvb dat idiote boerka verbod? Omwille van enkele tientallen vrouwen die dat willen dragen hebben we zo'n heisa gemaakt dat duizenden bedrijven zich moeten excuseren (omdat ze $$$ willen blijven scheppen, toegegeven). En als ik zeg excuseren, geloof me dan aub, ook ik heb moeten uitleggen waarom "in het vrije westen" de vrouw niet het recht heeft te kiezen wat te dragen. Gelukkig kan ik hetzelfde uitvlucht gebruiken als zovelen = "u mag niet onherkenbaar over straat lopen"...Maar goed, zij weten net zo goed als wij hier dat dat pure onzin is en wij echt die doelgroep viseren.
Wat is er "idioot" aan het boerkaverbod? En waarin schaadt dit "ons internationaal statuut?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 10:45   #159
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door via sanctus
ook ik heb moeten uitleggen waarom "in het vrije westen" de vrouw niet het recht heeft te kiezen wat te dragen.
Me dunkt dat men in de islamitische paradijselijke landen toch wel wéét dat de vrouw niet het recht heeft te kiezen wat te dragen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 11:04   #160
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er loopt erg veel fout in België en de verkeerde mensen betalen daar de prijs voor. Maar meer stoor ik me aan de mentaliteit in Vlaanderen. Mensen _haten_ mensen en dat vind ik echt niet kunnen. Je kan situaties aanpakken, maar iemands ingebakken haat tov een ander niet...en daar moeten we strenger tegenover staan. Tijdens familiefeestjes, op de werkvloer, op het voetbalveld, op de fiets...waar dan ook dat een discriminerende opmerking valt moeten we reageren! We brengen onze eigen samenleving op de knieën door dit verschrikkelijk vervelend gedrag. Er is nooit een Roma of Arabier teruggestuurd naar zijn/haar land omdat we ze hebben uitgescholden voor het vuil van het straat of omdat we ellenlange debatten rond hen hebben gevoerd op fora.

Mensen haten mensen. Niet katholieken haten katholieken en vice versa. Linksen haten rechtsen en vice versa. Mensen haten Afrikaners en lopen hoog op met Aziaten. Mensen haten Hollanders...
Maw mensen hebben last met iemand met een andere mening, en hebben nog meer last met iemand die geen bijdrage levert aan het systeem, doch er wel de vruchten van plukt (ondanks alle parabels van...), en hebben evenveel last met iemand waar ze niet tegenop kunnen.
Komt daarbij 1) waar normaal mag verwacht worden, dat de "vreemdeling" de gebruiken en gewoonten van het land overneemt
2) sommigen "hardwerkende" mensen tot de conclusie komen, dat er met niet te werken (categorie waaronder een groot gedeelte van de laaggeschoolde migranten vallen) evenveel te verdienen is...,
dan is het niet verwonderlijk dat er problemen komen. Dit is niet alleen in Vlaanderen zo, evenzeer in Frankrijk, Nederland, Duitsland, VK...
Ook wat het boerkaverbod betreft staat Belgie/Vlaanderen niet alleen. Voor zoiets zou ik gewoon de democratie laten spelen. Mensen zijn ervoor, of ertegen, met alle voor en nadelen eraan verbonden. Idem moest men morgen een enquete houden over het dragen van kappen, door tante nonnekes.

Laatst gewijzigd door Bob : 4 december 2010 om 11:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be