![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tussen onderwijs en justitie bestaat een protocol. Misdrijven binnen de school worden aan de politie gemeld. De etters eruit pikken doe je niet met het opgeheven vingertje van de schooljuf. Voor de "Jeugdbrigade van de lokale politie" is dit dagelijkse kost. Als de leerling niet luistert mag pa of ma het gaan uitleggen. Je wilt blijkbaar niet begrijpen dat ouders verantwoordelijk zijn voor hun minderjarige kinderen. Je wilt evenmin begrijpen dat in Vlaanderen de leerkrachten er enkel nog zijn om kennis over te brengen. Als je wilt dat ze over mensenkennis beschikken zal je ze beter moeten opleiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat over 9 jarigen, waarvan de juf denkt dat er ééntje haar GSM en betaalkaarten gestolen heeft. Ik zeg wel denkt. je moet echt wel lomp zijn om dit niet zonder reptielen te kunnen oplossen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reactie is symptomatisch voor deze tijd: een schooljuf denkt haar GSM en/of bankkaart kwijt te zijn, en beroept zich op alle middelen. Ook de juridische middelen binnen haar werkomgeving. Is daar iets verkeerd mee ? Neen. Wat is de journalistieke boodschap ? Dat het elk voor zich is. Zelfs op de kap van de onschuldige kinderen, als het moet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- reptielen, dat zijn de flikken - ééncellige hersendoden, dat zijn de onderwijzenden. - profiteurs 1° klas, dat zijn de ambtenaren. - .... En we hebben een schoolbeleid dat diefstallen van pakketjes als "een gsm, een bankkaart en een kleine som geld", als iets prutsie prutsie beschouwt, gelijk twee pubers die eens aan het vechten gaan op de speelplaats. Ik heb vroeger gevochten op de speelplaats. Maar buiten een snoepje weggesnoept, heb ik nog nooit gestolen. Echter: Aangezien jij het embleem van de nva zo opzichtig voert, en beweert in bestuursorganen van de nva te zitten, mogen we veronderstellen dat je het programma en de maatschappelijke visie van de nva hiermee uitdraagt .. ?? Mag ik je verzoeken om duidelijker te zijn, wanneer je in eigen naam zou spreken, en wanneer je als nva-militant zou spreken?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 november 2010 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch niet hoor, ze tillen daar zelfs redelijk zwaar aan, toen en nu.
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat hij hier kan spreken in naam van de N-VA, het is alvast onze stijl niet om allerlei "koosnaampjes" te bedenken.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 25 november 2010 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft er niets mee te maken hoor.
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben jij op de hoogte van het hele verhaal?
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als die dutskes van kindjes toch maar geen levenslang trauma overgehouden hebben aan hun vijf minuutjes durend gesprek met de wijkagent...
Ocharme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Nee die oogjes gaat nog jarenlang blinken als ze hun avontuur vertellen..
Da zijn kinderen eh man, die zijn apetrots dat ze bij zo een wereldnieuws betrokken zijn, uitgezonderd de eventuele dader natuurlijk.. allez de jongens dan toch ![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 november 2010 om 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoogstens kan je van een wijkagent vragen akte te nemen van je vaststelling, en je perceptie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij. Je hebt geen idee welke vragen aan die kindjes worden gesteld. Minderjarigen mogen enkel worden verhoord mits ouders worden geïnformeerd. Audiovisueel is zelfs een toestemming noodzakelijk, van de ouder(s). Als ouder zou ik op z'n minst het PV opvragen. Als ouder heb ik op z'n minst het recht te weten wat aan mijn kind wordt gevraagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja je gedraagt je toch als een hysterische ouder die allang vergeten is wat het is om zelf kind te zijn.. Iedereen die verantwoordelijk is voor het opblazen van dit incident, inclusief de gezamelijke media werken mee aan een 'eventueel ' trauma Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 november 2010 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de flikken best tevreden mogen zijn als er niet teveel ouders hun beklag doen. Laatst gewijzigd door Rudy : 25 november 2010 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik net aangevuld heb, is het bestormen van die school door de massamedia en daardoor nog meer opgefokte ouders eens zo erg dat de gepleegde feiten.. |
|
![]() |
![]() |