Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 december 2010, 16:27   #141
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
U moet toch toegeven dat de drama die NVA vandaag rond die mail vreemd is aangezien ze hem al een week in bezit hadden. Opvallend dat niemand van de media daar een opmerking over maakt.
Uiteraard is dit een strategische zet van de N-VA. Zie ook hun "citaat van de dag", waarbij altijd hun eigen mening doorschemert. Veelzeggend.
BWarrior is offline  
Oud 8 december 2010, 16:33   #142
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Uiteraard is dit een strategische zet van de N-VA. Zie ook hun "citaat van de dag", waarbij altijd hun eigen mening doorschemert. Veelzeggend.
In ieder geval is Frank Vandenbroucke nu verdwenen van de onderhandelingstafel; En dat was dan zogezegd de slimste van de SP.A
Nu nog van Karolien en van Johan afgeraken, en de zaak ziet er al een stuk beter uit.
fonne is offline  
Oud 8 december 2010, 16:36   #143
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Beste krijger,
naar ik uit de kranten verneem, worden grote delen van Wallonië andermaal getroffen door zware sneeuwval. Wat is volgens u de rol van de N-VA hierin?

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 8 december 2010 om 16:37.
den ambetantsten is offline  
Oud 8 december 2010, 16:36   #144
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
In ieder geval is Frank Vandenbroucke nu verdwenen van de onderhandelingstafel; En dat was dan zogezegd de slimste van de SP.A
Nu nog van Karolien en van Johan afgeraken, en de zaak ziet er al een stuk beter uit.
Ge moet hier eens klikken.
BWarrior is offline  
Oud 8 december 2010, 16:43   #145
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees vooral dit

Citaat:
Bovendien, en dat geven ook zijn grootste medestanders toe, is Vandenbroucke geen collegiale mens. Hij vereenzelvigde het welzijn van de partij met het eigen carrièreperspectief en het stijgende budget voor de eigen bevoegdheid
Of hij nu intelligent is doet hiermee al niet meer terzake want met gluiperds en onderkruipers valt er in een sfeer van vertrouwen niet samen te werken. Maar goed dat heeft de geldverbrander in het verleden al genoeg bewezen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 8 december 2010, 16:58   #146
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Of hij nu intelligent is doet hiermee al niet meer terzake want met gluiperds en onderkruipers valt er in een sfeer van vertrouwen niet samen te werken.
Gluiperds en onderkruipers... doet me denken aan een politicus met een verborgen agenda. Een politicus die doet alsof hij een Belgische regering wil vormen, maar wiens plan A is: de splitsing van België. Doet mij denken aan een politicus die altijd op elk voorstel nee zegt, in de hoop dat zijn uitgangspunt ('België draait vierkant') selffulfilling wordt.
drosophila is offline  
Oud 8 december 2010, 17:01   #147
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Gluiperds en onderkruipers... doet me denken aan een politicus met een verborgen agenda. Een politicus die doet alsof hij een Belgische regering wil vormen, maar wiens plan A is: de splitsing van België. Doet mij denken aan een politicus die altijd op elk voorstel nee zegt, in de hoop dat zijn uitgangspunt ('België draait vierkant') selffulfilling wordt.
doet mij denken aan politici die voor de camera komen zeggen dat ze gestes willen doen, maar dan op elk voorstel nee zeggen om zo hun kostbare status-quo te behouden... Doet mij denken aan politici die na elk 'falen' van de onderhandelingen beginnen te krijsen dat "we toch zo dicht bij een akkoord zaten" en je enkele dagen/weken later hoort dat ze nog niet eens begonnen waren aan de eigenlijke onderhandelingen.

Doet mij denken aan politici die op elk nieuw voorwerp antwoorden "het is een goed begin, nu kunnen we amenderen", waarna het herwerkte voorstel terug niks meer voorstelt...

ik kan ook zo ff doorgaan hoor
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 8 december 2010 om 17:05.
lollysticky is offline  
Oud 8 december 2010, 17:10   #148
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu je 't schrijft.. die kwam ik ooit tegen in een frietkot...
filosoof is offline  
Oud 8 december 2010, 17:12   #149
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed verpakte vitriool, idd.
filosoof is offline  
Oud 8 december 2010, 17:13   #150
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Beste krijger,
naar ik uit de kranten verneem, worden grote delen van Wallonië andermaal getroffen door zware sneeuwval. Wat is volgens u de rol van de N-VA hierin?
De schuld van die luieriken die de snieew niet tegenhielden natuurlijk.
filosoof is offline  
Oud 8 december 2010, 17:15   #151
BWarrior

Standaard

Citaat:
Beste krijger,
De fraseologie onderhouden waardoor het weerbericht door een communautaire bril bekeken wordt.
BWarrior is offline  
Oud 8 december 2010, 17:38   #152
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
doet mij denken aan politici die voor de camera komen zeggen dat ze gestes willen doen, maar dan op elk voorstel nee zeggen om zo hun kostbare status-quo te behouden... Doet mij denken aan politici die na elk 'falen' van de onderhandelingen beginnen te krijsen dat "we toch zo dicht bij een akkoord zaten" en je enkele dagen/weken later hoort dat ze nog niet eens begonnen waren aan de eigenlijke onderhandelingen.

Doet mij denken aan politici die op elk nieuw voorwerp antwoorden "het is een goed begin, nu kunnen we amenderen", waarna het herwerkte voorstel terug niks meer voorstelt...

ik kan ook zo ff doorgaan hoor

ha nee zijn stijl is zitten calimero verhaaltje ophangen voorzijn dappere strijd voor de kleine man, en ondertussen een besparing in uw strot rammen.

Hier vertaald zeggen dat NVA een voordeel doen, en ondertussen pootje leggen
als je naief bent geloof je dat
brother paul is offline  
Oud 8 december 2010, 17:51   #153
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De schuld van die luieriken die de snieew niet tegenhielden natuurlijk.
als ze nu eens de asielzoekers dat doen opruimen en dat lekker moegewerkt terug in de kazernes droppen
brother paul is offline  
Oud 8 december 2010, 17:54   #154
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Beste krijger,
Het grote voordeel van sneeuw is dat echt vanzelf terug verdwijnt.
sjarel is offline  
Oud 8 december 2010, 18:17   #155
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Het grote voordeel van sneeuw is dat echt vanzelf terug verdwijnt.

Goed nieuws: na de flaters van F. VDB eisen NVA en CD&V méér van Vdlanotte...
Eind goed, al goed.
Benieuwd wat er vrijdagavond gebeurt...

Boduo is nu online  
Oud 8 december 2010, 18:23   #156
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Goed nieuws: na de flaters van F. VDB eisen NVA en CD&V méér van Vdlanotte...
Eind goed, al goed.
Benieuwd wat er vrijdagavond gebeurt...

ze beslissen om volgende week verder te praten.
sjarel is offline  
Oud 8 december 2010, 18:38   #157
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
doet me denken aan een politicus die 'dreigde' men België te splitsen en Brussel in te lijven..maar eigenlijk niks wou veranderen..

Doet me denken aan een politicus die voorstellen doet waarvan hij weet dat ze 'nee' gaan krijgen in de hoop dat hij niet de prijs van een mislukking moet dragen..
Eigenzinnig is offline  
Oud 8 december 2010, 19:37   #158
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

precies of de franstaligen dat akkoord gaan aanvaarden lol laat me niet lachen. als ge het hebt over verantwoordelijkheid nemen gaan ze al lopen.
Donar is offline  
Oud 8 december 2010, 19:39   #159
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
precies of de franstaligen dat akkoord gaan aanvaarden lol laat me niet lachen. als ge het hebt over verantwoordelijkheid nemen gaan ze al lopen.
BDW = donar?
BWarrior is offline  
Oud 8 december 2010, 20:14   #160
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het voilstaat dat alle partijen de nota De Wever aanvaarden, en hij kan niet anders meer dan in de regering te stappen. Als nu alle partijen het er over eens zijn dat N-VA nooit in een regering zal stappen, dan valt het toch te proberen de nota te aanvaarden en te zien wat er gebeurt? Nul risico, want N-VA wil geen regering, daar is iedereen van overtuigd.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be