Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2011, 12:38   #141
Pastafarian
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
- DARPA en de Airforce van de VS zijn klant nummer 1 bij HAARP, het zijn de militairen die er het meest gebruik van maken. Sommige universiteiten maken er af en toe ook gebruik van. Natuurlijk is er helemaal niets sinisters aan het militaire apparaat.
DARPA is bij tal van onderzoeksprojecten betrokken, dat betekent dus niets. Een meer down-to-earth uitleg voor de militaire betrokkenheid bij het project:

Citaat:
You might ask "What's the point of HAARP?" If it's not to wreak global destruction, what good is it? Communication and navigation signals are sent through the atmosphere for a broad range of civilian and military purposes. Guided missiles rely on digital transmissions which can be affected or jammed by a whole variety of natural and artificial causes. Global Positioning System and encrypted communications all need to be able to make it to their recipients in wartime, regardless of the atmospheric and electromagnetic conditions. The study of these effects is the primary reason that DARPA, the U.S. Air Force, and the U.S. Navy contribute to HAARP's funding.
Citaat:
... A method and apparatus altering a region of plasma that lies above the earth's surface at altitudes (e.g. below 50 kilometer) where the collison rate of the electrons in the plasma is originally greater than the cyclotron frequency of the electrons.

-Dus 'below 50 kilometer'
-Dat HAARP het weer kan beinvloeden staat in de patenten zelf
-De opwarming van de inonosfeer doet deze stijgen en kan dus onderliggende lagen ook naar boven trekken, dus de jetstream beinvloeden
De ionosfeer begint pas op een hoogte van ongeveer 80 kilometer:

http://www.telecomabc.nl/i/ionosfeer.html

En wat die befaamde patenten betreft, die hebben niets met HAARP te maken!

Citaat:
A further disconnect in this conspiracy claim is that Dr. Eastlund's patent was for a speculative and unproven device approximately one million times as powerful as HAARP. The patent does not mention HAARP, and none of its drawings remotely resemble anything built at HAARP. For perspective, HAARP's antenna array measures about 1000 feet on a side. A device such as that imagined by Dr. Eastlund would have been 14 miles on a side, with one million antenna elements, compared to HAARP's 180. Furthermore, Dr. Eastlund left APTI to found his own company before the HAARP program began, and was never associated with the program.
Citaat:
Blijkbaar zijn Uw wilde beweringen niet door de door Uzelf gewenste harde bewijzen onderbouwd. Ik heb menige conspiracy theorietjes en sensatiesites gezien die overtuigender zijn dan de niet wetenschappelijke kwak die U wenst te verkopen. Nick Begich doet het mijn inziens veel beter.
Noem je DAT iemand die het veel beter doet? Ik stel voor dat je het volgend artikels eens leest:

http://skeptoid.com/episodes/4122

Citaat:
One of the most vocal critics of HAARP is Nick Begich, son of the late Alaskan congressman of the same name. He writes as Dr. Nick Begich, but his Ph.D. is in traditional medicine and was purchased via mail from the unaccredited Open International University in India, and included no coursework or curriculum. Begich is a proponent of a number of new age energy healing techniques of his own invention. In 1995 he self-published Angels Don't Play This HAARP. This book kick-started many of the popular rumors about HAARP, including that mass mind control is one of its goals.
Een aanhanger van "new age energy healing", noem je dat iemand geloofwaardig?

Laatst gewijzigd door Pastafarian : 12 december 2011 om 12:39.
Pastafarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2011, 19:17   #142
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pastafarian Bekijk bericht
DARPA is bij tal van onderzoeksprojecten betrokken, dat betekent dus niets. Een meer down-to-earth uitleg voor de militaire betrokkenheid bij het project:...
Geloof maar alles wat de militairen beweren. Hoe naief kan je zijn ?

Citaat:
De ionosfeer begint pas op een hoogte van ongeveer 80 kilometer:

http://www.telecomabc.nl/i/ionosfeer.html
Bedankt voor deze door mij niet gekende feiten.

Citaat:
En wat die befaamde patenten betreft, die hebben niets met HAARP te maken!
Natuurlijk niet. En je bent nog vergeten te vermelden dat het bestaan van een patent niet wil zeggen dat het werkt of uitgevoerd wordt.

Citaat:

Noem je DAT iemand die het veel beter doet? Ik stel voor dat je het volgend artikels eens leest:

http://skeptoid.com/episodes/4122
Inderdaad.

Een artikel waarin men B. Eastlund, Begich en nadien B. Fulford in 1 adem vernoemt, kan ik niet serieus nemen. Fulford maakt zelfs dezelfde fout als U, met de niet opgaande vergelijking met een microgolfoven en Ghz frequenties. De bedoeling ervan is trouwens overduidelijk, ontkennen.
En Thomas Bearden, de ufoloog vergeten ?

BTW, Eastlund ontwikkelde zijn uitvindingen lang voor de implementatie van HAARP

Citaat:
Bernard J. Eastlund (1938 – December 12, 2007) was a physicist who received his B.S. in physics from MIT and a his Ph.D. in physics from Columbia University. In 1970 he received a Special Achievement Certificate from the U. S. Atomic Energy Commission for co-invention of the "fusion torch."

Eastlund authored three patents (US Patents #4,686,605, #4,712,155, and #5,038,664) that, it is claimed, led to the development of the High Frequency Active Auroral Research Program (HAARP).[1]

He was the founder of Eastlund Scientific Enterprises Corporation (ESEC), a small company in Houston, Texas that provided scientific, engineering and technical services.

His hobby was astrophysics. His later work included co-authoring two papers in the Astrophysical Journal regarding pulsars, and he also presented a paper on Gamma Bursters.

Bernard Eastlund died December 12, 2007. In his final days he continued to explore research in advanced physics topics and applications, even holding meetings at his hospital bedside.
Citaat:
Thomas E. Bearden

President and Chief Executive Officer, CTEC, Inc. Lieutenant Colonel U.S. Army (Retired). Fellow Emeritus, Alpha Foundation's Institute for Advanced Study. Director of Association of Distinguished American Scientists. Course work completed for doctorate; thesis being submitted. MS Nuclear Engineering, Georgia Institute of Technology. BS Mathematics, Northeast Louisiana University with minor in Electronic Engineering. Graduate of Command & General Staff College, U.S. Army. Graduate of Guided Missile Staff Officer's Course, U.S. Army (equivalent to MS in Aerospace Engineering). Graduate courses in statistics, electromagnetics. Numerous missile, radar, electronic warfare, and counter-countermeasures courses.
Citaat:
Een aanhanger van "new age energy healing", noem je dat iemand geloofwaardig?
Daar heb ik geen mening over. Hij kan tevens een desinformant zijn, zoals velen, hij is de zoon van politiekers en een broer van hem is US Senator... Wat wel vast staat is dat hij veel meer weet over HAARP en aanverwante wetenschap/onderwerpen dan U, dat heeft Uzelf reeds bewezen. Verder merk ik op dat de kennis die over ik het onderwerp heb opgedaan het resultaat is van zelfstudie en een zeer relevante opleiding.

Citaat:
Their eldest son, Nick Begich, Jr., is well known in Alaska for his own political activities. He has been twice elected as the president of both the Alaska Federation of Teachers and the Anchorage Council of Education. Nick Begich, Jr.'s current research focuses on the methods, actions, and ethics of various American governmental organizations. He has gained much popularity amongst conspiracy theorists, thanks to his tireless investigation of H.A.A.R.P. He authored the conspiracy theory book Angels Don't Play this H.A.A.R.P. and appeared on the TV show Conspiracy Theory.
Voor dat U zomaar iets uit een debunkartikel blindeling overneemt, dat is trouwens al even geloofwaardig als kritiekloos in conspiracy sites geloven,
raad ik U aan een beetje basiskennis verwerven ivm elektromagnetisme, magnetische velden, de ionosfeer en atmosfeer... voordat U wetenschappelijke onzin neerpent.

U beweert dan ook hardnekkig dat HAARP het klimaat niet zou kunnen beinvloeden. Al eens van electrojets gehoord ? En hoe deze in verband zouden staan met jetstreams ? Ik dacht het niet...

Lees volgende studie van Harvard maar eens en laat dan nog eens weten wat je denkt. Title: High-speed solar wind, auroral electrojets and atmospheric gravity waves: a link to the Earth's atmosphere
Authors: Prikryl, P., Muldrew, D. B., & Sofko, G. J.

Zo ziet U, het manipuleren van electrojets kan het weer beinvloeden.

Bekijk ook wat ELF en VLF technologie, dieppenetrerende signalen van extreem lage frequenties. Observeer tevens de invloed van deze op levende organismes... De theorietjes zijn nog lang zo gek niet. Als je harde bewijzen wil moet je die misschien eens bij DARPA opvragen. Laat maar iets weten als je ze hebt. Militairen hebben geen geheimen
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 05:20   #143
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Canada trekt zich terug uit Kyoto-protocol

...

Volgens de minister werkt het Kyoto-protocol niet en riskeerde Canada miljarden dollars boete te moeten betalen als het het akkoord zou blijven onderschrijven. Het land had zich geëngageerd om tegen 2012 zijn uitstoot van broeikasgassen met 6 procent te laten dalen tegenover 1990, maar de uitstoot is integendeel nog toegenomen.

Canada is het eerste land dat zich officieel terugtrekt uit het akkoord dat ondertekend werd in 1997 en in voege trad in 2005. Ook Rusland en Japan hebben al laten blijken dat ze zich niet zouden inschrijven in een verlenging van het Kyoto-protocol, dat afloopt in december 2012.

Obstakel
"Het protocol omvat niet de twee grootste uitstoters van broeikasgassen, de Verenigde Staten en China, en kan dus niet werken", zei de Canadese minister nog. "Het Kyoto-protocol is niet de weg naar een wereldwijde oplossing voor de klimaatverandering; het vormt veeleer een obstakel", aldus Kent.

...
HIER
Oud 13 december 2011, 07:12   #144
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees volgende studie van Harvard maar eens en laat dan nog eens weten wat je denkt. Title: High-speed solar wind, auroral electrojets and atmospheric gravity waves: a link to the Earth's atmosphere

Bekijk ook wat ELF en VLF technologie, dieppenetrerende signalen van extreem lage frequenties. Observeer tevens de invloed van deze op levende organismes... De theorietjes zijn nog lang zo gek niet. Als je harde bewijzen wil moet je die misschien eens bij DARPA opvragen. Laat maar iets weten als je ze hebt. Militairen hebben geen geheimen
Och het enige wat "debunkers" goed kunnen is tegenstrijdig of werkelijk onderzoek weerleggen met allerhande pseudo-wetenschap of lobby-werk cijfertjes die ook maar als enig doel hebben u iets te doen geloven.
Zij geloven in de officiele leugen van diegene die net iets verdoezelen maar zijn te blind (te stom is niet altijd correct) om verder te zien dan dat.

Van sommige vraagt ge u vaak af wat voordeel ze nu hebben om bepaalde feiten te negeren en in die leugen die vaak de publieke opinie is, vormt of stuurt te blijven volgen. Ondanks de harde tegenbewijzen die ze dan maar gepast negeren of 'kiezen' niet te aanvaarden of geloven?!

Het is pas geschift om inderdaad nog niet eens een zogenaamde conspiracy theory openminded maar kritisch te willen overwegen, enkel en alleen omdat het niet strookt met bepaalde opvattingen die men of de publieke opinie heeft.
De angst om "sociaal" uitgestoten te zijn omdat men niet bij het groepje hoort, om niet bij de massa te horen. Bwah ik wordt er vaak echt ziek van. Gelukkig werkt mijn rem nog voorlopig.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 10:37   #145
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U beweert dan ook hardnekkig dat HAARP het klimaat niet zou kunnen beinvloeden. Al eens van electrojets gehoord ? En hoe deze in verband zouden staan met jetstreams ? Ik dacht het niet...

Interessant, hebt u dat artikel zelf gelezen?
Je gaat nogal snel in je 'conclusie'.
In welke zin kan Haarp bijvoorbeeld de invloed van zonnewind emuleren?

Citaat:
zoals Lorenz al aantoonde : het wapperen met een waaier kan het weer ook beinvloeden.

Citaat:
Bekijk ook wat ELF en VLF technologie, dieppenetrerende signalen van extreem lage frequenties. Observeer tevens de invloed van deze op levende organismes...
Ja, zeg eens?
De natuur genereert continu ELF en VLF ruis, ik ken weinig (geen eigenlijk) mensen of organismes die daar last van hebben.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 11:07   #146
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Er is niets mis met het onderzoeken van alles dat invloed heeft op het weer, sterker nog het lijkt mij zelfs verstandig.
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 11:11   #147
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Och het enige wat "debunkers" goed kunnen is tegenstrijdig of werkelijk onderzoek weerleggen met allerhande pseudo-wetenschap of lobby-werk cijfertjes die ook maar als enig doel hebben u iets te doen geloven.
Zij geloven in de officiele leugen van diegene die net iets verdoezelen maar zijn te blind (te stom is niet altijd correct) om verder te zien dan dat.
Vraagje : Wat bewijst dat onderzoek dan precies ?

Dat 'men' er op uit is de mensheid om zeep te helpen ?
Oud 13 december 2011, 11:19   #148
Pastafarian
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Geloof maar alles wat de militairen beweren. Hoe naief kan je zijn ?
Er zijn verschillende universiteiten bij betrokken. Denk je dat dat het geval zou zijn als er iets geheimzinnigs aan was? Doen universiteiten onderzoekswerk in Area 51, en wordt daar een jaarlijkse opendeurdag gehouden? I don't think so!

Citaat:
BTW, Eastlund ontwikkelde zijn uitvindingen lang voor de implementatie van HAARP
Zijn "uitvinding" was een puur theoretisch model, het is niet eens zeker dat het zou kunnen werken. Het gebeurt wel vaker dat ideeën gepatenteerd worden lang voordat er werkelijk een prototype gebouwd wordt. Hij had trouwens niets met HAARP te maken.

Citaat:
Daar heb ik geen mening over. Hij kan tevens een desinformant zijn, zoals velen, hij is de zoon van politiekers en een broer van hem is US Senator... Wat wel vast staat is dat hij veel meer weet over HAARP en aanverwante wetenschap/onderwerpen dan U, dat heeft Uzelf reeds bewezen. Verder merk ik op dat de kennis die over ik het onderwerp heb opgedaan het resultaat is van zelfstudie en een zeer relevante opleiding.
O ja? Kent hij er dan zoveel van? Dan mag ik veronderstellen dat hij toch wel een aantal peer-reviewed publicaties op zijn naam heeft staan? En dan bedoel serieuze wetenschappelijke publicaties, geen artikel in Crackpot Monthly of zo.

Citaat:
De energie in deze stromen is ettelijke keren groter dan hetgeen HAARP kan opwekken, dat is dan maar een druppel in de zee.

Citaat:
Vraag ze gerust op, HAARP is niet eens geheim, als je een aanvraag indient zal je de resultaten van de experimenten wel kunnen inkijken. Maar ja, dat zal niet zijn wat de conspiracy-freaks willen horen...

Maar in ieder geval, ik ga eens vragen of ze HAARP niet even willen aanzetten en naar hier richten, het regent dat het zeikt en ik wil mijn hond uitlaten
Pastafarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 17:52   #149
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Interessant, hebt u dat artikel zelf gelezen?
Je gaat nogal snel in je 'conclusie'.
In welke zin kan Haarp bijvoorbeeld de invloed van zonnewind emuleren?
Meer dan interessant, het is bijzonder indrukwekkend. Ik heb die tekst reeds lang geleden gelezen, die is van 2003.

Zo snel ben ik niet.

"The purpose of this paper is to suggest that auroral-electrojet-generated gravity waves may be a source of mesoscale cloud structure in mid-latitude cyclones"

"We propose that auroral-electrojet-generated AGWs could be the missing link between the solar wind and tropospheric weather"

"Significant experiments could be performed. The HAARP antenna as is it now configured modulates the auroral electrojet to induce ELF waves and thus could have an effect on the zonal winds."

Zowel HAARP als zonnewind kunnen de auroral-electrojet beinvloeden en zwaartekrachtgolven opwekken. Beiden kunnen de eigenschappen van deze elektrojet modificeren.

Indien U nog steeds niet overtuigd bent, hier volgt een lijstje met de toegegeven mogelijkheden van HAARP (deze lijst is lang niet volledig)

Citaat:
Some of the main scientific findings from HAARP include

Generating very low frequency radio waves by modulated heating of the auroral electrojet, useful because generating VLF waves ordinarily requires gigantic antennas
Generating weak luminous glow (measurable, but below that visible with a naked eye) from absorbing HAARP's signal
Generating extremely low frequency waves in the 0.1 Hz range. These are next to impossible to produce any other way, because the length of a transmit antenna is dictated by the wavelength of the signal it must emit.
Generating whistler-mode VLF signals that enter the magnetosphere and propagate to the other hemisphere, interacting with Van Allen radiation belt particles along the way
VLF remote sensing of the heated ionosphere

Research at the HAARP includes

Ionospheric super heating
Plasma line observations
Stimulated electron emission observations
Gyro frequency heating research
Spread F observations
High velocity trace runs
Airglow observations
Heating induced scintillation observations
VLF and ELF generation observations[5]
Radio observations of meteors
Polar mesospheric summer echoes (PMSE) have been studied, probing the mesosphere using the IRI as a powerful radar, and with a 28 MHz radar, and two VHF radars at 49 MHz and 139 MHz. The presence of multiple radars spanning both HF and VHF bands allows scientists to make comparative measurements that may someday lead to an understanding of the processes that form these elusive phenomena.
Research on extraterrestrial HF radar echos: the Lunar Echo experiment (2008).[6][7]
Testing of Spread Spectrum Transmitters (2009)
Meteor shower impacts on the ionosphere
Response and recovery of the ionosphere from solar flares and geomagnetic storms
The effect of ionospheric disturbances on GPS satellite signal quality
Lees ook : Magnetospheric-Wave-Injection-by-Modulated-Hf-Heating-of-the-Auroral-Electrojet

Door HF op te stralen naar de ionosfeer kan men de auroral-elektrojet moduleren (bvb. pulsen) dmv HF-opwarming. Daar de electronen zich sneller bewegen wegens de warmte geleidt het plasma veel beter en verandert de natuurlijke stroom die vloeit in de ionosfeer, dus meer stroom. Door pulsen toe te passen (of gelijdelijk veranderen van het opgestraalde signaal) verandert de DC eigenschap van deze stromen en onstaat er als het ware een grote artificiele antenne op grote hoogte (in de hemel), een dipool. Deze kan men gebruiken voor verschillende doeleinden.

Door beam painten (continu 100% duty cycle HF opstralen maar in cirkelvorm of op een lijn, van positie veranderen) toe te passen kan men de ionosfeer uiterst opwarmen. Dit ook omdat de afkoeling minder snel is dan de opwarming en er dus een gedeeltelijk accumulatieve opwarming is zolang men blijft stralen. Het is de bedoeling om via deze methode zeer (ver)sterke ELF/VLF signalen op te wekken.

Citaat:
"Electrical energy floats high over Alaska, where it is visible as the aurora borealis, a shimmering white, green and crimson curtain. These brilliant northern lights are the product of a huge natural generator that produces up to 10,000,000 megawatts of power as particles from the solar wind crash into the earth's magnetic field. There are concentrated currents, called electrojets, that flow in the ionosphere, and may sometimes reach millions of amperes. When the electrojet touches earth, as it sometimes does during magnetic storms, it can knock out telephone cables and power grids."
Stel U voor als men stromen, de electrojets kan controleren, wat dan de mogelijkheden zijn. Tevens deze stromen aanwenden om de VLF/ELF signalen op te wekken en te versterken (verzwakken kan men ook).

En dat, kan men.

Citaat:
zoals Lorenz al aantoonde : het wapperen met een waaier kan het weer ook beinvloeden.
Ooh butterfly, ooh butterfly

De Lorenz force en scalar waves zijn hier meer van toepassing.
Dit vanwege de cyclotron resonantie
Citaat:
Ja, zeg eens?
De natuur genereert continu ELF en VLF ruis, ik ken weinig (geen eigenlijk) mensen of organismes die daar last van hebben.
Natuurlijk kan ELF/VLF gevaarlijk zijn.

Citaat:
Ecological impact

There have been some concerns over the possible ecological impact of ELF signals. In 1984 a federal judge halted construction requiring more environmental and health studies. This judgment was overruled by a federal appeals court on the basis that the US Navy claimed to have spent over 25 million dollars studying the effects of the electromagnetic fields with results indicating that they were similar to the effect produced by standard power distribution lines. The judgment was not accepted by everyone and during the time ELF was in use, some Wisconsin politicians such as Senators Herb Kohl, Russ Feingold and Congressman Dave Obey called for its closure. Similar concerns have in the past been raised about electromagnetic radiation and health.
Kijk HIER , HIER

Vooral als schadelijke frequenties uw lichaam doen resoneren is dat uiterst ongezond. Negatieve psychische/lichamelijke problemen kunnen zich voordoen.

Tja... Schumann...

Zo beweren sommigen ook dat het zou inwerken op de 'pinal gland'.

Enfin, google is Uw vriend. Er is veel lectuur over terug te vinden.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 13 december 2011 om 17:58.
Oud 13 december 2011, 18:04   #150
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Er is niets mis met het onderzoeken van alles dat invloed heeft op het weer, sterker nog het lijkt mij zelfs verstandig.
Een beetje onderzoek, dat mag hoor.
Maar,

Maar toch opletten dat atmosphere niet in plasma in een cyclotron verandert.
HIER
Oud 13 december 2011, 18:42   #151
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat 'men' er op uit is de mensheid om zeep te helpen ?
Direct uit het pentagon...

Citaat:
stormingmedia

Weather as a Force Multiplier: Owning the Weather in 2025
Authors: Tamzy J. House; James B. Near Jr.; William B. Shields; Ronald J. Celentano; David M. Husband; AIR WAR COLL MAXWELL AFB AL
Abstract:
In 2025, US aerospace forces can 'own the weather' by capitalizing on emerging technologies and focusing development of those technologies to war fighting applications. Such a capability offers the war fighter tools to shape the battlespace in ways never before possible. It provides opportunities to impact operations across the full spectrum of conflict and is pertinent to all possible futures. The purpose of this paper is to outline a strategy for the use of a future weather modification system to achieve military objectives rather than to provide a detailed technical road map. A high risk, high reward endeavor, weather modification offers a dilemma not unlike the splitting of the atom While some segments of society will always be reluctant to examine controversial issues such as weather modification, the tremendous military capabilities that could result from this field are ignored at our own peril. From enhancing friendly operations or disrupting those of the enemy via small scale tailoring of natural weather patterns to complete dominance of global communications and counterspace control, weather modification offers the war fighter a wide range of possible options to defeat or coerce an adversary. Some of the potential capabilities a weather modification system could provide to a war fighting commander in chief (CINC) are listed in table 1. Technology advancements in five major areas are necessary for an integrated weather modification capability: (1) advanced nonlinear modeling techniques, (2) computational capability, (3) information gathering and transmission, (4) a global sensor array, and (5) weather intervention techniques. Some intervention tools exist today and others may be developed and refined in the future.

Limitations: APPROVED FOR PUBLIC RELEASE
Description: Research rept
Pages: 53
Report Date: AUG 1996
Report Number: A264333
Keywords relating to this report:
*WEATHER MODIFICATION
MILITARY APPLICATIONS
MILITARY CAPABILITIES
MILITARY OPERATIONS
MILITARY STRATEGY
Voor wie niet wenst te betalen voor de info,
HIER (csat.au.af.mil) gratis.
HIER
Oud 13 december 2011, 18:45   #152
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

welke autisten schrijven eigenlijk zo'n rapporten miljaar, hoever gaat de fantasie van de mens eigenlijk
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 18:50   #153
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
welke autisten schrijven eigenlijk zo'n rapporten miljaar, hoever gaat de fantasie van de mens eigenlijk
De jongens van dot mil

De ultieme fantasie is de full spectrum dominance.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 13 december 2011 om 18:52.
Oud 13 december 2011, 23:08   #154
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De jongens van dot mil

De ultieme fantasie is de full spectrum dominance.
Shit, onze geheime "climate ops"-sectie is verraden.
Verdomme, net nu we zo'n mooie wolkenzuiger hadden besteld. De sneeuwkanonnen zullen ze in Elsenborn wel weten te apprecieren....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 08:00   #155
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Verdomme, net nu we zo'n mooie wolkenzuiger hadden besteld. De sneeuwkanonnen zullen ze in Elsenborn wel weten te apprecieren....
Dit rapport/climate ops was al lang niet meer geheim hoor.

Limitations: APPROVED FOR PUBLIC RELEASE !

Tja, ik begrijp U wel als U het Pentagon als een onbetrouwbare bron van informatie beschouwt.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 14 december 2011 om 08:01.
Oud 14 december 2011, 12:56   #156
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit rapport/climate ops was al lang niet meer geheim hoor.

Limitations: APPROVED FOR PUBLIC RELEASE !

Tja, ik begrijp U wel als U het Pentagon als een onbetrouwbare bron van informatie beschouwt.
O ja, en ineens ben ik Amerikaan.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 13:52   #157
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een beetje onderzoek, dat mag hoor.
Maar,

Maar toch opletten dat atmosphere niet in plasma in een cyclotron verandert.
Dit heeft met onderzoek niets te maken !

Het gaat over een verbod op het oorlogsvoering waarbij het milieu ernstige schade ondervind.
Oud 14 december 2011, 13:55   #158
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niets meer dan een idee dat bepaalde fanaten voor ogen hebben om hun doelstellingen te verwezelijken. Nergens staat dat het is toegepast of toegepast gaat worden.
Oud 14 december 2011, 19:22   #159
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O ja, en ineens ben ik Amerikaan.
Hoezo ?

Of refereert U naar dit...

Citaat:
Wie zijn 'we' en van wie is 'onze' ?

Vertel het maar hoor.
HIER
Oud 14 december 2011, 19:24   #160
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets meer dan een idee dat bepaalde fanaten voor ogen hebben om hun doelstellingen te verwezelijken. Nergens staat dat het is toegepast of toegepast gaat worden.
Lees mss de titel van het document nog eens.

Toch veelzeggend, niet ?

En het Pentagon, dat zijn niet zomaar 'bepaalde fanaten', dat zijn 'DE fanaten'
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 14 december 2011 om 19:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be